Hoever mag men gaan met betrekking tot...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 21:35

purny schreef:
Maaike162 schreef:
Maar hoe kan een toekomstige werkgever dit filmpje zien?

Stel... Ze googlen op je naam, vinden ze het filmpje dan?

Dat wil ik juist weten maar als ze het niet kunnen vinden ben ik allang blij :D

Dan google je toch even jezelf? :=

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 21:36

purny schreef:
Ik heb even een mail gestuurd.. het filmpje is verwijderd! :D

Nou het staat ondertussen op tig sites en Facebook pagina's dus filmpje is echt niet zomaar verdwenen hoor.....

Simbaa

Re: Hoever mag men gaan met betrekking tot...

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 21:39

Ik vind het filmpje trouwens echt hilarisch :D. Kan me dan ook niet voorstellen dat je je hier zo druk om maakt..

liedje89

Portretrecht moet je echt een rationele grond voor hebben, liefst een materiële schade oid dat is in dit geval natuurlijk niet zo.

Ik denk dat het een beetje naif is om te denken dat iets wat voor HGT word gefilmd daar ook altijd alleen voor wordt gebruikt.

Ik vind hem nog op youtube?

elenaMM77

Kaka schreef:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Portretrecht

Geen idee of redelijk hebt om uitzending van het filmpje tegen te gaan, maar het lijkt me het makkelijkste om contact op te nemen met HGT.

Edit: fijn dat HGT gewoon actie onderneemt.

het is niet van HGT, maar een particuliere joke op facebook

purny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-14 21:43

liedje89 schreef:
Portretrecht moet je echt een rationele grond voor hebben, liefst een materiële schade oid dat is in dit geval natuurlijk niet zo.

Ik denk dat het een beetje naif is om te denken dat iets wat voor HGT word gefilmd daar ook altijd alleen voor wordt gebruikt.

Ik vind hem nog op youtube?

Dat is die van vorig jaar...

Lienek
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 21:46

Ik kan hem ook nog zien hoor!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 07:15

Ik zie hem ook nog gewoon, maar zie het probleem verder eigenlijk niet zo.
Ja, je staat daar, maar verder ben je absoluut niet relevant in het filmpje en word je naam ook niet genoemd.

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 07:32

Hilarisch dit, je wil niet dat mensen jou zien op een filmpje en vervolgens zet je dit verhaal op bokt zodat iedereen nieuwsgierig word en het juist gaat bekijken.
Maak je druk om ernstiger zaken en stel je niet zo aan!

jansje73

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 07:49

Ik heb het filmpje gezien en zag je daarbij 2 in beeld komen. Ik geloof niet dat de echte Mark Rutte daar auditie heeft gedaan en dat Gordon dan zegt bij binnen komst : Zo meneer brillenman bent u daar weer !! Die Mark lijkt heel veel op Mark , maar toch zie je wat verschil en de stem na doen kan hij super goed. Maar wat wil je nu gaan doen tegen de kanaal ? Ik denk dat je daar niet veel mee kan . Iedereen kan filmpjes op internet zetten omdat ze het leuk vinden.

MPH

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 07:55

purny schreef:
Ik heb HGT toestemming gegeven om te filmen, moet je je voorstellen: Jij bent bijvoorbeeld gefilmd door RTL en ineens kom je op een andere zender. En op youtube. Het gaat mij om het feit dat ik zonder toestemming ben gedemonteerd in dit filmpje en dat ik er letterlijk ziek van ben omdat dit niet iets is wat ik wil. Wat nou als ik gemeenteraadslid was van de PVV ofzo... Toestemming of niet, ik vind dit inbreuk.

Dit gebeurd iedere dag. Kijk naar de wereld draait door, daar nemen ze iedere dag lui op de hak die daar geen toestemming voor gegeven hebben maar wel de zender die hun in eerste instantie gefilmd heeft. Als je dit niet wil moet je gewoon helemaal niet met je hoofd op tv verschijnen. Een toekomstig werkgever kan dit alleen vinden als je met naam en toenaam aan het filmpje gelinkt bent dus zou me daar al helemaal niet druk om maken.

Edit: denk je dat heel bekend nl toestemming geeft voor alle bullshit die over hun verschijnt? Openbare ruimte dus openbaar beeld helaas

Daniquebyoux

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 08:02

Niet alles gelezen maar, volgens mij was je op openbaar terrein en mag hollands got talent wel de fimpljes gebruiken. Andere niet dacht ik, aangezien ze daarbij de rechten van hollands got talent mogelijk schenden

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 08:04

Je bent welgeteld 2x een halve seconde te zien. Zou nu niet eens kunnen omschrijven hoe je eruit ziet. Denk dat alleen mensen die je goed kennen je herkennen...
Zou hier niet een al te groot probleem van maken... Je weet dat je overal gefilmd wordt als je naar hgt gaat ;)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 08:20

Denk maar zo, als een toekomstige werkgever jou op wonderbaarlijke wijze weet te koppelen aan het filmpje én jou daarom niet op de werkvloer wil hebben, je niets mis loopt.

Want er is niets geks op te zien, filmpje is leuk bedacht en 1 keer knipperen met je ogen en ik heb je hele 'optreden' gemist. Oftewel, als je écht niet op tv had willen verschijnen dan had je ook niet met je zus mee hoeven te gaan naar hgt want ook dit kan ermee gebeuren en weet je? T valt echt enorm mee en echt, ik zou het knap vinden als een onbekende jou zou eruit kan pikken want het is echt enorm kort te zien en geen naam is bekend.

