Een leven zonder vrienden

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 20:04

Je bent niet alleen! Ik kies de verkeerde vrienden! Mijn beste vriend heeft een vriendin maar doet erg 'vriendelijk' naar mij wat ik niet zou mogen goedkeuren maar ja, het blijft een vriend van me he? Mijn beste vriendin is iemand die niet snel uit zichzelf afspreekt. Op school heb ik van die vriendinnen die je na school nooit meer spreekt... Paar goede vriendinnen op zich maar echt veel ga ik er niet mee om. Ik zit in een k*t situatie dat ik niet op kamers kan vanwege het niet kunnen betalen en de paarden verzorgen maar ik zit echt in een zuur pokke dorp met botte oude mensen en ik sta alleen met de paarden dus die vriendinnen mis ik nu ook. Ik zit op een k*t school met zure Belgen die jonger zijn dan mij dus daar heb ik totaal geen contacten ondanks ik daar al 3 jaar zit. Ik heb een paar leuke vriendinnen daar, maar zoals ik al zei, die spreek ik denk ik nooit meer na school.
Ik maak moeilijk vrienden omdat ik enorm pessimistisch ben en mijn eigen mening heb en uit. Dat komt soms bot over wat ik dan niet bedoel en dan lopen vriendschappen toch anders dan gepland. Ik date niet, ik heb bindingsangst. Iedere jongen die contact legt kets ik direct af als het wat te kortbij komt.
Ik heb wel online vriendinnen die ik zowaar (ook in het buitenland!) bezocht heb en daar kan ik het super mee vinden maar die wonen dan weer te ver weg :+ Online is makkelijker dan in het echt. Soms weet je niet wat je tegen mensen moet zeggen omdat je andere interesses hebt enzo.
Ik ben trouwens geen enigs kind maar m'n broertje is 7 jaar jonger dan mij en ik heb hem de eerste 10 jaar echt gehaat. Hij had een handicap en kreeg alle aandacht thuis en was speciaal en tsjah dat nam ik hem kwalijk. Nu gaat het beter maar broers of zussen hebben is ook zo leuk niet hoor, vooral als ze veel jonger zijn.

Maarja je bent helemaal niet alleen en ik kan me best in je verhaal vinden. Maar beter een of twee goede vrienden die voor je klaar staan dan niemand. Ik zou misschien wel graag nieuwe mensen leren kennen maar teleurstelling is groot. Als je altijd klaar staat voor anderen en zij niet voor jou ga je niet snel meer met mensen om op zo'n niveau vind ik. Maar ik denk dat de meeste mensen maar een paar echte goede vrienden hebben eigenlijk.

Guess_NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 20:07

Ik ben bijna 21, vaste relatie.

Ook ik heb nooit veel vriendinnen gehad. Had vooral veel jongens vrienden maar nu ik in een relatie zit is dat afgelopen.

Ook ik zou een leuke vriendinnen groep willen hebben. Iemand waar ik alles mee kan delen, leuke dingen mee kan doen.

xNathaliee

Re: Een leven zonder vrienden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-14 20:15

Wauw toch nog veel lotgenoten. En veelal ook enigst kind. Zou dat toch verband met elkaar hebben?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 20:17

Ik heb 3 zussen en een broer , mijn oudste heb ik niks mee mijn andere zus en broer was altijd ruzie en de andere zus ja die was neutraal maar ik was de jongste en zij bijna de oudste..

Ik heb autisme variant , sociaal ben ik niet sterk eerder zwak..

Carr_friesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 20:18

Ach, ook hier herkenbaar haha.

Op de middelbare school ging ik wel eens met een klasgenootje naar het dorp in tussenuren enzo, en ben in die 4 jaar op die school geloof ik alles bij elkaar 5x met iemand mee geweest om naar de paarden te gaan of te 'chillen' maar voor de rest heb ik ook niemand en dat is altijd al zo geweest.

Vind het helemaal niet moeilijk om contact te leggen met mensen, die ene keer per jaar dat ik een keer een avondje ga kroegen of stappen dan stap ik zo op iemand af om een praatje te maken, maar meestal draait dat ook op niks uit.

