Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
SaraViavia schreef:denice schreef:Als je de ik-vorm nog met dt schrijft in het vierde jaar vwo klopt er ook iets niet. Komop dames, schouders eronder!
Die regels ken ik prima hoor, zag t ook toen ik hem geplaatst had maar vond het in dit geval even niet zo belangrijk om te veranderen
Nies_ schreef:Leer je makkelijk? Ik namelijk wel en had ook altijd een grote pleuris hekel aan school. "Je niet aanstellen" is ook makkelijker gezegd dan gedaan. Zo fijn is het namelijk niet om je dag in dag uit een hele dag te vervelen, of dat nou is omdat het te makkelijk is of omdat het te moeilijk is of omdat er iets "mis" is. Ik heb uiteindelijk met vlag en wimpel en ontelbaar veel "ziekte"uren mijn havo diploma's (jaja, 2 stuks) gehaald en ben toen gaan werken. Ben nooit blijven zitten en havo was toch weer een jaar minderNu, jaren later ga ik beginnen met een deeltijd HBO opleiding en daar zie ik al gigantisch tegen op. Dit is maar 1 dag per week en valt hopelijk wel een beetje vol te houden.
Dus ik zou zeggen: veel sterkte.
Beter dat dan dat je nog een paar jaar langer op school zit. Leren voor school is nou eenmaal niet het leukste, maar het is wel fijn als je met goede punten slaagt
En na je examen kun je altijd nog een tussenjaar of zo nemen, maar dan heb je het ook echt verdient 
Shethorsie schreef:Sem_ schreef:Hebben ze niet iets van huiswerkbegeleiding op school of in de buurt?
Krijg ik binnenkort ook... Maa met dat soort dingen kan ik mezelf niet meer in de hand houden. Ik weet niet goed wat het is maar op een of andere manier word ik een bitch en doe ik niks(hiermee bedoel ik dat ik geen informatie opneem als ik iets lees niet weet wat ik lees etc) ookal zeg ik in mijn hoofd: kom op doe nou niet zo gemeen en let even op!
Adamootje schreef:Ts, je zit midden in de puberteit. Dat heeft er mede mee te maken dat je zo over school denkt. Toen ik jouw leeftijd had gaf ik ook weinig om school. Het besef dat school wel degelijk belangrijk is, zeker als je later iets wil doen wat JIJ leuk vindt, komt waarschijnlijk later. Je vindt dan uiteindelijk de motivatie wel terug. Maak het beste van je middelbare schooltijd en je MBO tijd, je zit er namelijk aan vast tot je in ieder geval je MBO 2 diploma gehaald hebt. Hoe beter jij je best doet op school nu, hoe meer keuze je hebt tussen verschillende vervolg opleidingen op het MBO straks!
Aryana schreef:Adamootje schreef:Ts, je zit midden in de puberteit. Dat heeft er mede mee te maken dat je zo over school denkt. Toen ik jouw leeftijd had gaf ik ook weinig om school. Het besef dat school wel degelijk belangrijk is, zeker als je later iets wil doen wat JIJ leuk vindt, komt waarschijnlijk later. Je vindt dan uiteindelijk de motivatie wel terug. Maak het beste van je middelbare schooltijd en je MBO tijd, je zit er namelijk aan vast tot je in ieder geval je MBO 2 diploma gehaald hebt. Hoe beter jij je best doet op school nu, hoe meer keuze je hebt tussen verschillende vervolg opleidingen op het MBO straks!
Hoe goed ook bedoeld, net als de rest. Een concentratieprobleem heeft een oorzaak, dat moet eerst uitgezocht worden anders hebben die goedbedoelde adviezen geen enkele zin.
Aryana schreef:@Adamootje
Dat klopt, maar gezien de reacties komt het over alsof ts lui is en dat geloof ik namelijk niet. Het heeft daarom weinig zin om een 'schop onder de hol' te geven als er meer aan de hand is.
Aryana schreef:Ik herken me helemaal in jouw verhaal. Bij mij is na járen AD(H)D gebleken en nou hoeft daar bij jou hélemaal geen sprake van te zijn, maar als ik dan reacties lees als jezelf bij elkaar rapen had ik in mijn geval gedacht van ja maar hoe dan?
)