Wie is er nou echt gelukkig

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

VenoSnorlax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-14 23:47

Lienek schreef:
Nee.
Absoluut niet (meer)
Ik heb geluk gekend en dat maakt me heel blij alleen ben ik vorig jaar alles kwijt geraakt waarvan ik dacht dat het voor eeuwig zou zijn.
Ik heb vaak genoeg gezeten met de gedachte wat als ik...
En wat mij vooral ongelukkig maakte is dat mijn ouders mij als een baksteen hebben laten vallen toen er dankzij mij weer genoeg geld in het laadje kwam.
En dat terwijl ik altijd voor hen klaar stond.
Vandaag precies 1 jaar geleden is mijn ex vriend overleden, heb omdat ik ineens op straat stond en alles zomaar was afgepakt geen geld gehad om naar zijn begrafenis te kunnen gaan.. Heb nog steeds geen goed afscheid kunnen nemen waardoor ik nog regelmatig slecht slaap.

Nu zou ik gaan studeren en heb ik eindelijk alles weer voor elkaar gooit zowel de school als digid roet in het eten...

En zo zijn er meer dingen waardoor ik me dood ongelukkig voel.

Beetje bij beetje word het beter maar bij elke tegenslag zoals nu met school krijg ik zo'n klap in mijn gezicht.. Zeker niet fijn maar goed ik hoop dat ik straks gewoon een super toekomst tegemoet ga waarbij ik straks on top uit kom.. Al geloof ik er soms zelf niet meer zo in.. :P

Ik wil je even heel veel sterkte wensen met wat jij allema hebt meegemaakt zeg Y;(

Kim_Evendi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 23:48

xApple schreef:
Ik kan volmondig zeggen dat ik absoluut gelukkig ben. Het is ook hoe ik in het leven sta; ik ben heel dankbaar voor alles wat ik krijg en meemaak.

Ik ben gezond, heb lieve familie/vriendinnen, vriend, een droombaan, 2 pony's wat altijd mijn droom was, een leuke studie en een goed toekomstperspectief.

Natuurlijk gebeuren er ook regelmatig vervelende dingen. Maar ik probeer alles positief in te zien en dat helpt enorm :j

Dit dus, behalve de vriend dan hahaha :+ oh en nog geen baan, maar ben ook net aan mijn studie begonnen.

Ik ben ontzettend blij met mijn leven, en steeds vaker besef ik dat. Misschien komt het omdat een wat mindere periode achter de rug heb, (tja dat heeft iedereen wel eens) en dat ik daarom me veel meer bewust ben geworden van wat ik allemaal wel niet heb. Ik ben dankbaar voor al het goeds in mijn leven en ik heb geleerd dat je moet waarderen wat je hebt, want het kan er zomaar ineens niet meer zijn.

Natuurlijk heb ik nog veel meer doelen in het leven, en kan het altijd beter en mooier dan het nu is, maar dat is nu juist het leuke, dát is de uitdaging.

Wil trouwens niet zeggen dat ik nooit ongelukkig ben geweest, absoluut niet, ik weet ook wel wat ellende is, maar het heeft me gevormd tot wie ik ben en juist die vervelende dingen maken dat ik dankbaar ben voor alle geweldige dingen die ik nu heb :j

Edit: tot nu toe lijken bokkers voornamelijk vrij positief +:)+

colunder

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 23:51

Ik heb alles wat mijn hartje begeert, een leuk (huur)huisje, een auto,gezonde kinderen veel lieve huisdieren enz, en toch ben ik niet gelukkig.
Ik voel me continu alsof ik een dierbare verloren ben,terwijl daar geen rede voor is.
Het enige wat ik me kan bedenken is de ziekte en opname in Wolfheze van mijn vriend,maar dit gevoel was er al langer.
(ik ben hiervoor in behandeling)
Dus nee, ik ben niet gelukkig.

cooper

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 23:56

Moeilijke vraag eigenlijk.

