Niet stopzetten van studenten-ov kaart.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 18:57

Heeft de NS niet meer dat je een daluren-kortingskaart kan krijgen voor 0,01 in het eerste jaar nadat je bent afgestudeerd? Dat had ik wel en scheelde toch zeker. Maar dat is dan wel buiten de spits.

elliecuijk schreef:
ik zou de kaart iig stop zetten.boete wil je niet hebben,ik heb m ook gehad buiten mijn schuld om(800 gulden,14 jr geleden)
lever hem in op postkantoor en vraag een bewijsje ervan,dan kan je overleggen mochten ze moeilijk doen.
bij mij is ie kwijtgescholden omdat ik kon bewijzen dat ik niet fout was.(postkantoor wilde m niet innemen en bij navraag hebben ze dat ook bevestigd.)
maar ga niet meer reizen op de kaart om het goedkoper te houden

Je hoeft de pas zelf niet in te leveren. Je kan hem gewoon blijven gebruiken als persoonlijke OV-chip. Je moet wel het product stopzetten natuurlijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 19:00

Jumpingrider:
Ze hebben gezegt dat er gemaild is maar zij en mijn stiefvader hebben alles nagekeken en niks gevonden.
Na heel wat telefoontjes bleek dat NS (?) ook fout zat en dat ze niet eerder contact hebben opgezocht.

marjan19 schreef:
Ik denk dat de mevrouw in kwestie best wel een brief in huis heeft gehad. Ik was vorig jaar ook te laat met stopzetten, kreeg toen direct een brief met daarin een boete. Toen ik vervolgens nog 1 dag te laat had stop gezet was mijn boete dus 2 keer zo hoog en dat werd mij wederom medegedeeld met een brief.

De mevrouw in kwestie is een jonge meid van 21 en er zijn geen brieven gekomen, dit weten we zeker aangezien hun post aankomt op het bedrijf van mijn stiefvader.

Maargoed even op jou post terug komen :} Ik zou persoonlijk de ov gewoon stoppen en niet het risico nemen op een boete :o

FuGeLiCu

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 19:21

De boetes zijn inderdaad niet mals. Dat risico moet je niet gaan lopen. Eigenlijk is het geen risico, als je niet stopzet, weet je zeker dat je een boete op de mat krijgt. Ik geloof dat je binnen 3 of 5 werkdagen na je uitschrijfdatum je OV stop moet hebben gezet, net als je stufi. Volgens mij mag je nog wel een jaar lang met korting reizen, maar dat moet je even op de site van DUO nazoeken.

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 19:23

Century schreef:
Heeft de NS niet meer dat je een daluren-kortingskaart kan krijgen voor 0,01 in het eerste jaar nadat je bent afgestudeerd? Dat had ik wel en scheelde toch zeker. Maar dat is dan wel buiten de spits.

NS Afstudeercadeau. :)

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 19:37

Ik ga een deeltijdopleiding volgen (dus ga geen stufi krijgen) en dus ook geen ov...

Fijn als je hele opleiding evenveel kost als je treinabbo :roll:

JumpingRider

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-14 19:54

Century schreef:
Century schreef:

NS Afstudeercadeau. :)

Bedankt voor de tip!!