Ben ik nou gek?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Rideltje1992

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-14 20:32

Ik heb wajong

Maar dat is niet genoeg voor iets op mezelf.

Nee ik betaal hem niks, maar ik laat me ook niet zo behandelen!!
Mijn vriend denkt er het zelfde over.

Clarence: volgens mij is dat de enige optie dan.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 20:33

Maar jullie hoeven hem ook niet zo te behandelen ;) het is wel zijn huis immers en al wil hij in de tuin staan te plassen; het is zijn tuin.

Wajong met huurtoeslag, dan nog niet?
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 17-08-14 20:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Rideltje1992

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-14 20:34

Cayenne schreef:
Ah ok, als het je schoonvader is en zijn huis, dan verandert het de zaak.
Tja meid, vervelend dat hij zich niet aan de afspraken houd en zijn huis -in jouw ogen- vervuild, maar het is zijn huis, niet dat van jou. Ik denk dat je blij mag zijn dat je daar mag wonen.

Ik vind het nogal wat dat jij een rooster maakt voor het schoonmaken van zijn huis. Daar zou ik -als ik jouw schoonvader was- ook niet blij mee zijn.
Betaal je voor kost en inwoning?

Wil je zeggen dat dat slecht van mij is?
Als die rooster er niet was, dan moet ik alles echt alles doen! en hij zit op zijn luie gat!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 20:34

Het is zijn huis, als hij op zijn 'luie gat' wil zitten moet hij dat lekker zelf weten :+ het is niet jullie huis.

Misschien moet je daar beginnen voor jezelf; het is nu eenmaal zijn huis en dat accepteren.

Rideltje1992

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-14 20:35

vuurneon schreef:
Overigens is het zijn huis, dus t is kiezen of delen. Maar ik zou echt schijt hebben aan een schoonmaakrooster gemaakt door de inwonende gast als ik eerlijk moet zijn. En ik hoef al helemaal niet te worden aangesproken door die gast op mijn gebrek aan hygiene gevoel.

Zijn huis, jij woont er slechts bij in. Dus je kan je er het makkelijkste gewoon bij neerleggen vrees ik, of weg gaan. Geen instantie die jou kan helpen om te kijken hoe je het financieel voor elkaar kan krijgen?

Nee!

Gemmeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 20:35

Maak de wc schoon als je erop wil zitten en anders heb je pech!

Hoe ging het voorheen, toen je daar nog niet woonde?

clarence

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 20:36

Cayenne schreef:
Ah ok, als het je schoonvader is en zijn huis, dan verandert het de zaak.
Tja meid, vervelend dat hij zich niet aan de afspraken houd en zijn huis -in jouw ogen- vervuild, maar het is zijn huis, niet dat van jou. Ik denk dat je blij mag zijn dat je daar mag wonen.

Ik vind het nogal wat dat jij een rooster maakt voor het schoonmaken van zijn huis. Daar zou ik -als ik jouw schoonvader was- ook niet blij mee zijn.
Betaal je voor kost en inwoning?

Helemaal mee eens. Inderdaad, betalen jullie wel wat? En werkt je vriend wel?

Sammie

Rideltje1992 schreef:
Nee ik betaal hem niks, maar ik laat me ook niet zo behandelen!!
Mijn vriend denkt er het zelfde over.

Wacht ff hoor. Jullie wonen in ZIJN huis, betalen helemaal niks.. verwacht dat hij zich aan jouw schema houdt en dus ook jouw en jullie rotzooi opruimt. Weten wat jullie moeten doen..? Een eigen huis zoeken.. Met zo'n instelling had ik je nl. allang een ultimatum gegeven.

Jullie zouden die man op je bloten knieën mogen danken dat je daar gratis mag inwonen. Nee.. jullie gaan aan hem eisen stellen. Weet je wanneer je dat mag doen.. als je hypotheek, huur of kost- en inwoning betaald. Maar nu...? Denk dat zijn was doen, soppen en koffie zetten een hele kleine gunst is voor het feit dat je daar GRATIS mag wonen.

Kwanyin

Sja, maar anderzijds woon je er dus wel gratis...ik denk dat hij eerder iets heeft "jij moet niks betalen, dus als tegenprestatie mag je gerust het huishouden runnen". Staat je dat niet aan, dan moet je met je eigen centen ergens anders gaan wonen. Kan je dat momenteel nog niet, dan kan je je alleen maar schikken naar de situatie en er aan werken dat je wel weg kan.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 20:38

Ik geloof dat je hem wel wat beter mag behandelen en dankbaarder zijn :o

Denk niet in onmogelijkheden, maar in mogelijkheden. Stijgt je Wajong nog als je ouder gaat worden? Aangezien het minimumloon ook stijgt als je 23 wordt.
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 17-08-14 20:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 20:39

Citaat:
Laatst heb ik thuis een rooster gemaakt met wie wat wanneer doet, helaas houdt n zich niet aan alles en er staan ook wat dingen niet op.
1 ding waar hij zich niet echt aan houdt is de wc schoonmaken, nadat ik het gedaan heb laat hij de wc zo erg vies worden om het daarna wel te gaan doen, maar niet normaal nee, hij wordt boos! Dan worden alle deuren dicht gegooid ect, maar zegt geen woord. Ik snap dit niet wand het is gewoon zijn beurt, lijkt me niet zo moeilijk toch?

