ISIS, ik word gek!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 20:23

Jij was toch ook van het topic over de oorlog met Rusland? Of heb ik nu iemand voor me die een soortgelijke naam heeft?

Anyway, ik zou me nu nog niet al te druk gaan maken. We gaan echt niet alleen en ze hebben ons ook heus niet zo 1/2/3 veroverd hoor. Als je het zo vervelend vind om die berichten te horen/lezen sluit je dan eventjes af, je bent nog zo jong dus niet 'verplicht' het nieuws te volgen.

Anderen zou ik altijd adviseren eens het Journaal te kijken om te weten wat er speelt, maar als dit je zo bang en onrustig maakt kun je het misschien beter even niet volgen..

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 20:23

Tazzey schreef:
En dan gek vinden dat het zo slecht gesteld is met de algemene kennis :=

Voor de holbewoners onder ons: ISIS uitgelegd.

Kwam er iets banketstaaf uit dan ik bedoel :o

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 20:24

gekvanfleur schreef:
LOLLYYwood schreef:

Dat is een grapje hoop ik?? En anders, ja, je leeft onder een steen.

TS: Ze moorden in Irak e.d. Ze komen echt niet zomaar Spanje binnen en kunnen gaan moorden. Dan hebben ze problemen met heel het westen en de VS en daar gaan ze niet tegenop kunnen hoor. :j

Nee daar heb je gelijk in. Maar ze zijn goed in schuilhouden heb ik gemerkt, anders waren ze toch allang gepakt?[/quote]
Nee, want ze zijn op hun eigen grondgebied en daar willen ze vooralsnog (buiten wat bombardementen van de VS om) niet ingrijpen. Zodra ze richting onze landen komen is het snel klaar met ze hoor.

En ja, er zijn in ons land mensen die ze (openlijk) steunen. Wat ik ook ecbt bizar vind. Maar er komen nu mogelijkheden om hen aan te pakken dus ik zou me niet zo´n zorgen maken. :)

princequillo
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 20:25

Ik denk niet dat we ons er zo erg zorgen over hoeven te maken.

Dat ze Nederland binnen vallen bedoel ik dan, want het blijft natuurlijk vreselijk wat ze uitvoeren. Maar je moet niet vergeten dat er dingen bestaan als de VN en EU - daarnaast zullen wij wel een van de laatste landen zijn die ze binnen zouden vallen denk ik, als ze dat al redden.

Ik maak me inderdaad meer zorgen om Rusland/Oekraïne, want als dat mis gaat zullen wij daar meer van merken dan van IS denk ik.

Annemiek80

Adem in... adem uit...

Wat naar voor je dat je er zo paniekerig van wordt, praat je wel veel met je ouders of andere volwassenen erover dat je een beetje bang wordt van al het nieuws rondom IS/ISIS?

Het is iets wat je met de tijd zal gaan ervaren en leren dat er helaas altijd wel 'iets' gaande is in de wereld, waar alle nieuwssites/journaals/kranten dan over gaan... tot de volgende ramp/crisis/oorlog.
Je hoeft niet (zo) bang te zijn dat ze binnen de kortste keer ook hier op de stoep staan om Nederland te gaan veroveren zodat jij er persoonlijk ook mee te maken gaat krijgen, zoals al genoemd werd, NL is lid van de EU en van de NAVO, dat houdt in dat als 'wij' binnen onze landsgrenzen worden aangevallen er (veel) hulp zal komen van alle kanten.

Dat maakt de situatie echter natuurlijk niet minder erg, ja er is enorme onrust in de gebieden waar ISIS actief is, en niet alleen ISIS maar ook 'concurerende' organisaties. Gebieden in Irak/Syië/Nigeria zijn echt niet veilig voor de normale mens momenteel en er gebeuren daar vreselijke dingen.

Bernoe

Ach meis, ik denk dat je je meer zorgen moet maken om het feit dat je aangereden kan worden op je fietsje!
Serieus, het is goed dat je je zorgen maakt over het wel en wee in de wereld, maar probeer niet te overdrijven :+:
Er zijn helaas veel conflicten in de wereld, maar het meeste bereikt ons niet hoor.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 20:26

De man die in dat filmpje van die Amerikaan die vermoord werd sprak, was een man met een britse nationaliteit. :)

Tegen de tijd dat ze hier in Ommen zijn...

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 20:28

MarlindeRooz schreef:

:') Zo ver komen ze lang niet. Uitgeroeid zodra ze een voet over de drempel zetten daarzo.