Vooral mensen van mijn leeftijd kan ik het echt niet mee vinden :+ Al dat gedoe over vriendjes, elke week stappen, het klagen over immense 'puber' problemen (waarvan ik dan denk, stel je niet zo aan, wacht maar tot het echte leven zich ermee gaat bemoeien _O- ) Dat trekt mij gewoon niet zo.
Zit liever met vriendlief onder m'n fleecedekentje op de bank met een kop thee.

Ben het niet anders gewend maar vind het wel jammer, m'n leven is bij nader inzien eigenlijk ontiegelijk saai nu :') Net zoals nu in de vakantie.... Vriend is werken en ik zit hier maar.. niemand om mee af te spreken :+ dus verveel me kapot.

Heb wel 1 zusje maar die kan ik wel schieten, heb er op dit moment ook even geen contact mee.
En heb 1x in de week als hobby muziek maken in een marching band, en dat is echt 1 grote familie, maar op de 1 of andere manier vraag ik die ook eigenlijk nooit of ze wat te doen hebben, ik wil nooit mensen tot last zijn :+
Laatst bijgewerkt door Carr_friesje op 19-08-14 20:20, in het totaal 2 keer bewerkt

kelliiee1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 20:19

Klinkt bekend hoor! Vroeger op de basisschool wel veel vriendinnetjes gehad om mee te spelen. Maar dat werd ook steeds minder, naarmate ik ouder werd.
Nu zijn mijn 'goede' vrienden eigenlijk ook wel op 1 a 2 handen te tellen.

En ik ben ook enigskind, al heb ik 3 halfbroertjes (2 bij mijn pa, waar ik bijna nooit ben dus amper contact mee gehad en bij mijn ma thuis, waar ik woon, een halfbroertje van 9, dus die kwam pas toen ik al 12 was )

xLianneZorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 20:20

carr_friesje schreef:
Ach, ook hier herkenbaar haha.

Op de middelbare school ging ik wel eens met een klasgenootje naar het dorp in tussenuren enzo, en ben in die 4 jaar op die school geloof ik alles bij elkaar 5x met iemand mee geweest om naar de paarden te gaan of te 'chillen' maar voor de rest heb ik ook niemand en dat is altijd al zo geweest.

Vind het helemaal niet moeilijk om contact te leggen met mensen, die ene keer per jaar dat ik een keer een avondje ga kroegen of stappen dan stap ik zo op iemand af om een praatje te maken, maar meestal draait dat ook op niks uit.

Vooral mensen van mijn leeftijd kan ik het echt niet mee vinden :+ Al dat gedoe over vriendjes, elke week stappen, het klagen over immense 'puber' problemen (waarvan ik dan denk, stel je niet zo aan, wacht maar tot het echte leven zich ermee gaat bemoeien _O- ) Dat trekt mij gewoon niet zo.
Zit liever met vriendlief onder m'n fleecedekentje op de bank met een kop thee.

Ben het niet anders gewend maar vind het wel jammer, m'n leven is bij nader inzien eigenlijk ontiegelijk saai nu :') Net zoals nu in de vakantie.... Vriend is werken en ik zit hier maar.. niemand om mee af te spreken :+ dus verveel me kapot.

Heb wel 1 zusje maar die kan ik wel schieten, heb er op dit moment ook even geen contact mee.
En heb 1x in de week als hobby muziek maken in een marching band, en dat is echt 1 grote familie, maar op de 1 of andere manier spreek ik daar ook niet zo snel mee af.. ik wil nooit mensen tot last zijn :+

Hier het zelfde, gelukkig moet ik volgende week weer aan het werk! :Y)

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 20:20

Als er iemand in de provincie Groningen woont, wil ik wel meeten :)

Carr_friesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 20:21

Hier duurt het nog 4 weken voor ik weer naar school mag :')

xLianneZorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 20:21

@carr_friesje verschrikkelijk! Je vriend heeft al vakantie gehad?

