Dit maakte mij toch best wel bang....

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Rennie89

Re: Dit maakte mij toch best wel bang....

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 01:36

Ik zou naar buiten gaan en vragen of ze hun hang gebeuren elders voort kunnen zetten :p mensen bedoelen het vaak niet kwaad hoor

Pandameisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 01:48

sws hou het nieuws in de gaten over die paardenmishandelingen als er morgen iets bekend over iets of over morgen en het is in de provincie waar jij woont of dicht bij jou meld het dan gewoon bij de politie alle tips zijn daar welkom.

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 02:23

Ik zou hier zeker wat mee doen, niet zomaar wegkijken maar ten minste een melding maken. Verder hartstikke eng joh!

Pandameisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 10:40

hoe is het afgelopen/

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 11:09

Ik moet eerlijk zijn dat ik ook niet zou weten hoe ik in zo'n situatie zou reageren.. maar als er 4 mannen op mijn erf met een zaklamp naar je paarden staan te schijnen, zou ik toch zéker wel de politie bellen. Ten eerste omdat zij helemaal niks op jouw erf te zoeken hebben, ten tweede omdat zij helemaal niks met jouw paarden te maken hebben (zeker niet 's nachts) en ten derde vanwege die nare nieuwsberichten van tegenwoordig.

Ik ben ook benieuwd hoe het is afgelopen..

Pandameisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 11:10

er gaan geruchten rond dat er een man is gezien in amersfoort die paarden in de gaten hield. !!! ik stuur je via pb straks een foto want miss herken je hem.

danienappy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 11:12

Nog een beetje kunnen slapen?

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 11:13

Volgende keer gewoon bellen hoor! Dat ze er gewoon zouden staan ok... Maar van die zaklamp gaan mijn alarmbellen rinkelen ;)

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 11:14

Pandameisje schreef:
er gaan geruchten rond dat er een man is gezien in amersfoort die paarden in de gaten hield. !!! ik stuur je via pb straks een foto want miss herken je hem.

Mag ik ook een pb'tje?
Ik woon in Bunschoten en heb twee merries. :/

Pandameisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 11:15

TS heb je de foto's gestuurd.
Laatst bijgewerkt door Pandameisje op 12-08-14 11:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Pandameisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 11:15

heb er snel iets op bokt over gezet !

horseofthemoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 11:21

Jakkes, ik krijg echt de kriebels van zo'n verhaal. Hopelijk heb je melding gemaakt bij de politie, beter voor niets dan te laat. Je hoort zulke rare verhalen, dus is echt niet overdreven hoor.
Ik hoop dat het achteraf loos alarm was, maar dat ze naar je paarden staan te kijken en met een zaklantaarn schijnen is heel raar!

sannedeedee1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-14 11:28

Ben vanacht pas om vier uur gaan slapen, en ben toen nog een rondje over het terrein gelopen (met een mes in mijn zak omdat ik me anders niet veilig voelde, schijterd dat ik er rond loop :+ ) maar toen was er helemaal niks te zien, met de paarden was alles ok en vanochtend ook niks bijzonders.
Misschien waren ze wel uit geweest en terug naar huis aan het lopen, hoorde wat op het terein en zijn gaan kijken wat het was, ze schenen ook meer naar mij toe en niet alleen naar de paarden...

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 12:03

Was het niet een dropping van de plaatselijke camping of scouting?

Oliiviia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 12:05

Ben ik nu de enige die het vreemd vind dat je om middernacht de paarden gaat voederen? :')
Het klinkt inderdaad wel erg eng en hopelijk komen ze niet meer langs!

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 12:11

Doe ik ook altijd nog even voor de nacht, ben altijd pas rond die tijd klaar met alles :D

sannedeedee1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-14 13:32

Oliiviia schreef:
Ben ik nu de enige die het vreemd vind dat je om middernacht de paarden gaat voederen? :')
Het klinkt inderdaad wel erg eng en hopelijk komen ze niet meer langs!

Normaal gesproken voer ik ze om een uur of 11, ik had een film gekeken en toen was het inmiddels al kwart over 12 dus eerder dat ze haver, hooi, stro en de dekens om hebben en alles is afgesloten ben ja al gauw een tijd verder :D

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 13:57

Misschien waren ze juist bezorgd dat er iemand verkeerd bezig was met de dieren. :)
Ik ben dan zo'n debiel die een eindje hun richting uit zou lopen en van op een afstandje zou zeggen van "mag ik vragen wat jullie hier doen op dit uur?" en als dan blijkt dat ze gewoon bezorgd waren of whatever gewoon even "verontschuldigen" a la: "sorry maar met die paardenbeul tegenwoordig ben ik extra voorzichtig, prettige avond nog."
Zou echter wel op een afstand blijven met oog op eventueel kunnen vluchten als blijkt dat hun plannen toch anders zijn dan "even controleren of niemand de paarden iets aan't aandoen is"

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 14:06

Ze zullen echt niet toegeven dat ze van plan waren je paard aan te randen zodra je naar binnengaat :?

"Mevrouwtje, ga lekker slapen, we proberen zo zachtjes mogelijk uw paard te verkrachten.
Politie is niet nodig :(:)"

Selena

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 14:09

Ik zal gelijk aan de telefoon hebben gehangen.

Tijn8

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 14:24

Ik woon bij TS in de buurt en er wordt regelmatig ingebroken in schuren in de buitengebieden (dan zijn ze op zoek naar duur gereedschap).
Ik zou de honden gelijk los hebben gegooid en waarschijnlijk zou ik wel de politie hebben gebeld als ze niet onmiddelijk weggaan door de honden. Goed op jezelf passen hoor!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 14:56

Shirley schreef:
Ze zullen echt niet toegeven dat ze van plan waren je paard aan te randen zodra je naar binnengaat :?

"Mevrouwtje, ga lekker slapen, we proberen zo zachtjes mogelijk uw paard te verkrachten.
Politie is niet nodig :(:)"

:roll: Dat bedoel ik ook helemaal niet. Maar indien ze niets van plan zijn, is de kans reëel dat ze begrijpen dat ze als bedreigend ervaren worden en hun boeltje pakken. Indien ze dan nog steeds blijven staan of zelfs toenadering zoeken, weet je iig dat je de politie niet voor bezorgde buurtbewoners belt.

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 15:01

Ik ben ook zo een idioot die midden in de nacht paardjes staat te aaien ergens waar IK me niet uit ken, als die paardjes leuk uit zien. Vrieden krijgen dat ook klaar als ze een late wandeling maken. Maar 4 jongens/mannen mét zaklamp echt stilstaan bij het hek en naar het huis kijken? :brr:

Lekker politie bellen, ik zou het risico niet nemen.

sannedeedee1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-14 15:10

Tijn8 schreef:
Ik woon bij TS in de buurt en er wordt regelmatig ingebroken in schuren in de buitengebieden (dan zijn ze op zoek naar duur gereedschap).
Ik zou de honden gelijk los hebben gegooid en waarschijnlijk zou ik wel de politie hebben gebeld als ze niet onmiddelijk weggaan door de honden. Goed op jezelf passen hoor!

Ik had ook inderdaad meer het idee dat ze niet voor de paarden kwamen, maar meer of er wat te halen valt ...
Maar aan 1 kant ik zou wel weggaan als ik iets van plan was en er loopt ineens iemand over het erf die je ziet staan....

Er is niks gebeurd vanacht, maar we zullen de boel wel extra in de gaten houden :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 11:09

Hopelijk blijft dat zo!

Niets waardevols in de schuur of buiten wat ze konden zien?