Ontbijt tips

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Shethorsie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-14 22:28

Air schreef:
Zit in een zakje, kost maar 41 cent voor 500gr.

Ja ik zag het *D ik ging even bij ah.nl kijken. Voor die prijs probeer ik het even!

XxLiEsJuHhxX

Re: Ontbijt tips

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 22:37

een gezond roerei.. :) met champignons, prei, ui, eigenlijk beetje vanalles wat ik er soms in gooi.. Beetje wat ik op het moment in de aanbieding heb thuis Haha :P gezond, lekker en vult heel goed.. :D

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 11:54

Ik ontbijt ook moeilijk en ontbijt daarom met Brinta. Je hoeft niet te kauwen :D en vult goed.

Yelizaveta

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 11:57

Brinta is echt lekker en ik gebruik van die alpro soya bananen melk in plaats van koemelk, is vele lekkerder en je hebt veel smaakjes :)

charysa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 12:00

ontbijtdrink :j

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 12:01

Gewoon je ontbijt in een plastic zakje doen. en als je dan op plaats van bestemming bent kun je ontbijten.
mijn wekker gaat om 5:00 s'ochtends, dan ga ik echt niet ontbijten...
Om 6:00 ben ik op mijn werk en om een uur of 7:00 gaat de eerste boterham in mijn mond.
Dan ben je wakker genoeg om ze naar binnen te proppen!

Harpoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 13:53

Geroosterd brood?

Ik zelf eet elke ochtend een tosti.

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 10:30

hier nog iemand die tips of "ontbijtvervangers" zoekt.

als ik opsta (6.30), heb ik nog geen honger en word misselijk van iets te eten dan. Dus tja dan drink ik alleen iets en begin mijn ochtendroutine (honden voeren en uitlaten en daarna naar de paarden). intussentijd krijg ik stilaan razende honger en bijgevolg ontbijt ik meestal met koffiekoeken (lekker ongezond en een serieuse caloriebom) onderweg naar m'n werk (trein).
Het vreemde is wel dat ik hier in het weekend geen last van heb. Ok sta wel iets later op, maar toch...

Dus iemand een gouden tip voor makkelijk ontbijt dat ik "onderweg" kan eten. Zelf iets bakken dat calorie-armer is dan de boterkoeken ed van bij de bakker, of iets in die aard.
yogurt met cruesli is ook maar goed voor een dag of 2 en dan ben ik het beu...
Fruit vult vaak niet lang genoeg, gezien het ook best snelle suikers zijn.

wie oh wie :D

NieneWiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 10:36

Zoals al eerder gezegd, havermout? In de overnight oats variant is het gemakkelijk mee te nemen 's ochtends en je kunt er eindeloos mee variareren.

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 10:40

heb je een merk ofzo? want ik ken het eigenlijk niet (buiten van naam) :o

NieneWiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 10:46

Havermout is in alle supermarkten wel te verkijgen van allerlei merken, het goedkoopste pak van 500 gr kost vaak maar 40/50 cent. Voor recepten kun je in het havermout topic hier op VT kijken, googelen of natuurlijk je eigen fantasie gebruiken. De basis is yoghurt of melk met havermout, dit meng je 's avonds en 's ochtends als je het uit de koelkast haalt is het een dikkere pap geworden. Daarbij doe je allerlei dingen die je lekker vind, (bevroren) fruit, noten, zaden, kokos, superfoods, etc.

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 10:48

inderdaad havermout :j ik vind het zeker met de herfst/winter maanden heerlijk warm in mijn buik als ontbijt. Ik vind het zo echt heerlijk en eet het nu al een jaar iedere dag als ontbijt denk ik. Je moet even uitproberen wat je lekker vind want iedereen vind wat anders lekker (Ik vind met amandelmelk of water bijvoorbeeld smerig en ook als overnight oats of zo rauw door de yoghurt niks).

Als ik het als ontbijt eet dan gebruik ik vaak alleen melk/lijnzaad en +- 50 gr havermout. Als lunch vind ik het ook heerlijk om het te combineren met rozijntjes, fruit, noten, kokos snippers, cacao nibs etc. Zou hou je het lekker afgewisseld.

Ik pak trouwens 50 gr. havermout en zorg dat er voldoende melk in zit. Ik doe het 2 minuten in de magnetron en laat het zover warm worden dat het net niet over de rand bubbelt omdat hij dan lekker dikkig is. Even afkoelen en het is te eten. Als jij liever brood weg spoelt met water e.d. zou ik meer melk gebruiken zodat hij dunner is. En inderdaad gewoon de goedkoopste havermout pakken. Die is prima! Ik heb deze van de AH Basic altijd
https://www.google.nl/search?q=ah+haver ... B200%3B200

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 11:01

hmm, eigenlijk is dat dan al geen optie om onderweg te eten. Al wil ik het wel eens proberen, veronderstel dat het ook met sojamelk gaat? (verdraag niet goed melk in grotere hoeveelheden dan een wolkje in de koffie)

Rytir

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 11:49

Ik ontbijt tegenwoordig meestal met een soort smootie, erg lekker en ik heb tot de lunch echt geen honger. Meestal gooi ik er een banaan, twee eetlepels yoghurt, magere melk, eetlepel havermout en een paar handen diepvriesvruchten (frambozen, mango etc) in. Vaak voeg ik ook een stukje komkommer toe, maakt het lekker fris! Je kunt het prima een dag van te voren maken!