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 08:24

Waar maak je je in vredesnaam druk om? Omdat je twee seconde in beeld ben zonder dat het uberhaupt om jou gaat? Je staat daar met een camera op je snuffert maar je wil niet in beeld? Je heb hier op Bokt ook een foto van jezelf in je profiel staan. Je kop kan dus sowieso op internet circuleren. Als je nou in je blote kont in beeld kwam of straalbezopen waar je je echt om zou moeten schamen....ik zou me er niet druk om maken. Alleen maar leuk toch

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 11:55

Ik vraag me ook af waar je je druk om maakt. Waarom voel je je te kakken gezet? Is toch helemaal niks aan de hand. Het gaat helemaal niet om jou en je bent twee keer 1 seconde in beeld zonder dat je ook maar iets doet?

Tja, als je daar komt kun je gefilmd worden, als er beeld materiaal is kan een ander dat misbruiken. Boeit toch verder helemaal niks dit?
Overigens staat het nog steeds op youtube hoor, kon het zo vinden.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 15:41

De enige die te kakken wordt gezet is Mark Rutte, en zelfs die maakt zich er niet druk om :') aangezien het blijkbaar nog steeds mag want er verschijnen massa's filmpjes :D

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 15:54

TS, een werkgever zou dat filmpje alleen kunnen vinden als jij dat zelf op je Facebookpagina plaatst. In dat geval ben je op je naam te vinden.

Doe je dat niet, kan niemand je vinden.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 16:20

Miekjuh schreef:
purny schreef:
Ik heb HGT toestemming gegeven om te filmen, moet je je voorstellen: Jij bent bijvoorbeeld gefilmd door RTL en ineens kom je op een andere zender. En op youtube. Het gaat mij om het feit dat ik zonder toestemming ben gedemonteerd in dit filmpje en dat ik er letterlijk ziek van ben omdat dit niet iets is wat ik wil. Wat nou als ik gemeenteraadslid was van de PVV ofzo... Toestemming of niet, ik vind dit inbreuk.

ik ben zo vaak ergens op een zender verschenen met mijn hoofd, ook zonder mijn toestemming..

dat is gewoon het risico van je ergens begeven waar duidelijk aangegeven wordt dat er gefilmd wordt..

wat had je dan gedaan als 'De wereld draait door' het met 'zappen' had laten zien? Want nu heb je het heb je het weer over elders verspreiden dan waar je toestemming voor gaf, in plaats van de inhoud.

als ik mij iedere keer druk had moeten maken over filmpjes die in onze klas zijn geschoten voor het nieuws of wilde ganzen (volgens mij?), of gratis 'gtst' momenten (ik kijk het niet, nooit gekeken en vind er niets aan, ben er wel enkele keren per ongeluk in verschenen omdat ik geen zin had om te wachten voor ik ergens heen kon of langs kon). dat zijn nog degene waarvoor ik geen toestemming verleend heb ook, sterker nog ik kan mij niet heugen ooit ergens toestemming voor gegeven te hebben.. ook niet als 'klapvee', ook niet toen onze school een euchrastieviering voor de kro deed en ik er niet bijster intelligent bij sta in het koor.

ik vond het irritanter om een half uur te moeten wachten bij het fietsenhok om mijn fiets eruit te plukken dan 1 seconde ergens in beeld te zijn. ook daar stond alleen een bordje met 'waarschuwing opnames' en geen 'mogen we je handtekening hebben dat je toestemming geeft'.. openbare duidelijke opnames, eigen risico dat het ergens een eigen leven gaat leiden.

je weet vooraf waaraan je begint en dat beeldmateriaal overal heen gaat.. neem aan dat je heel goed weet dat er van alles op youtube gezet wordt en dat er ook nog eens van alles aan 'leuke' filmpjes rondgestuurd wordt.. Ik neem aan dat jij ook lacht om rare compilatie en je nooit afvraagt of diegene daar nu wel of niet in wilde zitten?

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 18:19

Door dit topic heb je in ieder geval je naam en ip adres gekoppeld aan het filmpje. Had je niks geplaatst dan had er ook nooit een koppeling naar jou geweest. Goed gedaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 18:30

Als je kaartjes wilt bestellen voor een programma of zo, staat er ook duidelijk bij, dat je hierbij toestemming geeft om gefilmd te worden.

En dat iemand sommige beelden gebruikt, is het volgensmij niet de fout van HGT. Ik denk dat niet iedereen dat filmpje ziet hoor, als dit topic niet was geopend had ik hem waarschijnlijk niet gezien. En tja, het gaat toch ook niet om jou? De meeste onthouden denk ik niet alle personages die in een filmpje spelen.

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 18:32

Ja napie dat zei ik ook al. Lekker slim om er nu juist de aandacht op te vestigen :-) Anders had niemand ooit geweten wie het was :-)

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 18:55

Ik vind het een hilarisch filmpje, sorry ts.
Ik denk niet dat je je zorgen hoeft te maken voor een werkgever, iedereen ziet toch dat het knip en plakwerk is?!

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 19:02

HorseLove28 schreef:
. Ik denk dat niet iedereen dat filmpje ziet hoor, als dit topic niet was geopend had ik hem waarschijnlijk niet gezien.

ik ook niet.. het is niet echt 'hilarisch' en niet het soort humor waarvan ik of vrienden van mij echt onder de indruk raken.. zulke spullen krijg ik daarom ook nooit door en zou er ook niet eens op gedrukt hebben als ik erover zou struikelen.. Mark Rutte doet auditie.. heeft niet echt een aantrekkingskracht op mij.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 19:16

Misschien reageren die mensen in het publiek ook wel zo die zijn ook ineens in beeld

Maar met dit topic heb je in iedergeval jezelf op de kaart gezet
Had je dat niet gedaan had ook niemand het geweten.
Laatst bijgewerkt door Mando op 05-09-14 19:16, in het totaal 1 keer bewerkt