Cassidy schreef:Voor de veganisten is het voor alles of niets.
En ik kom de nodige mensen tegen die wel vlees eten maar roepen dat ze geen paardenvlees eten en vervolgens bij de snackbar een frikandel zitten weg te peuzelen of een patatje met stoofvlees eten (beide bevatten paardenvlees). Sorry, hoe hypocriet kun je zijn?
Ik ben veganist en gebruik dus echt niks van dieren. (Niet respectloos bedoelt, maar ik hoef geen rijtje met 'Gebruik je dan ook geen dit en dit en dit?' Nee.)
Echter heb ik bewust gekozen voor een hond (niet bij een fokker, maar één van een stichting) en die krijgt uiteraard gewoon vlees. Is dat dan ook hypocriet?
NikkiEnJij schreef:Interessant om de verschillende meningen te lezen.
Als het gaat omdat je het zielig vind, vind ik het idd hypocriet.
Maar als je wel wildvang vis eet, waarom dan geen biologisch vlees?
Omdat biologisch niet zo biologisch is als het lijkt. Leuk hoor, die koeien die zo'n 100 dagen per jaar op het land staan. Dan zijn er nog steeds 265 dagen over waarop ze dus in stallen staan opgepropt.
Dat kun je van een wild hert niet zeggen.
Om biologische melk te verkrijgen heb je koeien nodig. Hoe krijg je koeien? Fokken.
Echter is er dan een 50/50 kans dat het een stier wordt. Wat gebeurt er met de stier? Die wordt geslacht.
Ik blij met mijn biologische glas melk, heeft immers geen dier voor geleden. Maar die stier, die had niet geboren hoeven worden als ik niet zo nodig melk had hoeven drinken.
Laatst bijgewerkt door Kaus op 11-08-14 21:37, in het totaal 1 keer bewerkt