Edelstenen en hun werking, waar?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

friendly

Re: Edelstenen en hun werking, waar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 00:42

Zou het niet aan het materiaal/samenstelling van de steen liggen?

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 05:41

goeroe schreef:
@Cassidy: Als de werking in de steen zit en niet in iemands hoofd dan moet het toch niet uitmaken of iemand er in gelooft of 'zich ervoor afsluit'? Als zo'n steen echt een effect heeft dan lijkt het mij niet zo moeilijk om dat meetbaar te maken. Als iemand met een wetenschappelijke achtergrond denk ik dat je mijn manier van redeneren wel zult begrijpen. Wie beweert toont aan, dat zullen ze jou vast ook hebben geleerd. Ik respecteer je ervaring en ben oprecht blij voor je dat je er baat bij hebt, maar louter jouw persoonlijke ervaring is onvoldoende om mij te overtuigen. Nu hoef je mij ook helemaal niet te overtuigen, maar waar je beweert dat mensen die het niet voelen niet genoeg ontwikkeld zijn begint het bij mij te kriebelen. Ik kan prima leven met de situatie waarin jij in iets gelooft en ik niet, maar zodra je dat op mijn gebrek aan ontwikkeling schuift zou ik het sympathiek van je vinden als je mij een beetje helpt met mijn ontwikkeling. :D

Hoe ervaar jij de rol van energie in het werken met paarden? :) Ik denk namelijk dat hetgeen cassidy zegt, daar wel een mooi voorbeeld van is.
Niet dat een steen of de evt energie van een steen te vergelijken is met een paard, maar als voorbeeld voor het afsluiten, het niet kennen, weten of niet willen weten :)

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 06:52

goeroe schreef:
@Cassidy: Als de werking in de steen zit en niet in iemands hoofd dan moet het toch niet uitmaken of iemand er in gelooft of 'zich ervoor afsluit'? Als zo'n steen echt een effect heeft dan lijkt het mij niet zo moeilijk om dat meetbaar te maken. Als iemand met een wetenschappelijke achtergrond denk ik dat je mijn manier van redeneren wel zult begrijpen. Wie beweert toont aan, dat zullen ze jou vast ook hebben geleerd. Ik respecteer je ervaring en ben oprecht blij voor je dat je er baat bij hebt, maar louter jouw persoonlijke ervaring is onvoldoende om mij te overtuigen. Nu hoef je mij ook helemaal niet te overtuigen, maar waar je beweert dat mensen die het niet voelen niet genoeg ontwikkeld zijn begint het bij mij te kriebelen. Ik kan prima leven met de situatie waarin jij in iets gelooft en ik niet, maar zodra je dat op mijn gebrek aan ontwikkeling schuift zou ik het sympathiek van je vinden als je mij een beetje helpt met mijn ontwikkeling. :D

Heb ik een gevoelige snaar geraakt bij mijn opmerking dat je dan niet zo ver bent in je ontwikkeling? :D
Sensitiviteit kun je trainen. Iemand die beweert niets te voelen heeft nog niet van die getrainde voelsprieten. Misschien is deze formulering wat makkelijker te verwerken voor je ego?

Er zijn op dit moment wetenschappelijke onderzoeken gaande naar de uitwerking van energiewerk op de mens. De effecten zijn meetbaar. Ik moet zo naar mijn werk maar zal vanavond wel even wat artikelen voor je opsnorren.

Om op paarden terug te komen, die hebben idd een giga energieveld, en met name het werken met geestelijk gehandicapten in combinatie met paarden heeft ook daar aantoonbaar effect. Bijv, het huifbedrijden van zwaar gehandicapten met paarden zouden ze namelijk op andere manieren en veel goedkoper op kunnen lossen als het energieveld van de paarden niet duidelijk invloed deze mensen op zou hebben. Als het alleen om de beweging zou gaan zijn er andere oplossingen voor.

Frieskee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 06:55

ik twijfel daar nog niet eens over , edelstenen en kiezelstenen het enige verschil is dat ze er anders uit zien. Maar verder helemaal niks.

Mariska_87

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 07:37

DeniseBobby schreef:
Sommige werkingen zijn mooi, maar de kyaniet verbreedt je paranormale vermogen. Ik geloof niet in het paranormale, maar daar ben ik toch niet zo zeker van. Maar ik wil er wel ver weg vandaan blijven voor de zekerheid :brr:

Ik snap alleen niet zo goed, dat wanneer je weg wil blijven van het paranormale, je dan een steen koopt die je paranormale vermogen verbreedt..

