Ik moet het even kwijt...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Roosch

Re: Ik moet het even kwijt...

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 00:13

Dat is een behoorlijk onvolwassen advies, Cassidy.

Enige juiste advies lijkt mij om goede juridische hulp vast te houden en vooral niet onvolwassen te reageren of met modder te gaan gooien. Hou de eer aan je zelf.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 00:14

Dan vraag ik me af: hoeveel ellende en psychologische mishandeling wil je over je heen laten komen en alles met liefde gaan bedekken als iemand je in tijden dat HET ECHT NODIG is, zo ontzettend in de steek laat en later eventueel probeert dingen te gaan lijmen? Kun je je niet voorstellen dat er ook op dergelijke dingen een "houdbaarheidsdatum" zit en het niet achteraf te lijmen valt met "ik had het zo niet bedoelt?" :r

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 00:16

Pardon?

Er zit een verschil tussen psychologische mishandeling en geld waar je recht op hebt en dat je niet krijgt.

Het een is psychologisch, het ander is financieel. Heel groot verschil.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 00:18

En ben je er echt ZEKER van dat het een los te koppelen is van het ander?

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 00:20

Heb je het nou tegen mij?

Ja, daar ben ik zeker van. Over het hoe en waarom ga ik op Bokt niet uitweiden maar geloof me.. I know.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 00:20

Ik ben het er niet mee eens. En daar ga ik op Bokt ook niet uitgebreid over uitweiden. En geloof me, I know.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 00:26

het paard en de alimentatie werd gebruikt als chantagemiddel en machtsmiddel. Daarmee werden dochter en moeder onder druk gezet.

Maar ik zou het ook via rechtzaak op proberen te lossen en proberen emotioneel afscheid te nemen van die persoon. Boosheid maakt ook dat je niet los kunt laten.
Rechtzaak afwikkelen, afstand nemen en je richten op het opbouwen van een eigen leven heb je meer aan voor de toekomst. Door iemand "te vergeven" of los te laten, help je eigenlijk jezelf ook doordat je het afsluit. Als je blijft hangen in boosheid en wraak verspil je waardevolle tijd en energie en blokkeer je en deel van jezelf voor een gelukkige toekomst.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 00:29

Ik ben het ermee eens dat je los moet laten, maar ik kan er aan de andere kant ook geen vrede mee hebben dat degene zonder enige consequenties gewoon zijn macht - als is het maar financieel, maar daardoor ook psychologisch - over een ander kan uitoefenen. Je kunt wel vreselijk soft zijn en roepen dat een dergelijk persoon uiteindelijk zijn straf wel krijgt, maar uiteindelijk bij jij er de dupe van en moet er financieel vreselijk dun door, terwijl de ander er geen boterham minder om voor hoeft te eten. En dat vindt ik in een woord: WALGELIJK.

Betteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 00:32

Dus kan je niet loslaten en ga je het zoeken in ordinaire wraakacties. 8)7

TS probeer volwassen en rationeel te reageren, uiteraard heb je je emoties hierbij, maar zorg dat die niet de overhand krijgen.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 00:34

Betteke schreef:
Dus kan je niet loslaten en ga je het zoeken in ordinaire wraakacties. 8)7

TS probeer volwassen en rationeel te reageren, uiteraard heb je je emoties hierbij, maar zorg dat die niet de overhand krijgen.

Wat is de reden dat je eventuele tegenacties schaart onder de noemer "ordinaire wraakacties"?

Wat is de reden dat je adviseert om "volwassen en rationeel te reageren" (en dat interpreteer ik " geen actie ondernemen en dat wat de tegenpartij hanteert lijdzaam te ondergaan")?

Betteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 00:47

Wat jij adviseert is onvolwassen en gewoon een ordinaire wraakactie. Jouw interpretatie is raar, volwassen en rationeel reageren, is imo normale juridische stappen ondernemen.
Wat heeft TS eraan om haar vader via de (social) media zwart te maken? Dat vindt jij verantwoord en een normale manier van omgaan met moeilijke situaties. Daar kan ze alleen maar spijt van krijgen.

Maar als dat jouw manier van in het leven staan is, vind ik het prima en wens ook jou veel geluk en fijne relaties toe.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 00:50

En ik wil je feliciteren met je theoretische visie als eerste klas psychiater, losstaand van wat er in het echte leven speelt.

Want de theorie matcht maar al te vaak niet met de praktijk. Hoezeer je studie en al je theoretische analyses je daarin denken te bevestigen.