Ik denk dat het hier erg fout gaat.

Jij woont in het huis van een ander en jij maakt een rooster waarvan jij vindt dat de huiseigenaar (en betaler) zich aan moet houden.
Dat gaat hem helaas niet worden natuurlijk.

Toen ik gratis bij iemand in mocht wonen deed ik als dank/tegenprestatie juist het hele huishouden.

Rideltje1992

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-14 20:41

Ik ben niet beroerd om wat te doen echt niet.

Maar hij gaat maar van alles uit!

Dan had hij moeten zeggen je woont hier dus wil graag dat je dat en dat en dat doet.
Maar nee ik wordt als oud vuil behandeld en jullie geven hem gelijk?

Hij heeft ook nooit gezegd of wat dan ook dat ik wat moet betalen.
Wand hij weet wel dat ik het moeilijk hem

Weet je ik had nooit dit topic moeten openen.

Zal me verder wel als stront laten behandelen ook al ga ik er onder door!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 20:45

Tja, dan maar gewoon naar je begeleider luisteren :)

Even platgelegd; je kan ook op kamers natuurlijk :) zijn studenten die met minder inkomsten ook op zichzelf kunnen wonen.

En ja, ik ben nu eenmaal opgevoed met ouders die zeggen 'ons huis, onze regels, als het je niet bevalt dan ga je maar weg'. Nu ik een eigen huis heb, zal ik ook nooit door een gast laten vertellen wat ik moet doen in mijn huis :n t is verdorie mijn huis. En ja, schoonmaken als tegenprestatie voor daar wonen vind ik geen bezwaar, moet je kijken hoeveel geld je uitspaart! Daarvoor zou ik met liefde elke dag de plee poetsen :Y)
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 17-08-14 20:47, in het totaal 3 keer bewerkt

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 20:46

Hoezo moet iemand waar je gratis mag wonen aan jouw vragen om als tegenprestatie wat in het huis te doen?
Dat is de verkeerde wereld.

Je hoeft je niet als oud vuil te laten behandelen, dan zul je op jezelf moeten gaan wonen.
Maar ik zie niet in waar hij dat doet, alleen dat hij vindt dat jij het huishouden maar moet doen omdat jij (en je vriend) daar gratis wonen.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 20:46

Je hoeft je niet gelijk aangevallen te worden, maar ik denk dat je ideeën gewoon erg naïef zijn. Je kan nl. ook zelf (liefst vooraf) vragen joh hé super dat ik mag inwonen. Wil je er nog een bedrag voor, wat zullen we afspreken over het huishouden ect. Dat hoeft hij toch niet te doen. Wees blij dat hij niet over geld is begonnen, dat scheelt jullie toch weer een aardig bedrag. Elke maand weer.

Je woont daar verdorie gratis! Dan wordt je wat mij betreft op dat punt echt niet als stront behandeld.

Het is zijn huis, hij mag het in principe schoonmaken wanneer hij wil. Je woont nogmaals GRATIS, je betaalt niks aan huur, gas, water en licht. Dat bespaart je per maand circa 500 a 600 euro uit(!). Kleine moeite om het huishouden te doen ipv te gaan mopperen dat je dat moet doen. Jullie wonen daar met z'n tweeën zonder een cent uit te hoeven geven. Jullie eten ook met hem mee of kopen jullie ook af en toe boodschappen?

Dan wordt je niet als stront behandeld, maar als een prins en prinsesje.

Ik denk dat je echt eens even objectief naar deze situatie moet kijken.. Je gedrag komt imo echt niet overeen met de werkelijke situatie.
Laatst bijgewerkt door Sammie op 17-08-14 20:47, in het totaal 1 keer bewerkt

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 20:47

Ik had je uit mijn huis gesmeten.. Gratis ergens wonen en dan nog eisen gaan stellen is een echte no-no!
Blijkbaar heeft schoonpapa andere ideeen over netheid dan jij en dat heb je te accepteren. En als dat betekent dat jij poetst is dat niet anders, ik neem aan dat jij hier niet toe gedwongen wordt met een mes op je keel? Dan is dat poetsen je eigen keus.

Ik kan me trouwens wel voorstellen dat het ontzettend moeilijk is om ergens te wonen met mensen die heel anders denken over netheid. Kun je de klussen niet samen met je vriend doen? Zie het anders als vorm van kostgeld betalen met klussen ipv geld.

clarence

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 20:48

Rideltje1992 schreef:
Ik ben niet beroerd om wat te doen echt niet.

Maar hij gaat maar van alles uit!

Dan had hij moeten zeggen je woont hier dus wil graag dat je dat en dat en dat doet.
Maar nee ik wordt als oud vuil behandeld en jullie geven hem gelijk?

