Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Zo kun je ook nog wel eens wat info los krijgen.Delphi schreef:estja schreef:Maar Delphi TS is rond de dertig. Was het in die tijd ook al zo dat je kon kiezen of een kind de achternaam van vader of moeder kreeg? Ik dacht dat dit pas iets van de laatste jaren is maar dat weet ik niet zeker. Is er een ambtenaar van de Burgerlijke Stand in de zaal?
Ik lees nu ook dat ze rond de 30 is, dus het zou toen wellicht heel anders kunnen zijn idd.
TS wat staat er op je geboortekaartje?
janouk schreef:(een beetje uit troost: Uit onderzoeken kwam naar voren dat 1 op de 10 kinderen van een andere vader is dan zij denken. Het helpt jou niet, maar het komt vaak voor; vaker dan de meeste mensen denken)
phormicola schreef:Ik vind het zeer kwalijk om een DNA test te doen zonder dat diegene daarvan weet! Over inbreuk op privacy gesproken...
Eerlijk duurt het langst. Ook al is het heel erg naar, ik zou het er toch over hebben met je ouders. Laat ze op voorhand weten dat je ze niet wil kwetsen en dat je met een aantal vragen zit die belangrijk zijn voor jou. Probeer het kalm en rationeel te brengen.
Heel veel succes, ik hoop dat je snel je antwoord heeft
Maar goed, ik denk niet dat TS dat zal doen

LisaB schreef:Hebben je ouders toevallig bruine ogen en jij blauwe?
Letitia1991 schreef:LisaB schreef:Hebben je ouders toevallig bruine ogen en jij blauwe?
Op deze manier ga je mensen hartaanvallen bezorgen, dus ik zou eerst even wat meer over genetica leren voor je dit soort uitspraken doet![]()
Het is namelijk wél mogelijk om blauwe ogen te hebben terwijl je echte ouders bruine ogen hebben. Bruin is inderdaad dominant, maar je ouders kunnen wel allebei een resistent "blauw" allel hebben, dat zie je niet. Als dat zo is, is er 25% kans dat het kind blauwe ogen heeft. Namelijk wanneer beide ouders het blauwe allel door hebben gegeven.
TS, wat een vervelende situatie. Ik zou het wel willen weten, net als jij, ook al zou het niets veranderen aan hoe ik mijn (eventueel niet-biologische) vader zou zien.
LisaB schreef:Ja oeps!!!!!!!
Als je ouders blauwe hebben kan je zelf geen bruine hebben toch?!
SORRY!!!
Shiloh schreef:Moet je voor een test ook trouwens niet uberhaubt toestemming van beide partijen hebben?