Kat heeft over mijn rijlaarzen gepist. HELP!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Togechick

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 19:17

Volgens mij kleine plasjes doen of miauwen tijdens het plassen. Maar opzich is het denk ik niet verkeerd om te checken, de oplossing voor blaasgruis is een stuk gemakkelijker dan voor een gedragsprobleem waardoor ze plast , je kunt het maar uitsluiten :j

Ik ben het er mee eens dat het gek is dat ze ook buiten de bak poept, maar misschien krijgt ze wel slechte associaties met de bak als het plassen pijn doet? Geen idee
Laatst bijgewerkt door Togechick op 01-09-14 19:18, in het totaal 1 keer bewerkt

cissy

Re: Kat heeft over mijn rijlaarzen gepist. HELP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 19:18

het kan inmiddels ook een gewoonte zijn geworden dat ze het hele huis als kattenbak gebruikt.

rea

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 19:19

Weet je wel zeker dat het pis is ? Of is het sproeien ivm territorium afbakenen of krolsheid ?
De geur van sproeien is heel hardnekkig en ook anders dan die ammoniakgeur van kattenpis.
Ikzelf heb een gecastreerde kattin, die ook nog vrolijk om zich heen sproeit, in alle seizoenen van het jaar.
Nu ze buiten kan lopen, doet ze het niet meer binnenshuis.

Moest je twijfelen : pissen doen ze al zittend. Om te sproeien heffen ze hun staart hoog, blijven rechtop staan en vervolgens komt er een straal recht naar achteren.

xAnnouk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-14 19:20

Okee. dat soort dingen doet ze verder ook niet.
wat ze wel doet is best vaak miauwen, van die rare miauws.
Misschien dat we haar inderdaad maar is moeten laten nakijken..

Ze pist wel rea, heb het haar ook wel is zien doen (of bijna zien doen) en dan gaat ze echt "zitten".

Sokje_6

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 19:27

Als het medisch niet op te lossen is, zou ik zoals hierboven ook staat een gedragsdeskundige inschakelen. Eventueel kun je dan nog ondersteunen met Zylkene, wondermiddel tegen o.a. plasproblemen. Alleen Zylkene zou ik niet doen omdat je dan alleen symptomen bestrijdt. :)

Wat betreft je rijlaarzen, echt vervelend dat het de binnenkant is. Heb daar geen idee van helaas, sorry.

xAnnouk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-14 21:31

Bedankt voor je reactie!

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 21:40

Wow super reacties hier.
Onze kat heeft ook een x tussen de schoenen gepiest en heb een heleboel schoenen weg kunnen gooien omdat de zolen helemaal onder zaten. Was van een kater ;(. Mijn dure laarzen bewaard maar die staan dus al maanden weg te stinken in de kast maar ik ga de tips hier gebruiken +:)+

Oh en na flink op zijn kop gegeven hebben en een castratie heeft hij het godzijdank nooit meer gedaan.