Het leed dat muggen heet

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

soloro

Re: Het leed dat muggen heet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 00:25

Ik heb ook vaak dat ze op je gezicht gaan zitten als je net je licht uit gedaan hebt. Daar word ik zo kriegel van haha ;) En dan gaat het licht aan en dan ga ik pas slapen als ie dood is.. stomme beesten ;) Maarja bij mij zwelt alles ook op, vanwege mijn allergie. Die beesten moeten gewoon afgeschaft worden :P

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
Always & Forever 

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 05:11

Ik heb 2 Vapona stekkers en nog last van 1/2 muggen. :x Ik word dus wakker van het gezoem en als ik het licht aan doe zijn ze verdwenen. Toevallig zag ik er net 2 zitten en er is iig eentje van dood. Maar die stekkers helpen dus ook niet goed. :\ Pokkebeesten...van mij mogen ze uitsterven. :')

Miran88

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 06:31

Wij hebben al een paar weken de ventilator snachts aanstaan. Geen last van muggen. Alleen gister had ik gedoucht en heb ik nog ff 10 minuten bij mijn vriend op de bank gezeten. Ben ik in die 10 minuten 5 x in mijn benen geprikt!

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
Always & Forever 

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 06:34

Ik kan helaas niet slapen met de ventilator aan. ..

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 09:29

Die stekkers helpen niet en dat je het licht uit moet laten als je ramen en deuren open hebt is ook een fabel.
Vorige week is hierover een item geweest bij Editie NL op RTL4. Misschien kun je het nog terugvinden.
Muggen komen af op de geur die je lichaam verspreid.

Ik word ook altijd heel erg gestoken, de eerste bulten zijn altijd heel groot incl blaren. Er zit dan gewoon koorts in het gebied waar ik gestoken werd. De HA dacht altijd dat het wel meeviel tot dat ik een keer twee keer op mijn enkel gestoken werd en geen schoen meer aan kon. Toen wilde hij het toch weleens zien en schrok er van :+

Fireheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 09:36

Ik slaap met mijn ventilator aan en ik heb nog geen last gehad van muggen!
Hele fijne oplossing, en ook nog eens lekker tegen de warmte.

esje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 09:39

citroengeranium op je kamer en lavendel, deze geuren schijnen de muggen niet prettig te vinden.

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 09:40

Tegen de krul schijnt azijn te werken. Om niet geprikt te worden spuit ik altijd spul van 'deet' op mezelf en rond mijn bed, werkt super! Verder doe ik voor het slapen de meeste muggen even dood meppen en heb ik een klein rood lampje die een piep af geeft, scheelt ook al de helft van de muggen. Citroenkaars heb ik ook elke avond aan staan.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 09:42

Is er niemand die al eens een uv lamp heeft geprobeerd? Zo'n zapper? Ik zou er graag eentje aanschaffen, heb er goede dingen over gelezen, maar dan wil ik wel eerst weten of het werkt ;)

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 09:44

Gewoon een vent naast je hebben liggen die ze lekkerder vinden.. :+
Echt waar.. mijn vriend prikken ze lek, maar mij laten ze met rust.. :')

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 09:44

Koop een flesje Deet. Dan gaan ze niet meer op je zitten.
Hier heb ik zelf een hor, maar zag bij de action dat ze daar ook van die plak horren hebben. Dat kan een tijdelijke oplossing zijn. Die stekkers helpen voor geen meter, vroeger had je daar nog een potje met gif in zitten. Maar dat is tegenwoordig verboden :+ Die lampjes of lavendel geurtjes helpen voor geen meter.

En ik loop altijd een halfuur voor ik ga slapen met de elektrische muggenklapper door m'n kamer te springen/rennen/vliegen. Gelijk een goede workout :D

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 09:45

Net op 538 was er een 'interview' over de grote hoeveelheid muggen. En uiteraard werd er een muggen'expert' gebeld. 'Deet' werkt, maar is niet gezond :n en citroenkaarsen werken ook niet :')

Dikke buzzkill dit..

Hij had het wel over een nieuw middeltje wat ook duurzaam en gezonder was dan 'Deet' wat wel werkt. Deze man adviseerde in ieder geval om horren voor de ramen te plaatsen en "potjes en pannetjes" waar water in staat om het huis leeg te kiepen. Aangezien daar erg veel muggenlarven in zitten.

Ik heb zelf wat gelezen over Vitamine-B slikken, dat muggen daar niet heel vrolijk van worden.

Snorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 09:48

Hier precies hetzelfde. Om 3 uur snachts ben ik beneden op de bank gaan liggen want ik werd gek :')

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 09:51

Adindaa schreef:
Ik slaap met mijn ventilator aan en ik heb nog geen last gehad van muggen!
Hele fijne oplossing, en ook nog eens lekker tegen de warmte.

Hier ook idd, ideaal!

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 09:54

8nnemiek schreef:
Is er niemand die al eens een uv lamp heeft geprobeerd? Zo'n zapper? Ik zou er graag eentje aanschaffen, heb er goede dingen over gelezen, maar dan wil ik wel eerst weten of het werkt ;)

Jup, werkt niet..

pompompom

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 09:58

http://www.klamboe.eu/camp.htm

Neem deze iglo klamboe! Ideaaaal!

Hier ook veel muggen, eerst hadden we n gewone klamboe. Maar daar kwamen ze toch altijd nog in. Nu heerlijk slapen! En je raakt bij deze klamboe ook niet zelf in de knoop met de klamboe. Daardoor ook noet zo'n benauwd gevoel, gewoon elke avond kamperen in bed :D

ievie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 10:00

Meraki schreef:
Ik heb zelf wat gelezen over Vitamine-B slikken, dat muggen daar niet heel vrolijk van worden.

Een vriendin van mij heeft extra vitamine B geslikt toen ze in Afrika was (ze wilde geen malariatabletten) ze is toen niet of nauwelijks gestoken.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 10:01

ventilator werkt hier het beste! Ze kunnen nl niet in de wind vliegen :')

Muggenspray werkt niet, ook geen goede met deet zoals voor in de tropen, alles vervliegt heel snel op mijn huid :\
Klamboe werkt ook niet omdat ik nogal druk ben ik mijn slaap, dan raak ik erin verstrikt :D

pompompom

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 10:08

verootjoo schreef:
ventilator werkt hier het beste! Ze kunnen nl niet in de wind vliegen :')

Muggenspray werkt niet, ook geen goede met deet zoals voor in de tropen, alles vervliegt heel snel op mijn huid :\
Klamboe werkt ook niet omdat ik nogal druk ben ik mijn slaap, dan raak ik erin verstrikt :D

Dat had ik dus ook, maar met de klamboe iglo heb je daar dus geen last van, daar kun je niet in verstrikt raken. Echt ik vind t ideaal! :j

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 10:12

Een rotmug liet mij 2 nachten niet slapen, heb wanhopig gevraagd of m'n vriend me kwam oppikken zodat ik bij hem kon bijtanken. Ik schijn errug lekker te zijn. Mijn tactiek is nu op m'n rug liggen, licht aan, zodra ik er dan 1 hoor, ogen open, mug spotten en doodmeppen. Succesgarantie: 25%

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 10:13

Tja, ik blijf bij hor inderdaad, maar het werkt niet altijd 100% als je hond het leuk vindt om midden in het hor (ik heb er beneden zo één met een magneetstrip) te gaan staan kijken of de katten zich nog wel gedragen... Ik zag ze door de kier naar binnen vliegen, de krengen...

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 10:16

Ik zit ook helemaal onder, vanochtend ben ik de tel kwijtgeraakt bij 34 bulten. Hier werkt helemaal niets meer. Volgens mij zijn ze zelfs van citronella gaan houden :')

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-14 10:20

Ja, ik denk dat het inderdaad maar eens tijd wordt voor actie, ipv ze laten meegenieten van mijn bloed :')

2 nachten niet slapen is niet heel gezond. Gelukkig kon je bij je vriend bijtanken :)

Tjeez, 34, dan mag ik niet zeuren _O-

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 10:24

phormicola schreef:
Ik zit ook helemaal onder, vanochtend ben ik de tel kwijtgeraakt bij 34 bulten. Hier werkt helemaal niets meer. Volgens mij zijn ze zelfs van citronella gaan houden :')

He, je hebt me ingehaald, ik heb er 32 -O-
Had ook mijn hele arm dik ingesmeerd met muggenmelk. Mug liet zich er helaas niet door tegenhouden.

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 10:25

Ik heb tot nu toe nog geen erge last van muggen. Heb nog maar 10 bulten gehad. Helaas ben ik allergisch dus giga gezwollen lichaamsdelen en enorme jeuk en vaak een keiharde schijf om de steekplek heen.
Meestal is het op voeten armen of benen en dan be ik dus ook nog eens beperkt in mn bewegen.