Vreemdgaan, vergeven of niet

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-14 16:42

Air schreef:
Ik zou het niet vergeven.

Heb ook het idee dat de meeste vreemdgangers het blijven doen door vergeving.

Dat idee heb ik ook. Als er geen consequenties aan hangen, zegt mijn gevoel dat er niets aan verandert gaat worden.

Uiteraard, vreemdgaan en de max ligt voor iedereen verschillend. :j

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 16:44

Het ligt er voor mij ook aan of ie het zelf verteld of dat ik er via via achter moet komen. Als ik het van een ander hoor of ik zou er zelf achter komen dan zou hij per direct weg mogen gaan en hoeft ie nooit meer terug te komen.
Verteld hij het zelf, is het bij één keer gebleven en is het een goed verhaal, dan zou ik er nog wel over na denken..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 16:46

Voor mij is flirten al vreemdgaan , maar het ligt aan de situatie.
Flirten met een bakkie op in de kroeg is voor mij anders ( kan ik om lachen ) als bv een vrouwelijke collega die je nuchter en dagelijks ziet.

Zolang het flirten niet persoonlijk of te intiem wordt , vind ik het geen probleem!.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 04-08-14 16:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 16:47

Voor mij is het pas 'vreemdgaan' als 'ie met een andere vrouw gezoend heeft of meer. Ik ben totaal geen jaloers type en vind 't prima als 'ie met andere meiden omgaat. Echter weet 'ie zelf dondersgoed hoe naar zoiets is dus hoeft hij het bij mij niet te proberen, dan is 't echt klaar. Onder wat voor reden of situatie het ook is geweest. Als ik het dan ook nog via iemand anders moet horen is 't al helemaal foute boel :)

Selena

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 16:48

Ik zou ook diegene het niet vergeven.

RoosG

Ik weet voor bijna 100% zeker dat mijn vriend mij absoluut niet zou vergeven en ik hem ook niet. Ik denk dat als ik niet woest en kwaad en verdrietig zou zijn, ik dus blijkbaar niet zo veel om hem geef.

Ik vind een beetje oppervlakkig flirten niet erg, zodra het maar niet persoonlijk wordt. Maar dat vind ik niet vreemd gaan.

vuurneon

Flirten heb ik dan weer geen moeite mee, zolang de handjes maar thuis blijven en de echte gevoelens alleen voor mij zijn.

DWensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 16:52

Ik heb de beginpost niet eens gelezen, maar nee. Voor vreemdgaan is gewoon geen excuus. Vergeef je het 1x is de kans groot dat het ook een tweede keer zal gebeuren.

Urion

Ik heb mijn ex vergeven nadat hij is vreemd gegaan. Later kwam ik erachter dat hij er nog steeds mee bezig was dus wat dat betreft heeft het mij ook niet ver gebracht. Tevens, ondanks dat hij in het begin zichzelf wel wilde ''bewijzen'' voor mij te gaan, heeft het mij gekrenkt en was er weinig van mijzelf over toen ik bij hem wegging.

Ik zou nu nooit meer iemand kunnen vergeven als deze vreemd zou gaan of iets zou doen wat ten onrechte is tegenover mij. En dan heb ik het over dingen die je ontzettend kwetsen. Ik vind het niet nodig. Waarom iemand een tweede kans geven als de eerste kans al zo belangrijk is? We zijn meer waard dan dat.

kiki1976

Zoals ik er nu tegen aan kijk (eigenlijk altijd al gedaan) is het gewoon einde relatie.

Maar wat doe je als het werkelijk zo is? En wat de aanleiding en hoever zijn ze gaan?
Zijn toch wel dingen die door je hoofd spoken.........

leestmee

Re: Vreemdgaan, vergeven of niet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 16:57

Buiten de deur mag je honger krijgen, maar thuis kom je eten.
Dus flirten mag maar verder niet.

Dus als hij in mijn ogen vreemdgaat is daar het gat van de deur. Exit.
Zo een is mijn tijd en gevoel niet waard.
Klinkt heel cru maar zo denk ik erover.

corientjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 16:59

Vreemd gaan is een no go...
Het vertrouwen zou direct bij mij weg zijn..
Nee das exit, puur omdat het vertrouwen weg is, maar ook omdat t gewoon niet hoort
Vind je mij niet goed maar een ander wel? Nou ga je maar lekker met die ander

Justico

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 16:59

Lastig. Meestal (denk ik) in een volwassenerelatie zit vreemdgaan in de gehele relatie. Je gaat spanning zoeken buiten de deur omdat er iets ontbreekt binnen je eigen relatie. Vreemdgaan als excuus als 'ik was dronken' zou bij mij als een absolute no-go gelden. En natuurlijk heb je uitzonderingen bij zowel mannen als de vrouwen die gewoon niet trouw zijn. Maar mijn mening is als je relatie goed zit, ga je niet vreemd. Dan is die behoefte niet aanwezig. Of ik mijn vriend zou vergeven hangt dus af van de situatie..

