Probleem, uitkering gestopt, geen werk

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

vuurneon

Re: Probleem, uitkering gestopt, geen werk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 00:08

Thuiswerken dan? Balpennen oid in elkaar knutselen?

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 00:09

Uitzendbureau vragen om productiewerk. Desnoods schrijf je een introductiebrief. Als het voorlezen je niet lukt geeft je die aan de intercedente om te lezen.

Atalanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 00:11

Ik heb wel een tip die voor mij goed werkte m.b.t. werk zoeken (nu was dat wel in betere tijden)... als je zelf brieven schrijft of zelfs maar eenvoudig een mail met CV stuurt naar bedrijven die enigszins in lijn liggen met jouw werkervaring, dat je werk zoekt, heb je soms net geluk dat ze wel iemand zoeken maar nog geen vacature hebben uitstaan. Als je dan uitgenodigd wordt, heb je geen concurrentie en dat geeft minder druk, je wordt niet vergeleken met anderen. Of probeer via via, vraag mensen die je kent of zij niet iets voor je weten.
Eventueel een ander uitzendbureau, in theorie zou dat toch moeten kunnen, misschien heb je net de verkeerde getroffen. Wees eerlijk zou ik zeggen, je kan beter binnenkomen en direct zeggen dat je nerveus bent, dan hoef je je niet meer druk te maken dat ze erachter komen (en je daardoor voor je gevoel weer faalt). 't zal wellicht niet direct goed gaan, maar leren omgaan met daadwerkelijk falen, is ook iets wat helpt om van de angst af te komen (het daadwerkelijk falen is vaak minder erg dan de voorstelling die je ervan had, tenminste voor mij gold dat wel). Sommige mensen kunnen een dergelijke eerlijkheid niet waarderen, dat is dan gewoon geen match voor jou. Anderen waarderen het juist wel.
Het voordeel van uitzendwerk is wel dat je er niet aan vast zit, ik heb ook wel eens 1 dag in de spoelkeuken gestaan en daar iemand ontmoet die iets anders voor me wist, had ik dat niet gedaan dan had ik die andere baan ook niet gekregen. Van het een kan het ander komen.

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-14 00:19

vuurneon schreef:
Thuiswerken dan? Balpennen oid in elkaar knutselen?

Schoonmaak wil ik best proberen, maar ik kan ook slecht met tijdsdruk/ werkdruk overweg. Daarom had ik ook zo graag reintegratie gewild. Om daar o.a. Aan te werken. Ik was in de eerste instantie namelijk niet onterecht afgekeurd en mijn burn-out kwam ook echt wel ergens vandaan. Ik heb in de tussentijd veel geleerd, maar niet genoeg om het nu al helemaal zelf te doen.

Het is precies wat een paar mensen zeggen, ik heb hulp nodig mezelf te verkopen/ bij de sollicitatieprocedures. Niet omdat ik zo dom ben ofzo, wel omdat ik ondrr druk/ stress heel apart/ heftig reageer en mezelf moeilijk in de hand kan houden dan. En dat wekt toch een geweldige indruk, een paniekaanval op zijn micks! (Dat was cynisch).

Wat ik dus wel in de hand kan houden als ik binnen ben omdat ik weet dat ik een goede, hardwerkende kracht ben.

Er staan trouwens wel hele handige dingn in dit topic maar via telefoon is reageren op alle specifieke dingen lastig. Ik lees alles iig!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 00:24

Ga bij een varkensboer werken. Daar kun je zo beginnen als je graag wilt, een dagje meelopen en meteen ingewerkt worden. Die boeren doen vaak helemaal niet aan sollicitatiegesprekken. Handen uit de mouwen steken is daar belangrijk.
Zoek eens tussen de agrarische advertenties.

Atalanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 00:26

En iets voor jezelf beginnen, evt. naast een parttime baan(tje)? Zie dat je mooie dingen schildert in je link in je onderschrift, misschien kan je daar wat mee of heb je nog andere talenten.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 00:28

Bij problemen met werk/tijdsdruk loop je in productiewerk ook vast, want dat hangt van de deadlines aan elkaar. Je zou of richting sociale werkplaats moeten (kom je niet voor in aanmerking zonder etiketje en UWV heeft je gezond verklaard) of iets waar je dag of wat over mag doen en dan kom je toch weer bij de reclamefolders of weekblad uit.

Heike
Mede-oprichtster

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 00:30

Lastig hoor. Bij alle oplossingen die worden gegeven heb je een maar...op. Dat maakt het erg lastig. Misschien toch beginnen met vrijwilligerswerk zodat je zo kan laten zien dat je gemotiveerd ben en het volhoud om vijf of vier of whatever dagen te werken.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 00:33

Hoe beviel het werk op de boerderij? Want daar heb je ondertussen wel ervaring in gekregen, niet een idee om wat mensen in je omgeving te tippen die een boer kennen die wel zo'n handige werker gebruiken? Advertentie op de boktmarkt zetten?

