Razendsnelle pakketbezorgers, wie ook?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Eirikur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-14 14:47

Nou knollentuin, dan heb jij duidelijk een andere TNT'er dan wij, ondanks dat we maar 3x struikelen bij je vandaan zitten.

Depende

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 14:47

Onze vaste post.nl bezorgster wacht altijd keurig, dat gaat altijd goed, maar vorige week kwam er een bezorger van ups, wat een slechte service. Wij wonen buitenaf, maar hebben een prima oprit waar je met een vrachtwagen een rondje kan rijden, dan is het misschien 10 meter lopen naar de bel, echter bleef de ups man in zijn busje zitten op de weg toeterde twee keer en zou zo weer weg rijden, het is dat ik op blote voeten zwaaiend achter hem aan kwam rennen, anders was ie zo weggereden zonder briefje of wat dan ook achter te laten. Doe mij maar post nl, nog goedkoper ook.

Taifoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 14:48

Hier ook eens gehad. Ik lag op de bank tv te kijken en toen zag hij mij zitten. Belt aan, legt t pakket voor de deur en loopt weg

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 14:50

PowerReiner schreef:
Plien91 schreef:
Hier bellen ze soms niet eens aan. Zijn we de hele dag thuis en ligt er ineens een briefje op de mat dat ze hebben geprobeerd een pakketje af te leveren maar dat we er niet waren :roll:.

Same here, niet altijd maar komt wel voor

Het gaat soms ook wel goed, dat moet ook gezegd worden. Maar ik vind het echt rete ruk dat ik apart vanwege de pakketbezorger zorg dat ik een dag(deel) thuiswerk, apart wacht met douchen etc tot hij is geweest, en als ik dan om half 5 in pyjama naar de voordeur loop om te kijken of hij al is geweest een briefje op de mat aantref. >;)

Eirikur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-14 14:51

Plien91, mss was het beter gegaan als je éérst gedoucht had? :D

Elise_0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 14:52

Als ik jullie verhalen hoor hebben wij echt hele fijne bezorgers!
We wonen in het buitengebied, zonder bel en ze weten (we hebben altijd dezelfde mannen) dat ze niet bij de voordeur moeten zijn.
2 rijden het erf op tot de achterdeur, een toetert altijd dat hij er is en een komt het helemaal tot de achterdeur brengen. Ze weten ook allemaal waar ze het neer kunnen leggen als we niet aanwezig zijn (wat zelden voorkomt) en als ik in de wei bezig ben blijven ze wachten zodat ik naar ze toe kan lopen om het in ontvangst te nemen.

Scheelt misschien dat we iedereen (bezorgers, vuilnisman enz) een keer in de zoveel tijd een pakketje autodrop geven als bedankje voor de moeite (pap werkt bij autodrop) :D

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 14:52

Magrathea schreef:
Haha, in de papierkliko klinkt toch wel vreemd :P
Heeft mijn moeder ook een keer meegemaakt. Ze zei dat die jongen het wel in de auto mocht leggen (zit nooit op slot, oldtimer). Die jongen tegensputteren, mijn moeder zo "Nee jongeman, jij gaat nu even héél goed luisteren. Je doet de deur open, legt het pakje erin en rijdt verder. Begrepen?" Niet boos verder, maar ik zat ernaast en het klonk behoorlijk streng :=

LBLGypsyCobs schreef:
Beukt al met z'n vuist op de deur voor dat het geluid van de bel goed en wel op gang is.

Dit is vrij normaal eigenlijk, voor velen een standaard handeling. Ten eerste een signaal "de pakjesbezorger is er", ten tweede dek je jezelf vast in als de bel het niet doet (ipv na 3x bellen een keer gaan kloppen).

Mijn bel is buiten de deur prima te horen, deze man is gewoon zwaar gefrustreerd over iets, altijd mopperen en vloeken, gelukkig 9 van de 10 keer niet in ABN, want dat soort praat hoef ik niet bewust mee te maken.
Hij staat hier in de omgeving als behoorlijk gefrustreerd bekend, heeft pas nog iemand van een scooter gereden in één van zijn vele momenten van razernij.

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 14:53

Eirikur schreef:
Nou knollentuin, dan heb jij duidelijk een andere TNT'er dan wij, ondanks dat we maar 3x struikelen bij je vandaan zitten.