Ik denk niet dat gelukkig zijn iets is wat continu bestaat. Hoewel ik altijd streefde naar "een gelukkig leven" maakte mij dat net ongelukkig omdat ik telkens opnieuw geconfronteerd werd met tegenslagen en negativiteit die me net het tegenovergestelde gevoel gaven van gelukkig zijn... Dus of geluk een staat van zijn is weet ik niet.
Ik ervaar wel geluk wanneer ik bij mijn pony ben, of bij mijn goede vrienden of familieleden ben. Of wanneer ik mooie dingen ervaar in de natuur zoals de zon, of de geur van hooi of gras; of wanneer ik intens kan genieten van eten en geuren en kleuren... dat zijn dingen die me gelukkig maken, waar ik gelukkig van word.
Maar echt gelukkig zijn constant en altijd, nee. af en toe gelukkig en tevreden zijn? Zeker en vast.
Geluk is dus voor mij niet iets constant , en mij hadden ze wijsgemaakt dat het wél constant was. Iets wat je altijd moest zijn, iets wat je altijd moest ervaren, iets wat altijd altijd was... dus ik heb wel lang gezocht en gestreefd naar constant geluk :p
Nu ik accepteer dat goed en slecht hand in hand gaan en negatief en positief twee kanten zijn van eenzelfde medaille, kan ik wel gewoon tevreden zijn en daardoor meer geluk ervaren

(kijk maar naar sprookjes, en ze leefden nog lang en gelukkig! , nergens werd daarin gezegd: maar tegenslag hoort bij het leven en negatieve dingen horen er ook bij)

Yaralisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 23:58

Ik ben gelukkig.
Ik heb een lieve vriend, lieve ouders, een leuke familie en vrienden, 2 geweldige paarden, dieren om me heen, woon op een heerlijke plek, doe een superleuke studie en nog zoveel meer <3
Ik voel me ook echt dankbaar dat ik zoveel fijne dingen in mijn leven heb.

Ondanks dat er ook verdrietige dingen zijn, zoals mn vriendin die pas overleed.
Maar ik denk dat gelukkig zijn ook echt in iemand zelf zit. Alle materiële dingen maken niet gelukkig, alhoewel je er zeker heel blij mee kan zijn. Het gaat erom dat je in de kleinste dingen het mooie ziet, en dankbaar bent voor wat je hebt.

Iedereen die zich nu niet gelukkig voelt, veel sterkte! Ik hoop dat jullie je ooit (hopelijk snel) ook gelukkig kunnen voelen :)

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 23:59

Ik zit momenteel in een periode dat echt álles even tegenzit, maar ik kan er vrij luchtig mee om gaan omdat het gewoon grappig is talentvol ik ben op dat gebied. :')
Maar ik had het graag anders gezien, echt lekker in mijn vel zit ik niet maar ik begin met een nieuwe studie. En dat zie ik momenteel als iets waar ik naar toe leef, lekker vrienden maken, lol hebben, feesten en doen wat ik jaren niet gedaan heb.

Ik denk dat niemand altijd gelukkig is, gelukkig zijn is een vrij impulsief gevoel. Je kan je heel rot voelen en het andere moment weer heel blij. Dan neem ik natuurlijk niet aan dat je last heb van depressiviteit of andere "ziektes".

xOtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 23:59

Ik ben gelukkig. Maar ik denk dat iedereen wel momenten heeft dat ze het even niet zien zitten. Ik heb een moeilijke thuissituatie, maar toch heb ik het idee dat dit me later goed van pas komt. Ik zat de laatste paar weken ook niet echt lekker in mijn vel, enkel zag ik toen hoeveel mensen me toen steunde en dat laat me beseffen hoe gelukkig ik eigenlijk ben. Ik ben dan nog erg jong maar ik heb vrij veel meegemaakt, dit maakt me alleen maar sterker. Ik ben dankbaar met de dingen die ik heb en wil er wat van maken! Ik lees hier veel positieve dingen, maar vind dat de mensen om mij heen ook wat meer mogen stilstaan bij de kleine dingen.
Laatst bijgewerkt door xOtje op 24-08-14 00:03, in het totaal 2 keer bewerkt

