Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

suus_toes schreef:Om nog even terug te komen op dat ik de wegen met strepen door elkaar gooi, ik leer dat door dit te onthouden;
geen middenstreep = 60
wel een middenstreep = 80 (onderbroken + doorgetrokken)
middenstreep met groen = 100
tenzij anders aangegeven!
Is dit de juiste manier om dat te onthouden? of zit ik mezelf nu weer van alles wijs te maken...

Dani schreef:Een tip: vraag bij zo'n snelcursus wel vooraf even hoeveel uur je dan achter elkaar moet rijden. Ik heb het ook gedaan en had daar spijt van, want ik moest soms 4 uur achtereen lessen en zeker in het begin neem je dan echt de informatie niet meer op. Ik ging slordigheidsfoutjes maken en werd daarvan steeds onzekerder. Achteraf had ik dus liever iets kortere lessen gehad.
Rietjee11 schreef:Ik heb mijn theorie in 1x gehaald (eerst scooter in 1x en daarna auto ook in 1x) Mijn tip: stampen stampen stampen
En ik had een cd-rom van de ANWB gekocht met oefenexamens voor mijn auto theorie, dat heeft ook erg geholpen!
Corelli schreef:suus_toes schreef:Om nog even terug te komen op dat ik de wegen met strepen door elkaar gooi, ik leer dat door dit te onthouden;
geen middenstreep = 60
wel een middenstreep = 80 (onderbroken + doorgetrokken)
middenstreep met groen = 100
tenzij anders aangegeven!
Is dit de juiste manier om dat te onthouden? of zit ik mezelf nu weer van alles wijs te maken...
Ja, zo onthoud ik het ook en ik heb 'm vorige week gehaald
Wat mij hielp in de gevaarherkenning is:
Accuut gevaar = remmen
Latent gevaar (dus misschien gevaar) = gas los
Geen gevaar = niks doen
En inderdaad veel oefenen d.m.v. een cd-rom. Ik heb zelf geleerd met een interactief theoriesysteem en daarbij werd de vraag ("wat doe je? Remmen, gas los of niets") voorgelezen. LET OP: bij je examen is dit niet zo! Dit scheelt aanzienlijk wat seconden, dus dat is goed om van te voren te weten
Edit: ik vind dit duidelijke uitleg, misschien heb je er wat aan http://www.gertdoornekamp.nl/files/Gevaarherkenning.pdf
Ronaa94 schreef:Ik meld me hier ook even. Heb nu 3 rijlessen gehad dus autotheorie duurt nog even maar ik heb al wel een boek met cdrom van de anwb gekocht. En zie hier al handige tips voorbij komen !
elenaMM77 schreef:Het slagingspercentage is met name laag omdat veel mensen er te weinig voor doen.
Grotendeels is echt logica, en waar je logica faalt, ach daar zit nu die foutmarge.
heb zelf 1x het boek doorgekeken behalve het laatste hoofdstuk (had geen zin meer uch), en heb de verkeersborden 3x goed bekeken (ok, ik leer makkelijk, dat wel).
mijn tip is: Maak gebruik van de theorielessen! Velen denken aan het boek voldoende te hebben, of aan de cd'roms en uitleg online zoeken.. maar dan moet je maar van je eigen inzicht afgaan.. Bij theorielessen geven ze uitleg en kun je gewoon oefenexamens doen..
in mijn geval had ik 3 theorielessen elke keer beginnend met een proefexamen en daarna werden aan de hand daarvan en de theorie de vraagstukken uitgelegd.
ben met 2 foutjes geslaagd (1 dommigheidje.. 1 te lang getwijfeld en de tijd was om lol).
emr schreef:Gevaarherkenning zal je echt niet zo snel op zakken. Dat dacht ik eerst ook maar dat was echt een eitje. De rest is zoveel belangrijker, ik heb als tip dat je het vooral NIET moet onderschatten! Ik vond het persoonlijk best lastig en ben 3 keer gezakt met 1 punt te veel en de 4de keer geslaagd met het maximaal aantal fouten op de laatste onderdelen. Laat je vooral niet misleiden door de foto! Dit is namelijk vaak wel het geval en zorg dat je voor laten gaan en de voorrangregels goed kent.
Het is dus echt mogelijk!

Die dingen leer je dan uit je hoofd, kan niet mis gaan!0_saskia_0 schreef:Ik heb volgende week mn theorie, mijn tactiek is om heel veel oefenexamens te maken (eerst uit boeken, dan op de computer met tijd erbij). De dingen die ik niet weet of fout heb schrijf ik op zodat ik op een gegeven moment een soort samenvatting hebDie dingen leer je dan uit je hoofd, kan niet mis gaan!
Gevaarherkenning is soms heel flauw vind ik, maar daar mag je ook meer dan de helft fout hebben dus daar maak ik me niet zo druk om.
Remmen is vaak alleen als er acuut gevaar is, gas los als er verderop iets gebeurd of als er weggebruikers zijn die onvoorspelbaar kunnen gaan reageren.
Niks doen als er niks aan de hand is (goh).
Succes in ieder geval!
maar goed, nog een paar daagjes.... Ruby1995 schreef:Ik ben helaas al twee keer opgeweest en twee keer gezakt met een fout te veel, als ik dat niet had gehad was ik geslaagd.... Terwijl ik het zo goed ken.
Oja en koop aub geen ANWB, wat een bagger materiaal, de eerste keer toen ik het leerde dacht ik echt super goed boek en cd enz en toen zakte ik, naja dat kan gebeuren en de tweede keer kreeg ik vragen die niet eens in mijn boek staan en ook niet op de cd en bij de eerste keer was er ook een vraag die er niet in stond.
Nu moet ik 16 september weer, en heb een ander boekje geleend van iemand anders en daar staan de dingen wel in die niet in mijn boek stonden. Dus ik lees even mee, wie weet komt er nog een goede tip voorbij.
kom dr snel genoeg achter...