Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
. Daarnaast moet je blijven praten, zoek een vertrouwenspersoon. Het is dat je zo ver weg woont anders was je hartstikke welkom om je hoofd van de stress af te zetten! Gucci_ schreef:Studie ga ik zeker ook doen nu. Ik woon in Friesland. Het probleem is gewoon dat mijn stemming zo vaak wisselt of ik voel me juist heel verdrietig en somber of juist weer heel vrolijk. Dat laatste ben ik vooral als ik veel contact heb met mensen. Gebeurt meestal het van het ene op het andere moment.
Mijn vader heeft ook depressieve klachten en mijn andere opa heeft zelfmoord gepleegd.
Misschien is het erfelijk. Mijn moeder heeft eigenlijk nooit geen sombere gevoelens.
maximuss schreef:Ik zou nu al hulp zoeken om aan jezelf te werken want nu laat je jouw geluk imo te veel afhangen van anderen. Leer eerst gelukkig te zijn met jezelf vooraleer je een gezin wil starten om desillusie en een dan onvermijdelijke terugval te voorkomen. Nu lijkt het mss alsof een gezin de oplossing is maar dat brengt nieuwe uitdagingen en frustraties met zich mee waarvoor jij sterk in je schoenen moet staan om deze op een constructieve manier het hoofd te kunnen bieden en daardoor het gezin te laten "slagen".
Gucci_ schreef:Als het mooi weer is en met een aantal mensen heb gepraat (buiten familie om) voel ik me weer goed. Maar als mensen opeens niets laten horen een aantal uren of soms wel dagen, voel ik me meteen weer somber... Ik voel me gewoon leeg nu en ben bijna elke dag moe en vandaag is het opeens heel erg geworden.
Gucci_ schreef:Ik denk dat ik een beetje de oorzaak heb gevonden. Ik ben sinds eind maart begonnen met de pil en in april is alles ook een beetje begonnen. Anders ben ik in de lente altijd erg vrolijk, nu kon er er niet zo van genieten en wilde ik het liefst dat de dagen snel voorbij gingen.
Maar ik denk ook wat moet ik nu de hele week doen, die week daarna begint mijn introductie van de studie, dus ben ik niet meer zo alleen. Maar wat als er helemaal geen mensen tussen zitten waar ik het goed mee kan vinden? Dan zou ik me alsnog wat eenzaam voelen. Daar kijk ik wat tegenop.