Of mis ik iets?

BootsScoot

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 07:52

Mooi topic! Ik gebruik al jaren edelstenen voor bepaalde dingen. Edelstenen kunnen bepaalde energievelden versterken cq activeren. Daarnaast werken sommigen zelfs gunstig op je chakra s die ja ook energievelden zijn. Het drinken van edelsteenwater kan positief werken tegen aandoeningen, pijn edg. Natuurlijk werkt een positieve houding hieraan mee. Als je niet open staat voor een bepaalde werking van de steen dan zal ook niets gebeuren. Toermalijn is een mooie steen. Niet alleen qua uiterlijk maar ook werking. Een steen is iets geheel persoonlijks. Jij kiest op dat moment een steen op gevoel, wat op dat moment bij je past. Als het niet meer goed voelt, niet meer dragen! Daarnaast niet vergeten om hem te " ontladen " onder stromend water en opladen in zon of maanlicht. Zo behouden stenen hun werking. Let op niet elke steen mag onder stromend water ontladen worden. Bvb seleniet ofwel engelensteen. Die " smelt " namelijk weg. Omdat zijn structuur anders is opgebouwt. Een mooi voorbeeld van de energetische werking is bvb turquiose of amthyst. Die houden echt negatieve energievelden bij je weg.Je herkent dit later dat er barsten in je steen komen, heel bizaar om te ervaren!

Frieskee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 08:24

Mariska_87 schreef:
DeniseBobby schreef:
Sommige werkingen zijn mooi, maar de kyaniet verbreedt je paranormale vermogen. Ik geloof niet in het paranormale, maar daar ben ik toch niet zo zeker van. Maar ik wil er wel ver weg vandaan blijven voor de zekerheid :brr:

Ik snap alleen niet zo goed, dat wanneer je weg wil blijven van het paranormale, je dan een steen koopt die je paranormale vermogen verbreedt..

Of mis ik iets?

dus dit
nouja ik bedenk me in eens misschien vindt ze gewoon de stenen mooi en had ze nog niet de betekenis van de stenen geweten

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 08:32

Ja, ik 'heb er iets mee'
En nee, het is ook niet zo dat het altijd en voor iedereen werkt. Maar dat is toch met alles zo?! Als ik paracetamol neem tegen hoofdpijn, helpt dat snel. Als m'n vriend hoofdpijn heeft, moet hij iets sterkers nemen, want paracetamol doet voor hem niets.
Penciline werkt voor veel mensen heel goed, als ik een pilletje neem, zit ik van kop tot teen onder de uitslag...

Ken met edelstenen gelukkig hele mooie ervaringen en gezien de (lage) prijs van veel stenen zou ik het altijd de moeite waard vinden het eens te proberen.

O.a. onze hond heeft er jaren terug heel veel baat bij gehad. :) En ja, ik merkte echt goed verschil of hij hem wel of niet om had!

Afbeelding

Salsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 08:36

Ik geloof heilig in 1 kracht in dit geval. Het placebo.

En dat is misschien wel krachtiger dan welk medicijn ook. Dus als jij dar vind in een steen dan is dat toch prima. Denk dat de steen zelf niks doet

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 08:47

Iedere edelsteen heeft een bepaalde energie. Past die energie bij je dan is die steen geschikt voor je en kan hij je ondersteunen met zijn energie.

Vandaag kan dat de ene steen zijn en volgende dag/week weer een andere.

inochiyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 09:53

Salsa schreef:
Ik geloof heilig in 1 kracht in dit geval. Het placebo.

En dat is misschien wel krachtiger dan welk medicijn ook. Dus als jij dar vind in een steen dan is dat toch prima. Denk dat de steen zelf niks doet

Dat is niet helemaal waar, het is niet omdat je iets niet begrijpt dat het daarvoor niet waar kan zijn.
Ik ben edelstenen en mineralen beginnen verzamelen in hun ruwe vorm gewoon omdat ik dat heel mooi vind.

Mijn eerste steen was een zonnesteen, ik had die naast mn bed gelegd toen ik die gekocht had.
Ik heb 2 weken lang, iedere dag heel slecht geslapen en was echt kapot.

