Bak Koninginnen, help mij!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Bak Koninginnen, help mij!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 13:12

Ik had exact hetzelfde met een tijdelijke combi-oven toen mijn oude oven stuk was. Dramatisch, waar ik normaal echt goed met de oven kon bakken was dat ding een drama..

Heb nu ook een combi, maar dan een inbouw. En die is echt perfect omdat hij met hetelucht gaat. <3

Germatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 13:14

ik heb ook een combi-oven, heb hem in het begin ook niet zo leuk gevonden maar nu weet ik hoe hij goed werkt.
Bij mij zit er een ronde plaat in die rond moet draaien.
Ik stel de ovenfunctie in en daarbij ook aan de laagste stand van de magnetron functie.

Sowieso zet ik hem standaard 10 of 15 graden warmer en doe ik alles er ook langer in.

doe mij idd ook maar een echte oven maar ja deze zit er nou eenmaal in! En er moet iets te wensen over blijven ;)

edit, die van mij gaat met hete lucht..

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 19:52

SAKKIA schreef:
Weet je heel zeker dat je alleen de ovenstand gebruikt? Ik heb ook een combi en die heeft ook een standje oven en magnetron tegelijk. Dat gaat em niet worden als je iets een uur in de oven moet hebben :+

wou ik net gaan typen

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 19:57

lady62 schreef:
Waardeloos die combi's.
Als je echt goed wil bakken dan een gewone oven.
Heb er een gehad nooit meer.

Nee, kan ik niet zeggen, ik heb al zowat 15 jaar eentje, was indertijd wel een best dure.
Maar daar kan ik alles mee, ovenschotels, kip braden, cake bakken, noem het maar op.

Ik kan ofwel de (hetelucht) oven, de grill of de magnetron apart aanzetten, en dan heeft dat ding nog combistanden en sneltoetsen voor gratin, drankjes en dergelijke.
Ook hier is de temperatuur van oven en vermogen van de magnetron ieder apart te regelen als je de functie oven+magnetron gebruikt.

Ik ben in ieder geval nog steeds blij met dat ding!

soloro

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 20:00

Je zou aluminiumfolie over je baksel heen kunnen doen, dan verbrand het niet als het goed is :)
Dit heb ik tenminste als tip gehad, mocht je baksel nog niet gaar zijn maar wel snel kunnen verbranden.

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 20:02

Ja, die alufolie dacht ik ook al aan.
Maar dat ding moet toch ook wel goed in te stellen zijn?

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-14 07:58

Ik heb het erg druk gehad en zal vanavond nog een keer het boekje doornemen van de oven, maar jullie tips zijn alvast heel welkom en dankjewel!