Welk bed is leuker, en waar zetten?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

miccamaaike

Re: Welk bed is leuker, en waar zetten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 09:01

Ik zou gaan voor bed 1 ik zou hem zeker weten in het hokje zetten.

Misschien kun je aan je voeteneind zo'n roomdivider neerzetten, een expedit van ikea. Daar past ten eerste een hoop zooi in (kun je ook mooie bakken voor kopen) en ten tweede heb je dan je slaapgedeelte echt mooi afgescheiden.

Hoeveel m2 heb je? Past het bed geheel in dat hoekje?

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-14 09:32

Sowieso in het hokje dus :j Bed past met gemak in het hokje :j Kamer - hokje is zo'n 17m².

Die kledingrekken boven elkaar aan de muur is echt een super idee :j Had zelf het witte rek in gedachte maar zo kun je natuurlijk veel meer kleding kwijt.

Waar bedoelen jullie precies de roomdivider? In de opening als verlengde van de muur of echt tegen het bed? Ik heb sowieso aluminium stellage kast (oei klinkt wel heel lelijk, hij is leuk hoor :') ) maar zo'n roomdivider erbij is wel ideaal dan.

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 09:45

De open kant van het hokje, daar zou ik m neerzetten. Dan heb je echt een afgesloten gedeelte en zo'n ding geeft ook nog eens super veel bergruimte.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 09:48

Winged schreef:
Nummer 1, hokje en eventueel zou ik een gordijn neerhangen zodat je je 'slaapkamer' af kan sluiten van het 'woongedeelte'.

Wat zij zegt. :j

Miesemuisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 09:48

ik zou voor het witte bed gaan, maar ik vind die houtkleur gewoon niet mooi, dus voor mij is t een makkelijke keuze :Y)

en ik zou hem denk ik in het "hokje" zetten! op youtube zag ik iemand die had er gordijnen neergehangen, zo heb je echt een aparte slaapkamer, staat erg mooi! waren halfdoorzichtig witte gordijnen

zoals hierboven dus :') :+

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 09:50

Bed 1, in het onderste hokje idd.
Maar wel met de inrichting van bed 2 verder.
Ik vind bed 2 een beetje goedkoop ogen namelijk, mijn handen zouden jeuken om het bed te verven :o

De roomdivider zou ik in de opening zetten, zodat je echt een beetje een slaapkamer en "andere" kamer idee krijgt.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 10:05

Iris82 schreef:
Winged schreef:
Nummer 1, hokje en eventueel zou ik een gordijn neerhangen zodat je je 'slaapkamer' af kan sluiten van het 'woongedeelte'.

Wat zij zegt. :j

Maar zo'n roomdivider is ook een leuk idee :j

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 10:11

Bed 1 vind ik de mooiste.
Ook omdat de achterkant bij het hoofdeind een beetje schuin weg loopt.
Kun je nog eens lekker een boekje lezen in bed of met de laptop op schoot.

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 10:11

Ik zou gaan voor bed twee, in het onderste hokje met de lange kant tegen de muur(niet onderaan maar op de tekening rechts), maar dat komt omdat ik het doodeng vind als ik met mijn rug de kamer in lig en dan niet kan slapen :')
En omdat ik graag met mij hoofd tegen de muur lig haha, ben bang dat ik er anders uit zou vallen als het bed 'vrij' staat haha

litilaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 10:19

Hoogslaper kan prima, ikea verkoop 1 hoogslaper die alleen in 140 te verkrijgen is, dus dan heb je een 2 persoons hoogslaper. Dan hou je meer ruimte over

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-14 10:38

Oke denk dat het bed tegen de muur komt dan :j Dan wel aan de raamkant denk ik zodat eventueel die kledingrekken (of iets anders) er tegenover kan.

Lawaai valt trouwens bij het hokje mee omdat die niet aan een andere kamer grens. Enkel buiten is een zeer drukke straat dus wel wat lawaai, maar dat hou je dan toch :j

Ik neem geen bureau, maar een tafel die ik ook als bureau zou kunnen gebruiken. Hoogslaper vind ik echt ontzettend lelijk dus die wil ik liever niet :+ Dat zou natuurlijk wel een top oplossing zijn als ik echt ruimtetekort had, maar dat verwacht ik niet te hebben hier.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 10:43

In het hokje. Met je voeten naar het raam of de kamer zou ik ter plekke even bekijken. Ik vind die roomdivider van Ikea (zwart met mat) wel erg mooi trouwens. (Alleen, even kijken hoe je die vlak neer kunt zetten.)