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 17:02

Heb altijd keihard gezegd dat hij buiten vliegt moest zoiets gebeuren.
Heb het zelf meegemaakt, en moet zeggen dat ik op dat moment zo groot was als kleinduimpje en helemaal niet meer zo hard durfde roepen dat hij zonder boe of ba buiten vliegt.
Is trouwens veel tijd overheen gegaan, veel gepraat en veel nagedacht... het is nu nog niet 100% in orde, maar ik vlieg hem niet meer naar de nek en probeer hem ook niet meer te wurgen als ik zijn kop zie.
We zijn vrienden en praten regelmatig maar vergeven en vergeten is het zeker nog niet van mijn kant uit.

Krijg nog regelmatig van mijn omgeving naar mijn kop gegooid dat ik niet goed snik ben en niet doordacht ( krijg ik trouwens allemaal te horen van mensen die dit niet hebben meegemaakt ). En ze verklaren me nog altijd voor gek

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 17:05

Ik heb het meegemaakt en ik weet dus dat ik er niet mee kan leven. Gek genoeg was ik niet boos, wel erg verdrietig. Toen het net was gebeurd probeerde ik het hem te vergeven en dat lukte ook, maar ik merkte dat ik het niet kon vergeten. Op de één of andere manier was hij smerig geworden in mijn ogen. Ik kon niet meer intiem zijn met hem.
Ik heb het dus uitgemaakt :)

Vergeven: ja, maar de relatie is daarna wel over.

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 17:06

Mooie gezegd phormicola, het is toch iets dat je doelbewust doet.
Blijkbaar is de seks ervaring dan op de weegschaal belangrijker dan de relatie. En dan mogen ze nog mooie praatjes hebben, maar eigenlijk is dat wel objectief zo.

gemma92

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 17:09

Gruis schreef:
Nee, ik zou hem niet vergeven. Hoeveel spijt hij ook heeft. En of hij het nou zelf vertelt of niet, in beide gevallen zou ik hem nooit meer kunnen vertrouwen :n . Voor mij is vreemdgaan echt exit.

Precies dit!

Laulitz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 17:15

Ik heb zelf van heel dichtbij meegemaakt wat het met je doet (gelukkig nog niet zelf, dat gun ik niemand). Dus nee, bij mij is vreemd gaan ook over. In deze kwestie had ze hem nog vergeven en zijn ze nog terug samen gekomen maar het vertrouwen is toch geschaad he. En dat hoeft voor mij dan ook niet he. Er is wel een mooie gezegde over: Trust is like paper. Once it's crumpled, it can't be perfect again.

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 17:16

Ik heb het vergeven bij mijn ex man toen hij met een ex vriendin contact had via hyves en daar concrete plannen mee leek te hebben (ik heb hun berichten gelezen) en 1 maal contact gehad. Volgens hem een paar jaar later weer betrapt toen hij aan het appen was met een gezamelijke vriendin en verliefd was op een andere vriendin. Ook toen dacht ik dat we eruit konden komen samen. Vervolgens heeft hij mij verlaten voor iemand die hij op facebook had ontmoed, dit was na een relatie van 15 jaar.
Nee...de volgende die vreemdgaat zal ik nooit vergeven en kan meteen weg. Mannen die vreemdgaan zijn niet te vertrouwen

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 17:19

Ligt eraan waarom die vreemd ging. Als hij mij gewoon niet meer 'leuk' vind dan vergeef je het natuurlijk niet...

Unicorn_xX

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 17:21

Nee, ik zou het hem niet kunnen vergeven.

Ik weet toevallig dat mijn vriend al eens vreemd is gegaan toen hij nog bij zijn ex was. Ik heb het hem ook goed duidelijk gemaakt dat als hij dat bij mij flikt het echt exit is en ik zijn 'volgende' vriendin er ook voor ga waarschuwen. & mijn wraak zal goed zoet zijn O:)

Om eerlijk te zijn ben ik er best wel gebrand op... het is mijzelf nog nooit overkomen maar zo heeft mijn ''vader'' mijn moeder en zijn kinderen verlaten voor een andere vrouw.

420BlazeIt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 17:24

Vergeven, maar niet vergeten ...

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 17:24

Unicorn_xX schreef:
Om eerlijk te zijn ben ik er best wel gebrand op... het is mijzelf nog nooit overkomen maar zo heeft mijn ''vader'' mijn moeder en zijn kinderen verlaten voor een andere vrouw.

Hier ook. Die man is me ook gewoon niks meer waard.

Vind overigens wel best een verschil als je vriend het je jankend verteld vlak nadat het gebeurd is en verder zijn handen thuis houd en het gebeurd als de relatie slecht gaat of je krijgt via anderen te horen dat die al weken met een ander flikvlooit terwijl hij doet alsof die gelukkig met je samen is.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 17:25

Vergeven is een ding, hoe zit het met vertrouwen? Ik zou wellicht mijn vriend wel kunnen vergeven maar vergeten niet.. Vertrouwen komt dan nooit meer terug bij mij.

Dieselpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 17:26

_Mellanie schreef:
Ik heb mijn ex het zo vaak vergeven. maar ben van mening als ze het eenmaal doen, het altijd blijven doen.
Als ik nu bedrogen word kunnen ze hier nu meteen vertrekken

Same here! Aan den lijve ondervonden dat hij het een aantal keer heeft gedaan. Ja, hij heeft het zelf verteld. Nee, ik kan het diep in mijn hart niet vergeven. (Was wel een ex waar ik 5,5 jaar mee samen ben geweest)