Vader en vriend klikken na 2,5 jaar nog niet

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Nessah

Re: Vader en vriend klikken na 2,5 jaar nog niet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 12:35

En wat betreft het werken/vrijwilligers werk? Ik denk dat je vader dat één van de vervelendste dingen vindt alleen kom jij daar nu niet echt op terug

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 12:36

Woont je vriend ook in de buurt van Heerhugowaard? Daar zitten 2 enorm grote kassengebieden en als je vriend daar een kas binnen loopt heeft hij bijna direct werk. Ja, ook met al die Polen van tegenwoordig :) In de zomer hebben de kassen altijd werknemers nodig, vooral de rozenkassen.
Waar een wil is, is een weg! Het valt me op dat je niet ingaat op het werkprobleem?
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 04-08-14 12:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Keell94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-14 12:36

lieveli schreef:
Woont je vriend ook in Heerhugowaard? Daar zoeken ze namelijk mensen voor de post.

ik pb je even, hij heeft het wel over de post gehad dat dat hem wel leuk leek.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 12:39

Kan het me wel voorstellen, jouw vader is blijkbaar een harde werker en ziet jouw vriend als een klaploper. Hij vind dat zijn dochter iets beters verdient. Je vriend werkt niet maar als hij echt wil dan was hij allang weer aan de studie gegaan en via een uitzend bureau allerlei banen gehad.
Ik wil niet vervelend overkomen maar als een van mijn kinderen een partner had zonder opleiding en zonder enige werkervaring en mijn kind zou excuses gaan vertellen(geen opleiding, weinig banen enzenz) en ik zag geen initiatieven uitgaan van de partner dan zou ik er als ouder mij niet mee bemoeien maar wel van balen. En voor de huidige situatie, volg je eigen weg, als je een partner hebt dan kies je daar voor de volle 100% voor, ook al kan dat inhouden dat het tot een breuk met je vader komt. Vertel je vader dat hij misschien wel een punt heeft maar dat jij volwassen genoeg bent om je eigen keuzes te maken, ook al pakken die in de toekomst misschien verkeerd uit.

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 12:44

Nessah schreef:
Peelie schreef:
Wat betreft jou vader zou ik zelf toch heel stellig zijn (mits de relatie met jou vriend serieus is) en duidelijk maken dat het alles of niets is. Dat houd dus in, jou én jou vriend, of helemaal niemand.

zo goeiemorgen.. zo zie je hoe mensen verschillen :D Het contract verbreken met je eigen, enige vader omdat het niet botert? Er is nog niks gebeurd als ik OP lees, alleen geen fijne band. Zou voor mij nooit een reden zijn om mijn vader uit te zwaaien... Je hebt er maar 1, wees er zuinig op.

Ik zeg niet het contact verbreken. Ik zeg dat ze gewoon lekker alles samen met haar vriend moet doen als zij daar behoefte aan heeft, of haar vader dat nou wil of niet.

Ze zijn beide volwassen genoeg om normaal tegen elkaar te doen en dingen te accepteren zoals ze zijn.

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 12:46

oh oke, omdat je zei of helemaal niemand. Dat kwam over alsof je contact zou verbreken, omdat daarboven ook het voorbeeld van je schoonmoeder stond.

maar verkeerd begrepen dan :) Vond het al nogal hard haha :D

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 12:50

Strasshorse schreef:
Vorige x ook waar alle visite bij zat: ja die vriend van je is een nietsnut, hij doet niks, wil niks en kan niks, en het is zijn schuld dat jullie af en toe krap zitten (ik werk zelf ook niet, zit op school en loop stage dus heb nog minder inkomsten als mijn vriend, maar daar valt mijn vader dan niet over)

Maar daar is precies het punt, jij zit op school ( lees in je profiel zelfs al 2 diploma's en nu verder aan het studeren) dus jij werkt aan je toekomst en loopt stage etc.
Ik denk niet dat het jouw vader gaat om hoeveel je in het laatje brengt, maar wel wat je er voor doet. Verdien je 1.000 euro door kei en kei hard te werken, of heb je een uitkering maar werk je fulltime als vrijwilliger en zit je hele avonden/nachten werk te zoeken.. Dan laat je zien dat je het in je hebt om hard te werken voor je geld... Zo als jij ook doet met nu al je 3e opleiding.

