Meid maakt foto's van ons huis.....

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

DonDon

Re: Meid maakt foto's van ons huis.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 08:26

Wat vaag zoals meerdere zeggen ik zou het wel melden. Vooral rond deze tijd word er vaak ingebroken.

Deleted

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 08:28

Gewoon even een melding maken bij de politie, neem het zekere voor het onzekere.

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 08:30

Je kunt huizen ook perfect zien op google maps, dus misschien is het niet eens voor meneer inbreker.
Je weet het snel genoeg als er bijvoorbeeld een papiertje tussen je deur zit of een tandenstoker oid. Maar als jullie gewoon thuis zijn en zij zien dat heb je niks om je druk over te maken . Dan komen ze toch niet zo gauw. Tenzij je heeeeul veel contant geld thuis hebt liggen misschien maar dat kan een vreemde nooit weten :')

En als jullie haar nog een keer zien kun je het toch gewoon vragen? En kijken hoe ze reageert.

ElsRoosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 08:38

Lastig ts! Het is natuurlijk ook anders omdat je het zelf niet hebt gezien. Het is misschien wel verstandig om voor de zekerheid de politie even in te lichten..

dejong_wever

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 08:55

Als de foto's voor een opdracht zouden zijn geweest was het wel zo netjes om even aan te bellen en te vragen, er brandde immers licht.

Ik zou inderdaad de politie ook even op de hoogte brengen, zodat ze wellicht even een extra rondje door de wijk kunnen rijden?

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 09:00

Wat ik hier nog niet voor bij zie komen..
Jullie zijn al weg geweest, maar zijn jullie buren met caravan dat ook? Zijn zij op de hoogte van dit? Ik zou dit -als buur zijnde- toch wel graag willen weten hoor.
Vind het maar vreemd dat ze alleen foto's maakte van huizen waar licht brand én waar een caravan stond. Gaat bij mij toch een alampje af in mijn hoofd hoor..

luffwinny

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 09:07

Bij mijn tante is dit ook gebeurd in de straat, iedereen heeft elkaar op de hoogte gesteld en de politie heeft de zelfde middag nog rondjes gereden door de wijk om haar te zoeken. Ik zou er zeker een melding van maken bij de politie.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 09:15

Er zijn meerdere gemeenten die omwille van energiebeheer hele buurten fotograferen met een speciale camera. Of bouwbedrijven die buurten zullen renoveren. De beste tijd om de isolatie van huizen te bekijken is 's morgens als de mensen net wakker zijn en kachels aanzetten (vooral ouderen) of als men thuiskomt van werk.

Misschien dus een aannemer? Mijn vriend heeft dit ook moeten doen.

sasja0705

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 09:29

het zekere voor het onzekere nemen... hier zijn ze iedere zomer bezig en het zijn bij lange na niet alleen buitenlandse bendes. Plus dat men in dit "bedrijfstak" ook de moderne techniek ontdekt heeft.niet al te lang geleden werd ik wakker van t geblaf van onze honden, midden in de nacht. Keek uit het raam en zag twee mannen lopen. Ok, die kunnen uit de kroeg komen op weg naar huis... wel raar dat ze om de paar meter bleven staan om huisen te bekijken... tot nu toe niet weer gezien, gelukkig

Pearlx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 09:32

Aparte situatie dit. Zoals anderen al aangeven zijn er meerdere redenen om s'nachts huizen te fotograferen, maar als het hier echt alleen gaat om huizen met caravan op de oprit zouden bij mij ook de alarmbellen gaan rinkelen. Voor de zekerheid even doorgeven bij de wijkagent?

Sicayes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 09:35

Liever het zekere voor het onzekere nemen en in ieder geval de wijkagent inlichten. Mocht je haar nog eens tegenkomen dan gewoon vriendelijk vragen waarvoor ze dit doet. Dit zal de wijkagent tevens ook doen hoor, het is echt niet alsof deze ineens met laaiende sirens en getrokken pistool op d'r af komt rennen en d'r tegen de grond drukt. :+

Maaaarije

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 09:50

SuperAssie schreef:
Wat ik hier nog niet voor bij zie komen..
Jullie zijn al weg geweest, maar zijn jullie buren met caravan dat ook? Zijn zij op de hoogte van dit? Ik zou dit -als buur zijnde- toch wel graag willen weten hoor.
Vind het maar vreemd dat ze alleen foto's maakte van huizen waar licht brand én waar een caravan stond. Gaat bij mij toch een alampje af in mijn hoofd hoor..

Mijn gedachte inderdaad, zijn de buren op de hoogte en moeten zij nog op vakantie?
dan kunnen hun misschien voor de zekerheid nog maatregelen nemen voordat ze weggaan

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 11:27

8nnemiek schreef:
Hebben ze foto's gemaakt met of zonder flits?
Met flits maak je namelijk geen artistieke foto's. Zonder flits, dan zou ik idd aan iemand denken die met nachtfotografie aan het experimenteren is.

En met flits val je als inbreker in spe gelukkig ook niet op .................. := ;)

Tja weet niet wat ik er van moeten denken. Ik heb een traumaatje overgehouden aan de inbraak bij ons thuis. Ik ben dus heel erg alert en zou wel de politie bellen en de buren inlichten over het voorval :j

DaniqueHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 20:20

Mmm wat raar, zou zeker even de politie inlichten, zekere voor het onzekere! Dan rijdt de wijkagent waarschijnlijk gewoon wat vaker een rondje door de straat bij jullie! Niks zo vreselijk als een overhoop gehaald huis door inbraak....

En ik zou even een signalement aan de buur vragen die haar gezien had! Kan je het zelf een beetje proberen in de gaten te houden :)

En tja... Men kan het wantrouwend vinden, maar ik blijf erbij, liever een telefoontje naar de wijkagent extra en verder geen problemen, dan eventueel bij geen melding een overhoop gehaald huis!

Overigens bij een vriendin gebeurd dat het hele huis leeg was gehaald toen zij op vakantie waren, levert niet alleen materiële schade op, maar ook emotionele schade helaas.. Angsten en onzekerheid als ze alleen is..!

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 23:12

Sowieso even inlichten van de politie....

Wij hebben op school voor tekenen ook ooit foto's moeten maken van "speciale huizen" (Geen idee wat de opdracht was, het ging over aparte vormen etc.) Dat toen ook niet gevraagd volgens mij (volgens mij was ik ook niet eens meegegaan omdat ik het een domme opdracht vond :')) Maar nu is er dus geen school...

Verder wel ooit foto's van een huis gemaakt :') Maar dat was meer omdat we op Funda hadden gekeken, in de buurt waren en dachten "we rijden er even langs"... Zo'n verschil met het echte en de funda-foto dat we het even wilde bewijzen aan het thuisfront ;)

Maar je kan beter voorzichtig zijn tegenwoordig :S Klinkt meer van "ze kijken of het licht elke dag op dezelfde tijd aangaat zodat ze kunnen kijken of het een timer is" ofzo?