Broodtrommel dilemma...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

kelliiee1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 20:51

Ik had in het begin altijd een broodtrommel mee, maar vond hem te groot voor in mijn tas, met als gevolg dat ik plastic zakjes ben gaan gebruiken O:)

Zou haar inderdaad zelf laten kiezen wat ze mee wilt nemen. Als vervanging voor brood (aangezien er stond dat ze dat maar matig at) is het misschien een idee om crackers mee te nemen met los beleg, wat zij op school zelf kan beleggen.

Liefbeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 20:52

Ik heb laatst bij de Blokker een nieuw broodtrommel gekocht. Als je hem open klapt heb je links een vak voor je brood met een eigen deksel en de rechter helft bestaat uit 2 vakken om fruit/pakje drinken o.i.d. in de te doen. Ideaal vind ik zelf.

http://www.blokker.nl/nl/blknl/sistema- ... to-go-1-4l

svb16

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 20:58

Ik nam in het begin altijd een broodtrommel mee, maar die vergat ik standaard uit mijn schooltas te halen met als gevolg dat je na 6 weken een broodtrommel hebt die een eigen leven gaat leiden :+

Daarna ben ik maar zakjes gaan gebruiken, neemt veel minder plek in beslag en kun je gewoon weggooien.
Het is maar net wat je zelf het makkelijkst vind dus.

Ik heb trouwens op 2 middelbare scholen gezeten en op beide scholen werd je niet uitgelachen om een broodtrommel hoor.

manon_goldy

Re: Broodtrommel dilemma...

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 21:06

Ik lees dat veel mensen werden uitgelachen om een broodtrommel? Hier ben zijn meer mensen met broodtrommel dan mensen zonder broodtrommel. Ik ga veel met 1e en 2e klassers om maar ook met 4e,5e en 6e klassers. Dus het ligt niet aan je leeftijd :)

hannah41

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 21:14

Ik zit op 2 havo en heb een broodtrommel, nog nooit om uitgelachen. Bijna mijn hele klas en ook veel oudere leerlingen hebben een broodtrommel al hoewel ik er niet heel vaak op let, dus er zullen waarschijnlijk ook veel mensen zonder zijn. Ik heb hier nog nooit iemand zich druk zien maken om wat een ander gebruikte om zijn brood mee te nemen :')

gemma92

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 21:18

Ik had ook altijd een broodtrommel, vond dat zelf veel lekkerder. Niemand maakte zich druk om hoe iemand zijn brood mee nam, zou het eerder kinderachtig vinden als ze dat wel hadden gedaan.

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 21:22

Ik heb gewoon een effen brood trommel anders word mn brood geplet.

muntdrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 21:25

Ik had gewoon een doorzichtig plastic bakje, was iets platter ook dan een gewone broodtrommel en hij was waterdicht dus dat is wel zo fijn als je bijvoorbeeld een fruitsalade ofzo mee wilt nemen. Zakjes heb ik ook een tijd gedaan maar dan plet alles :')

MyLittleLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 21:25

In de eerste begon ik met een effen broodtrommel maar nam hem vaak niet mee omdat ik op school niet at/daar wat kocht, in 'bovenbouw' nam ik meteen zakjes mee want broodtrommels konden echt niet meer :+ Gewoon in een apart vakje doen en zorgen dat er niks tegenaan plet, no problem.

Flicka12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 21:26

Ik zit inmiddels in havo 5, en heb nog steeds elke dag een broodtrommeltje mee. Hartstikke handig :j

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 21:27

Ik vind het heel vreemd dat het op sommige middelbare scholen blijkbaar raar is om een broodtrommel te gebruiken, ik gebruikte mijne altijd toen ik nog op school at en met mij eigenlijk iedereen, juist de mensen met alu folie of zakjes liepen altijd te miepen dat hun brood was geplet :P. Heb in de 3e nog een keer een leuke effen bij de V&D gekocht, maar die ging helaas snel stuk. Gewoon lekker een trommeltje mee naar school! En je hebt anders ook nog hele gave: Klik!
Edit: Zit nu in de 6e overigens.

MyLittleLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 21:31

Ik vind zakjes sowieso wel handiger trouwens, heb gewoon een schoudertas en een broodtrommel neemt te veel ruimte in beslag wat dat betreft, en geplet brood is ook brood toch :+ Heb er toch altijd kaas op, hagelslag oid is ook niet slim.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 22:38

manon_goldy schreef:
Ik lees dat veel mensen werden uitgelachen om een broodtrommel? Hier ben zijn meer mensen met broodtrommel dan mensen zonder broodtrommel. Ik ga veel met 1e en 2e klassers om maar ook met 4e,5e en 6e klassers. Dus het ligt niet aan je leeftijd :)

Denk dat dat ook aan het niveau ligt. Op een VWO zul je minder snel uitgelachen worden dan op een VMBO. Klinkt cru, maar is wel waar.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 22:44

op het mbo had ik nog gewoon een trommel.. wel een kleur zonder opdruk.

later kocht ik op school gewoon in de supermarkt brood.. in de grote pauze.

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 22:45

Ik neem gewoon een brood trommel mee maar het mbo deed het ook op het vmbo. Maakt mij het wat uit, ik hoef geen goor geplet brood.

Gea99

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 22:49

Beide kinder zitten op de middelbare, en hebben gewoon van de trommels van de action. Zin er in verschillende kleuren. Ze vinden plastic zakjes niet fijn, dan hebben ze geplet brood. En bij hun op school zijn broodtrommels heel normaal.

Flynn00

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 22:51

ik had een broodtrommel met bob de bouwer, pokemon en my little pony
oja ik ben 17 :o
niks ergs aan. ze raken er wel aan gewend

AmyxDomino

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 22:56

Een broodtrommel kan inderdaad wat kinderachtig zijn, maar als je dochter dat heel graag wil en ze een mooie neemt is dat natuurlijk ook prima! Ik zit zelf in de vijfde klas op het gymnasium, en ik heb altijd mijn brood in boterhamzakjes gedaan. Veel vriendinnen van mij doen het in aluminium folie!
Maar dit is natuurlijk wat ik doe, je dochter kan doen doen wat ze leuk vindt! Succes op school :)

tyleysmiley

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 22:59

Hier een ervaringsdeskundige...Ik heb vijf jongens,waarvan er 1 allang van school af is,eentje gaat naar de derde en mijn zoontje van 12 begint in de brugklas.

Hier ook nooit geen broodtrommels mee gehad,altijd boterhammen of broodjes in een boterhamzakje

kleine aanvulling:als ik zie hoe belachelijk vol die schooltassen soms ook zitten,past er ook echt geen broodtrommel meer bij
Laatst bijgewerkt door tyleysmiley op 19-08-14 23:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 23:00

Uitgelachen om een broodtrommel? Ik ga nu mijn laatste jaar van een MBO4 opleiding in en zat mensen met een broodtrommel leeftijd varieerd tussen de 17 en 28 jaar..
Sommige zelfs van hun jongere broer of zus zoals bijv. Dora

Mijn advies is haar zelf iets laten uitzoeken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 12:32

Toen ik naar het gymnasium ging, had iedereen een broodtrommel. Op het gewone Atheneum had niemand nog een broodtrommel, op de "nerds" na. Ikzelf had altijd plastic zakjes of aluminium folie om mijn boterhammen heen.

Nu zit ik op het HBO en heeft iedereen weer een broodtrommel haha. Maar ik zou je dochter gewoon plastic boterhamzakjes laten gebruiken.

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 12:38

Waarom zou een broodtrommel kinderachtig zijn? Nog nooit van gehoord. Ik ben wel een keer uitgelachen door mijn collega's vanwege mijn Cars beker. Was in de aanbieding :D Maar goed ik ben dan ook 42.
De collega die het hardst lachtte heeft trouwens een broodtrommel met disney prinsessen erop. _O-

Gewoon aan je dochter vragen wat ze wil, dat lijkt mij het makkelijkste.

SuzanH

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 12:42

Ik blijf nu zitten in havo 4 en heb alle jaren een broodtrommel, een paarse, meegehad naar school. Niemand die me uitlachte hoor.
Als ik al die bruggers zie mutsen met zakjes :D Brood plat gedrukt en helemaal stuk, nee bah! :)

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 12:42

gewoon oude broodtrommel mee, eerst maar eens kijken hoe de vlag hangt :D
Heb alles zo'n beetje gedaan, tot hele broden meenemen en dat smeren in de klas. (lekker makkelijk om dat met zn vieren af te spreken. versgesmeerd boord smaakt het beste)

corinne1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 12:50

Ik heb laatst een drinkfles en lunchbag hier van gekocht: http://www.aqua-licious.nl/#!licious-lunch/c1657
Herbruikbaar en neem niet zo veel plek in beslag als een broodtrommel.
Kan gewoon in de vaatwasser.
Hebben ze in allerlei printjes en is niet duur.