Toevallig kreeg ik toen een boek in mn handen over stenen en uit nieuwsgierigheid had ik mn steen eens opgezocht. Onderaan de tekst stond er bij: Opgelet, steen niet in de buurt leggen waar u slaapt, zorgt voor een slechte nachtrust.

Ik heb toen dezelfde dag nog de steen in een andere kamer gelegd en heb toen heerlijk geslapen.
Tenzij mn broer om te lachen eens die steen weer onder mn bed had gelegd, omdat hij er zelf geen barst van geloofde.

Dit kan dus geen placebo effect zijn want ik wist helemaal niets over die steen, buiten dat ik hem mooi vind.

Salsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 09:59

Dat is jouw mening en ik heb een andere mening. Fijn dat jij die ervaring hebt gehad en het zo op kon lossen maar ik geloof gewoon niet in de kracht van een steen. Wel in toeval, natuurlijke geneesmiddelen en placebo.

En jij las dat je slaaploosheid kon liggen aan de steen. Haalde hem weg en dan kan wel degelijk placebo intreden ;)

Maar goed we geloven iets anders betreft stenen.

En zoals ik al zei placebo is ongelooflijk sterk dus als je dat in een steen legt geloof ik direct dat het werkt

inochiyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 10:41

dus het is toeval dat op het moment dat ik die steen gekocht heb slecht slaap en nadat hij weer weg was alles weer ok is. en toen mijn broer zonder dat ik het wist die steen weer onder mn bed legde sliep ik toevallig weer slecht?
Ik slaap anders altijd goed, als je kansberekening gaat doen zul je zien dat het geen toeval kan zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 11:32

Bedankt voor de reacties! :D

Verschillende meningen dus, ik zal zien of het echt werkt. Ik geloof zelf wel dat een deel tussen je oren zit, zo van: die en die werking. En dat het dan ook echt werkt, ik bedoel dat wanneer je er echt van overtuigd bent dat het dan 'werkt' omdat je dan er dan zelf invloed op hebt.
Alleen dat verklaart natuurlijk niet het feit dat mensen geen nachtmerries meer hebben als ze een bepaalde steen bij zich hebben. Of dat een dier er goed op reageert.

@unihorses, Rustig aan hoor, niemand die je verplicht in edelstenen te geloven -O- Triest dat iemand heeft verzonnen dat je kanker krijgt van een bepaalde hoeveelheid rondjes draaien..

@Kentaro, wat fijn dat je hond er echt voordeel van heeft gehad!

goeroe schreef:
Eerlijk gezegd kost het mij ook moeite om niet flauw te reageren. Ik vind het belangrijk dat mensen respectvol met elkaar omgaan, maar reacties als 'ik denk dat het niet echt is, maar ik geloof er wel in' kan ik met alle wil van de wereld niet serieus nemen. Ik heb respect voor de persoon die erachter zit, maar om zo'n opmerking kan ik alleen maar gniffelen.

Fijn dat ik je aan het lachen heb gemaakt }:0 Maar er zit wel wat achter waarom ik er niet in geloof, maar er niet zo zeker van ben dat het ook echt niet bestaat.

Mariska_87 schreef:

Of mis ik iets?

In de winkel lag een boekje met de werking van de stenen, maar de paranormale functie stond er niet bij ;)

BootsScoot

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 12:09

inochiyo schreef:
dus het is toeval dat op het moment dat ik die steen gekocht heb slecht slaap en nadat hij weer weg was alles weer ok is. en toen mijn broer zonder dat ik het wist die steen weer onder mn bed legde sliep ik toevallig weer slecht?
Ik slaap anders altijd goed, als je kansberekening gaat doen zul je zien dat het geen toeval kan zijn.

Nee dan is het geen toeval. Dan paste deze steen niet bij jou.

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 12:23

Ik geloof zeker in de werking van edelstenen. Nu heb ik de juiste steen nog niet gevonden (niet hard op zoek ook :P ) maar ik geloof het wel. Ik geloof daarbij ook in de werking van bach bloesems. Daar heb ik dan wel weer ervaring mee. Was de eerste keer ook erg apart. Maar ik ben ervan overtuigd dan edelstenen ook een dergelijke werking hebben. Ook al is het alleen voor je eigen gemoedsrust.

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 12:40

DeniseBobby schreef:
.......
In de winkel lag een boekje met de werking van de stenen, maar de paranormale functie stond er niet bij ;)

Wat versta jij onder 'paranormale' functie?

