parkeerbon, terecht?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 16:04

Suzanne F. schreef:
Ik heb het een keer nog zuurder gehad. Bon liep tot 14.00 uur. Ik ging naar mijn auto om te verlengen en ze waren al aan het uitschrijven. De tijd op mijn nieuwe bon was 14.01 uur. Maakte niet uit, ik kreeg gewoon een bon.

Serieus? Dan ben je toch niet meer bezig met handhaven? Dan ben je gewoon mensen aan het naaien. Ik hoop dat je er wel voor in bezwaar bent gegaan?

Ik herhaal het nog maar één keer in de hoop dat mensen het van me aannemen: ga in bezwaar, dat helpt namelijk echt. Niet altijd, maar wel vaak. Of je bekeuring terecht is of niet staat daar compleet los van.

Anoniem

Re: parkeerbon, terecht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 16:07

Zo kreeg ik bijna een boete terwijl ik mijn kaartje aan het kopen was, auto stond er echt net een minuut :=

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 16:09

Jans schreef:
Verder gok ik dat ze zo vroeg al controleren omdat er veel klachten zijn over auto's die er zonder bon blijven staan..

Ik zou wel altijd bezwaar indienen!

Dat, of het wordt als leuke bron van inkomsten gezien. Er zijn plekken waar het schrijven van bonnen als doel op zich gezien wordt en het nauwelijks meer te maken lijkt te hebben met overlastbeperking.

BlackShadowZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 16:15

Vreemd, ik kan natuurlijk alleen over mijn eigen werkgebeid spreken, want iedere gemeente handelt op zijn eigen manier. Maar wij hebben de regel dat je 10 minuten te laat mag zijn en bij de elfde minuut gaan we schrijven. Ook kijken we eerst bij alle kaartautomaten of er toevallig bestuurders staan.
Ik heb ook wel eens de fout gemaakt om iemand te bekeuren die een kaartje aan het kopen was, mijn schuld. excuses aangeboden en eruit gehaald. Ook horen wij in de ochtendbriefing hoelaat er waar gecontroleerd moet worden, hebben wij dus noppes over te beslissen.
Ik kan beide kanten van het verhaal begrijpen, hoe banketstaaf het soms overkomt van de verbalisant naar de burger. Maar ook hoe moeilijk het werk af en toe is om iedere situatie goed in te schatten.

BlackShadowZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 16:17

Shadow0 schreef:
Jans schreef:
Verder gok ik dat ze zo vroeg al controleren omdat er veel klachten zijn over auto's die er zonder bon blijven staan..

Dat, of het wordt als leuke bron van inkomsten gezien. Er zijn plekken waar het schrijven van bonnen als doel op zich gezien wordt en het nauwelijks meer te maken lijkt te hebben met overlastbeperking.

Er zijn mensen die als baan hebben, het puur en alleen controleren van parkeerplaatsen, dus ja dan is het een doel opzich ja. Maar dat doel word door de gemeente gesteld, niet door de verbalisant in kwestie.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 16:24

In Amsterdam is parkeerbeheer uitbesteed aan een commerciële partij. Dat kan heel makkelijk tot verkeerde prioriteiten leiden.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 16:30

Ik denk dan altijd... je kiest er zelf voor om er te gaan staan! :D

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 16:32

Wat een nare reactie, zeker zo met die smiley. Nergens voor nodig.

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-14 16:34

vandaar dat je zo fel reageert blackshadow ;)
Maar ik blijf het flauw vinden om na 1 minuut een bon uit te schrijven.
En klachten dat er auto's blijven staan, zéker niet. Helemaal niet daar.
Dus ja, leuke bron van inkomsten.

Boete krijgen terwijl je kaartje aan het kopen bent.
Same here! Ook gehad. Echt daarom heb ik er helemaal niks mee.
Mensen doen gewoon hun werk, maar bij ons heb ik echt het idee dat ze maar zoveel mogelijk geld in het laatje willen krijgen, maakt niet uit hoe.

En waar moet hij dan gaan staan???
In mijn straat is er een parkeer tekort, zwaar te kort.
Hij doet ook helemaal niet moeilijk, ik ook niet.
Maar dacht, wie weet... Mensen maken het hier heel moeilijk ;)

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 16:34

Jans schreef:
Kan je de avond ervoor niet alvast op de knop drukken zodat je voor de volgende ochtend een bonnetje hebt? Zo werkt het in bijvoorbeeld Dordrecht wel :j

Dit inderdaad.. Alvast geld erin mikken voor een halfuurtje. Probleem opgelost, zo doen wij dat ook altijd.

