Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
In de zomer hebben de kassen altijd werknemers nodig, vooral de rozenkassen. Nessah schreef:Peelie schreef:Wat betreft jou vader zou ik zelf toch heel stellig zijn (mits de relatie met jou vriend serieus is) en duidelijk maken dat het alles of niets is. Dat houd dus in, jou én jou vriend, of helemaal niemand.
zo goeiemorgen.. zo zie je hoe mensen verschillenHet contract verbreken met je eigen, enige vader omdat het niet botert? Er is nog niks gebeurd als ik OP lees, alleen geen fijne band. Zou voor mij nooit een reden zijn om mijn vader uit te zwaaien... Je hebt er maar 1, wees er zuinig op.
Vond het al nogal hard haha
Strasshorse schreef:Vorige x ook waar alle visite bij zat: ja die vriend van je is een nietsnut, hij doet niks, wil niks en kan niks, en het is zijn schuld dat jullie af en toe krap zitten (ik werk zelf ook niet, zit op school en loop stage dus heb nog minder inkomsten als mijn vriend, maar daar valt mijn vader dan niet over)
Cayenne schreef:Woont je vriend ook in de buurt van Heerhugowaard? Daar zitten 2 enorm grote kassengebieden en als je vriend daar een kas binnen loopt heeft hij bijna direct werk. Ja, ook met al die Polen van tegenwoordigIn de zomer hebben de kassen altijd werknemers nodig, vooral de rozenkassen.
Waar een wil is, is een weg! Het valt me op dat je niet ingaat op het werkprobleem?

Strasshorse schreef:ik weet wat het probleem is en hij ook, maar mijn vriend is een beetje traag met alles, oh ja komt wel.
dus snap wel dat mijn vader daar gek van wordt want ik kan er soms ook niet zo goed tegen.
Hij wilt werk wat hij leuk vind, wat ik wel snap maar hij heeft geen diploma's dus wordt dat lastig.
Verder zit mijn vriend in de wajong, en moet hij van het uwv bijna alles via een jobcoach doen, nou zijn die zo traag dat dat ook niet echt opschiet.
Ze hadden misschien werk en opleiding voor hem bij de marine, en dat wilt hij heel graag doen, maar die jobcoach is alweer 2 weken op vakantie dus het schiet allemaal niet op (dan denk ik, werken 10tallen mensen bij zo'n bedrijf waarom neemt een collega het dan niet even over als zo iemand op vakantie is, maargoed)
Mijn vriend is zeevarend en écht niet omdat het leuk werk is, maar omdat hij zijn meisje wilt onderhouden ( heb zelf ook een fulltime baan hoor
), niet lui is en is opgevoed dat je nu eenmaal keihard moet werken voor je geld.
Peelie schreef:Wbt werk vinden.
Mijn vriend Is ook "werkloos" (alleen kranten in de ochtend en wat zwart) en heeft geen uitkering. Hij heeft geen diploma's (wel mavo) door de recessie.
Zelfs werken als paketjesbezorger bij de tnt moet je aan hbo eisen voldoen. Mijn vriend heeft Day denkvermogen meer dan ruim, maar niet op een papiertje.
Werk vinden voor deze "categorie" mensen is heel erg moeilijk.
Je kan beter voor jezelf beginnen in deze tijden.
Peelie schreef:Wbt werk vinden.
Mijn vriend Is ook "werkloos" (alleen kranten in de ochtend en wat zwart) en heeft geen uitkering. Hij heeft geen diploma's (wel mavo) door de recessie.
Zelfs werken als paketjesbezorger bij de tnt moet je aan hbo eisen voldoen. Mijn vriend heeft Day denkvermogen meer dan ruim, maar niet op een papiertje.
Werk vinden voor deze "categorie" mensen is heel erg moeilijk.
Je kan beter voor jezelf beginnen in deze tijden.