Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Kameleon94 schreef:Ik pas ook al jaren op drie kindjes (4,6,7 jaar). Ik krijg er 5 euro per uur voor. Dat kreeg ik op mijn 14e en nu nog (bijna 20). Destijds was dat natuurlijk een beter bedrag dan nu, maar ik vind het erg leuk om te doen dus dan is het bedrag minder belangrijk voor mij. Ik doe eigenlijk alles: uit school halen (met de auto), naar zwemles brengen, koken, douchen, naar bed brengen en verhaaltje voorlezen. Soms ook stofzuigen, maar eigenlijk vind ik dat niet de taak van een oppas. Helaas pas ik tegenwoordig niet zo veel meer op, omdat ik op kamers woon in Groningen. Ik zou daar ook graag een oppasadresje willen hebben, maar is inderdaad lastig om aan te komen. Gaat eigenlijk altijd viavia en ik ken weinig mensen met kinderen daar.

Nooit problemen mee gehad. 
Dan ga ik dat in vervolg doen. (En ik vind de telefoon opnemen normaal al zooo vreselijk....
)
vuurneon schreef:Ik neem bewust wel de telefoon op omdat er natuurlijk ook iets gebeurd kan zijn met een familielid waardoor ik langer op de kinderen moet passen bv. Of een afspraak even bevestigen (uitnodiging kwijt van een verjaardag bv)
vuurneon schreef:Als ik ergens de telefoon opneem is het 'met ... De oppas'
Of 'met ... De persoonlijk assistente van de familie' (die vrouw aan de andere kant van de lijn stikte bijna) kon het niet laten
mooie was dat de vrouw des huizes nog thuis was en nog harder moest lachen
Wat daar erg leuk is is dat ik de hele ontwikkeling van die kids zo'n beetje gezien heb. Ze kennen me door en door en herinneren zich niet dat ik er níét was. 

te schattig. 
die op andere dingen uit is dan oppas zoeken.