Haha, denk ik! Vrolijke gast, komt al zwaaiend aan en als ik niet in huis ben komt ie achterom de stal in

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 14:55

Nu hebben we gelukkig een hele aardige postbezorgster
Maar in mijn vorige huis was het wel anders
Voordat je bij de voordeur was moest je door een poortje heen en daarbij hadden we een zitje staan.
Maar de post bezorger was ZO lui dat hij met de fiets door ons poortje heen moest en dan ook nog klagen dat ons zitje in de weg staat? >;)
Stap dan even van de fiets af..

Anoniem

Plien91 schreef:
Hier bellen ze soms niet eens aan. Zijn we de hele dag thuis en ligt er ineens een briefje op de mat dat ze hebben geprobeerd een pakketje af te leveren maar dat we er niet waren :roll:.

Dat was hier laatst! Was ik echt niet blij mee want ik kon dus met mijn gebroken teen naar vijf! huizen verderop lopen. Terwijl de buren ook gewoon de hele dag thuis waren!

edit: Hij had ze dus (kwam ik later achter) aan de buurvrouw gegeven die buiten stond. Omdat ze dus te bedonderd zijn om even aan te kloppen.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 05-08-14 15:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Noeps

Eirikur schreef:
Plien91, mss was het beter gegaan als je éérst gedoucht had? :D

Zodat ze dan vanwege de lucht niet meer met een boog om m'n huisje heen hoeven te lopen :j. Ik ga het proberen :Y).

ilaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 14:58

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 14:59

Hier bellen ze ook niet aan en wordt alles standaard bij mijn gepensioneerde buurvrouw afgeleverd.
Voor de bezorger natuurlijk erg handig, want hij slaat hiermee 37 vliegen in één klap (aantal appartementen in ons complex).
Om deze reden stuur ik eigenlijk alles direct naar zo'n afhaalpunt en anders krijgt buurvrouw bij het derde pakketje een bosje bloemen :')

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 15:00

Ja LBL maar het was maar gewoon om te zeggen dat er meer zijn die dat doen, standaard bellen en kloppen tegelijk ;)

Zijn er trouwens ook nog mensen die na het lezen van sommige reacties hier in het topic begrip kunnen opbrengen voor bepaalde haastige bezorgers, of is het leuker om gewoon te klagen? :roll:

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 15:02

Elise_0o schreef:
Als ik jullie verhalen hoor hebben wij echt hele fijne bezorgers!
We wonen in het buitengebied, zonder bel en ze weten (we hebben altijd dezelfde mannen) dat ze niet bij de voordeur moeten zijn.
2 rijden het erf op tot de achterdeur, een toetert altijd dat hij er is en een komt het helemaal tot de achterdeur brengen. Ze weten ook allemaal waar ze het neer kunnen leggen als we niet aanwezig zijn (wat zelden voorkomt) en als ik in de wei bezig ben blijven ze wachten zodat ik naar ze toe kan lopen om het in ontvangst te nemen.

Scheelt misschien dat we iedereen (bezorgers, vuilnisman enz) een keer in de zoveel tijd een pakketje autodrop geven als bedankje voor de moeite (pap werkt bij autodrop) :D

Autodrop. Zal ik je mn adres geven!? :=

Wij hebben hier een aardige. Maar ook vaak haast. Drukt op de bel, muziekje afgelopen hup kloppen op t keukenraan en anders is die weg. Maar vanaf zolder 2 trappen naar beneden red ik net voordat hij bij de buren is.

Flowery

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 15:03

Hier heb ik er gelukkig geen last van, wel dat ze vrijwel altijd eerder zijn dan dat bij Track en Trace staat :') Laatst gehaast om om half 12 thuis te zijn, waren ze er volgens mijn zusje om 9 uur al .. Helaas moest ik het persoonlijk aannemen dus later alsnog bij een AH opgehaald :)

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 15:06

Magrathea schreef:
Ja LBL maar het was maar gewoon om te zeggen dat er meer zijn die dat doen, standaard bellen en kloppen tegelijk ;)

Zijn er trouwens ook nog mensen die na het lezen van sommige reacties hier in het topic begrip kunnen opbrengen voor bepaalde haastige bezorgers, of is het leuker om gewoon te klagen? :roll:

