Ervaringen met goedkope robotstofzuiger

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 16:05

http://www.wehkamp.nl/huishouden/stofzu ... tAodYioAzA

Deze heb ik op m'n werk staan. Duurder dan de robot zuiger maar echt elke euro waard. Deze is echt geschikt om snel je haren uit je huis te krijgen. Doordat hij snoerloos is pak je hem zo even.

We hebben ook een dirt devil voor extra maar zit er echt over te denken om voor thuis ook een kleine dyson te kopen.

8nnemiek

Re: Ervaringen met goedkope robotstofzuiger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 16:15

Mijn dirt devil laat ik gewoon draaien totdat de accu leeg is, dat is ongeveer een uur. Dan is hij de kamer een paar keer rond geweest en heeft ie ook de hoekjes goed schoon.
Het vervangt idd geen echte stofzuiger, maar ik sta er altijd van te kijken wat ik nog uit het opvangbakje haal, zelfs als de vloer net nog met de normale stofzuiger is gedaan!
Vooral met de hond is het ideaal. Die loopt nog wel eens wat stof en gras mee naar binnen en verliest wel eens wat pluisjes, en dat zuigt de stofzuiger prima op :)
Hij heeft trouwens een sensor zodat hij niet van de trap af dondert, en lage tapijten/deurmatten gaat ook wel, maar de zuigkracht is niet sterk genoeg om ingelopen vuil uit een tapijt te krijgen.

Ladyson

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-14 22:10

Het wordt een Dirt Devil denk ik, aan die van de Aldi kan ik helaas niet komen nu..

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 22:32

Catnip

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 02:59

Mijn moeder heeft die van de Aldi gekocht een hele tijd geleden, maar het was geen succes.
Ten eerste omdat het ding niet de hele oppervlakte deed, bijlange niet zelfs. Hij leek een beetje willekeurig wat rond te lopen, maar deed vaak dezelfde route 3x en andere plekken helemaal niet.

Maar het grootste probleem was dat de katten er niet aan konden wennen, die bleven doodsbang van het ding. Dus nu is ie al op pensioen :')

Siamsmeesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 23:17

Die Dyson lijkt me ook niet verkeerd als m'n gewone stofzuiger vervangen moet worden.... Jammer alleen dat de prijs best wel fors is.

Nou, hier zijn de katten dus om de drommel niet bang voor het Botje... Ze proberen als een stelletje idioten de draaiende borstels te pakken :D
En de jongste blijft doodleuk zitten/staan als het ding eraan komt. Gevolg, het bots tegen hem aan en draait weg, vervolgens gaat hij op een ander punt weer pal voor het ding zitten om te kijken waar hij dan weer heen zal gaan :')

Ik heb hier twee Turkse Angora's en een Balinees (langharige Siamees), en ik ben juist heel blij dat ze er niet op gaan zitten met hun 4,5 tot 6 kilootjes... :=

tessacheyenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 23:30

Heeft er iemand ervaring met de robot en een open siergrindvloer? Ik heb 5 katten die op het moment weer de verharing inschieten...

Nivada

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 13:18

Ladyson

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-14 13:20

Hier is de Dirt Devil Spider nu in gebruik, nieuwprijs €95. Ik ben helemaal happy! Lawaai valt reuze mee, je kan m prima aanzetten en nog gewoon praten enz. Zuigen doet ie best goed, iedere keer zit er weer een hoop stof en troepies in. Zijn tour door de kamer is erg inefficient, maar door hem dagelijks even aan te zetten, blijft het er prima uit zien. Ik zet hem per kamer neer en doe die deur dan dicht. Hij zuigt bij mij op zeil, laminaat en parket. Alleen als hij op de deurmat bij de deur terecht komt, dan blijft ie daar rondjes op draaien dus die haal ik even weg. De trapsensor werkt ook goed.

EDIT: Om het helemaal af te maken hebben we ook een Dirt Devil cycloon stofzuiger en een kruimeldief gekocht, stofzuigen is hier nu bijna een feestje *\o/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 13:32

Hier zoeft inmiddels ook een Dirt Devil Spider rond :j
Met de paarden aan huis komt er toch heel wat zand/hooi/haar mee naar binnen. Nu met de robot erbij (dagelijks loopt ie) scheelt het echt aanzienlijk in hoe vaak ik moet stofzuigen :j Ik zet hem meestal wel aan als ik weg ben, hij maakt niet heel veel herrie maar zonder mij doet hij het net zo goed dus dan loop ik er liever bij weg :Y)

Beneden op een harde vloer doet hij het perfect, boven in de vloerbedekking krijgt hij de ingehaakte strootjes/hooitjes niet mee, dus daar stofzuig ik nog gewoon.