Chauffeur duwt zwangere vrouw van de bus

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

billionache

Re: Chauffeur duwt zwangere vrouw van de bus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-14 19:26

Net op het nieuws dat het niet de eerste klacht is naar deze chauffeur toe. Niks dus 'vrouw zal het wel hebben uitgelokt'. En eigenlijk nadat ik z'n stem nog eens heb gehoord vermoed ik dat ik hem 'ken', al is Mechelen wel een eind van hier.

nenahdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 22:44

Brr gelukkig ben ik nog nooit zo'n incidenten tegengekomen op de bus. Op zo'n moment zou ik ook eerder verstijfd zitten kijken gewoon omdat ik niet weet wat ik moet doen..
Hoe kan een smsje nu niet geldig zijn als er een uur vermeld is + er staat van de zender 4884. De vrouw leek me iig geloofwaardig en denk niet dat ze daarmee zou rotzooien als ze een kind mee heeft. Maar daar gaat het niet om, bah wat verschrikkelijk!
Hier heb ik een buschauffeur die tegen iedereen dag 'prinsesje' etc zegt, waren ze maar allemaal gelijk hem :+ ..

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-14 22:46

Als je je sms-ticket krijgt is het niet van afzender 4884 hoor, dat is altijd een andere nummer en een gewoon 04-nummer :-)

nenahdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 22:49

Hmm... achja dan nog vind ik het vreemd hoe men daar in kan 'foefelen' :P

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 22:52

Zelfs als iemand met een nep-vervoersbewijs probeert mee te gaan hoef je diegene volgens mij niet met geweld uit de bus te smijten. Desnoods haal je politie erbij, die handelen het dan wel af. Terecht dat deze man wordt aangepakt.

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-14 22:56

Ach, foefelen is erg gemakkelijk hoor met zo'n sms-ticket... Tekst van een origineel sms-ticket kopiëren, geldigheid aanpassen en verzenden vanaf een ander 04-nummer, klaar. Maar geldig of niet, het was eigenlijk niet de taak van de chauffeur om te controleren, laat staan iemand toegang te weigeren, laat staan iemand met geweld de bus af te werken :-)

Ik denk dat de reactie van de passagiers in het filmpje - namelijk verstijfd blijven zitten en niets doen - juist heel normaal is. Ik ben zelf toen ik 15 jaar was samen met vrienden op de bus bedreigd en overvallen door een groepje allochtone jongeren. Ze werden gewelddadig, een vriendin is beginnen huilen en het hele gebeuren heeft zo'n dik kwartier aangehouden. Rondom ons zaten erg veel passagiers en die deden gewoon helemaal niks. En eerlijk gezegd neem ik ze het ook niet kwalijk.

Harpoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 20:11

Geweld is altijd verkeerd.
Dat niemand ingrijpt.. ik snap het wel.