Keell94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-14 12:50

Cayenne schreef:
Woont je vriend ook in de buurt van Heerhugowaard? Daar zitten 2 enorm grote kassengebieden en als je vriend daar een kas binnen loopt heeft hij bijna direct werk. Ja, ook met al die Polen van tegenwoordig :) In de zomer hebben de kassen altijd werknemers nodig, vooral de rozenkassen.
Waar een wil is, is een weg! Het valt me op dat je niet ingaat op het werkprobleem?

ik weet wat het probleem is en hij ook, maar mijn vriend is een beetje traag met alles, oh ja komt wel.
dus snap wel dat mijn vader daar gek van wordt want ik kan er soms ook niet zo goed tegen.
Hij wilt werk wat hij leuk vind, wat ik wel snap maar hij heeft geen diploma's dus wordt dat lastig.

Verder zit mijn vriend in de wajong, en moet hij van het uwv bijna alles via een jobcoach doen, nou zijn die zo traag dat dat ook niet echt opschiet.
Ze hadden misschien werk en opleiding voor hem bij de marine, en dat wilt hij heel graag doen, maar die jobcoach is alweer 2 weken op vakantie dus het schiet allemaal niet op (dan denk ik, werken 10tallen mensen bij zo'n bedrijf waarom neemt een collega het dan niet even over als zo iemand op vakantie is, maargoed)

KingYasFenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 12:51

forceer niks :)

en ik ken het ergens wel..
mijn vader is enorm bang dat mijn vriend mij niet de toekomst kan bieden die hij mij zo gunt..
misschien is dat bij jou ook het geval?
mijn vriend is een schat en na een hele tijd minder goed contact met mijn vader gaat het nu wel goed..
alleen blijft mijn vader wel zeggen, ik hoop dat je een baan krijgt etc.
en dat alles een beetje op een rijtje is als mijn dochter klaar is met studeren..
zodat jullie eindelijk aan een mooie toekomst kunnen beginnen etc.
En mijn vriend wil ook echt werken en een goede baan etc. en hij laat nu echt zien dat hij daarvoor vecht! en dat heeft vooral bij mijn vader de knop om gedaan,
dat hij inzag dat mijn vriend zeker alles voor mij wil bereiken en voor ons als later gezinnetje etc.
(eerst dag mijn vader nog wel eens, 'wat een luie zak''... en toen mijn vriend afstapte van "ik wil alleen een baan die ik leuk vind'' en ging naar '' ik ga doen wat moet gedaan worden en in de tussentijd solliciteer ik wel naar banen die mij meer wat lijken etc, ook al duurt het een paar maanden en doe ik minder leuk werk'', draaide alles bij... en eerlijk gezegd ben ik blij dat mijn vriend zo veranderd is, want zonder diploma's eisen stellen is not-done en daar zag ik ook niet echt toekomst in qua zekerheden...)

En dat is key bij jullie! Niet gewoon maar zoeken wat hij leuk vind, maar wat zekerheid brengt!
en dat zal je vader wel nu zien, en als ik mijzelf nu als ouder zie van een kind dat samen is met iemand die alleen maar pret wil doen en niet wil werken omdat het niet is wat hij leuk vind.. zal ik ook fiets denken en hopen dat je iemand anders vindt die je wel zekerheden biedt of dat je vriend veranderd.... de mijne heeft dat toen gedaan en hoppa, de band was meteen anders..

neem het je vader niet kwalijk, hij gunt je hebt beste..
en ik denk ook dat jij moet kijken naar ondanks dat je vriend je alles is, dat hij niet 'ego' is en omdat hij alleen maar leuk werk wilt hebben.. jou laat studeren etc en dat je zelf alleen maar komt te vechten voor zekerheden terwijl hij niks doet...

Je vader is eerlijk..

Je moet ook kunnen inzien dat loslaten van je kinderen ook moeilijk is,
al helemaal als je naar iemand toetrekt zonder baan etc. je vader hoopt waarschijnlijk gewoon op meer zekerheid...
misschien doet de tijd het net zoals bij mij en mijn vriend wel alles bijdraaien,
nu kunnen hij en mijn vader wel echt met elkaar omgaan, ondanks dat mijn vader zijn angsten uitspreekt ;)
Laatst bijgewerkt door KingYasFenn op 04-08-14 12:57, in het totaal 2 keer bewerkt

butengeweun

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 12:54

Strasshorse schreef:
ik weet wat het probleem is en hij ook, maar mijn vriend is een beetje traag met alles, oh ja komt wel.
dus snap wel dat mijn vader daar gek van wordt want ik kan er soms ook niet zo goed tegen.
Hij wilt werk wat hij leuk vind, wat ik wel snap maar hij heeft geen diploma's dus wordt dat lastig.

