In full english?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Harpoon

Re: In full english?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-14 18:15

Ik heb geen idee. Is dat nodig? En extra lessen waarin?

muntdrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 18:17

Hoe goed/slecht is je engels dan precies? Kun je bijvoorbeeld gewoon een boek in het engels lezen en die (goed) begrijpen? Of een film zonder ondertiteling helemaal volgen?

Harpoon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-14 18:20

Wij moeten engelse boeken lezen en ik begrijp de grote lijnen van het verhaal. Niet alle woorden weet ik, maar wel grotendeels. En een film zonder ondertiteling gaat mij ook prima af.

muntdrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 18:22

Je begint nu dus aan 5 havo? Dus je hebt in principe nog een jaar om je engels te verbeteren? Dan zou ik er gewoon voor gaan hoor. Veel films in het engels kijken en veel boeken in het engels lezen.

Harpoon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-14 18:30

Ja ik begin nu aan havo 5
Zal ik doen!

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 18:35

Woordenboekie erbij en oefenen maar :)

Als je wil mag je met mij een soort onzin Engels gesprek starten waarbij ik terug reageer en dingen uitleg die je niet snapt. Ben vloeiend in Engels en hoogzwanger, dus niet zoveel te doen :+

Harpoon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-14 20:05

phormicola schreef:
Woordenboekie erbij en oefenen maar :)

Als je wil mag je met mij een soort onzin Engels gesprek starten waarbij ik terug reageer en dingen uitleg die je niet snapt. Ben vloeiend in Engels en hoogzwanger, dus niet zoveel te doen :+

Ik daarentegen heb het best wel druk met mijn examenjaar en sport en zo, dus ik kan niet zo vaak een gesprekje starten haha. Maar! Dat zal ik zeker doen! Dankjewel!

1234321

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 21:25

Voor youtube kan ik je buzzfeed aanraden, veel verschillende (soms grappige) filmpjes.

Harpoon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-14 19:26

Dankjewel!

muntdrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 19:28

En je kan ipv films natuurlijk ook series in het engels kijken :)

jumerenik

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 19:43

ik ben op de midelbare school begonnen met een tweetalige engels opleding. ook een beetje wat jij gaat doen denk ik. ik ben ZEKER niet goed in talen leren. engels ging wel oke aan het begin maar ik kon er eest geen woord van. het engels went heel erg snel. in 2 maanden sprak ik engels met mede studenten en leeraren. het engels is mij 3 jaar lang goed bevallen daarna kwam ik erachter dat doorgaan met het hogere engels (ib examen enzo) toch echt te hoog gegrepen was voor nu en ben ik er na 3 jaar mee gestopt en ben door gegaan naar het normale vwo.
het engels went heel snel. leert makkelijk. veel doen. alvast beginnen met woorden. echt alleen woorden. dat is iets wat je echt onder de knie moet krijgen. zonder dat je woorden leert leer je geen taal.
engelse yputube filmpjes kijken is ook erg leuk. vedder bbc een keertje aanzetten i.p.v het 8uur journaal. en vedder: je kan ook engelse radeo ontvangen. dat help ook heel erg.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 19:43

Als ik jou was zou ik het gewoon doen, je leert het snel zat al helemaal als je 'moet'. Om te oefenen kun je Engelse boeken gaan lezen en films en series kijken zonder ondertitel. Zelf ben ik ook lid van internationale Facebookgroepen, fora etc. dat kan ook een leuke manier zijn om wat te oefenen met grammatica en schrijven.

Ik heb op een opleiding gezeten met veel internationale studenten, dus de voertaal tussen de meeste mensen in de klas (en de voertaal in de lessen zelf) was Engels. Nu moet ik zeggen dat het Engels van sommige docenten vrij rampzalig was.... Maar wij hadden ook (gast)docenten uit het buitenland dus die spraken vaak geen tot weinig Nederlands. Nu moet ik zeggen dat ik zeer taalgevoelig ben en mijn Engels prima is en dat ik altijd al veel literatuur gelezen heb in het Engels, altijd series/films kijk zonder ondertitel etc, maar iedereen redde zich wel.