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-14 20:22

carr_friesje schreef:

Haha mijn leven is ook echt saai hoor ken mezelf niet zo. In de vakantie heb ik het ook gemerkt. Vriendlief en ik zaten ons de hele dag thuis te vervelen. Want ja het is leuker om dingen met anderen samen te doen. Maar we hebben gewoon weinig vrienden.

xLianneZorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 20:24

Bij mij is het juist zo dat mijn vriend heel veel vrienden heeft en ik dus geen enkel. In het weekend ga ik ook echt wel vaak met hem mee, maar lijkt me ook zo fijn om mijn eigen groepje te hebben :=

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-14 20:28

xLianneZorro schreef:
Bij mij is het juist zo dat mijn vriend heel veel vrienden heeft en ik dus geen enkel. In het weekend ga ik ook echt wel vaak met hem mee, maar lijkt me ook zo fijn om mijn eigen groepje te hebben :=

Ik heb wel een beetje hetzelfde. Mijn vriend kent heel veel mensen. Dan lopen we ergens en dan is het (niet overdreven) minimaal wel 3x dat hij iemand tegen komt. Geen (goede) vrienden van hem maar wel mensen die hij gedag zegt. Ik zie soms meiden lopen waar ik vroeger mee omging die nu hun kop omdraaien..
Mijn vriend heeft vanaf zijn 14e niet meer op een school gezeten maar is gaan werken. Hierdoor heeft hij ook weinig vrienden omdat de meeste vrienden vanuit je schooltijd komen. Nu met voetbal heeft hij wel vriendschappen opgebouwd maar die ziet hij alleen tijdens voetbal. De meesten hebben geen vriendin en gaan er dus op los. En collega's van hem zijn allemaal minimaal 10 jaar ouder hebben al kinderen enzo.

kelliiee1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 20:29

Herkende het inderdaad in de vakantie ook wel ja! Beetje thuis zitten en me een beetje vervelen. Was blij dat ik veel heb moeten werken

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-14 20:31

Was dan laatst naar een festival geweest en kwam daar iemand tegen waar ik echt een goede band mee had. En merkte toen al dat ik zo blij was haar te zien dat ik me ging vastklampen (lees: appen waar ze was en of we anders ergens konden afspreken). Erg vervelend als dat niet wordt beantwoord..

Leeuwnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 20:31

Even een knuppeltje in het hoenderhok: ;)
Denk je dat zo'n grote vriendenclub allesmakend is?? Altijd pais en vree??
Al-tijd leuke dingen doen, al-tijd lachen, gieren, brullen??

Hihi. Een van mijn beste vriendinnetjes zit in zo'n groep. Ik niet, hoor, en ik zeg 'gelukkig, maar!' Mijn vriendin klaagt zich namelijk KÁPOT over die groep meiden. Ze gunnen elkaar het licht in de ogen niet, altijd ruzie, nooit goed uitpraten, roddel en achterklap, groepjesvorming bínnen die groep, enz enz enz. En je móet ook vooral vanalles, vrijheid-blijheid komt niet in hun woordenboeken voor.
Ieuwwwwww...
En haar groep is absoluut niet de enige vriendengroep waar ik dat zie...

Volgens mij zijn een handvol goede vriendinnen en een grotere kennissenkring om je heen veel leuker, belangrijker en wordt je daar veel blijer van!
Ik heb bv een stuk of vier écht goede vriendinnen, daarnaast heb ik nog paardenvriendinnetjes, muziek-kijk-vriendinnetjes, lekker-eten-vriendinnetjes, bier-slemp-vrienden (daar zit geen vrouw tussen _O- ), kinderen-in-dezelfde-leeftijdsgroep-vriendinnetjes etc etc etc.

En vooral: vrijheid - blijheid :)

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-14 20:33

True aan alles zit een schaduwkant maar dan hoor ik vaak ook mensen zeggen liever een aantal goede vrienden. Maar ook die heb ik niet..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 20:34

Zeker , maar een paar meiden waar je wat mee kan doen soms lijkt me ook fijn.. Hoeft niet mega te zijn

Rideltje1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 20:35

Ik herken me helemaal in jou verhaal, ik heb wel broers en zussen maar geen contact mee.
Verder ook al een vaste relatie al 6 jaar.

Ik heb 1 goede vriendin waar ik me soms ook te snel aan vast klam, zei heeft wel veel vrienden en het erg druk dus zien we elkaar weinig.

Probleem bij mij is dat ook niet echt sociaal ben. En dus niet snel op iemand af stap.
Ik heb wat tijd nodig om iemand te leren kennen en dan gaat het wel makkelijker.
Helaas geven mensen mij niet echt de tijd daar voor.

