Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Ayasha schreef:Vind ik dan weer een beetje egoïstisch van je moeder ook eerlijk gezegd.
En er moet ook geleefd worden
xTitanic schreef:Ayasha schreef:Vind ik dan weer een beetje egoïstisch van je moeder ook eerlijk gezegd.
Dat zou ik niet meteen gaan roepen..
Elaine en mijn moeder zijn nu getrouwd, hier kan Elaine het niet redden met werk dus moet ze sowieso terug naar Amerika. Na 3 jaar zolang op en af te reizen naar elkaar zijn ze er ook wel klaar mee, een afstandsrelatie is absoluut niet gemakkelijk. Nu ze getrouwd zijn moet ze nog maar eens 2 jaar hier in België blijven, apart? ik weet niet of dat zo gemakkelijk is..
vuurneon schreef:Maar in de vs haal je een papiertje zwaar onder je niveau en dat is veel lastiger voor je toekomst dan hier van mij part een jaar overdoen omdat je moet wennen aan het volwassen worden in 1 keer.
(Ik zou dan als ik je moeder was wachten tot jij iig je school af hebt gemaakt...)
Geef het allemaal een kans, het hier blijven voor een paar maanden extra, wie weet vind je een goede balans (genoeg die op jonge leeftijd min of meer zelfstandig zijn en wie weet vind je een betere balans met je opa en oma), wie weet voel je je helemaal thuis in de VS, en wie weet kom je daar en ga je na een tijdje weer terug.
.Ayasha schreef:Je kiest voor iemand met een dochter. Ik vind het niet eerlijk van je moeder om jou op deze leeftijd voor die keuze te zetten ten koste van je opleiding en je leven.

maximuss schreef:Zoals je hierboven al zegt Ts, zou ik je moeder eerst daar haar leven op poten laten zetten (job, administratie ed) en dan pas beslissen of jij de oversteek gaat maken (al dan niet met paard). Qua school zou ik hier nog even doorbijten want ik denk niet dat je in die streek van de VS toegang hebt tot een internationale school om een "deftig" middelbaar diploma te halen. Mss moet je moeder even wachten om jullie huis te verhuren zodat jij wat meer ruimte hebt?
) en dat zou ook niet direct haalbaar zijn
TammyVN schreef:Ik zou er nog even mee wachten tot je iig je diploma in België hebt gehaald.
Zelf ben ik sinds mijn 18de/19de op kamers en compleet onafhankelijk. Ik betaal en regel eigenlijk vrijwel altijd alles zelf. Ik snap dat het moeilijk is als je moeder ineens zo ver weg zit. Mijn ouders zitten een groot gedeelte van het jaar ook in het buitenland, dus ik sta er ook vaak gewoon alleen voor. (Ik heb ook nooit een opa of oma gehad om op terug te vallen).
Maar, het zou eeuwig zonde zijn om je Belgische diploma mis te lopen, om alle redenen die al eerder in dit topic vernoemd zijn.
Ik heb ook gewacht met reizen tot na het behalen van mijn diploma. Inmiddels studeer ik weer, maar na mijn studie ben ik van plan om voor langere tijd in het buitenland te gaan werken en wonen.
Je Belgische diploma is zoveel waard, dat zul je nu misschien nog niet helemaal beseffen.. Na die 2 jaar kan je altijd nog naar je moeder gaan en emigreren naar de States.
xTitanic schreef:maximuss schreef:Zoals je hierboven al zegt Ts, zou ik je moeder eerst daar haar leven op poten laten zetten (job, administratie ed) en dan pas beslissen of jij de oversteek gaat maken (al dan niet met paard). Qua school zou ik hier nog even doorbijten want ik denk niet dat je in die streek van de VS toegang hebt tot een internationale school om een "deftig" middelbaar diploma te halen. Mss moet je moeder even wachten om jullie huis te verhuren zodat jij wat meer ruimte hebt?
Hmm.. dan moet zij namelijk ook de kosten van ons huis betalen (en het is geen klein huisje helaas) en dat zou ook niet direct haalbaar zijn
(ik ben alleen over, mijn familie en vrienden wonen allemaal nog in NL). Het is misschien niet altijd makkelijk, wij praten ook nog bijna elke dag dmv whatsapp maar ik zou zeker weten je school in België afmaken. Liever een jaar doorbijten en daarna weg met een diploma op zak dan dat je er later spijt van gaat krijgen... xTitanic schreef:@Ayasha
Maar als je moeder emigreert, je verder geen gezin hebt waar je terecht kan, ik weet het niet hoor
Ayasha schreef:Je kiest voor iemand met een dochter. Ik vind het niet eerlijk van je moeder om jou op deze leeftijd voor die keuze te zetten ten koste van je opleiding en je leven.