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-14 16:36

@ Jans: sorry reactie niet gezien. Dit doe ik zelf ook altijd. Heeft hij alleen niet gedaan. Nu waarschijnlijk wel :) Ik blijf hem niet waarschuwen. Ik blijf roepen, vergeet je auto niet om 10.00u
Of als er markt is. "niet parkeren daar op dinsdagavond!" (heeft hem ook al 190 euro gekost)

BlackShadowZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 16:46

Naar mijn mening reageer ik niet fel. Jij vraagt hier iets, en ik geef mijn standpunt. De uitgebreide reactie kwam pas toen je bleef herhalen dat het 'geld in het laatje' was.

Maar goed, ook niet iets waar ik vanacht wakker van lig. Ik weet ook niet hoe het in jou gemeente gaat, wie dat regelt. Daarom vermeld ik er ook duidelijk bij dat dit is hoe het in mijn werkgebied gaat.

Als je al vind dat het 'geld in het laatje' is. Reageer dat dan af op je gemeente of het desbetreffende bedrijf dat erover gaat. En niet de mensen die het moeten uitvoeren. Die mensen hebben niks te beslissen over hoe, wat, wie, wanneer en waarom.

MMares

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 16:53

Suzanne F. en Jans, jullie hadden wel kunnen betwisten en hadden ook gelijk gekregen hebben normal gezien. Je hebt normaal gezien recht op een bepaalde tijd om je ticket te gaan halen. Als je die als bewijs opstuurt en deze zit in een tijdspanne van max 5 minuten verschil met de boete/retributie dan kan deze geannuleerd worden (mits een beetje goodwill van de firma).

TS, het is inderdaad zuur, maar de regels zijn er voor iedereen. Vanaf 10u is vanaf 10u en niet vanaf 10u15 bv. Ik begrijp je wel hoor, versta me niet verkeerd, maar ik begrijp ook de controleurs. Zij doen ook maar gewoon hun werk. Als ze vanaf 10u moeten controleren, moeten ze dat ook doen, en niet pas vanaf 10u15.

Vaak zijn het privéfirma's die deze controles uitvoeren. Zij worden ingehuurd door de gemeente en dienen de regels van de gemeente te volgen en uit te voeren.

Het is inderdaad niet voor geld in het laadje te krijgen en zoals iemand al zei, het geld van de boetes zelfs gaat inderdaad niet naar de firma in kwestie, zij worden ingehuurd voor dit werk.

Wel kan je proberen om te betwisten. Een nee heb je en een ja kan je krijgen.
Heeft je vriend toch nog een gratis ticketje genomen? Indien ja en indien deze binnen een tijdspanne van max 5minuten verschil is met de boete/retributie kan je betwisten en zeggen dat je juist op dat moment het ticket gaan halen was. Mits een beetje goodwill van de firma annuleren ze de boete/retributie alsnog.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 17:05

Ik heb de boete ook niet gehad hoor, toen met het beboet worden tijdens kaartje halen. Ben niet op mijn mondje gevallen :D ze stonden bij mijn auto te schrijven toen.

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-14 17:07

@Blackshadow: je reageert wel fel. En je doet alsof ik stennis loop te schoppen ofzo. Zoals ik al zei, wij allebei doen niet moeilijk. Tis balen, maar meer is het niet.

Enige wat ik wilde weten, heeft het zin om er tijd in te steken om bezwaar te maken.
Zoals ook in de OP staat ;)

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 17:10

Suzanne F. schreef:
Ik heb het een keer nog zuurder gehad. Bon liep tot 14.00 uur. Ik ging naar mijn auto om te verlengen en ze waren al aan het uitschrijven. De tijd op mijn nieuwe bon was 14.01 uur. Maakte niet uit, ik kreeg gewoon een bon.

Dan had je toch echt met succes bezwaar kunnen maken met toevoeging van kopieen van beide bonnen.

MMares

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 17:13

Jans, oh oke, had dat even anders begrepen sorry.

Dan heb je geluk, niet alle systemen voor het registreren van boetes/retributies kunnen dat meteen ook annuleren, meestal moet je een aanvraag per mail indienen voor het annuleren.

Haha, Ja dat moet ook niet he, je moet je niet laten doen als je in je recht bent.

Wat Bigone zegt klopt. Hadden ze in theorie moeten annuleren, zeker aangezien je tickets aanvullend waren met nog geen 5 minuten verschil.

Weet alleen niet zeker of ze ook wettelijk verplicht zijn die 5 minuten te geven. Weet wel dat de meeste firma's dat wel zo doen omdat ze ook weten dat een ticket nemen soms kan duren als er bv wat volk staat.