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 12:47

friendly schreef:
Zou het niet aan het materiaal/samenstelling van de steen liggen?

Dat zou goed kunnen denk ik, want er komt straling uit of juist in de stenen iets wat zich toch ook in de aarde bevind en de stenen komen vaak diep uit een mijn of diep uit grond en ze zijn door een lange periode met hoge druk met gassen of mineralen ontstaan, de een komt uit een berg de ander uit een grot sommige hebben metalen erin en anderen zijn dan weer kraak helder.

Ik zelf heb een amethist en of hij z'n werking doet geen idee tot nu toe kan het ook toeval zijn en ja misschien zweverig maar ik blijf toch wel met 1 been op de grond staan :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 12:58

Tsja, of het werkt weet ik niet...Ik heb zelf een apachetraan gekregen en of het nou werkt of niet, ik heb er veel steun aan (werkt tegen angsten/traumas). Maar dat kan ook gewoon komen doordat ik de steen als een "symbolisch" geschenk heb gekregen en dat die dus niet willekeurige gekozen is door die persoon maar echt vanwege die werking.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 12:58

Verzamel ze overigens wel al vanaf mijn 8e, heb inmiddels een flinke verzameling ;)

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 13:08

Corelli schreef:
Hoe ervaar jij de rol van energie in het werken met paarden? :) Ik denk namelijk dat hetgeen cassidy zegt, daar wel een mooi voorbeeld van is.
Niet dat een steen of de evt energie van een steen te vergelijken is met een paard, maar als voorbeeld voor het afsluiten, het niet kennen, weten of niet willen weten :)

Sorry, maar deze vergelijking gaat mijn pet te boven. Dat levende wezens interactie met elkaar kunnen hebben en elkaar kunnen beïnvloeden staat voor mij buiten kijf. Dat deze interactie ook moeizaam kan verlopen of kan ontbreken omdat één van beide er niet aan meewerkt is ook duidelijk. Het begrip 'energie' is wat mij betreft helemaal niet nodig om dit te begrijpen of uit te leggen. Ik geloof niet dat een dergelijke interactie kan plaatsvinden tussen een levend wezen en een levenloos object. Ik weet wel zeker dat een levend wezen een gevoel kan hebben bij een levenloos object, maar het effect vindt volgens mij volledig plaats binnen dat levende wezen. Het levende wezen waardeert het object, maar het object wordt er niet anders van. Vergelijk het met een parkiet die een spiegeltje in zijn kooi heeft hangen. De parkiet kan nog zo blij zijn met zijn spiegeltje, maar het geluk wordt veroorzaakt door de illusie van het vriendje en niet door het spiegeltje zelf, noch door de energie van het spiegeltje.

Cassidy schreef:
Heb ik een gevoelige snaar geraakt bij mijn opmerking dat je dan niet zo ver bent in je ontwikkeling? :D

Ja. :') Je kunt veel tegen me zeggen, maar dit kan ik echt niet hebben. Gelukkig kan ik er zelf ook om lachen. :D Dat ik juist deze opmerking niet kan hebben heeft twee redenen. Ten eerste is het idee dat ik wél een ontwikkeld persoon ben belangrijk voor mijn zelfbeeld en dat is vast al wel opgevallen, dus ik zal het maar niet ontkennen. Ten tweede vind ik het geen eerlijke opmerking en kan ik slecht tegen onrechtvaardigheid. Met dat laatste is waarschijnlijk niet gelijk duidelijk wat ik bedoel, dus ik zal proberen het toe te lichten. Ik vind namelijk dat je je kwetsbaar hoort op te stellen als je een mening over iets of iemand hebt. Daarmee bedoel ik dat het in elk geval theoretisch mogelijk moet zijn dat je op andere gedachten wordt gebracht. Ik heb bijvoorbeeld een duidelijke mening over de werking van edelstenen, of beter gezegd het gebrek daaraan. Ik sta echter wel open voor bewijzen dat edelstenen wel degelijk een effect hebben. Daarom ben ik ook zeer benieuwd naar de wetenschappelijke onderzoeken die jij noemt. Van de 'bewijzen' die in dit topic worden genoemd ben ik tot dusver niet onder de indruk, omdat die geen enkele wetenschappelijke toets zullen doorstaan, maar er zijn wel degelijk experimenten denkbaar die mij van gedachten zouden kunnen doen veranderen. Indien gewenst kan ik best wat voorbeelden geven. Op die manier stel ik mij dus kwetsbaar op. Andersom vind ik dat die kwetsbaarheid ontbreekt. Leg mij maar eens uit hoe ik kan aantonen dat edelstenen geen enkele werking hebben. Het maakt niet uit hoeveel voorbeelden ik geef, de reacties zijn nu al te voorspellen: mijn voelsprieten werken onvoldoende, ik heb de stenen niet goed opgeladen, ik ben te weinig ontwikkeld... Kortom, dat ik geen effect heb gevonden zal altijd worden afgeschoven op dat ik niet goed genoeg heb gezocht of een variant daarop. Het ergste is nog wel dat ik in al mijn pogingen om te laten zien dat jij het bij het verkeerde eind hebt en dat er met mijn ontwikkeling niets mis is alleen maar meer op jouw lachspieren zal werken. Immers, als ik voldoende ontwikkeld zou zijn zou ik gewoon weten dat het zo is en had ik al die onderbouwing helemaal niet nodig. Dit is geen gelijkwaardige discussie. :)

