Afdingen bij Saturn/Mediamarkt?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Oliiviia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 22:42

Ghostattack schreef:
Oliiviia schreef:

Mediamarkt en grote winkels geven soms wel enorme kortingen, als je een toonzaalmodel meeneemt.
Maar dan moet je wel geluk hebben dat hetgene wat je wilt, net de deur uit moet of de verkoop van dat model gaat stoppen :)

Nouja enorm.. Van mijn laptop kon er in eerste instantie maar een tientje vanaf omdat het een showroom model was (ding is 1500 euro). Uiteindelijk hebben we er 80 euro vanaf gekregen, maar het ging niet van harte := Was de allerlaatste laptop van dat model en ze zouden hem ook niet meer krijgen..

Gewoon proberen, nee heb je en ja kun je krijgen :)

Oh vreemd, hangt misschien ook af van waar etc.
Mijn vader kwam op een dag thuis met een enorme TV; normaal 1100 euro, hij had hem meegenomen voor 700 euro :)
Maar tja, hij is ook wel een echte afdinger :+

nimbletje

Re: Afdingen bij Saturn/Mediamarkt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 23:51

Ja hoor wij hebben ook meerdere dingen gekocht en best wat korting gekregen (zeker meer dan 50 euro en gratis accesoires). Dit was bij een It's. We kregen een ook nog een gratis senseo erbij ivm een verkeerde levering en ze kwamen het ook nog gratis thuis brengen. We hadden het 150 km verderop besteld omdat we gingen verhuizen.
Wij hadden een koelkast op het oog die bij de concurrent goedkoper was en het foldertje meegenomen, en kregen de koelkast voor de prijs van de concurrent.

Meestal beginnen ze er zelf wel mee, maar niet meteen met het eerste bod akkoord gaan hoor!

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-14 08:57

Bedankt voor alle reacties! Ik ga het gewoon proberen, wie niet waagt wie niet wint :)

liedje89 schreef:
Als het om voornamelijk om witgoed gaat kan je wellicht wel meer korting krijgen als je naar zo'n zaak gaat waar ze ook witgoed met kleine schade verkopen, de wasmachine van mijn zus was bijv echt veel goedkoper omdat er een heel klein deukje in zat, puur cosmetisch.

Helemaal niet aan gedacht, maar zo'n winkel hebben we hier in Tilburg ook, thanks!

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 09:12

Gewoon eerst kijken wat je kwijt zou zijn in de winkel en dan aan de verkoper vragen wat je moet betalen als je al die apparaten bij hun in een keer zou kopen. Kijken wat hij zegt. Mijn vader deed het overal, ik had zelf al 200 gulden afgl*ld van een droger en wasmachine maar mijn vader ging nog even langs en kreeg er nog 250 gulden extra af. Was anders 2450 gulden kwijt.
Gewoon brutaal zijn, je komt met je geld en kan overal terecht.
Succes!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 10:07

Bij de Saturn lukt het wel. Mijn tv was eerst 699 euro, maar omdat het een showroom model was, was hij al verlaagd naar 450 euro. Nog even met de verkoper staan praten en uiteindelijk voor 350 euro meegegaan *\o/* Scheelt toch de helft! (en je zag en merkte niets van het feit dat het een showroom model was, had 8 weken in de winkel gehangen).
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 03-09-14 10:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 10:22

Welke Saturn Cayenne?

Wij hebben ruim € 5000 naar een ander gebracht omdat er niks van de prijs kon. Dit was in Tilburg. Ook tv's trouwens.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 10:26

De Saturn in Heerhugowaard (Noord Holland) :)

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 10:40

Hier slechte ervaringen met afdingen bij de Mediamarkt (Leeuwarden).
Ik kocht een aantal maanden geleden een nieuwe (en zeker niet de goedkoopste) laptop, een printer, een extra harde schijf (volgens mij), muis
En de vriend van mijn zus (die mee was ter advies van de laptop) nam een dyson stofzuiger en een opslag'ding' voor films/music ed (geen idee hoe dat heet) mee

Totaal kostenplaatje rond de 1500 (vlgs mij lol)

Maar mooi niet dat er iets van de prijs afging... of artikelen bijkwamen (gratis), op zich genoeg ideeën aangedragen, laptoptas, extra printinkt enz, maar er kon nog niet eens een muismat/muis/pak papier vanaf.
Wel was er een 'aanbieding' mijn laptop te verzekeren... ik zou dan korting op de verzekering krijgen...
Alleen valt mijn laptop onder mijn inboedelverzekering/reisverzekering dus ik ga niet dubbelop verzekeren

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 11:56

Het verschilt ook een beetje hoe mensen om korting vragen. Mijn vriend was afdelingsleider van verschillende afdelingen, zijn personeel had toestemming nodig als ze korting wilden geven. Als mensen heel asociaal om korting aan het bedelen waren dan zei hij gewoon ronduit nee, terwijl mensen die eens terloops vroegen of er wat aan de prijs gedaan kon worden wel korting voor elkaar kregen.

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 12:07

@Murthul, tja onbeleefd iets vragen is sowieso niet mijn ding. Ik vroeg alleen of er nog iets mogelijk was met de prijs als wij alledrie de tv's tegelijk zouden afnemen. *overleg* - antwoord: nee wij doen niets meer aan de prijzen. Dit is ons nieuwe beleid. Ook niet van de € 10.000 tv's gaat iets af.

Aldus Saturn Tilburg.

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 12:10

Apart, ik heb bij de MM in amsterdam gewerkt en daar kon in dat soort gevallen zeker wel iets met de prijs gedaan worden. Nu is het wel zo dat als je allemaal actieproducten koopt een korting toch wel vrij onmogelijk word maar in de tijd dat ik er werkte (en de jaren dat mijn vriend er werkt) is extra korting onderhandelen iets wat toch wel dagelijks voorkomt.

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 12:53

Ghostattack schreef:
Nouja enorm.. Van mijn laptop kon er in eerste instantie maar een tientje vanaf omdat het een showroom model was (ding is 1500 euro). Uiteindelijk hebben we er 80 euro vanaf gekregen, maar het ging niet van harte := Was de allerlaatste laptop van dat model en ze zouden hem ook niet meer krijgen..

Gewoon proberen, nee heb je en ja kun je krijgen :)

Wel appart, ik heb van de week ook een showroom tv meegenomen maar kreeg al automatisch 10% korting, heb niet eens echt geprobeert af te dingen want de TV die ik wilde was overal waar ik heb verder had gevonden veel duurder dan bij de mediamarkt.

Maar ik heb bij de mediamarkt sowieso altijd het idee dat je gewoon tegen de juiste verkoper aan moet lopen, er lopen namelijk ook vaak mensen op een afdeling die helemaal niet zoveel kennis hebben over wat ze verkopen ed.

czarina

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 21:53

Onze ervaring is dat er bij witgoed altijd wat van de prijs af kan.
Zelf vam de zomer een droger gekocht waar we na even kletsen 250 euro korting op kregen Zodat het de zelfde prijs had als een webwinkel.

Zelf ook jaren in een doehetzelf/witgoedzaak gewerkt. En bij veel artikelen kan echt flink wat korting gegeven worden.

xkimmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 22:26

Jahoor dat kan! Hoorde dat medewerkers altijd een aantal procent van de prijs mogen afhalen. Weet niet meer precies hoeveel het max was maar met meerdere producten zullen ze dat vast dus wel doen! :)