Verder zit mijn vriend in de wajong, en moet hij van het uwv bijna alles via een jobcoach doen, nou zijn die zo traag dat dat ook niet echt opschiet.
Ze hadden misschien werk en opleiding voor hem bij de marine, en dat wilt hij heel graag doen, maar die jobcoach is alweer 2 weken op vakantie dus het schiet allemaal niet op (dan denk ik, werken 10tallen mensen bij zo'n bedrijf waarom neemt een collega het dan niet even over als zo iemand op vakantie is, maargoed)

Ik denk dat dat dikgedrukte iets is waar hij wat aan moet doen, of het werk leuk is of niet er moet geld in het laatje komen. Beter werk wat niet leuk is en wel geld of wachten op leuk werk dat misschien nooit komt en je nog een groter cv gat gaat krijgen.

Als hij bij de marine wil, hup geef hem een schop onder zijn kont en laat hem zelf contact met hun opnemen. Als het dan daarna alsnog via de jobcoach moet heeft hij wel alle gegevens van wie en hoe.

Hij moet je vader laten zien dat hij wil, dat komt maar komt over van ik teer wel op haar geld en mijn uitkering.

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 12:55

@Strasshorse: Maar wat doet je vriend dan de hele dag? Want ook al is de coach met vakantie, als je 21 bent kan je toch zelf heeel wat ondernemen? ( lees al mijn voorbeelden). Om eerlijk te zijn, met uitspraken werk wat hij leuk vindt.. Ik zou daar héél moe van worden :o Mijn vriend is zeevarend en écht niet omdat het leuk werk is, maar omdat hij zijn meisje wilt onderhouden ( heb zelf ook een fulltime baan hoor ;) ), niet lui is en is opgevoed dat je nu eenmaal keihard moet werken voor je geld.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 12:59

Eeerlijk, ik begrijp je vader wel... het komt zo over of je vriend een beetje een lapzwans is. -O-
Dat wil een hardwerkende vader echt niet voor zijn dochter. Hij wil iemand die goed voor je kan zorgen ook financieel.
Nu snap ik dat liefde blind maakt maar hoe zie je zelf de toekomst voor je met je vriend :)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 13:00

Als ik jouw vriend was, dan pakte ik nu ieder rotklusje aan om geld bij elkaar te sparen voor een opleiding die hij wel leuk vind. Want zonder geld geen opleiding en zonder opleiding geen diploma. Dan is het maar werk dat hij even niet leuk vind. Op die manier zit jouw vader ook dat je vriend ergens voor gaat en niet te beroerd is om minder leuk werk te doen. Ik kan me op deze manier best voorstellen dat je vader niet blij is met de situatie.

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 13:00

Je kan niets forceren en zeker op deze wijze al niet, ik zou gewoon gaan en er een leuke dag van maken. Terloops vermelden dat je het heel vervelend vind dat jij er continue tussen zit.

Voor wat betreft het werk, stel je niet zo afhankelijk van het UWV op, neem zelf initiatief. Kennis van mij was helemaal afgeschreven door UWV en is zelf gaan zoeken en heeft zelf initiatieven genomen, hij heeft nu een baan waar hij heel gelukkig in is en zijn baas is heel blij met hem.
UWV zal echt niet negatief zijn als je een tijdelijk baantje neemt om het hoofd boven water te houden.

Je moet zelf de regie in handen nemen, ik kan met voorstellen dat je vader zich ergert aan de instelling dat hij maar afwacht wat voor hem geregeld wordt.
En alleen werk wat leuk is? Jammer dan, eerst hoe dan ook werk en dan verder zoeken naar leuk werk!

Een goede relatie tussen je vader en je vriend zal van beide kanten moeten komen, daar zal je vader moeite voor moeten doen, maar ook je vriend. Ze hebben beide schuld.

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 13:05

Ga eens een goed gesprek aan met je vader en luister (niet alleen aanhoren maar ECHT luisteren) eens naar hem en hou vervolgens je relatie eens GOED tegen het licht. Wees niet eigenwijs door te denken dat 'het allemaal wel goedkomt' of 'ik zal mijn vader laten zien dat hij ongelijk heeft'.