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 00:00

Ik ben best gelukkig. We hebben het erg goed hier in dit werelddeel. Elders hebben mensen het een heel stuk zwaarder en daar mogen we best iets vaker bij stil staan als we weer eens een luxe probleem hebben en daar veel te zwaar aan tillen.
Maar het kan altijd beter natuurlijk! Ik wacht momenteel op m'n kindje en ben aardig ongeduldig aan het worden. Verder is ons leven nu nogal saai omdat ik niet meer zo veel kan ondernemen. En dan zijn er altijd nog financiële strubbelingen of problemen met familie.
Maar ik vind dat er niets te klagen valt!

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 00:04

phormicola schreef:
Ik ben best gelukkig. We hebben het erg goed hier in dit werelddeel. Elders hebben mensen het een heel stuk zwaarder en daar mogen we best iets vaker bij stil staan als we weer eens een luxe probleem hebben en daar veel te zwaar aan tillen.
Maar het kan altijd beter natuurlijk! Ik wacht momenteel op m'n kindje en ben aardig ongeduldig aan het worden. Verder is ons leven nu nogal saai omdat ik niet meer zo veel kan ondernemen. En dan zijn er altijd nog financiële strubbelingen of problemen met familie.
Maar ik vind dat er niets te klagen valt!

Ik denk dat geluk niet te meten is met welvaart, natuurlijk is het fijn dat we genoeg (meer dan genoeg zelfs) te eten hebben en luxe kleding hebben, maar geluk is iets wat van binnen uit komt.

NatasjavE

Re: Wie is er nou echt gelukkig

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 00:10

Klopt. Geluk heeft niet veel te maken met de materialistische zaken in het leven.

Er is ooit onderzoek gedaan naar het geluksgevoel van mensen.

Mensen die een hoofdprijs in een loterij gewonnen hadden voelde zich kort na het winnen veel gelukkiger maar na een half jaar was hun geluksnivo van voor het winnen van de prijs.

Andersom exact hetzelfde bij mensen die iets heel ergs was over komen( bijvoorbeeld door een dwarslaesie blijvend gehandicapt) Die waren in het begin begrijpelijk genoeg heel ongelukkig maar na een half jaar weer op het geluksnivo van voor het ongeluk.

XxLMMxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 00:13

Ik heb me vreselijk ongelukkig gevoeld, door ziekte, en thuissituatie.
Maar ook een tijd heel gelukkig gevoeld dankzij de hulp die ik kreeg.
Erna ook weer periodes waarin ik moeite had met ziekte.

Nu voel ik me al een aantal maanden oprecht gelukkig. Heb een leuke vriend, lief paard, eigenlijk gewoon alles wat ik hebben wil!
Al heb ik wel heel afentoe een baaldagje ertussen.
Maar ik denk dat iedereen dat wel heeft.

eline1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 00:17

Heel apart om dit zo te lezen van iedereen.

Ik denk ook dat geluk een tijdelijk gevoel is die aan de situatie ligt waar je in zit.

Zelf ben ik nu even niet gelukkig, komt door wat kopzorgen door geen baan kunnen vinden en wel grote uitgaves hebben door stom ongeluk.
Op momenten dat ik samen met mijn vriend, familie of paarden leuke dingen doe. Dan ben ik gelukkig.

Enne, een uitspraak die mij heel erg heeft geholpen op momenten dat ik me rot voelde:
Happiness is not a goal, it's a way of life.

Dit is wel hoe ik mijn leven wil leven. Niet denkende van "als ik dit en dit heb, dan ben ik gelukkig!"

_Alarm_wlkp

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 00:18

Ik mag van geluk spreken dat ik twee schatten van paarden heb en twee honden.
Zij trekken mij al jaren door zware periodes die niet ophouden.
Zij zijn mijn metal coach'en want als zij er niet waren...