Hij heeft ook nooit gezegd of wat dan ook dat ik wat moet betalen.
Wand hij weet wel dat ik het moeilijk hem

Weet je ik had nooit dit topic moeten openen.

Zal me verder wel als stront laten behandelen ook al ga ik er onder door!

Tja, ik denk dat we hier wel duidelijkheid krijgen over de oorzaak van t probleem.

Je hebt verder trouwens niet duidelijk gemaakt hoe je als een stuk strot wordt behandeld want de wc schoonmaken, afw as s doen en koffie zetten, lijkt me toch niet zo veel gevraagd voor kost en inwoning. Ik zou je ook mn voeten laten masseren en mn haar wassen. :)
Je kan toch huursubsidie vragen en samen met je vriend ergens anders gaan wonen?
Werkt je vriend wel of niet?

doezel2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 20:52

Meid,
je hebt wayong, En begeleiding. Dus kun je ook ergens anders wonen. Bijv ambulant. Of toch 24 uurs begeleiding(wil niet zeggen dat je al die uren nodig hebt . Maar ze zijn er 24uur. )
Ga om tafel met je begeleiding en praat er over.

Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 20:54

Ik ben het met de rest eens. Jij woont daar gratis en daar mogen jij en je vriend best een beetje dankbaar voor zijn en een tegenprestatie voor leveren. Het is het huis van je schoonvader, dus zijn regels, daar dien je je naar te schikken. Wil je dat niet, dan moet je op zoek naar een andere woonruimte.

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 20:55

Wtf.. Gratis kost en inwoning en dan een drama maken dat je moet helpen in het huishouden? Jij mag je gaan schamen.. Als je elke dag alles bijhoudt ben je met 1.5 u p/d klaar..

Rideltje1992

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-14 20:57

Ik woon daar omdat ik nergens anders heen kan, samen wonen op mezelf ect is geen optie!

Hij heeft me toen in huis genomen omdat ik toen opstraat kwam te staan. Zo snel gegaan en niet meer aan gedacht.

Maar jullie vinden dus dat ik alles maar moet gaan doen? zonder dat er overlegd word zonder het gewaardeerd wordt, en ik er onderdoor ga omdat ik het niet aan kan?

De lijst is gemaakt om het voor iedereen makkelijker te maken, iedereen doet wat mijn vriend zijn broer en hij. Anders is het elke dag weer afwachten wie doet wat. Je woont daar met zijn allen, lijkt me toch niet zo raar dat hij ook zelf wat aan zijn huis doet?

Als het op een normale manier overlegd wou worden wil ik best veel doen maar niet op deze manier!

Er is ook nog een woord wat respect heet en dat krijg ik niet.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 20:57

Dat je dat zelf nog niet had bedacht om aan te bieden schoon te maken ipv kost en inwoning te betalen. Zoiets had hij helemaal niet moeten vragen, dat had jij moeten aanbieden.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 20:58

Weet je? Je hebt niet alles in de hand, bepaalde dingen overkomen je. Depressie bv. In je leven maak je ook keuzes; je kiest voor een eigen paard, een hond, bij je schoonvader wonen. Daar zitten ook consequenties aan vast; dieren kosten geld immers en bij je schoonvader wonen betekent dat je je aan zijn regels moet houden. Wil je het veranderen, kun je alleen je eigen gedrag of actie veranderen. Accepteren bv, maar je kan ook kijken met je begeleider; zou het niet beter zijn dat ik op kamers ga wonen bv en mij met de Wajong én zorgtoeslag probeer te redden?
Er is 1 ding belangrijk; jouw welzijn. En daar ben jij verantwoordelijk voor. Dus t is aan jou eigenlijk wat je doet; accepteer je de situatie en tja, kun je mooi geld sparen of verander je actief wat door zelf naar weg te gaan naar een plek waar jij de regels zelf kan bepalen. Zo te lezen kies jij nu om daar toch te blijven wonen en tja, accepteer dan maar dat hij minder behoefte heeft aan schoonmaken dan jullie en waardeer en respecteer dat ook. Maar als jij eraan onderdoor gaat; jij bent verantwoordelijk voor jezelf en jouw geluk, niet voor hem. Dan toch kijken; is er écht niets anders te bedenken? Deels begeleid wonen?
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 17-08-14 20:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 20:59

Hij heeft je in huis genomen toen je op straat kwam te staan.
Hij is degene die daar respect voor moet krijgen.

Als jij niet met hem in zijn huis kan leven, dan zul je echt wat voor jezelf moeten gaan zoeken.
Lukt/kan/wil je dat niet, dan zul je echt moet schikken naar zijn levenswijze.

melaniepk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 21:00

Dan maak je het schema voor jou, je vriend en zijn broer.
Als jullie daar allemaal voor nop mogen wonen dan kun je daar prima wat voor terug doen.
Wil je dat niet ? Dan vertrek je en ga je in een opvanghuis wonen.
Simpel denk ik.