Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Betteke schreef:Dus kan je niet loslaten en ga je het zoeken in ordinaire wraakacties.![]()
TS probeer volwassen en rationeel te reageren, uiteraard heb je je emoties hierbij, maar zorg dat die niet de overhand krijgen.

Ik hoor het te vaak dat ouders hun kind aan de kant schuiven voor een nieuwe partner, echt vreselijk. Ik weet weinig van het Belgisch rechtssysteem af, dus daarmee kan ik je helaas niet helpen, maar ik hoop dat je er alsnog uit gaat komen. Kop op! 
DFM schreef:Erg bedankt voor de lieve reacties al! Die doen me erg goed!
@hesterve: ik woon in België. Hier is (voorlopig) geen gelijkaardige instantie als ik me niet vergis. Een tijdje terug zeiden ze wel wat op het journaal over het in beslag nemen van auto's bij vaders die alimentatie weigeren te betalen. Maar hier kan het best wel lang duren eer zoiets ook goedgekeurd en uitgevoerd wordt...
@Doubtless: blijkbaar kan dat zomaar ja... Onze advocaat gaf als reden dat de tegenpartij (hij dus) nog tegenargumenten aan het zoeken was. De vorige zitting was normaal eind juni. Lijkt me onwaarschijnlijk dat ze daar meer dan 2 maanden voor nodig hebben...
@Cassidy: die brief zat ik ook al heel erg mee in m'n hoofd! Maar ben momenteel bang dat hij een brief zou kunnen gebruiken tegen ons in de lopende rechtzaak. Je weet maar nooit... Eens ik financieel niet meer afhankelijk ben en geen alimentatie meer kan genieten ben ik dit zeker en vast wel van plan.
@Roosch: bedankt voor je uitgebreide reactie! Ik ben nu inderdaad 19 jaar ja. Ik werk niet, maar ben in september begonnen met een opleiding die 3/4 jaar zal duren. Als ik zou werken zou ik geen recht meer hebben op alimentatie, geloof ik.
Ik 'mis' m'n oude vader, maar ik ben erg bang dat zijn huidige vrouw hem fundamenteel heeft veranderd, en dat dit dus nooit meer terug zal komen. Bovendien is er gewoonweg teveel gebeurd waardoor ik hem helaas niet meer kan/wil vergeven, en dus ook geen contact meer wil.