Voor de rest ben ik heel ongelukkig, niets gaat hoe het moet, veel financiële tegenslagen, niemand als luisterend oor, medisch niet in orde en veel pijn ...
Zit nou terug kantje boordje burn-out en veel kan en wil ik momenteel niet doen dus tja...
Ik ben hierdoor echt wel een negatief persoon geworden want als ik echt positief ben en denk ja hoppa het gaat lukken krijg ik de dubbele portie pech terug.

Vandaag hebben enkel het aandacht van mijn dieren een glimlach op m'n gezicht getoverd, me tot rust gebracht en weer laten beseffen dat zij er wel altijd voor me zijn en mij laten goed voelen.

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 00:28

Ja ik ben gelukkig! Ik krijg een onder andere waar geluksgevoel van duidelijkheid en orde in mijn leven. Dwz al zoiets stoms als lekker alle rekeningen betaald hebben aan het begin van de maand. Alles geregeld en op orde hebben, dat geeft mij rust en plezier. Dan kan ik namelijk gewoon ongestoord en zonder onrust genieten van mijn dagelijks leven. Dat maakt mij gelukkig.

Ik voel me ook gelukkig omdat ik nu de financiële ruimte heb. Ik heb een paar jaar lang echt op het randje geleefd en voel me nu gewoon hemels als ik ongestoord een winkel binnen kan gaan, iets kan kopen wat ik nodig heb (of gewoon iets voor mij) zonder paniek. Want geld tekort veroorzaakt stress en onduidelijkheid, waar ik ongelukkig van word.

Natuurlijk heb ik ook tegenslagen, en gehad. Maar ik heb geleerd dat van me af te laten vallen als ik niets aan kan doen, of in ieder geval nog niet. Ik heb bijvoorbeeld eerder dit jaar een tumor uit mijn borst moeten laten verwijderen, goedaardig maar ik was er toch even goed ziek van. De volgende dag heeft het geen zin meer om er ziek van te zijn, de afspraak voor de operatie is gemaakt dus je kunt alleen maar afwachten, waarom zou je jezelf dan toelaten je daar slecht over te voelen, je kunt er immers niets aan doen.

Een echt harde klap in het gezicht qua tegenslagen heb ik nog nooit gehad, dus geen idee in hoeverre dat mijn geluksgevoel kapot kan maken. In ieder geval sterkte aan iedereen die helaas niet zo'n positieve posts kunnen schrijven.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 00:51

Ach, "gelukkig zijn" wordt overschat, deze filosoof (Slavoj Žižek) legt het amusant uit, zijn punt we willen niet écht wat we (denken te) verlangen: https://www.youtube.com/watch?v=U88jj6PSD7w
Ik ben ook liever interessant...

GeraldineVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 03:40

Wat een mooie antwoorden worden er gegeven.

Geluk kan ook een moment zijn. Vroeg in de avond voelde ik mij heel gelukkig. Blij met alles om mij heen, met het leven dat ik leid.

En nu zit ik midden in de nacht verdrietig te typen. Mijn vriend heeft iets heel gemeens gezegd ten overstaan van onze hele vriendenclub die op bezoek was. Hij vond het 'een ontzettend gedoe met dat kreupele paard van jou wat uiteindelijk in de vitrine van de slager is beland'. (Toen ik 5 dagen op vakantie was -na 13 jaar!!!- heeft hij er dagelijks 20 min. mee gestapt). Ik verstijfde totaal en heb iets gemompeld als 'dat was mijn keus ook niet, zo een paard verliezen'. |(

Er zijn hier mensen met veel meer erge dingen, dus geluk kan een momentopname zijn waar je van moet genieten.

Amado7Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 03:53

Wat mooi om het allemaal te lezen zeg!