Ook met kasten kun je daar prima een scheiding aanbrengen trouwens.

Wat betreft kledingrekken, het nadeel is wel dat je kamer en je kleding sneller stoffig worden en dat makkelijk rommelig oogt, wat je kamer kleiner kan laten lijken.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 10:46

Ja ik zou voor je kleding ook gaan voor afgesloten kasten.
Die voorbeelden die ik hier heb gezien zijn heel leuk en als ik mijn kast heb opgeruimd ziet die er ook heel leuk en netjes uit. Maar kom vooral geen twee weken later := :+

Plus dat het idd echt stoffig wordt in de rest van je kamer.

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-14 10:48

Hehehe ja het zal wel een pokke zooi worden ja. Maar ik heb echt een schijthekel aan kasten, weet ook niet waarom :') Dus ik riep ook al meteen, GEEN kasten whatsoever en kledingrekken staan gewoon heel tof 8-)

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 14:24

http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/10290221/

Dit is echt een rete handig tafeltje, een maat van mij heeft hem ook. In een handomdraai is hij opgeklapt en staat hij niet meer in de weg.
En in een oogwenk kun je er met twee man comfortabel aan zitten eten!
Is mooi stevig en kan best wat hebben. In de 6 laden kan zeer veel. Ze zijn ruim en diep.
Aanrader voor een studenten hokkie!

Lienek
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 14:27

Kun je geen slaapvide maken? Dit hebben mijn vriend en ik gedaan namelijk

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-14 14:30

Lienek schreef:
Kun je geen slaapvide maken? Dit hebben mijn vriend en ik gedaan namelijk

Is wel erg leuk, maar is me iets teveel werk :+ Zoiets is wel super gaaf als je een soort loft ofzo hebt. Maar in een studentenkamer ga ik niet teveel moeite steken hoor hihi

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-14 14:31

jorika1986 schreef:
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/10290221/

Dit is echt een rete handig tafeltje, een maat van mij heeft hem ook. In een handomdraai is hij opgeklapt en staat hij niet meer in de weg.
En in een oogwenk kun je er met twee man comfortabel aan zitten eten!
Is mooi stevig en kan best wat hebben. In de 6 laden kan zeer veel. Ze zijn ruim en diep.
Aanrader voor een studenten hokkie!

Is wel handig, maar aan ruimte gelukkig geen gebrek. Heb nog geen idee wat voor tafel ik precies wil, maar het liefst toch wel staal/verchroomd.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 14:39

wat zijn de maten van de muren??heb je die??

ik zou denk ik ook in dat hokje je bed neerzetten en dan van de rest een woonkamertje maken,maar goed,heb geen idee hoe groot het is.

er is wel een leuk programma www.floorplanner.com

daar kan je de kamer in formaat neerzetten en meubeltjes in plaatsen,en dan kijken in 3d hoe het staat :D

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-14 14:41

Oh leuk, ga ik even kijken! Heel stom weet ik dus de maten niet precies en ik ben echt heel slecht in schatten.

Ik denk dat het hokje zo'n 3 bij 2,5 of 3x3 is. De rest van de kamer ongeveer 4x4?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 14:50

En wat vind je dat van dit bed?

Afbeelding

Afbeelding

Ik heb die sinds kort, en het is zó handig! Hij klapt heel makkelijk omhoog, met matras/beddegoed en al, en je kan er zoveel zooit in kwijt. Klep dicht en alles is meteen uit beeld :D
Zeker als je niet houd van kasten lijkt me een beetje 'dichte' opbergruimte (voor je stofzuiger/strijkplank/spullen die je weinig gebruikt) echt heel erg fijn om erbij te hebben.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 15:04

dat bed hierboven lijkt mij ideaal,handig om ruimte te besparen ...

en de hele kamer is 25m2 ?

dan zou die 4x4m en 3x3m aardig kloppen,kun je niet aan de verhuurders de maten vragen van de muren??

is heel handig om te weten met spulletjes kopen :j

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-14 15:48

Gaan morgenochtend sowieso eerst alles meten i.v.m. verf halen :j

Ik heb expres voor een heel simpel frame bed gekozen omdat ik niet van die dichte bedden hou :+ Maar is inderdaad wel ideaal zo. Komen wel van die doorzichtige óf zwarte rol boxen onder als opbergruimte.

Ben nu met dat programma bezig maar het lijkt echt nergens op :') Decoreren is niet zo mijn ding geloof ik haha.

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 15:50

Bed 1 ! en waar, tja.. :=