Opgelicht?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 21:53

antje_vip schreef:
Maar dan wil jij haar dekje dus gratis houden, alleen de verzendkosten vergoeden? Dat vind ik ook niet kunnen.

Ja precies, dan zou ik haar wel nog een bedrag voor het doekje betalen.

LoveChamp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-14 21:54

antje_vip schreef:
Maar dan wil jij haar dekje dus gratis houden, alleen de verzendkosten vergoeden? Dat vind ik ook niet kunnen.

Ja dat wel. In eerste instantie vond ik dit ook niet eerlijk. Maar ze bezorgd me zou toch een hoop elende en ze doet ernogal moeilijk over. Nu is het dekje ook niet zo heel veel meer waard. Ik zal kijken of ik het goed op de foto kan krijgen maar op de foto's is het slecht te zien omdat het wel met dezelfde kleur heeft gedaan

laraxXxemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 21:57

KimD schreef:
antje_vip schreef:

Ja precies, dan zou ik haar wel nog een bedrag voor het doekje betalen.

Even zo bekeken;
voor optie 1; oplichter krijgt dekje terug en is hier uiteindelijk bijna 14 euro aan kwijt. (van het heenzenden en van wat ze betaald voor het dan terugzenden)
voor optie 2; oplichter verliest dekje maar verliest verder geen geld.

Ik vind het niet een raar aanbod als je het zo bekijkt.

LoveChamp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-14 22:03

Nou ik heb reactie en namelijk dit

"ik betaal u niets want dan ben ik 14 euro lichter om het dekje naar u toe te sturen 6.95 en nog eens 6.95 om het weer terug te krijgen.
verzenden is nu 6.95 kijk maar na ... en zo lelijk is het dekje niet want anders wou u hem niet houden.
als u het dekje niet wilt stuurt u het op uw kosten terug."

Waarop ik terug stuurde. Ik ben nou niet meer vriendelijke

"Het dekje is niet niet echt lelijk. Voor de trainingen goed nog goed zat voor een paar maanden. Langer niet want dan is die weer kapot. En ik ga toch ook echt niet voor de koste opdraaien"

LOLLYYwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 22:05

Ik zou gewoon zeggen: dat houd ik het dekje en kan je fluiten naar je geld. :')
Zal d'r (hopelijk) wel leren

LoveChamp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-14 22:06

LOLLYYwood schreef:
Ik zou gewoon zeggen: dat houd ik het dekje en kan je fluiten naar je geld. :')
Zal d'r (hopelijk) wel leren

Denk dat dat nog maar de enige oplossing is ja.. Ik weet nu echt niet meer wat ik moet doen...

Selina

Re: Opgelicht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 22:07

Ik snap echt niks van je zin. Zou sowieso kijken of je iedere keer wel in goed Nederlands reageert anders neemt zij je ook niet serieus natuurlijk.

LOLLYYwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 22:09

Als ze eerder al zoiets heeft uitgehaald met een vriendin van een vriendin (zo was het he?) dan zullen zij en jij niet de enigste zijn.

Geef d'r 3 keuzes:
- geld storten om het dekje terug te sturen
- komen ophalen bij jou
- het dekje voor jezelf houden

Verder zou ik er niet teveel doekjes om winden, klaar en duidelijk waar het op staat en verder gewoon negeren. Ze moet maar eerlijk zijn, bah, ik krijg er wat van, hoe kan je nu zonder schaamte iemand oplichten en dan nog zulke dingen eisen?

LoveChamp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-14 22:10

Slina schreef:
Ik snap echt niks van je zin. Zou sowieso kijken of je iedere keer wel in goed Nederlands reageert anders neemt zij je ook niet serieus natuurlijk.

Volgens mij wel maar me nederlands is niet echt al te goed. Nu ben ik ook een echte Brabander met veel moeite voor ABN en vooral met het schrijven. Zei komt uit een heel ander deel van het land maar dat kan ze dan toch ook aangeven?

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 22:11

Inderdaad zou het dekje lekker houden. Als ik het zo lees is ze dus bekend met oplichten?

LoveChamp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-14 22:11

LOLLYYwood schreef:
Als ze eerder al zoiets heeft uitgehaald met een vriendin van een vriendin (zo was het he?) dan zullen zij en jij niet de enigste zijn.

Geef d'r 3 keuzes:
- geld storten om het dekje terug te sturen
- komen ophalen bij jou
- het dekje voor jezelf houden

Verder zou ik er niet teveel doekjes om winden, klaar en duidelijk waar het op staat en verder gewoon negeren. Ze moet maar eerlijk zijn, bah, ik krijg er wat van, hoe kan je nu zonder schaamte iemand oplichten en dan nog zulke dingen eisen?

Het was mijn vriendin maar dat is niet zo erg :) Nu is het voor haar dan ong 200+ rijden zijn en zal ze dus ook niet doen :') Ik zal het voorstellen

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 22:12

Ik zou haar niet de keuze geven het dekje te komen ophalen thuis. Sorry, maar een oplichter hoeft bij mij niet aan te kloppen.
Ik zou het stug houden op de welwillendheid het dekje terug te sturen, maar pas als de verzendkosten daarvoor gestort zijn. Gaat ze niet akkoord, is ze het dekje kwijt.

LoveChamp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-14 22:12

LisaFaded schreef:
Inderdaad zou het dekje lekker houden. Als ik het zo lees is ze dus bekend met oplichten?