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 11:55

Een mugcakeje doet voor mij wonderen :+ ik ben ook echt een supermoeilijke ontbijter.

1 banaan prakken in een mok of kom (niet te groot, want hij gaat in die mok de magnetron of oven in)
Een eitje erbij en goed roeren. Dan 3 eetlepels havermout en eventueel een handje goji bessen of blauwe bessen oid. Net wat je lekker vindt.
En dan kan je nog een eetlepel cacaopoeder erin doen (niet die van Nestlé ofzo ivm suiker maar je kan rauwe of pure cacaopoeder kopen). Kan ook zonder.

Dan of 1,5 tot 2 minuutjes in de magnetron of even een kwartiertje in de oven op 185 graden. Tot 'ie mooi droog is zeg maat.
Ik doe altijd de magnetron :P het vult echt enorm. Best lekker!

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 11:57

Shethorsie schreef:
only18 schreef:
Havermout! :Y)
Het is lekker als soort 'pap': melk in een pannetje, havermout erbij en een beetje suiker. Of koud bij yoghurt met confituur of fruit :9

Eigenlijk nog nooit geprobeert. Maar ik haal morgen ofzo wel even een pak (of zak idk waar het inzit hahaha)

Nog een liefhebber van havermout!
Ik combineer het vaak met cranberry's en noten (cashewnoten, pinda's.. net wat je lekker vindt)
maar het lekkerst is met aardbeien of frambozen!
Daar zou ik het in het begin mee proberen.
En let op dat je je havermout niet te dik maakt. Dan krijg ik het ook moeilijk weg
(ik maak het trouwens aan met water, niet met melk. Ben namelijk geen liefhebber van melk, melk
maakt het romiger waar ik niet zo van hou)

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 20:56

Tip: bij de lidl heb je een zak met bevroren bosvruchten, zo lekker om doo de havermout te doen! Zitten aardbeien, bramen, kersen, rode bessen en blauwe bessen in.

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 12:10

mss nog ideetjes die makkelijker zijn voor onderweg?
kan je die havermout-yogurt pannenkoekjes bv ook "koud" eten of voor 2 dagen maken?

NieneWiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 12:14

Je zou zelf mueslirepen kunnen maken met allerlei voedzame granen/zaden/noten er in, maar dat is meer een tussendoortje en vervangt je ontbijt niet. Die pannenkoekjes kun je prima koud eten, en ook wel even bewaren.

Vind je zoals eerder genoemd een smoothie niets? Dat is wel een goede en makkelijke vervanger als je er zuivel, fruit en bijvoorbeeld havermout in doet.

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 12:21

smoothies en shakes dragen niet mijn voorkeur. Heb namelijk een tijdje herbalife gedaan om mijn ex een plezier te doen en het was geen succes
1 ik werd er misselijk van
2 kreeg het met moeite opgedronken en ik drink anders best veel (2L minimaal/dag)
3 had na een dik uur alweer honger en at vervolgens nog wat ik normaal zou eten (tot zover de caloriebesparing :+ )

NieneWiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 12:23

Maar is zo'n afvalshake niet heel iets anders dan een goed gevulde smoothie met gezonde ingredienten?

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 12:30

geen idee, had vnl met de textuur (smeuig/glibberigmet vezels in) te maken denk ik. En was niet bedoeld om af te vallen, eerder als gezonde ontbijtvervanger.
Maar dan nog Smoothies missen hun doel toch als je ze de dag voordien bereid, niet? Ik word misselijk als ik 's morgens al met eten aan de slag moet. Vandaar dat ik altijd "onderweg" ontbijt.

Shethorsie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-14 15:41

petitparis schreef:
mss nog ideetjes die makkelijker zijn voor onderweg?
kan je die havermout-yogurt pannenkoekjes bv ook "koud" eten of voor 2 dagen maken?

Maar pannenkoeken zijn niet zo heel gezond :+ maar kan vast wel voor een keertje :)

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 15:52

mja je hebt gelijk, maar deze zijn volgens mij minder erg dan 2 boterkoeken :o

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 15:54

xgoldengirlx schreef:
ik heb hier precies het zelfde! ik lees even met dit topic mee hihi
Ik drink tegenwoordig de 'goedemorgen' ontbijtdrink met granen van campina, dit vult alleen maar voor 1,5 a 2 uren helaas :(

Dat drink ik inderdaad ook, echter zit ik wel vol tot 12 uur :)
Ik denk een goed grote mok vol er van