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 20:29

unihorses schreef:
maar jongens het is nu toch IS ? en ik heb ook een filmpje gezien dat ze hun vlag nog volgend jaar op het wittehuis hadden hangen nou jongens serieus :') dromen mag maar dat is wel heel optimistisch... het is natuurlijk verschrikkelijk hoe ze iedereen vermoorden maar wij hoeven ons geen zorgen te maken hier.
maar dit is toch wel iets serieus waar je wel vanaf hoort te weten? ligt een behoorlijk stevige (wereld? ) oorlog in het vooruitzicht, 40 Amerikanen nu gegijzeld..

Ik denk dat ze vooralsnog niet de capaciteit hebben bij de IS om het op te nemen tegen het westen. Op hun eigen grondgebied zijn ze sterk omdat die verrekte woestijnen zo moeilijk begaanbaar zijn en ze zich overal in de bergen kunnen verstoppen. Maar ik zie ze nog niet voor de grens voor Amerika.

NathalietjeB

Re: ISIS, ik word gek!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 20:41

Iedereen zegt isis is ver weg maar isis aanhangers genoeg hier in nl..
T is dichterbij dan dat wij allemaal denken,,

PrinceAmos

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 20:44

NathalietjeB schreef:

Hier ben ik dus ook bang voor..

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 20:45

NathalietjeB schreef:

Nou daar verbaas ik me elke keer ook weer over.. wij worden maar opgeroepen aardig te zijn tegen onze naaste en zij wensen ons vrolijk dood omdat we ongelovige zouden zijn. En bedankt. -O-

pluklief

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 20:46

gekvanfleur schreef:
unihorses schreef:
maar jongens het is nu toch IS ? en ik heb ook een filmpje gezien dat ze hun vlag nog volgend jaar op het wittehuis hadden hangen nou jongens serieus :') dromen mag maar dat is wel heel optimistisch... het is natuurlijk verschrikkelijk hoe ze iedereen vermoorden maar wij hoeven ons geen zorgen te maken hier.
maar dit is toch wel iets serieus waar je wel vanaf hoort te weten? ligt een behoorlijk stevige (wereld? ) oorlog in het vooruitzicht, 40 Amerikanen nu gegijzeld..

Ik denk dat ze vooralsnog niet de capaciteit hebben bij de IS om het op te nemen tegen het westen. Op hun eigen grondgebied zijn ze sterk omdat die verrekte woestijnen zo moeilijk begaanbaar zijn en ze zich overal in de bergen kunnen verstoppen. Maar ik zie ze nog niet voor de grens voor Amerika.

Daarnaast zijn de landen waarin ze nu actief zijn nu niet bepaald de meest stabiele landen. Het is wel heel wat anders om daar strijd te voeren dan tegen het westen.

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 20:47

MarlindeRooz schreef:

Je denkt toch niet echt dat ze komen?
Dat dorp is niet te vinden :')

Angeliquee18

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 20:47

Ik herken je gevoel heel erg. Op jou leeftijd had ik dit onwijs erg, maar dan over alles. Als er oorlog uitbrak, of de wereld verging, of ik zou vermoord worden, of Door Brand, of aangereden... noem het allemaal maar op.
Nachten lang lag ik altijd wakker, ontzettend bang over dat dit zou gebeuren,
Ik heb hier heel veel over gesproken met mijn moeder, mijn moeder heeft mij ook geleerd, hoe hard ook de wereld hebben wij niet in de hand.
Ik ben daarom ook ontzettend positief ingesteld, pak echt elke dag die ik kan pakken.
Mijn vader zei altijd tegen me, je moet je nergens druk om maken wat je niet kan veranderen.
Is heel lastig, dat weet ik.. maar gewoon proberen !
Ben nu 21, heb het nog steeds heel vaak, idd nu ook met het gebeuren met IS en de oorlog tussen Rusland en Oekraïne.
Maar vooral met andere dingen, dat me paarden dood gaan, honden of mijn moeder ect.
Nu kan ik er gelukkig beter mee omgaan als vroeger !

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 20:49

Dat is dus de reden dat ik geen nieuws meer kijk en hoor. En niet eens zo bewust. Ik kijk gewoon geen nieuws en ik heb geen krant. En nu.nl omzeil ik wel bewust.

Dat geeft ontzettend veel rust kan ik je vertellen! Ik hoor alleen elk uur op de radio nog de headlines en dat is MEER dan genoeg. De rest... laat maar.

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 20:50

HTM schreef:
MarlindeRooz schreef:

Je denkt toch niet echt dat ze komen?
Dat dorp is niet te vinden :')

:') _/-\o_ Allemaal naar Ommen.

RedRoses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-14 20:52

Amaris schreef:
Dat is dus de reden dat ik geen nieuws meer kijk en hoor. En niet eens zo bewust. Ik kijk gewoon geen nieuws en ik heb geen krant. En nu.nl omzeil ik wel bewust.

