Erg geschrokken gisteren. 112 moeten bellen voor mijn man...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

maximuss

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 18:41

Dit komt erg vaak voor en de meeste mensen raken in een vicieuze cirkel van paniek en hyperventilatie waar ze alleen moeilijk uit geraken. In een zakje laten ademen, kalmeren en proberen om de persoon in jouw eigen tempo te laten mee ademen (diep in en lang uit) is het enige wat je kunt doen. Dit ziet er eng uit maar is meestal zonder veel erg.

laughterline

Re: Erg geschrokken gisteren. 112 moeten bellen voor mijn man...

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 18:45

In behandeling gaan voor hyperventilatie, hij moet er zsm vanaf komen! :(:) ben er zelf te laat aan begonnen waardoor ik er moeilijk uit kom... De eerste keer is verschrikkelijk!

Ik wil jullie heel veel sterkte wensen :(:)
(Als je een ervaren adres wilt waar je gegarandeerd goed zit kan je me pb'en)

Odatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 18:48

Poeh heftig zeg!
Hopelijk gaat het weer beter met hem!!
Ik heb ook ooit 112 moeten.bellen voor mijn vader, en dat gaat je echt niet in de koude kleren zitten!
sterkte!!

spekenham

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 18:48

vorig jaar exact hetzelfde meegemaakt met mijn man, zomaar ineens ineengezakt en niet meer aanspreekbaar, zwaar ademen., 112 gebeld .
meteen duidelijk hart goed was maar idd door slechte ademhaling zichzelf teveel dioxide in het bloed gekregen en als het ware zichzelf vergiftigd , na een nachtje ziekenhuis advies ademtherapie, tot heden niet meer gebeurt.

spekenham

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 18:49

vorig jaar exact hetzelfde meegemaakt met mijn man, zomaar ineens ineengezakt en niet meer aanspreekbaar, zwaar ademen., 112 gebeld . werd onder tong gespoten zoals bij hartaanval
meteen duidelijk hart goed was maar idd door slechte ademhaling zichzelf teveel dioxide in het bloed gekregen en als het ware zichzelf vergiftigd , na een nachtje ziekenhuis advies ademtherapie, tot heden niet meer gebeurt.

Selena

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 18:51

Wat zal je geschrokken zijn :(:)
Laatst ook Ambulance voor mijn vader moeten bellen omdat ie het benauwd en moeilijkheden met ademen had, bleek dat ze keer helemaal dicht zat en dat we gelukkig op tijd waren..

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 19:06

Wow wat erg! Ik zou ook heel erg geschrokken zijn!
Sterkte :(:)

Choiix

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 10:55

Mijn vriendin heeft ook enorm veel last van hyperventilatie. Ik raad je man aan om zo'n apparaatje te kopen en bij zich te dragen: http://www.alfaco.nl/producten/hyperfree

Het haalt de "top" van de aanval af zegmaar waardoor je je ademhaling weer onder controle kunt krijgen. Werkt bij haar super goed :)

Splinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 10:59

Jeetje wat een schrik :(:) pfff en wat bleef je kalm zeg!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 11:02

Goed gehandeld TS! En sterkte voor jullie beide!

Hyperventilatie is dood en dood eng, zowel voor degene die het heeft als voor degene die moet "handelen", zeker als je niet weet wat het is. Ik heb het vorig jaar een keer gehad en mijn man dacht dat ik dood ging, hij was ook helemaal in paniek en ik nog meer. :) Ik begon dingen te zien die er niet waren en toen zag ik ineens helemaal niets meer... :x En je voelt je beroerd... Alles staat in "overdrive". Benauwd, misselijk, alles tintelt en er gaat zo'n irritant gevoel door elke vezel van je lichaam alsof je onder stroom staat, je krijgt geen adem, alles draait...
Ik heb er na mijn ziekenhuisbezoekje (ja ik ben ook naar spoed gebracht door een ambulance) minder last van gehad, ik kreeg/krijg nog wel "het begin" van de aanval maar ik erken het nu als zijnde "hyperventilatie" en daardoor loopt het niet meer zo uit de hand als toen. :)
Als mijn man me bleek ziet weg trekken zegtie gewoon "weer last? diep in en uit blijven ademen schat." en blijft ie rustig tegen me praten tot het "onder controle" is. :)

marymary2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 11:10

jeetje, kan me voosrtellen dat het enorm schrikken is voor iedereen. Hyperventilatie kan idd heftig uitpakken en is heel angstig. Gelukkig valt er wel wat aan te doen. Heel veel sterkte.