Wat ts op dit moment moet doorstaan, daar zijn geen woorden voor. En wat vaderlief nu denkt in praktijk te moeten brengen is ab-so-luut niet goed te praten. Nu inbinden gaat jezelf alleen maar beschadigen. Vaderlief heeft voldoende aan zijn nieuwe vrouw en denkt de haat op zijn exvrouw op de kinderen te moeten botvieren. Dat is op dat moment ZIJN beslissing. En daar kun je als kind op dat moment TEGENIN gaan.

En zijn de gevolgen dan alleen maar voor het kind? Of voor de moeder? Ben daar niet van overtuigd. Maar hee, ik ben dan ook geen zieleknijper.

En ik ben een heel gelukkig mens, bedankt voor je gelukwensen daarin.

Betteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 01:01

Tut tut, ga je persoonlijk worden? Rustig aan joh, denk aan je bloeddruk.

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 01:03

Zo dames, zijn we uitgekibbeld?
Iedereen heeft het beste voor met de TS en is gewoon vrij om eigen advies te geven. Het is aan de TS wat zij ermee doet. In zulke verhalen is er niet snel een goed en een fout. Ik denk niet dat de TS erop zit te wachten dat dit een discussie topic wordt, aangezien zij gewoon haar verhaal kwijt wilt en eventuele tips wilt ontvangen..

Lieve TS, je zit in een enorme rotsituatie :(:) Ik hoor het te vaak dat ouders hun kind aan de kant schuiven voor een nieuwe partner, echt vreselijk. Ik weet weinig van het Belgisch rechtssysteem af, dus daarmee kan ik je helaas niet helpen, maar ik hoop dat je er alsnog uit gaat komen. Kop op!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 01:04

@ Bettke: Wat is de reden dat je denkt dat ik persoonlijk ga worden? Ik wijs er alleen op dat de theorie niet altijd hand in hand gaat met de praktijk.

En als er iemand persoonlijk aan het worden is dat ben jij dat in eerste instantie. Maar hee, ben geen zieleknijper, dus kan het naast me neerleggen...:D

Rosannee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 02:42

Ik denk dat je het beste gewoon een zaterdag of zondag baantje kan gaan zoeken, hiervan mee betalen om je moeder te ontlasten. En je vader gewoon vergeten, ja hij is het verplicht en ja het is oneerlijk dat hij er geen geld voor kwijt is en het is zeker niet zomaar even je pa vergeten. Maar gestress erover door rechtzaken en drama schiet je zelf ook niks mee op.
Zorg dat je niet afhankelijk van hem bent.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 07:58

TS wateen enorme rot situatie.
Lekker studeren zit er zo ook niet in.

Het is waarschijnlijk het verstandigste om dit toch via de rechter te laten oplossen.
Jij kan eventueel een baan nemen voor een paar uur in het weekend, alle beetjes helpen.

Persoonlijk zou ik de stacaravan zijn tuin in laten slepen.
Of met een tentje in zijn tuin gaan staan.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 08:04

DFM schreef:
Erg bedankt voor de lieve reacties al! Die doen me erg goed! :-)

@hesterve: ik woon in België. Hier is (voorlopig) geen gelijkaardige instantie als ik me niet vergis. Een tijdje terug zeiden ze wel wat op het journaal over het in beslag nemen van auto's bij vaders die alimentatie weigeren te betalen. Maar hier kan het best wel lang duren eer zoiets ook goedgekeurd en uitgevoerd wordt...

@Doubtless: blijkbaar kan dat zomaar ja... Onze advocaat gaf als reden dat de tegenpartij (hij dus) nog tegenargumenten aan het zoeken was. De vorige zitting was normaal eind juni. Lijkt me onwaarschijnlijk dat ze daar meer dan 2 maanden voor nodig hebben...

@Cassidy: die brief zat ik ook al heel erg mee in m'n hoofd! Maar ben momenteel bang dat hij een brief zou kunnen gebruiken tegen ons in de lopende rechtzaak. Je weet maar nooit... Eens ik financieel niet meer afhankelijk ben en geen alimentatie meer kan genieten ben ik dit zeker en vast wel van plan.

@Roosch: bedankt voor je uitgebreide reactie! Ik ben nu inderdaad 19 jaar ja. Ik werk niet, maar ben in september begonnen met een opleiding die 3/4 jaar zal duren. Als ik zou werken zou ik geen recht meer hebben op alimentatie, geloof ik.
Ik 'mis' m'n oude vader, maar ik ben erg bang dat zijn huidige vrouw hem fundamenteel heeft veranderd, en dat dit dus nooit meer terug zal komen. Bovendien is er gewoonweg teveel gebeurd waardoor ik hem helaas niet meer kan/wil vergeven, en dus ook geen contact meer wil.