Dat geeft ontzettend veel rust kan ik je vertellen! Ik hoor alleen elk uur op de radio nog de headlines en dat is MEER dan genoeg. De rest... laat maar.

Dat probeer ik ook, maar je zet de TV aan, en je ziet heel vaak dit... Lekker tv kijken! Ik geloof dat het veel rust geeft, en dan zie je deze topics...

Romanoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 20:53

PrinceAmos schreef:
NathalietjeB schreef:

Hier ben ik dus ook bang voor..

Ik niet. Ze schreeuwen maar wat, ben benieuwd hoe sterk ze zijn al ze zelf in Irak stonden met hun grote muil.
Hier in nederland word gewoon veel gedoogd voor dit tuig.. Zodra er serieus "gevaar" dreigt zal er hopelijk door onze popo's en ME ingegrepen worden. En dan niet met vingertje FOEI, maar eerste rotschop naar hun eigen land, Hoi!

Nog niks om je druk over te maken, ook niet over die mafkezen daar in Irak.. zodra die een voet over de drempel zetten richting EU hebben ze heel wat landen tegen zich waar ze het nooit van winnen.

Ik zou me ind. meer druk maken over Oekraine en Rusland...

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 20:56

gekvanfleur schreef:
NathalietjeB schreef:

Nou daar verbaas ik me elke keer ook weer over.. wij worden maar opgeroepen aardig te zijn tegen onze naaste en zij wensen ons vrolijk dood omdat we ongelovige zouden zijn. En bedankt. -O-

T erge is vind ik dat je er als nederlander niets over mag zeggen want dan ben je een rasist.
Maar hun mogen wel haat zaaien hier in nl en joden haat verkondigen op nl,s bodem??
T enige wat ik denk van hop pak t hele zooitje op nederlands paspoort afnemen en dump ze op de eerste beste vliegtuig naar tt zooitje onzin in t buitenland

En voor iedereen die zegt maak je niet druk.
Zolang dit bagger kabinet de nederlanders blijft uitkleden maar wel dood leuk meer geld vrij maakt voor asielzoekers en illegalen blijf ik zeggen oorlog in nl komt sneller dan dat de meeste denken
Laatst bijgewerkt door NathalietjeB op 28-08-14 21:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Evelienepien

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 20:57

Nou, hier bewuste holbewoner :Y)
Vind mijn leven al ingewikkeld genoeg, laat staan dat ik me ook nog ga bezighouden met Vrrwegistan dingen.
Je weet immers nooit in het leven wat er gebeurt. Als je je over alle dingen druk, zorgen maakt, maak je jezelf gek: je hebt er toch geen invloed op...

Begrijp dat je nog jong bent?
Probeer er met je ouders over te praten, idd op school zodat je je ei kwijt kan.
En dan loslaten.... Hoe moeilijk ook!
Geen angst voor angst, schiet je niets mee op!

Islien

Re: ISIS, ik word gek!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 20:58

Ik denk dat ik mijn naam maar eens moet veranderen :=

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 20:58

Ik ben vooral angstig door alles bij elkaar.. Oekraïne en Rusland, IS, Ebola en niet te vergeten onze economische crisis. Ligt het aan mij of hebben we nog nooit zoveel ellende tegelijkertijd meegemaakt?
Btw, ik moet nog zien hoe wij ons zullen verdedigen tegen IS (met Rusland in mijn achterhoofd).
Laatst bijgewerkt door xNathaliee op 28-08-14 21:00, in het totaal 1 keer bewerkt

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 20:59

Meisje toch, wat een grote zorgen al... Praat er over met je ouders, ben je echt alleen hier bang voor of speelt er meer in je leven waardoor je sneller bang bent? Want t is jammer om zo bang te zijn, want dan mis je teveel leuks in het leven :) Relax, adem in en uit en ach, aan de positieve kant; ellende in de wereld was er 2000 jaar geleden al en over 2000 jaar nog. Idioten heb je overal en zelfs dan kun je nog net zoals de oom van mijn vader knullig van je fiets af kukelen en verkeerd vallen en dood gaan. :Y) Oftewel, zonde van je energie om je nu al zo door angst te laten leiden.
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 28-08-14 21:01, in het totaal 1 keer bewerkt

RedRoses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-14 21:01

vuurneon schreef:
Meisje toch, wat een grote zorgen al... Praat er over met je ouders, ben je echt alleen
hier bang voor of speelt er meer in je leven waardoor je sneller bang bent? Want t is jammer om zo bang te zijn, want dan mis je teveel leuks in het leven :)

Ik weet niet of eventueel faalangst hiermee te maken kan hebben, maar anders is dat vast de oorzaak. |(