Meestal is er een (goede) reden voor waardoor het niet klikt en wellicht dat jij die reden misschien (nog) niet ziet of niet (wilt) zien.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 13:06

Ik heb een diploma, grafisch vormgeving, en werk bij de burger king. Tjah oliebol happend, ik ga niet van een uitkering leven als ik gewoon kan werken ;) begrijp je pa dus wel, zeker als hij dus al minstens 1,5 jaar werkeloos is...

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 13:09

Niet netjes van je vader om op deze manier negatief te blijven. Twijfels uitspreken mag, maar in herhaling vallen is niet nodig en helpt hij niemand mee.

Wat je vriend betreft, hij kan ook anders op je vader reageren. Hij kan vertellen over zijn zoektocht en de mislukte pogingen om aan de bak te komen en de rompslomp bij het UWV. Dat komt al gelijk heel anders over.

cam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 13:12

Ik zou ook niet echt blij zijn met zo'n schoonzoon.
Werk is er altijd, niet wat je leuk vind maar wel wat geld in het laatje brengt.
En daar gaat het om. Alle mensen werken om te leven, en als je geluk hebt vind je (ooit) werk wat je ook super leuk vind, maar tot die tijd is het niet zeuren en aan de slag gaan.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 13:13

Waarom moeten ze klikken dan? Je kan immers niet met iedereen vriendjes zijn en een klik hebben. Het is toch jouw relatie? Niet die met je vader?

Ik zou me er echt geen seconde druk om kunnen maken of mijn ouders mijn vriend wel of niet leuk vinden. Mijn leven, zij hebben niets met hem te maken.

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 13:19

Dit is toch echt niet wat je voor ogen hebt als ouder. Mijn ouders zouden het even hebben getolereerd, maar dan ook zeker hun twijfels hebben uitgesproken en ze hadden gelijk gehad ook.

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 13:22

Wbt werk vinden.

Mijn vriend Is ook "werkloos" (alleen kranten in de ochtend en wat zwart) en heeft geen uitkering. Hij heeft geen diploma's (wel mavo) door de recessie.

Zelfs werken als paketjesbezorger bij de tnt moet je aan hbo eisen voldoen. Mijn vriend heeft Day denkvermogen meer dan ruim, maar niet op een papiertje.

Werk vinden voor deze "categorie" mensen is heel erg moeilijk.

Je kan beter voor jezelf beginnen in deze tijden.

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 13:28

Peelie schreef:
Wbt werk vinden.

Mijn vriend Is ook "werkloos" (alleen kranten in de ochtend en wat zwart) en heeft geen uitkering. Hij heeft geen diploma's (wel mavo) door de recessie.

Zelfs werken als paketjesbezorger bij de tnt moet je aan hbo eisen voldoen. Mijn vriend heeft Day denkvermogen meer dan ruim, maar niet op een papiertje.

Ben ik niet helemaal met je eens.. Kijk maar eens bij de visserij, zat werk. Alleen dan ben je inderdaad amper thuis ( 5 weken weg, 5 dagen thuis hele jaar door) of kijk naar booreilanden ( 6 maanden weg) of kijk naar de baggerboten( 4 weken weg 1 week thuis).

banen zijn er genoeg, alleen mensen willen tegenwoordig het liefst een baan van 8 tot 6 en graag ook nog even leuk.. Dáár is het nu de tijd niet voor. Maar wil je écht echt ongeacht wat werken? Dat kan hoor,altijd. Alleen zal je veel moeten opofferen, zeker zonder papier.

maar goed, dit gaat volledig offtopic sorry. Wilde er even op reageren want ik hoor dit tegenwoordig zo vaak..

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 13:41

Mijn man zit in de metaal industrie werk zat en training on the job, wordt nog goed betaald ook. Maar mensen krijgen? Vergeet het maar.

cam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 13:43

Peelie schreef:
Wbt werk vinden.

Als jouw vriend dat denkvermogen ruim heeft moet het toch een makkie zijn om een hbo opleiding te gaan doen in de avonduren en daarnaast ook nog te gaan werken.

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 13:49

Peelie schreef:
Hij heeft geen diploma's (wel mavo) door de recessie.

Op welke wijze is de recessie de oorzaak van het niet hebben van diploma's, als ik mag vragen?