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-14 20:36

takkie_muis schreef:
Zeker , maar een paar meiden waar je wat mee kan doen soms lijkt me ook fijn.. Hoeft niet mega te zijn

Plus 1!

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 20:37

Hier nog een lotgenoot!
Ik heb ook niet veel vrienden. Inmiddels het halve land gezien haha. Geboren in Breda, 7 jaar in vleuten gewoont en nu in Overijssel. Er blijven dan niet veel mensen over die 'meeverhuizen'.. Heb inmiddels wel al aardig wat bokkers uit de omgeving ontmoet en dat is erg gezellig!

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-14 20:37

Rideltje1992 schreef:
Ik herken me helemaal in jou verhaal, ik heb wel broers en zussen maar geen contact mee.
Verder ook al een vaste relatie al 6 jaar.

Ik heb 1 goede vriendin waar ik me soms ook te snel aan vast klam, zei heeft wel veel vrienden en het erg druk dus zien we elkaar weinig.

Probleem bij mij is dat ook niet echt sociaal ben. En dus niet snel op iemand af stap.
Ik heb wat tijd nodig om iemand te leren kennen en dan gaat het wel makkelijker.
Helaas geven mensen mij niet echt de tijd daar voor.

Plus 1!
Heb precies hetzelfde. En soms probeer ik het maar lukt het gewoon niet.

kelliiee1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 20:38

Leeuwnie schreef:
Even een knuppeltje in het hoenderhok: ;)
Denk je dat zo'n grote vriendenclub allesmakend is?? Altijd pais en vree??
Al-tijd leuke dingen doen, al-tijd lachen, gieren, brullen??

Hihi. Een van mijn beste vriendinnetjes zit in zo'n groep. Ik niet, hoor, en ik zeg 'gelukkig, maar!' Mijn vriendin klaagt zich namelijk KÁPOT over die groep meiden. Ze gunnen elkaar het licht in de ogen niet, altijd ruzie, nooit goed uitpraten, roddel en achterklap, groepjesvorming bínnen die groep, enz enz enz. En je móet ook vooral vanalles, vrijheid-blijheid komt niet in hun woordenboeken voor.
Ieuwwwwww...
En haar groep is absoluut niet de enige vriendengroep waar ik dat zie...

Volgens mij zijn een handvol goede vriendinnen en een grotere kennissenkring om je heen veel leuker, belangrijker en wordt je daar veel blijer van!
Ik heb bv een stuk of vier écht goede vriendinnen, daarnaast heb ik nog paardenvriendinnetjes, muziek-kijk-vriendinnetjes, lekker-eten-vriendinnetjes, bier-slemp-vrienden (daar zit geen vrouw tussen _O- ), kinderen-in-dezelfde-leeftijdsgroep-vriendinnetjes etc etc etc.

En vooral: vrijheid - blijheid :)

Hier ben ik het mee eens, ik heb de afgelopen 4 jaar in een grote vriendengroep gezeten, maar onderling merkte je wel dat er jaloezie speelde en strijd.
Ben inmiddels uit die groep 'verbannen' omdat ik ook met anderen omging en het klikte niet meer. Denk dat je inderdaad gewoon kleinere groepjes vrienden kunt hebben, zoals jij al zegt: lekker-eten vriendinnen etc.

Rideltje1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 20:41

Een grote groep ben ik ook niet van, zoals er al gezegd wordt er vormen zich toch al snel meer groepjes en er gaat gerodeld worden.

Carr_friesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 20:41

xLianneZorro schreef:
@carr_friesje verschrikkelijk! Je vriend heeft al vakantie gehad?

Ja, ik heb 10 weken stage gelopen in Spanje en toen is hij een week overgekomen. Dat was heerlijk.
Maar voor de rest heeft hij geen vakantie nodig zegt ie. Als hij zaterdag roostervrij is en maandag ook dan belt ie naar de zaak of íe alsjeblieft mag komen werken _O- Hij word stront chaggo van thuiszitten en niks doen. Ook hij heeft helemaal niemand helaas.

Zou het alleen wel fijn vinden om inderdaad een paar mensen te hebben om zo nu en dan eens mee op stap te gaan. Ook even lekker tijd voor jezelf enzo en ff de hut uit.
Laatst bijgewerkt door Carr_friesje op 19-08-14 20:42, in het totaal 1 keer bewerkt