Als ik overdag ergens mee zit etc denk ik vaak: hoe moet het allemaal. Maar als ik s avonds in het donker buiten zit met muziek op heerlijk alleen denk ik: ja ik ben gelukkig. Ik krijg zoveel en ben gezond en heb vrienden en een pony en hele lieve familie. Wat wil je nog meer? :)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 07:41

Ik voel me gelukkig. Tuurlijk is er hier stress (ik zou zelfs zeggen meer dan gemiddeld) en gebeuren er veel dingen die ik niet leuk vind en af en toe voel ik me ook even helemaal hopeloos, maar ik ben tevreden met wat ik heb, en zonder die momenten van verdriet of "wanhoop" zou ik ook niet het verschil weten en dus niet gelukkig kunnen zijn. Die horen er gewoon bij. Maar over het algemeen ben ik gelukkig. Ik kan lopen, ben zelfstandig in mijn dagelijkse bezigheden, kan rijden, met de paarden bezig zijn, heb een fantastisch stel dieren en een hond zoals er maar één rond loopt en bovenop dat alles, heb ik ook nog eens een geweldige man die van me houdt, waar ik van houd, die me beschermd, bezorgd is, waar ik altijd bij terecht kan, voor een knuffel bij slecht nieuws maar ook om mijn geluk te delen. Die me steunt en zelfs motiveert als ik even onzeker ben... Daar valt al de rest toch bij in het niets? :)
Ja. Ik ben gelukkig. Ondanks dat er flink wat bergen op mijn pad zijn. Ik beklim ze wel en vroeg of laat komt er een top om op uit te rusten terwijl ik van prachtig uitzicht kan genieten.

SsSimonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 07:55

Tja gelukkig..
Woon samen met een schat van een jongen.
Moeilijk half jaar gehad hebben we ons goed door geslagen met onze beagle.
Alles op de rit maar nou ligt ons hondje van 11 maanden jong op sterven.
Toch denk ik dat ik wel gelukkig ben.
Hoeveel mensen er knokken voor hem.. kaarsjes branden aan ons denken.
En mijn vriend en ik hebben elkaar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 08:25

gelukkig zijn is imo oprecht kunnen genieten van dingen. Niemand is echt 'gelukkig' ... als in 24/7 blij dat 'ie bestaat en viert het leven iedere minuut. Dat zou een beetje manisch zijn.

Maar als je maar genoeg mooie momenten hebt waar je op terug kunt kijken, tevreden mee kunt zijn, dan balanceert dat wel de minde mooie momenten van het leven. Ik denk als je tevreden kunt zijn met de hoeveelheid mooie momenten in je leven, en kunt accepteren dat er ook minder mooie momenten zijn (geweest) dat dat je een vrij gelukkig mens maakt. Al kun je je net zo goed op dat moment heel verdrietig voelen.

Zelf ben ik momenteel niet zo heel erg gelukkig want hoe graag ik zou willen kunnen genieten van dingetjes, het lukt niet zo goed meer... m'n gevoel is een beetje afgevlakt.
Ik denk wel dat zoiets redelijk in je brein/hoofd kan zitten en dat het niet zo zeer een 'mindset' is (ik word een beetje kriegelig als mensen zeggen dat je met positief denken alles recht kunt zetten) maar ik denk wel dat een negatieve mindset je geluksgevoel/genietmomenten behoorlijk kunnen beperken..

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 08:35

ja ik ben gelukkig.
Ik ben gezond, heb een goede relatie, leuk huis, geen enkele zorgen.
Ik voel me gelukkig als ik op een rustige zondagochtend met de hond hier in het bos loop.
Ik voel me gelukkig als ik samen met mijn man onder het genot van een glaasje rose lekker aan het eten ben, ondertussen gezellig aan het kletsen over van alles en nog wat.
Ik voel me gelukkig als ik mijn huis weer netjes gemaakt heb en de tuin weer geschoffeld heb.
etc etc etc

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 08:39

Ben ik gelukkig?