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 00:36

Neem even contact op met stichting MEE, zij kunnen je op alle vlakken bijstaan, zowel juridisch (want je vraagt om hulp bij UWV, niet om een herkeuring, juist je faalangst en andere issues zullen hebben bijgedragen aan het beeld dat je volgens hun wel in staat bent je te redden, daar hadden ze nader onderzoek naar moeten doen) als op het gebied van begeleiding naar werk en evt. financiele dingen (ze weten hoekjes en gaatjes in de sociale regelingen te vinden die wij niet kunnen vinden).

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-14 00:39

Schoonmaak ga ik ook meenemen, had ik nOg niet aan gedacht. Wel productiewerk, werk in kassen, winkelmedewerker bij alle winkels waar ik iets van affiniteit mee heb (ik heb niets met mode of zo en heb wen finaal gebrek aan inzicht in wat mode zou zijn, kledingwinkels solliciteer ik dus niet bij), elektrotechnische installateurs, boeren, loonbedrijven, tuinders, postbode, klusbedrijven, hoveniersbedrijven, gemeenten voor alles denkbaar. Ik ga rustig op de vuilniswagen staan, ander vuil werk is ook goed, ik heb een douche thuis. Ik zoek ook op dd bloemenveiling, schiphol, magazijnwerk, dat soort dingen.

Moet wel lichamelijk werk zijn. Dat ivm slaapprobleem. Bij te weinig beweging lig ik snachts wakker en dat heeft ook weerslag op werk. Moet er goed fysiek moe van worden

Varkensboeren, waar kan ik die vinden? Boerderijwerk zou ik het allerliefste doen, alleen geen idee hoe dat aan te pakken! Heb ervaring met varkens, paarden, koeien en schapen en ezels. En kippen. Wel biologisch maar ik leer makkelijk.

Vrijwilligerswerk/ dagbesteding heb ik gedaan. En volgehouden. Dat ging ook goed. Dat mag echter niet meer nu ik goedgekeurd ben.

Voor mezelf beginnen is geen optie. Ik ben helaas totaal niet voorzien van enig zakelijk inzicht/ talent en administratief ook al niet. Wel verdraaide onhandig om te missen trouwens! Anders was dat schilderdingetje wel iets meer van de grond gekomen. Maar dan moet je ook netwerken en als er iets is waar ik dramatisch slecht in ben...

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-14 00:48

Ik zie dat ik nog ergens een kwoot verkloot heb. Sorry! Thuiswerk vind ik ook prima, maar hoe kan ik dat vinden? Heb even geen computer. Hopelijk binnenkort wel weer. Zoeken op mijn bejaarde iphone gaat niet geweldig en mijn lief heeft zijn computer ook zelf nodig.

Willen is het problerm niet, ik heb echt, echt, echt geen clou waar te zoeken. Ik ben trouwens 39 jaar oud en 10 jaar uit het arbeidsproces geweest.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 00:51

Zet lijntjes uit in je netwerk; je familie, vrienden, familie van je partner, buren etc; geef aan dat je werk zoekt in bij voorkeur de veehouderij en of mensen met je mee willen kijken of in hun netwerk weer een boer zit die zelf iemand zoekt of iemand weet die wat zoekt.

Netwerk is echt heel belangrijk :)

ClaudiaDer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 00:57

Wat vuurneon zegt is denk ik inderdaad belangrijk! Misschien is de oplossing wel veel dichter bij dan je denkt.
Er is vast wel een familielid/buurvrouw met een eigen bedrijf waar je kan helpen o.i.d.

Misschien een distributiecentrum iets? Misschien op een manege/stal!

_00_0

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 01:17

intieme mailoperator? Verdient niet veel, maar kan je vanuit huis doen. Al zijn het bijverdiensten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 01:18

http://www.agriwerker.nl/vacatures-agra ... --9190.htm

Ik weet niet waar je woont maar dit soort aanbiedingen lijken me erg geschikt voor jou. Gewoon ff goed zoeken via Google "agrarisch medewerker varkenshouderij"

Bij deze zit zelfs een huis *\o/*

(En met enten had je toch geen probleem := )

BiHB

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 06:55

Je zit in een lastige situatie zo, goed dat de wil om te werken nog zo duidelijk aanwezig is.

Heb je weleens van coaching met behulp van paarden gehoord, daarmee kunnen we werken aan je faalangst, burn-out en ik heb ruime ervaring met borderline.
We zetten de paarden in als 'spiegel' / metafoor voor het dagelijks leven, waardoor er een hoop duidelijk wordt, en je zelf ervaart hoe het ook anders kan.

Neem eens een kijkje op m'n site of neem contact op voor meer informatie.

Verder is het denk ik eerst zaak om aan je zelf te werken, voordat je weer het arbeidsproces in gaat.
Een stichting MEE zou je verder kunnen helpen.
Zou een gesprek met de huisarts nog iets voor je kunnen betekenen?

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-14 07:06

Netwerken... Dat durf ik dus niet. Ik kan mezelf niet promoten, faalangst in extremo. Ik durf mezelf niet op een positieve manier aan te bieden uit angst dat iemand gaat vinden dat ik overdreven heb, of zelfs gelogen heb over mijn capaciteiten. Liegen is immers reden voor ontslag op staande voet en ik ben doodsbsng ontslagen te worden.

