Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

PowerReiner schreef:Plien91 schreef:Hier bellen ze soms niet eens aan. Zijn we de hele dag thuis en ligt er ineens een briefje op de mat dat ze hebben geprobeerd een pakketje af te leveren maar dat we er niet waren.
Same here, niet altijd maar komt wel voor
Magrathea schreef:Haha, in de papierkliko klinkt toch wel vreemd
Heeft mijn moeder ook een keer meegemaakt. Ze zei dat die jongen het wel in de auto mocht leggen (zit nooit op slot, oldtimer). Die jongen tegensputteren, mijn moeder zo "Nee jongeman, jij gaat nu even héél goed luisteren. Je doet de deur open, legt het pakje erin en rijdt verder. Begrepen?" Niet boos verder, maar ik zat ernaast en het klonk behoorlijk streng
LBLGypsyCobs schreef:Beukt al met z'n vuist op de deur voor dat het geluid van de bel goed en wel op gang is.
Dit is vrij normaal eigenlijk, voor velen een standaard handeling. Ten eerste een signaal "de pakjesbezorger is er", ten tweede dek je jezelf vast in als de bel het niet doet (ipv na 3x bellen een keer gaan kloppen).
Plien91 schreef:Hier bellen ze soms niet eens aan. Zijn we de hele dag thuis en ligt er ineens een briefje op de mat dat ze hebben geprobeerd een pakketje af te leveren maar dat we er niet waren.
Elise_0o schreef:Als ik jullie verhalen hoor hebben wij echt hele fijne bezorgers!
We wonen in het buitengebied, zonder bel en ze weten (we hebben altijd dezelfde mannen) dat ze niet bij de voordeur moeten zijn.
2 rijden het erf op tot de achterdeur, een toetert altijd dat hij er is en een komt het helemaal tot de achterdeur brengen. Ze weten ook allemaal waar ze het neer kunnen leggen als we niet aanwezig zijn (wat zelden voorkomt) en als ik in de wei bezig ben blijven ze wachten zodat ik naar ze toe kan lopen om het in ontvangst te nemen.
Scheelt misschien dat we iedereen (bezorgers, vuilnisman enz) een keer in de zoveel tijd een pakketje autodrop geven als bedankje voor de moeite (pap werkt bij autodrop)

Magrathea schreef:Ja LBL maar het was maar gewoon om te zeggen dat er meer zijn die dat doen, standaard bellen en kloppen tegelijk
Zijn er trouwens ook nog mensen die na het lezen van sommige reacties hier in het topic begrip kunnen opbrengen voor bepaalde haastige bezorgers, of is het leuker om gewoon te klagen?
SAKKIA schreef:Magrathea schreef:Ja LBL maar het was maar gewoon om te zeggen dat er meer zijn die dat doen, standaard bellen en kloppen tegelijk
Zijn er trouwens ook nog mensen die na het lezen van sommige reacties hier in het topic begrip kunnen opbrengen voor bepaalde haastige bezorgers, of is het leuker om gewoon te klagen?
Krijg het idee dat je zelf pakket bezorger bent?
Wij hebben hier ook een ander hoor, die kennen we wel goed en die is altijd heel aardig![]()
De gewone postbode is ook heel aardig trouwens Had laatst een brief waarvan ik wist dat er geen huisnummer op stond. Ze had het natuurlijk retour afzender kunnen sturen, maar omdat ze wist dat ik daar woonde heeft ze het gewoon bezorgt.
Geweldige man 
Super handig!