Er is in België wel een instantie dat de alimentatie betaald en het dan gaat verhalen bij je vader, je moet wel 5 procent laten vallen geloof ik, maar het bestaat zeker. Een vriendin van mij maakt hier ook gebruik van.
Ben de naam ontglipt, maar ik zal het vragen aan die vriendin.

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 08:08

Lieve TS, wat een vreselijk nare situatie :(:)
Het is jammer dat je zo ver woont want anders was je altijd welkom om lekker even met de paarden hier bezig te zijn, zodat je dat niet ook nog eens hoeft te missen ..

Hopelijk komt er zsm een oplossing voor jullie..

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 08:17

ik hoop echt dat het met jou en je moeder goedkomt, die alimentatie je hebt er recht op maar als het zo veel gedoe ellende te weeg brengt....is dat het wel waard (jullie welzijn is gewoon het belangrijkste)?

Is er geen lieve bokker hier die een verzorgpaard beschikbaar voor je heeft?

en probeer toch zelf een baantje te zoeken, als job student gaat het er toch niet van de alementatie af hoop ik.... -O-

Luf_Midnight

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 08:32

hier ook een situatie die er op lijkt.
heb echter nooit goed contact gehad met mijn vader.
dat mijn moeder een nieuwe vriend kreeg is mijn vader gestopt met betalen en ook met elk contact.
vader woont echter nu in suriname en vandaar is het niet mogelijk om er iets aan te doen.
ik ben het wel met cassidy eens, als ik de mogelijkheid had zou ik hem als nog door het slijk trekken. band gaan we toch nooit meer krijgen.

Dungen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 08:36

Wat een rotstreek van je vader.

Maar wat ik niet begrijp is je DENKT dat je niet mag werken omdat je dan geen allimentatie meer krijgt. Heb je dat wel eens na gevraagd?

En ben je eigenlijk wel eens naar hem toe gegaan? Om hem te confronteren met de pijn die je hebt?

En begrijp me niet verkeerd ts maar 19 is een prachtige leeftijd om volwassen te worden. Ik had mijn moeder nooit naar een caravan laten verhuizen voor MIJN studie. Fulltime werken en een studie er naast doe daar had ik voor gekozen. Je kan niet altijd blijven wijzen met je vinger naar je vader het is zijn schuld.

alexonline

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 08:39

Wat een ellende,.... beslag leggen op z'n bankrekening etc. is dat niet sneller via de rechter af te dwingen? Dan moet hij wel haast maken namelijk.

Voor de rest zou ik zeggen, neem je toekomst in je eigen hand, neem een baan (voor de centjes) en studeer erbij.

amintah

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 09:10

Lieve TS toch, ik zit met je in :(

In ieder geval, voor zover ik weet zou jouw bijwerk (weekendwerk/studentenjob) geen invloed mogen hebben op het krijgen van alimentatie of niet. Alimentatie is namelijk tussen de ouders en is bepaald op hun loon..

Is er voor jou geen mogelijkheid om op zaterdagen wat bij te werken? Ik heb zelf lang in de Dreamland gewerkt als weekendwerk en dat was eigenlijk best fijn toen. (En het verdiende ook best goed).
Ik weet niet welke studies je gaat beginnen natuurlijk, maar het ziet er naar uit dat het nog een zware 3/4 jaar zullen worden. Maar als je de energie er aan over houdt om toch op zaterdagen wat te gaan werken, kan het wel helpen misschien?

Je pa klinkt echt als een rotzak. Alsof je deel bent van een vorig leven en geen deel meer mag zijn van zen nieuwe leven.. Zit die vriendin er voor iets tussen?
Mijn vriend heeft ook een zoon, en daar is de situatie eerder omgekeerd. Zijn ma laat hem vallen, ze is hem liever kwijt dan rijk. Nuja, zij is ook diegene die mijn vriend is beginnen bedriegen waardoor er een scheiding is gekomen.
Zijn pa is in ieder geval wel terug veel gelukkiger geworden en dat merkt zijn zoon ook. Hij komt ook erg graag naar ons nu, ook al is het een beetje verder en heeft hij een nieuwe kamer.. (Ben overigens erg blij dat hij mij ook direct accepteerde als 'de nieuwe vriendin' van zen pa.)

Wel erg mooi van je ma dat ze zoveel opgeeft voor jou om je studies te kunnen laten doorgaan! Erg veel respect voor jullie beiden.. 't zal niet gemakkelijk zijn :(

Moest je nog hulp nodig hebben of wat kwijt willen, je mag altijd een pb'tje sturen hoor.
Een luisterend oor bieden kan ik sowieso altijd..

debflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 09:37

ach wat sneu :(
hoop dat je nog verder komt met de rechtzaak en dat je vader de verantwoordelijkheid neemt voor jou en je moeder, sterkte :(:)