Kennis al een paar dagen van de radar, wat nu?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

rainbow8

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 21:09

Ciara:
Juist daarom actie en niet afwachten...

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 21:12

rainbow8 schreef:
Ciara:

Jij kunt niet van een ander verwachten dat ze daar tegen kan. Dat moet een ieder voor zich bepalen.

BlackShadowZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 21:13

rainbow8 schreef:
Ciara:

Even van het ergste uitgaan. Bespaar dann TS in godsnaam het aanzicht hiervan. En nogmaals van het ergste uit te gaan, persoon is al meerdere dagen niet op de radar, dan maken die 10 minuten meer of minder ook niet uit voor de buurman. En voor TS wel, om die tien minuten even op de politie te wachten.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 21:15

Altijd vervelend als je zoiets meemaakt, helaas heeft mijn zus ook een keer dit bij de hand gehad en wel met buurman mee naar binnen gegaan. Tfa, na het open doen van de deur wisten ze al genoeg, direct politie gebeld, foute boel.

Samiyah

Re: Kennis al een paar dagen van de radar, wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 21:18

Heeft z'n moeder de politie nog niet gebeld dan? Zo nee, zou ik eerst haar bellen en met haar overleggen of het niet handig is de politie in te schakelen.

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 21:21

Ik vind het trouwens wel heel erg netjes van jullie dat jullie dit op valt.
De meeste mensen denken vaak....het zal wel :)

JustAshley

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 21:24

Ik zou absoluut niet zelf naar binnen gaan ! Je weet nooit wat je daar aantreft! De politie is er voor opgeleid en jij niet ! Voor je het weet zie je dingen die je nooit meer vergeet ! Hij kan natuurlijk gewoon weg zijn maar je weet maar nooit. Gewoon de politie inlichten lijkt mij dus het beste en de politie de sleutel geven zodat niet zijn hele deur ingetrapt word is ook zo banketstaaf als je alleen maar op vakantie was

laraxXxemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 21:28

Ik zou idd ook even iemand zoeken en samen even binnen gaan kijken (voor hetzelfde geld komt hij om wat voor reden zn bed niet uit), en hang daarna even een briefje ergens duidelijk op (mocht hij thuis komen, en niet op de deur aangezien inbrekers dan gelijk weten dat er niemand thuis is) dat hij contact moet zoeken met zijn moeder omdat ze zich ongerust maakt.
En aangezien hij al een paar dagen er niet is, mocht je hem niet in zn huis aantreffen schakel dan de politie in in overleg met de moeder.

Er zijn verschillende twitter accounts naar wie je een bericht kan sturen of ze een tweet willen plaatsen over hem (zoals burgernet voor jou provincie, VermistPersoon)
Laatst bijgewerkt door laraxXxemma op 05-08-14 21:29, in het totaal 1 keer bewerkt

AnneLieff

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 21:30

Ochjeee, wat een naar verhaal.
Ik zou eerst even de moeder inlichten dat hij geen gehoor geeft. En dat je evt. een sleutel hebt. Niet zelf naar binnen gaan!

Dan heeft zei de keuze om de politie in te schakelen. Naar mijn idee is dit niet aan jou. ; )

Ik zou zeggen, overleg even.

Hoop dat jullie snel iets van hem horen.

BlackShadowZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 21:31

laraxXxemma schreef:
Ik zou idd ook even iemand zoeken en samen even binnen gaan kijken (voor hetzelfde geld komt hij om wat voor reden zn bed niet uit), en hang daarna even een briefje ergens duidelijk op (mocht hij thuis komen, en niet op de deur aangezien inbrekers dan gelijk weten dat er niemand thuis is) dat hij contact moet zoeken met zijn moeder omdat ze zich ongerust maakt.
En aangezien hij al een paar dagen er niet is, mocht je hem niet in zn huis aantreffen schakel dan de politie in in overleg met de moeder.

