Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
san4nie schreef:Froukje1993 schreef:Sucadelappen of riblappen moest niet uit maken.Hebben de vriezer vol liggen met riblappen van eigen koe en die worden prima zacht!
Iig, als de koe al oud was is het vlees een stuk taaier. Dus, mocht je vlees uit de super halen, ga dan eens langs de slager. Wil nog wel eens verschil maken.
"Eigen koe" is meestal verser en inderdaad zooooo veel lekkerder. Dan maakt het inderdaad niet zoveel uit. Hier in de buurt kun je bij een boerderij een stuk koe bestellen, heb je het twee dagen na de slacht in huis. Misschien dat dat nog beter werkt voor je inderdaad.
Zacht is het wel!
verootjoo schreef:Dan is het vast niet warm genoeg geweest, het moet wel een heel klein beetje blijven 'pruttelen'. Ik kan mijn braadpan niet vastpakken, veuls te warm...Ik had het de laatste keer 5 uur laten stoven en nog was het niet goed, ik had wel het vuur heel laag omdat ik dacht dat het beter was dan hoger vuur, kon prima met mijn handen de pan vast pakken, is het dan niet te laag? Anders moet ik eens een thermometer halen.
Nu heb ik zin in stooflapjes vanavond.....
Aan de slag dan maar..
Het moet wel een beetje structuur houden, als ik het met een rietje kan slurpen sla ik graag over