Vader eruit of ik eruit.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

LufPonies

Re: Vader eruit of ik eruit.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-14 21:49

Crisis opvang ga ik ook even voor informeren :)

Rondkijken doe ik zeker, studiegenoten op moment nog geen contact mee (nieuwe klas).

jobamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 21:50

Woon je bij ons in de buurt? Ten zuiden van Breda, als tijdelijke oplossing wel plek hoor.

LufPonies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-14 21:54

Helaas niet :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 21:58

LufPonies schreef:
Ik ben nog met mijn diploma bezig maar niet via de middelbare school. :)

Mijn moeder kan mij waarschijnlijk niet veel financieel ondersteunen aangezien er ook nog een paard in het plaatje zit die niet weg gaat. Ik ben me op moment al suf aan het zoeken naar werk maar helaas nog nergens succes. :)

Als je minderjarig bent en uitwonend, kan je moeder in bepaalde omstandigheden dubbele kinderbijslag ontvangen. Dat is nog niet genoeg om van te leven, maar het kan wel helpen.

http://www.ln5.nl/site/loader/loader.as ... 2463348c78

LufPonies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-14 22:00

Ga ik is even voor informeren :)

Dankjewel!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 22:11

LufPonies schreef:
Ga ik is even voor informeren :)

Dankjewel!

Ik lees net dat je zelfs soms drievoudige kinderbijslag kunt ontvangen:

http://www.mijnrecht.net/uitkeringen/kinderbijslag/

Dat was wat het voor mij vroeger ook mogelijk maakte om op jonge leeftijd al op mezelf te gaan wonen.

JenW

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 23:40

Je zou kunnen proberen op kamers, al ik dat lastig zonder inkomen.

Ga eerst alles even op een rijtje zetten om te kijken wat de optie daar is.

En als je eens werk gaat zoeken?
Ben je al wat uren van huis, en je verdient ;)

Natuurlijk is de daklozenopvang niet fijn maar als het zo erg uit de hand loopt heb je in ieder geval een onderdak ;)

LufPonies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-14 23:43

Dat is zeker lastig zonder inkomen, ook weet mijn moeder niet of ze dit gaat trekken.

Werk zoeken alvast daar zal ook moeilijk gaan, het is daar nogal groot. :)
En dat klopt, zeker een eventuele optie.

arinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 23:56

Jeetje, heftig verhaal zeg!

Goed dat je/jullie deze stap gaan nemen! Echt tips heb ik niet voor je, ik zou eerst het gesprek met de huisarts afwachten en kijken welke informatie hij jullie geeft. Vanuit daar verder kijken welke informatie je nodig hebt en waar je antwoorden kunt vinden.

Heel veel sterkte in ieder geval, op naar betere tijden! :)

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 06:56

Kan Je moeder geen intentieverklering krijgen voor een huisje dan kunnen jullie samen weg. Ik denk niet dat jij je moeder daar achter wil laten toch?

lady62

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 07:09

Ik begrijp heel goed dat je in de put zit en alles uitzichtloos lijkt maar dat is het niet.
Het probleem is dat jij en je moeder al heel lang in deze situatie zitten en het alle energie vergt.
Daardoor blijf er weinig over om de schouders er onder te zetten om iets totaal anders te gaan doen.
Niet jij maar je moeder is degene die in dit geval hoort te handelen en dat houd in dat zij degene is die een oplossing moet zoeken.
De huisarts kan hierin in zoverre iets betekenen dat hij oplossingen kan aandragen om jullie een inzicht te geven wat eventueel mogelijk is met instantie's als het moet met medicatie als ondersteuning.
Feit is dat als jullie hieraan willen ontsnappen er niets anders opzit dan weg te gaan je moeder kan werk zoeken ondersteunt met een uitkering.
Dat betekent wel een flinke stap terug moet zetten en je paard ook niet zal kunnen houden maar als jullie rust willen dan moet je wat.
Het is heel hard maar je kunt niet verwachten dat alles het zelfde blijft er zal heel veel gaan veranderen dus je zult keuzes moeten maken.
Helaas is het zo dat de gene die het veroorzaakt meestal er het best van afkomt.
Ik wens jou en je moeder heel veel sterkte.

LufPonies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-14 08:19

Hoi dankjewel voor de lieve berichtjes.

Mijn moeder is niet werkloos en heeft gewoon een vaste baan :)
Paard wil zij met geen mogelijkheid wegdoen en ik liever ook niet natuurlijk maar als wij/ik daardoor hier weg kan.. mijn moeder achterlaten doe ik Indd liever niet maar zij kan wel goed overweg met mijn vader.. op haar reageert hij niet zo.

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 08:28

Dus als ik het goed begrijp wil je moeder eigenlijk niet bij je vader weg? Durft zei niet met hem om de tafel te gaan zitten om een goed gesprek te hebben?

fjordie333

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 08:33

ik vind dat jou moeder verantwoordelijk is voor jou, als zij het net zo ziet als jij had ze allang stappen moeten ondernemen.
En tuurlijk is dat niet makkelijk maar als moeder moet je doen wat het beste is voor je kind.
Helaas krijg je tenminste bij ons niet zomaar een urgentie verklaring voor een huis.

Ik wens je alle succes en dat je mag leren wat rust je leven is

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 08:40

Precies in deze situatie zit ik ook. Ik vind het echt heel rot voor je en ik hoop dat je snel weer een manier kunt vinden dat je weer volop van het leven kan genieten zonder je zorgen te maken wat er nu weer gaat gebeuren.
Misschien inderdaad contact opnemen met crisisopvang. Ik weet niet hoe oud je bent? Maar op jezelf wonen is geen optie?

lady62

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 08:44

Dus ik begrijp dat je moeder het laat gebeuren en er niets aan doet?

Sabbientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 08:45

Ik weet niet of je al eens op deze site gekeken hebt?
Misschien staan hier ook nog wat adressen/ instanties die je kunnen helpen:
http://www.slachtofferwijzer.nl/geweld/huiselijk-geweld

verder kan ik je helaas niet helpen. Maar hoop dat er snel een oplossing voor zowel jou als je moeder komt.

LufPonies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-14 08:57

Mijn moeder wil aan aan de ene kant niet bij hem weg, dit durft ze ook niet.. ze houd ook van die man, is er al mijn hele leven mee getrouwd. Om de tafel gaan met mijn vader heeft helaas geen zin. Dit is al vaak zat geprobeerd en op niks of boosheid uitgelopen.

Ik vind het niet leuk dat jullie zo over mijn moeder denken, ze heeft echt alles geprobeerd en gedaan voor mij en voor hem.. en ik ben nu gewoon klaar met die ruzies. Mijn moeder kan niets meer doen.

Op mezelf wonen zou kunnen als ik een inkomen had.

Dankjewel voor de link ga ik zeker even naar kijken en alle berichtjes :)

lady62

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 09:06

Ik ben een buitenstaander en zie het dus zwart wit en ga af op de info die je geeft.
Zie het dus zonder emotie.
Natuurlijk is het ook voor je moeder niet leuk maar daar gaat het toch niet om.
Wat ik begrijp van jou berichten is dat er wat moet gebeuren en dan is je moeder toch de persoon die er wat aan kan doen.
Gebeurt dit niet dan zal er niets veranderen.
Sterkte en nogmaals ik oordeel verder niet over je moeder.

Axel_Valerie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 09:27

Als je vader een gevaar vormt voor jou en je moeder zijn er heel veel instanties die je kunnen helpen.
Dat hoeft geen fysiek gevaar te zijn maar mentale mishandeling is ook mishandeling.

Ik weet niet of je ooit bij de GGZ bent geweest?
Ik denk namelijk dat jullie huisarts jullie naar zo'n instantie gaat doorverwijzen. Ik zou ook aangeven dat je hulp wilt in het afstand nemen van je vader en niet zozeer alleen in de vorm van een bezoek aan de psycholoog maar ook hulp in eventuele opvang.
Ook daarbij kan de GGZ jou en je moeder helpen, ze kennen in ieder geval de stappen die je moet gaan ondernemen.

Dit is voor jullie allemaal een onleefbare situatie. Zoals ik het lees komen jullie er niet meer uit met z'n drietjes. Ik vind het heel erg voor jullie allemaal. Ook voor je vader. Ik neem aan dat dit niet iets is waar hij expliciet voor gekozen heeft. Maar het is natuurlijk het ergst voor jou en je moeder jullie gaan er aan ten onder. Ik wens jullie heel erg veel sterkte in deze moeilijke periode, ik vind het knap van je dat je besloten hebt er iets aan te gaan doen. Ik weet hoe moeilijk het is.

PanniePannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 09:47

LufPonies schreef:
mijn moeder achterlaten doe ik Indd liever niet maar zij kan wel goed overweg met mijn vader.. op haar reageert hij niet zo.

Je moeder kan goed overweg met je vader? Ik zie dat toch anders o.b.v. wat je vertelt hier. Met iemand waarmee je goed overweg kan kun je alles bespreken en naar oplossingen zoeken als er problemen zijn. Maar goed, dat is mijn visie van hoe het hoort in een relatie.

LufPonies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-14 10:11

Ik vind het zelf geen mishandeling.. maar dat lijkt me klein beetje logisch.

Ga daar ook zeker nog heen :)

Goed kunnen praten zal niemand met mijn vader kunnen. Hij zal ook verder alles voor je doen maar die boosheid.. hij heeft natuurlijk ook gewoon een probleem waardoor je hem eigk niet als normaal kan zien.

Bedankt voor de berichtjes.

geerte

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 10:36

Ik kan je geen advies geven maar ik wil je gewoon sterkte wensen, ik weet helaas hoe het is om je thuis niet veilig te voelen.

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 10:49

Weet je klinkt misschien heel stom maar je bent nu op een leeftijd(gok ik) dat je ook naar je eigen gedrag moet kijken. Natuurlijk is wat je vader doet niet goed en moet daar geprobeerd worden iets aan te doen. Zijn gedrag valt zeker niet goed te praten. Maar het is in de meest gevallen wel zo waar er 2 vechten hebben er 2 schuld. Denk dat een psycholoog voor jou wel goed zou zijn maar dan moet je er wel voor open staan. En ook zelf dingen willen veranderen.

Heel veel sterkte! hoop dat de huisarts jullie iets kan helpen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 11:12

Het is niet niks waar je nu voor staat. Maar mijn ervaring is wel: als je jezelf een doel stelt en je zet de eerste stappen om daar te komen, dan blijk je vaak in staat om veel meer barrières te overwinnen dan je zelf dacht.

Heb je voor jezelf al een doel kunnen stellen? Hoe wil je bijvoorbeeld dat je situatie er over een half jaar uitziet? Waar woon je? Wat doe je?
En wat heb je nodig (naast geld) om dat doel te bereiken?

En heb je misschien wat mensen in je omgeving die je erbij kunnen helpen? Vriendinnen, familie, iemand van je school....?