En kom niet uit een omgeving waar men eigen bedrijven begon. Ken dus niemand die een eigen bedrijf met personeel heeft waar ik zou kunnn werken, of van wie ik adviezen zou kunnen krijgen of zo. Ik durf op facebook al geen mensen uit te nodigen, bang dat ik ze lastig val/ stoor, laat staan in het echt.

Repelsteel, die functie ix denk ik wel een paar stappen te zwaar, en sowieso te ver weg. Ik dacht eerder aan stallen mesten en zo, al weet ik niet precies wat er in dd varkenshouderij gedaan moet worden. De varkens van de boerderij waar ik werkte (vlees/ fokzeugen) liepen buiten te scharrelen en te wroeten. Daar was het voornamelijk mesten, voeren en schrikdraad controleren/ repareren en af en toe een varken in bad stoppen als er tijd over was.

Aan mezelf werken is geweldig leuk, maar er moet toch ook gegeten worden. Ergo, er moet iets van geld binnen komen anders staan we straks samen op straat, daar heeft niemand wAt aan. Er moet dus linksom of rechtsom gewoon betaald werk gevonden worden. En dat is dus het probleem, ik weet niet hoe!

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 07:17

Ik doe op het moment ook productiewerk, in een wasserij waar ik handdoeken in een machine moet stoppen en badjassen vouwen.. Op zich geen verkeerd werk. Je moet wel 'je aantallen halen' maar aangezien ook ervaren werknemers dat nooit halen zit je altijd wel goed :') En er is geen sollicitatiegesprek, alleen een intake gesprek :)
Zelfde geldt voor thuishulp, ook alleen een intake en uitleg, en daar help je oude mensen met het huishouden op je eigen tempo, te krijgt tussendoor een kopje koffie en luistert naar hun verhalen over de kleinkinderen.. :) ik vond het altijd leuk werk.
En in die twee beroepen is altijd wel werk te vinden.
Loop eens bij temto team binnen, daar werk ik nu ook met t productiewerk.
Ik denk ook dat je best kan melden dat je faalangst hebt en daardoor juist altijd hard je best doet om zo goed mogelijk werk af te leveren, maar dus ook wat zenuwachtig kan overkomen.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 07:22

Wat ik niet helemaal begreep uit je tekst, loop je op dit moment bij een psycholoog?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 07:33

Ik zou toch eens psychologische hulp gaan zoeken...
Maar los daarvan: waarom ga je geen post bezorgen? Je hebt het wel over dat je niet tegen tijdsdruk kan etc etc, maar uiteindelijk heb je met werk altijd met druk te maken en dat zul je dan toch eens moeten leren. Soms is het ook een kwestie van het gewoon doen en ondervinden. Je zult toch ergens moeten beginnen.

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 07:43

Post bezorgen lijkt mij ook helemaal geen raar idee. Ik heb tijdens mijn studie de post voor Sandd bezorgd en vond het ideaal. Op maandag- en donderdagmiddag werd de post bij mij thuis gebracht. Dat ging ik dan 's avonds voor de tv sorteren. Op dinsdag en vrijdag moest de post vervolgens tussen 08.00 en 18.00 bezorgd zijn. In die tijd kon ik mijn postronde ongeveer 5x lopen, kortom: heel veel tijd. Je wordt er beslist niet rijk van, maar ik denk dat het voor jou wellicht een heel mooie manier is om weer te beginnen met werken.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 07:58

Flew schreef:
Post bezorgen lijkt mij ook helemaal geen raar idee. Ik heb tijdens mijn studie de post voor Sandd bezorgd en vond het ideaal. Op maandag- en donderdagmiddag werd de post bij mij thuis gebracht. Dat ging ik dan 's avonds voor de tv sorteren. Op dinsdag en vrijdag moest de post vervolgens tussen 08.00 en 18.00 bezorgd zijn. In die tijd kon ik mijn postronde ongeveer 5x lopen, kortom: heel veel tijd. Je wordt er beslist niet rijk van, maar ik denk dat het voor jou wellicht een heel mooie manier is om weer te beginnen met werken.

Helemaal mee eens, plus dat het ervoor zorgt dat je regelmaat en routine krijgt, wat ook belangrijk is bij het reintegreren.
Je wordt er niet rijk van, maar ik zou op dit moment alles aanpakken en van daaruit verder op zoek.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 08:00

Ik zou inderdaad zoals Cayenne zegt eerst een psychologische hulp zoeken. Een psych kan jou goed helpen met je angsten en wellicht wat voor je betekenen bij het UWV. Als ik het zo lees lijkt post bezorgen mij ook een goede optie, zeker omdat je lichamelijk moe wilt worden. Je wordt er niet rijk van, maar mocht je samenwonen met je vriend dan zal de situatie wellicht te overzien zijn?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 11:23

Dus je durft ook niet tegen je ouders, ooms/tantes te zeggen dat je werk zoekt? Want je netwerkt dus bij mensen die je al kent, dan zetten zij weer de lijntjes uit in hun eigen netwerk. Sneeuwbal effect.

De post is inderdaad ook een goede :j