Word knettergek van al die reclame

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 13:43

Het vooral door banken verantwoording bij klanten leggen verhaal heeft mij doen besluiten IE af te schaffen en Mozilla erop te zetten. Add block (sorry Bokt) vanwege inderdaad al de stuiterreclames.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 13:44

Ayasha schreef:
Morganlefay: alsof ze dat anders wel doen. :+ XP is na 98 één van de enige versies die enigszins fatsoenlijk gedraait heeft. Alles wat er na kwam, was ellende in mijn mening.
XP was gewoon in orde en dan hoeft er verder ook niks mee aan te gebeuren.
Hoe dan ook: puur kwa beveiliging gaat XP er niet op achteruit. De beveiligingssoftware an sich wordt gewoon nog ondersteunt. Maar microsoft zelf heeft dat bericht echt heel handig de wereld in gestuurd. :j Dikke paniek om niks... Ja, om verkoopcijfers van de nieuwste ellende omhoog te laten gaan. :j

Mijn huidige linux versie wordt ook niet meer ondersteunt. Al een paar maanden niet meer inmiddels. Ondervind daar geen enkel probleem van. :+ Enige is dat ie niet meer aanbiedt om updates te doen (die komen er immers niet meer) maar verder?

magda_90: wellicht is onze definitie van "geen problemen" anders. Ik wil gewoon dat een systeem doet wat ik vraag, niks meer maar ook niks minder. Ik wil niet elke week 57 updates installeren en "wachten" als ik mijn pc uit zet. Ik wil gewoon mijn pc uitzetten op dat moment. Klaar. Dan kwam er nog bij dat visa en windows 7 beide maar half af waren. Geen idé of windows 8 nu beter is, inmiddels ben ik over gegaan op linux en wat een verademing. Geen gezeik meer. Manlief en moeder heeft wel nog windows en als ik iets op hun pc moet doen word ik er helemaal gek van. :+

'98 Tja helemaal waar. Probleem is dat we in een consumptie maatschappij leven :j
Mijn XP(dikke grijze vierkante Dell)heeft dik zijn geld opgebracht en vervloek de heren nog steeds dat ze m eruitgeflikkerd hebben.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 11-08-14 13:47, in het totaal 1 keer bewerkt

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 13:45

Ayasha schreef:
magda_90: wellicht is onze definitie van "geen problemen" anders. Ik wil gewoon dat een systeem doet wat ik vraag, niks meer maar ook niks minder. Ik wil niet elke week 57 updates installeren en "wachten" als ik mijn pc uit zet. Ik wil gewoon mijn pc uitzetten op dat moment. Klaar. Dan kwam er nog bij dat visa en windows 7 beide maar half af waren. Geen idé of windows 8 nu beter is, inmiddels ben ik over gegaan op linux en wat een verademing. Geen gezeik meer. Manlief en moeder heeft wel nog windows en als ik iets op hun pc moet doen word ik er helemaal gek van. :+

Ik snap je. Overigens heb ik ingesteld dat die updates installeren wanneer het mij uitkomt en niet wanneer de computer uitsluit. Bijvoorbeeld als ik in bad zit dus. :Y)
Verder ervaar ik absoluut geen problemen met Windows 7. :)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 13:49

Dat is ook zo. En daar speelt microsoft heel handig op in, en tsja, het is nu eenmaal een bedrijf, die blijven niet bestaan van liefde. :) Maar daar ligt het dus imo niet aan. Gewon die pc eens goed opruimen, adblocker er op en je bent al een heel eind denk ik. :)

magda: hihi :') Ik zit eigenlijk zelden in bad en als ik "weg" ga dan gaat de pc hier dus uit... :) Ben ik aanwezig, dan wordt ie gebruikt voor de studie.. Dus er zijn niet echt "handige momenten" voor mij. Mede omdat het ook nog eens zo tergend langzaam gaat... :)
Ik heb bij manlief (die niks van pc's kent, hij kan nog net FB'en en daar houdt het op) de updates uit gezet en dat ding eens opgeschoont, mozilla er op, alles naar mozilla over gezet van favorieten en de snelkoppeling van IE er af gekieperd dat ie mozilla moest gebruiken... ~~}> Als ik er het vaakst mee moet werken dan moet het ook naar mijn zin. }:) Anders kieperde ik dat ding nog eens buiten als ik iets voor hem bezig was... Vroeger was het altijd geklaag dat dat ding ellendig deed enz.. Nu hoor ik 'm nooit meer. :D
Hij heeft trouwens windows 7 nu ik er bij nadenk. Zo lang microsoft zich niet moeit (updates staan dus uit) is daar ook mee te werken. :')

Shadow0

Re: Word knettergek van al die reclame

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 16:25

XP is gewoon echt niet meer veilig, er zijn aardig wat exploits voor en die worden ook gebruikt. Dat kun je deels wel tegenhouden maar in een aantal zaken ook niet. Het uitzetten van updates is erg onverstandig en als je alleen beveiligingsupdates installeert is er ook geen enkele reden toe.
(Hou bovendien in de gaten dat in Nederland de banken mogelijke schade niet vergoeden als je bankrekening met malware geplunderd wordt en je hebt geen updates.)

Wat betreft de reclame: wat de TS beschrijft klinkt heel erg nadrukkelijk als malware. Meestal komt dat niet in de vorm van een virus, maar in de vorm van een download bij een programma dat je installeert. Zelfs java-updates installeren die troep als je niet oplet. Virusscanners herkennen dit meestal niet, maar er zijn wat malware-scanners beschikbaar. Het nalopen van je add-ons/plugins en de geinstalleerde programma's en het verwijderen van vreemde zaken daar kan soms ook al genoeg zijn.

En wat betreft adblockers: het verzoek is inderdaad om voor Bokt een uitzondering te maken. Het gebruik van Bokt is gratis voor de gebruikers, maar er zijn wel inkomsten nodig om de servers mee te draaien, en dat gebeurt door advertenties.

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 14:15

klinkt als een virus. Ik heb dit ook gehad.
Heb de computer uiteindelijk helemaal opnieuw geïnstalleerd.
Stond nog een backup op van toen ie niet geïnstalleerd was, dus terug gezet naar dat en heb nergens meer last van. (adblock werkte ook niet)

Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 14:20

Vaak is de oplossing redelijk simpel. Even malwarebytes downloaden en een keer scannen: https://www.malwarebytes.org/

Wat betreft XP, dat is idd niet meer veilig. Geen bankzaken e.d. meer doen op pc's die hier op draaien.

_Jody_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-14 13:42

Thanks Dribbel voor je korte en duidelijke reactie, daar was ik nou op zoek naar.
Ik heb malwarebytes gedownload en indd helemaal geen last meer gehad, je bent mijn held _/-\o_