iPhone 5 of Samsung galxy s5?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

frensje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 22:39

Iphone! Eens een iphone altijd een iphone.
Mijn dochter heeft een samsung en ik wil nog weleens wat controles uitvoeren op haar tel maar ik vind het een waardeloos gebruikersonvriendelijk ding.

purny

Re: iPhone 5 of Samsung galxy s5?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 22:42

Ben van Sony over gestapt naar Iphone! Kan me op dit moment geen betere telefoon wensen.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 22:47

Heb nu een S4 en heb altijd Samsungs gehad na de Nokia 3310. Maar ik ben er klaar mee. Steeds vastlopen,na wat vallen al flink beschadigd en na elke update word hij steeds trager.Volgend jaar verloopt mijn abbo en dan word het zeker een Iphone.

lizet_lara

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 22:48

LiiNd_Y schreef:
Ik zou geen van beide toestellen nemen! :)

Ik heb de LG G2, en ben super tevreden over dit toestel! zoals eerder genoemd is hij super snel, goede camera en een goede accu! Een top toestel voor een prima prijs!

over de accu ben ik nog wel het meest te spreken, ik kan hem de hele dag intensief gebruiken en aan het eind van de dag nog 30% over hebben, dat kun je van iphone en samsung niet zeggen!

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-14 08:31

Als ik mijn iphone alleen voor het voor mij noodzakelijke gebruik; af en toe sms sturen en bellen, email controleren en buienradar kijken, dan gaat ie twee dagen mee hoor. Bij normaal gebruik, dus veel bokken en wat spelletjes tussendoor, gaat hij ook prima een volle dag mee. De 4s, nu anderhalf jaar oud.

PintoNatal

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-14 08:36

Weet niet hoeveel jij met je telefoon bezig bent per dag maar de batterij van een iPhone is gewoon weg k.lote...
De samsung van mijn vriend gaat de hele dag mee, ik moet 2 keer per dag opladen....

nikitabanana

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-14 08:45

ik heb een samsung voor mezelf en een iphone 5 als werktelefoon, nou ik gooi die samsung soms graag de gracht in! maar de iphone is echt super fijn!!

Retlaw

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-14 08:51

Ik heb sinds kort de s5 en ben er net zoals de s3 er superblij mee! Super toestellen!

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-14 10:11

PintoNatal schreef:
Weet niet hoeveel jij met je telefoon bezig bent per dag maar de batterij van een iPhone is gewoon weg k.lote...
De samsung van mijn vriend gaat de hele dag mee, ik moet 2 keer per dag opladen....

Dat kan ik 's avonds wel nakijken :)
Nu staat hij bijna 2 uur aan, heb hem 30 min gebruikt, en de batterij staat op 92%.
Normaal zal ik er zo'n 4 tot 5 uur mee bezig zijn op een dag en dan is hij aan het eind nog zeker niet leeg. Dat is echt niet slecht hoor. En ik heb altijd mijn bluetooth, wifi en 3g aan staan.
Ze hebben trouwens dezelfde soort batterij. Alleen draait iOS heel licht waardoor hij minder verbruikt. Maar als je een batterij slecht behandelt dan zal hij steeds sneller leeg gaan, dan maakt het niet uit of je een iphone of een samsung hebt.

Annem84

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-14 10:18

Ik heb eerst de galaxy s2 gehad. Hier was ik al super tevreden over. Na 3,5 jaar ging de aansluiting van de lader kapot en heb ik de s4 gekocht. Ben hier nog steeds super blij mee. Fijne snelle telefoon en de batterij gaat echt makkelijk een dag mee hoor.
Ook laat ik m regelmatig over de grond kletteren maar met zo'n gel hoesje doet ie t nog steeds hoor.

Voor mij geen iphone.. ik vind ze te zwaar en teveel glas wat kapot kan gaan en ik mis idd de terug toets op de iphone.

beaversrun

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-14 10:23

Blij met mijn S5

_Barbara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-14 19:15

lizet_lara schreef:
LiiNd_Y schreef:
Ik zou geen van beide toestellen nemen! :)

Ik heb de LG G2, en ben super tevreden over dit toestel! zoals eerder genoemd is hij super snel, goede camera en een goede accu! Een top toestel voor een prima prijs!

over de accu ben ik nog wel het meest te spreken, ik kan hem de hele dag intensief gebruiken en aan het eind van de dag nog 30% over hebben, dat kun je van iphone en samsung niet zeggen!

Oh jawel hoor :)

Ik heb de Samsung Galaxy s5 en ben hartstikke tevreden, júist over de batterijduur!
Gaat 2 dagen mee, ookal gebruik ik 'm vrij vaak en lang.

lotlot2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-14 20:36

Ik kon ook kiezen tussen iPhone 5S en Galaxy S5.

Uiteindelijk na lang twijfelen voor iPhone gegaan, puur omdat ik na 4 jaar een Samsung gehad te hebben toe was aan iets anders.