Er zijn verschillende twitter accounts naar wie je een bericht kan sturen of ze een tweet willen plaatsen over hem (zoals burgernet voor jou provincie, VermistPersoon)

Niet zelf naar binnen gaan..

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 21:31

Goof schreef:
_Cowgirl schreef:
Het lijkt mij vrij sterk dat hij op vakantie gaat zonder zijn moeder in te lichten, buren ed. kun je op zich nog een keer vergeten, maar je moeder lijkt mij niet.

Waarom niet?
Stel je hebt vakantie en een vriend stelt voor om de volgende dag er even een paar dagen tussenuit te gaan. Dan licht je toch niet perse je moeder in? Ik spreek mijn ouders ook wel eens enkele weken niet, dan zouden die paar dagen dat ik weg zou zijn ook niet uitmaken.

Maar ik neem aan dat als buurman normaal ook enkele weken geen contact heeft met zijn moeder, zij zich niet direct zorgen zal maken...

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 21:32

Maar misschien wel als buuf aangeeft een x periode geen activiteit gezien te hebben..

laraxXxemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 21:32

BlackShadowZ schreef:
laraxXxemma schreef:

Niet zelf naar binnen gaan..

staat ook samen, ik raad ook niet aan om alleen naar binnen te gaan. Straks is er een of ander verdovend gas of dergelijk.

BlackShadowZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 21:33

Ook niet samen. Als het daadwerkelijk zo erg is kan er ook wel eventjes gewacht worden op de politie.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 21:36

Ik ga met enkele van hier mee dat je niet alleen naar binnen moet gaan, laat het aan de professionals over.
Heb je de politie inmiddels gesproken?

JustAshley

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 21:37

Ik snap überhaupt niet dat mensen zeggen ga naar binnen ! Of je nu alleen bent of met z'n alle ! Politie heeft hier speciale mensen hoor en dit is niet voor niks !!

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 21:38

Gewoon absoluut niet naar binnen gaan!
Je weet nooit wat daar aan de hand is. Misschien koolstofdioxide? (of kooldioxide, weet ik veel. Nooitt opgelet bij scheikunde)

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 21:39

koolmonoxide toch ;)

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 21:39

Ik zou de politie bellen en dit vertellen.

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 21:40

Polly schreef:
koolmonoxide toch ;)

Ja, dat zou het best eens kunnen zijn. :')

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 21:41

Koolmonoxide idd. Ruik je niet en voel en zie je niet.

Hoop dat je snel wat hoort en idd de politie bellen

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 21:42

Dan gaan jullie ook wel meteen uit van het ergst. Dat hoeft natuurlijk helemaal niet. Ken wel mensen die af en toe gewoon een paar dagen te druk zijn. Ze hebben niet eens in de gaten dat ze gemist worden.

Je kan ook even een briefje onder de deur door schuiven trouwens ts. Of vragen of moeder de sleutel wil lenen om binnen te kijken. Moeder weet heus wel of zoonlief zo iets vaker heeft.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 21:44

je kan beter uitgaan van het ergste dan kan het alleen maar meevallen.
Als jij daar in je korte broek en op slippers achteloos binnen wandelt en er blijkt wel iets goed mis te zijn dan vergeef je het jezelf nooit dat je daar naar binnen bent gegaan.

Ik heb helaas weleens mensen mogen aanschouwen die al een paar dagen dood in huis hadden gelegen, dan zijn het geen bekenden en ben je erop voorbereid wat je te zien krijgt, dan is het al heftig laat staan als je geen idee hebt wat je moet verwachten.

Gewoon de gok niet nemen dus. Denk dat je buur blij zal zijn met jullie bezorgdheid.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 21:44

Even zijn moeder bellen :) misschien samen met haar naar binnen.

Niet alleen naar binnen gaan, liever samen dan met bv de moeder en dan 1 bij de open deur laten wachten. Mocht er iets zijn, kun je roepen. Vertrouw je het echt niet? Ligt gerust er politie in.

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 21:45

De politie is er om te helpen en om je gerust te stellen.
Beter een keer extra bellen dan eens te weinig.