Ja absoluut :j
Natuurlijk heb ik ook wel eens wat kleine tegenslagen, auto pech,niet honderd procent gelukkig met mijn figuur of andere zaken maar dat zijn maar kleine dingen
Ik kijk in het groter geheel

We hebben een dak boven ons hoofd, misschien niet onze droom,maar verhuizen zit zeker in de planning, ondanks dat is het een fijn huisje
Ik heb de liefde van mijn leven getrouwd, hij was de eerste op wie ik verliefd werd 21 jaar geleden, heb domme fouten gemaakt ondertussen, maar uiteindelijk zijn we toch bij elkaar <3
Ik kan mijzelf zijn bij hem en we hebben echt een goede relatie.
We hebben een prachtige dochter, een heerlijk grietje met wie ik nu mijn passie voor paarden deel <3
Ik hoef niet te werken, ik MAG werken, hoe luxe is dat! En dat doe ik dus ook, ik heb een baan die ik leuk vind en met die centen koop ik onze kleding en schoenen en extraatjes.
Ik heb een geweldig bijrijdpaard, waar ik alles mee mag, en kan gaan wanneer ik wil. De eigenaresse geeft mij heel veel vrijheid, en zo een concept als dit vind ik echt nergens! Hoeveel geluk is dat hebben? Veel! :j
Ik heb niet veel vrienden (daar kies ik bewust voor) maar diegene die ik heb zijn wel echt speciaal, net als een gedeelte van mijn familie. Ik heb dus liefde en steun om ons heen

En ja ik heb hele nare dingen meegemaakt, echt grote nare dingen, mijn kinderen verloren en begraven, ik ken misbruik, geestelijke mishandeling ect
Maar ik denk dat ik daarom nu juist zo gelukkig ben, ik waardeer alles zo wat ik nu heb. <3
Laatst bijgewerkt door Ojajoh op 24-08-14 08:51, in het totaal 1 keer bewerkt

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 08:46

Geluk heb je te leen dus koester elk moment waarbij je je gelukkig voelt. Je hebt korte termijn geluk dat kan je bijvoorbeeld hebben als je een regenboog ziet of hebt gesport en lange termijn geluk. Daar sta je vaak veel minder bij stil, maar dat is inderdaad bijvoorbeeld dat je een dak boven je hoofd hebt of een goed huwelijk.

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 08:52

Geluk is een soort emotie, het bestaat uit momenten ;)

Tegen mij is letterlijk gezegd dat ik nooit gelukkig zal worden.. Heel veel mensen zeggen ook dat ik op foto's standaard iets droevigs uitstraal... Het erge is dat ze deels gelijk hebben. Wat doe je als je op te jonge leeftijd te veel hebt gehad, dat het niet meer beter kan worden? Dan blijf je altijd zoeken naar datgene.. Dat ene gevoel om dat weer terug te krijgen. En zonder dat, ontbreekt er gewoon iets :) Het is niet dat ik geen geluksmomenten heb, maar ik had ze ooit vaker ;)

kimberly1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 08:57

Je gelukkig voelen, is voor mij niet iets wat je standaard en de hele dag voelt. Je voelt je immers ook niet 24/7 verliefd, verdrietig, boos en noem maar op. Je bent daar niet zo bewust mee bezig. Juist die kleine momentjes dat je je wel gelukkig voelt zijn voor mij, jezelf gelukkig voelen. Op dit moment voel ik me neutraal, niet gelukkig maar ook niet ongelukkig. De mate waarin ik van geluksmomentjes kan spreken is me wat te weinig en dat komt zeker ook door mijn ziekte. Op het moment kan ik gewoon wat minder dan dat ik het liefste zou zien. Vooral paardrijden, met mijn paard bezig zijn en dingen ondernemen kan mijn geluk in positieve zin beinvloeden. Soms heb je gewoon momentjes dat het wat minder gaat dan normaal. Is niet erg,zolang het niet naar ongelukkig toeneigd.. Qua vriendschappen kan het ook beter. Tot de conclusie gekomen dat mijn beste vriendin toch stiekem best wat egoistisch kan zijn en ik weet niet helemaal of ik dit wel zo accepteer.