Ik vind wel dat je met Samsung meer vrijheid hebt, je kan bijv bij Samsung privé nummers blokkeren, dat kan niet bij iPhone.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-14 21:00

Prive nummers kun je wel blokkeren, je moet er volgens mij wel een app voor downloaden. Bekende nummers kun je gewoon blokkeren door erop te klikken, staat bij de opties.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-14 21:02

Hmmm ik lees even mee, ik ga in oktober de Samsung aanschaffen en hoopte op goede ervaringen hier.

mvkesteren90

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-14 21:12

Grappig dat er mensen zijn die zeggen: eens iPhone altijd een iPhone. Ik ben dus juist overgestapt van Apple naar Samsung. Ik heb nu sinds 2 maanden de S5. Wat een geweldig toestel is dat. Hij is onwijs snel, en de camera is echt fantastisch! Ik heb tijdens mijn vakanties de digitale camera links laten liggen en prachtige panorama's gemaakt met de telefoon. Er zitten erg veel functies op, ik moest in het begin wel een beetje wennen, heb best een aantal jaar een Apple gehad.

Ik vind het nadeel van Apple vooral dat je geen uitbreidbaar geheugen hebt, ik ga zo vaak naar concerten en film daar veel, muziek afspelen tijdens het hardlopen, veel foto's maken. Ik had bij Apple altijd zo snel het toestel vol zitten, daar baalde ik echt van. Op de S5 zit 16 GB en uitbreidbaar geheugen tot 128 GB. Ik heb sinds 3 weken ook de Samsung Gear Fit erbij, ik gebruik deze met hardlopen. Zo onwijs gaaf ook, hartslag, afstand, media controller. Ik zou nu echt voor geen goud meer terug willen naar Apple. Batterij gaat trouwens ook lekker lang mee, er zit een extra energie besparende stand op, waardoor hij nog langer mee gaat.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-14 21:26

Ik vind; voor foto's heb ik mijn spiegelreflex. Geen een telefoon die zo'n mooie foto's maakt. Dus op basis van goede foto's zou ik nooit een telefoon kiezen.

Soraya10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-14 21:27

Samsung s5! Ik wil niets anders!!!

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-14 21:29

Mijn vriend heeft de S5 nu en die is er heel tevreden over, kan dus altijd even zien of de telefoon me bevalt. Maar wat ik hoor van hem bevalt hij erg goed.

Ik heb altijd lang geleden een Nokia gehad, heerlijke toestellen (3310, 6610 etc). Toen overgestapt op een Samsung Ladyphone en die heb ik uit frustratie kapotgegooid en daarna gezworen nooit meer een Samsung te nemen. :')

Na een Blackberry ben ik nu bij een Nokia Lumia uitgekomen maar ik mis de apps die ik niet kan downloaden. Dus nu wil graag een Android. Heb een tijdje geleden een S2 geleend van een vriendin en daar was ik erg tevreden over.

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-14 21:31

Eens apple, altijd apple?? :n Nee hoor. Ik heb een macbook, ipad, ipod. Had een iphone maar ben blij dat die de deur uit is. Ik heb nu de samsung galaxy ace 2 en ik ben er meer dan tevreden over. Soms gaat hij een beetje traag maar als ik hem af en toe eens een keer herstart gaat hij erg goed. En dat is op zich ook niet echt een moeite.
Ik heb zelf wel geen ervaring met de S5, die past niet in mijn broekzak. Maar de iphone ook niet hoor :')

JustHorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-14 21:32

Waarom geen huawei ?

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-14 21:32

Ik heb nu de Galaxy S3 en die zal vast niet te vergelijken zijn met de S5, maar wilde toch even reageren. Hiervoor had ik een iPhone 4. Die heb ik 2 jaar gehad. De Galaxy S3 heb ik nu 1 jaar (en moet dus nog een jaar mee), maar de Galaxy S3 is in 1 jaar al zoveel afgetakeld (langzaam, vastlopen, kwaaltjes en meldingen - ook na leeghalen van de telefoon) als wat de iPhone 4 in 2 jaar deed en dan deed mijn iPhone het na 2 jaar nog beter dan mijn Galaxy S3 het nu na 1 jaar doet... Ik ga de volgende keer dus echt wel weer voor een iPhone.

kaatje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 12:22

Ik heb hiervoor een iphone 5 gehad en zat erg te twijfelen wat ik wou toen ik mijn abbo mocht verlengen.. uiteindelijk voor de samsung s5 gegaan en ik heb er echt spijt van... Tuurlijk heeft de samsung voordelen, geheugen uitbreidbaar etc. Maar ik heb hem nu denk ik een maand en hij loopt nu al regelmatig vast, als ik film slaat hij soms zo stukken over.. Mijn iphone is me echt nog nooit vastgelopen. Mijn samsung moet nu dus al opgestuurd worden en als hij goed is daarna denk ik dat ik hem verkoop en zelf verder ga met m'n iphone..

enjoy86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-14 13:04

thanks voor de reacties. ik denk dat ik voor de iPhone ga

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 13:16

Ik heb de S3 en ik ben er heel tevreden over!

Alleen wel een puntje: als ik de telefoon aan wil zetten (van stand-by af) duurt het soms een tijdje.. En als je haast hebt is dat best irritant. Toen ik bij een concert was kon ik nauwelijks foto's van de schermen maken, maar een vriendin met iPhone kon dat wel zonder enige moeite.

Kijk anders ook eens naar andere toestellen. Bij Samsung moet je wel bedenken dat ie waarschijnlijk niet in je broekzak past ;) Maar buiten deze puntjes ben ik er súper tevreden over :D