Krijg het idee dat je zelf pakket bezorger bent?
Wij hebben hier ook een ander hoor, die kennen we wel goed en die is altijd heel aardig :j

De gewone postbode is ook heel aardig trouwens Had laatst een brief waarvan ik wist dat er geen huisnummer op stond. Ze had het natuurlijk retour afzender kunnen sturen, maar omdat ze wist dat ik daar woonde heeft ze het gewoon bezorgt.

ilaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 15:08

SAKKIA schreef:
Magrathea schreef:

Krijg het idee dat je zelf pakket bezorger bent?
Wij hebben hier ook een ander hoor, die kennen we wel goed en die is altijd heel aardig :j

De gewone postbode is ook heel aardig trouwens Had laatst een brief waarvan ik wist dat er geen huisnummer op stond. Ze had het natuurlijk retour afzender kunnen sturen, maar omdat ze wist dat ik daar woonde heeft ze het gewoon bezorgt.

Of ze begrijpt dat die mensen gewoon worden uitgebuit door postnl.

#Ymke#

Re: Razendsnelle pakketbezorgers, wie ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 15:28

Wij hebben een hele fijne :j
Hij wacht altijd netjes of geeft het bij de buren af. Volgens mij weet hij nu standaard dat als de auto niet op de oprit staat, hij het ergens neerzet waar andere het niet zien maar ik wel. Zijn vervanger is ook altijd zo netjes.
Toen ik op krukken liep ivm kniebrace had ik een briefje op de deur gedaan met svp langer wachten ivm slecht ter been. Hij wachtte dan ook keurig tot ik de deur open deed.
Ik begrijp het wel als hij haast heeft (soms gooit hij het pakje bijna in je handen) als je hoort dat ze zo uitgebuit worden.. Dan ben ik echt wel blij met iemand die mijn lui-van-de-bank-af bestelde pakje komt bezorgen door weer en wind.

marjan19

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 15:34

Onze bezorger is ook een goeie van PostNL! Hij weet precies dat wij tegen 5 uur wel weer thuis zijn, dus doet 'ie ons vaak als laatste. Soms probeert ie het overdag wel, dan komt hij eraan rijden, toetert alvast even dat ie er is, en dan belt ie aan :+ Geweldige man +:)+

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 15:36

Ik ben net verhuisd... En ontvang vandaag een pakketje, ook via postNL. Ding is al afgeleverd terwijl ik aan het werk ben. Maar het pakket past bij mijn weten niet door de brievenbus. Heel benieuwd waar mijn pakketje nu is :+

Gydja

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 15:36

Gelukkig niet op die manier een razendsnelle gehad. Ik heb wel een keer een halster besteld rond 6 uur 's avonds en de volgende ochtend stond de postbode al op de stoep met het paketje in zijn hand. Dat vond ik ook wel snel :)

Meestal als we niet thuis zijn dan verstopt de postbode het paketje ergens achter ons huis en laat dan een briefje in de brievenbus achter waar hij het gelaten heeft :) Super handig!

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 15:43

Ach ja zo heb ikgisteren een printer besteld rond 22.30 uur en die was er vanmorgen om 10.00 uur ook :j

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 15:44

Ik snap best dat het een pittige baan is, snap ook prima dat ze haast hebben.

Maar daarmee snap ik niet de gefrustreerde manier van doen van de bezorger hier (geen TNT trouwens, maar DPD of GLS of zoiets).
Denk dat als die man een andere baan had gehad, dat hij ook gefrustreerd was geweest :+

Ik moet wel zeggen dat ik de bezorging van de TNT de laatste jaren ook minder goed vind, bij vlagen zelfs slecht.
Vroeger was post en pakket bezorging echt een ere taak, je praat toch over spullen en brieven van andere mensen.
Samen met het bezuinigen bij de TNT en het stijgen van de prijzen voor het verzenden van post en pakket, is het met respect omgaan van personeel en daarmee de post, een beetje uit het oog verloren heb ik het idee.

ilaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 15:48

Tnt doet geen pakketbezorging meer? Dat is nu postnl en ik denk dat dat ook juist de reden is dat het allemaal zo lekker gaat daar.

En tja een ere taak.. ik denk er anders over. Maar misschien ook omdat er soms zo apart met de spullen word omgegaan. Breekbaar spul door de brievenbus proppen terwijl aangegeven is dat het breekbaar is. Dat soort dingen.