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 13:25

Goeroe: nee! Ho :D zo bedoelde ik het niet :)
Ik wilde inhaken op de termen "ontwikkeld" zijn en/of je ervoor afsluiten

Je geeft aan dat je in het werken met paarden energie ervaart, je stuurt je paarden er misschien wel mee als je grondwerkt of rijdt?
Vertel dat tegen de nuchtere boer van buut'n en hij zal je glazig aanstaren, want een paard bestuurd je met teugels, beenhulp en vanaf de grond met een lijn en een zweep. Deze boer zal jij nooit de kracht van energie kunnen laten voelen, want hij staat er niet voor open.

En daar begint de vergelijking met stenen voor mij. Stenen werken niet voor mensen die er niet voor open staan omdat het werkt op bovenstaande wijze (als antwoord op jouw opmerking omtrent het kunnen bewijzen van de werking)

ChristaMoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 13:37

Kijk eens naar de holistische DA Laarakker..... Daar worden mineralen gebruikt bij dieren. Dieren geloven nergens in, maar als het dan wel werkt.... Een oud stalgenoot van me had een paard met manen exceem. Hierin deed ze elke dag een half uur (of twee keer per dag) een buisje met mineralen. Dit moest dan direct op de vacht van het paard geplakt worden. Manenexceem was er een stuk minder door geworden. Zal ermee te maken hebben dat elk soort materiaal een bepaalde energie heeft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 15:51

singasong schreef:
Wat versta jij onder 'paranormale' functie?

Werking

Kyaniet is een spirituele steen met een kalmerende en evenwichtige werking. Het helpt ons de regie over ons eigen leven voeren en om in te zien dat we geen marionetten van het lot zijn maar onze eigen toekomst vorm kunnen geven. De steen werkt kalmerend, brengt innerlijke rust en helpt onze blokkades en angsten te doorbreken. Het maakt spontaan, empathisch en zet aan tot zelfexpressie en communicatie. Het bevordert ook helderheid van geest, logisch en rationeel denken en eerlijk en oprecht zijn. Spiritueel vergroot het onze paranormale vermogens en intuïtie en helpt bij meditatie en contact maken met gidsen. De steen werkt aardend en reinigt de chakra’s en aura en brengt ze in balans. Fysiek heeft kyaniet een positieve werking op de (kleine) hersenen, motoriek en flexibiliteit, spieren, schildklier, (bij)nieren, keel en strottenhoofd en werkt koortsverlagend. Het is een goede steen voor zangers en MENSEN die in het openbaar moeten spreken.

Bron: http://www.edelstenenenmineralen.nl/kyaniet.html

--

@ChristaMoor, mooi dat het paard er een positieve werking van heeft ondervonden. Ik denk dat je de werking van edelstenen het beste kunt aantonen bij mensen die er niets van weten, of bij dieren zoals hier is gebeurd :)

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 15:56

Placebo effect geloof ik nierlt in mijn zoontje van nu bijna drie was met 1.5 jaar erg bang op kamer we hebben ons er in verdiept en de steen heeft er voor grzorgd dat hij dingen niet meer zoet op kamer. En is niet meer bamg en zo nog wel neer effecten op zijn lichaam. Dus nee placebo effect gaat niet op bij een tweejarige