Ik weet niet of ze er bekend mee is maar ik word er niet goed van dat weet ik wel

LoveChamp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-14 22:13

_lies_ schreef:
Ik zou haar niet de keuze geven het dekje te komen ophalen thuis. Sorry, maar een oplichter hoeft bij mij niet aan te kloppen.
Ik zou het stug houden op de welwillendheid het dekje terug te sturen, maar pas als de verzendkosten daarvoor gestort zijn. Gaat ze niet akkoord, is ze het dekje kwijt.

Ik heb er ook niet echt zo heel veel zin in maargoed. Nu kan ze het beter mij betalen is ze goedkoper uit want je rijd voor nog geen 7 euro 400+ kilometer :')

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 22:14

Jeetje wat willen een hoop mensen de 'oplichtster' tegemoet komen zeg. Ts verwacht een nieuw dekje, krijgt een gebruikt dekje. De andere partij heeft zich dus niet aan de afspraak gehouden. Het is haar risico dat ze iets niet volgens afspraak heeft verzonden. Gewoon zeggen dat ze het dekje kan komen halen en als ze dit niet wil, jammer voor haar.

laraxXxemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 22:14

Hou het er maar op dat je niks meer terug gaat sturen, zeker niet toegeven. Je verwachtte een nieuw dekje en daarmee in vergelijking ziet deze er gewoon niet meer mooi uit maar gewoon lelijker.
Ze zegt ook nergens dat ze de verzendkosten van haar kant nog terug wil, dus zolang ze hier nog niet over zeurt die eerst ook niet terug sturen. Hou je bij je opties, zij heeft zich niet aan de afspraak gehouden.
Als je nu geen bericht meer terug krijgt kan ik je feliciteren met een gratis 'nieuw' dekje ;p

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 22:17

Ik zou even voor jezelf heel duidelijk checken dat zij elke keer over een nieuw dekje heeft gesproken. Als je dat kunt bewijzen kun je met haar in overleg en aangeven dat jij je belazerd voelt.
Nu kom jij een beetje over als oplichter, aangezien jij alleen maar hebt ontvangen en je afspraak (ook) niet nakomt. Dus eerst even goed bevestigen! :j

LoveChamp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-14 22:20

Tot nu toe niets meer gehoord maar kan nog komen. Maar ook zei houd der poot stijf. Nu zit ik te twijfelen of ik nog wel zou reageren? Dit kan eindeloos doorgaan zo en dat zie ik niet zitten natuurlijk

LoveChamp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-14 22:21

Agossie schreef:
Ik zou even voor jezelf heel duidelijk checken dat zij elke keer over een nieuw dekje heeft gesproken. Als je dat kunt bewijzen kun je met haar in overleg en aangeven dat jij je belazerd voelt.
Nu kom jij een beetje over als oplichter, aangezien jij alleen maar hebt ontvangen en je afspraak (ook) niet nakomt. Dus eerst even goed bevestigen! :j

Ik heb het haar wel gelijk laten weten en alles. Ik zal het even bevestigen

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 22:22

LoveChamp schreef:
Ik heb via Marktplaats een dekje geruild. Wij zouden gister (maandag) beide het dekje op de post doen. Nu is dit bij mij niet gelukt want ik stond te lang bij Epplejeck binnen :=

Ben ik dan de enige die dit nogal raar vind en eigenlijk ook niet bepaald netjes ?
Afspraken zijn afsrpaken, ik kan me voorstellen als zei zich ook best ge***** voelt eerlijk gezegd.

Sure_lee

Re: Opgelicht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 22:25

Nee netjes is het niet. Maar in dit geval wel fijn voor ts.. Anders was ze haar nieuwe dekje kwijt geweest voor een gebruikt dekje.

har166

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 22:25

Maak foto's van de aanpassingen ( wat hersteld is ) en de gebruikssporen, zoek in haar emails haar tekst op waarin ze zegt dat het dekje nieuw is. Stuur zowel haar als marktplaats deze gegevens en geef duidelijk aan dat er een ruil zou zijn van twee gelijkwaardige producten en dat de tegenpartij dit niet doet.

Waar komt de verkoper vandaan? Want 200 km verderop is miss wel bij mij in de buurt }>

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 22:28

Happinez schreef:
LoveChamp schreef:
Ik heb via Marktplaats een dekje geruild. Wij zouden gister (maandag) beide het dekje op de post doen. Nu is dit bij mij niet gelukt want ik stond te lang bij Epplejeck binnen :=

Ben ik dan de enige die dit nogal raar vind en eigenlijk ook niet bepaald netjes ?
Afspraken zijn afsrpaken, ik kan me voorstellen als zei zich ook best ge***** voelt eerlijk gezegd.

Tja, er zit sowieso een risico aan als je gaat ruilen, dan kan het gebeuren dat iemand een pakket een dag later op de post doet. Vervelend is het zeker, maar zoiets kan gebeuren.

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 22:31

Als je iemand oplicht doe het dan gelijk goed

Ts ik zou het dekje apart leggen tot zij geld heeft overgemaakt om het terug te laten sturen. Ze heeft jou in de maling genomen en dat moet jou geen geld gaan kosten.
Laatst bijgewerkt door Poiuytrewq op 05-08-14 22:32, in het totaal 1 keer bewerkt

LoveChamp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-14 22:31

Happinez schreef:
LoveChamp schreef:

In de winkel heb ik een familie lid gebeld en toen ik thuis kwam laten weten. Nu heeft ze deze mail nooit gehad want kreeg net pas melding dat da berichtje niet verzonden was... :/