Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Petrichor schreef:Nee ik zie geen gele slang staan.
lovebrechjex schreef:Wij gaan ook elk jaar naar giethoorn, om daar te varen, en op het hele grote meer uit de boot te gaan en te gaan zwemmen. Niet super verstandig meer dus, ik ben er al vrij bang voor!
Lon schreef:Waarschijnlijk heb je een ringslang zien zwemmen. Die zijn ongevaarlijk, schuw en zwemmen graag. Ik zou me er niet al te veel zorgen over maken.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Ringslang
VivaLaVida schreef:@rider01; Ojadie staan er ook om bekend dat ze echt lang zijn, veel affectie met water hebben en zich strak ergens om heen kunnen rollen.... herkenbaar aan de meestal oranje kop..
rockwitch schreef:Uitheemse slangen hebben het hier niet heel makkelijk. Ons klimaat is voor veel slangen te koud.
Wij hebben twee slangen in terrariums en daar moet de temperatuur echt tussen de 25/30 graden zijn. Dus alleen de afgelopen weken waren te doen voor uitheemse slangen, maar wij hebben geen klimaat zoals ze in Indonesie, thailand etc hebben waar heel veel slangen vandaan komen die mensen in terrariums houden.
We zijn er heel erg blij mee! Het gaat weer beter met de slang in Nederland! Rider01 schreef:Ik zwem liever tussen de slangen en algen dan in de chemische rommel en bacteriegroei in zwembaden (en douches)
tja..ik ben vast lichtelijk bevooroordeeld als biologe in opleiding en algen maniak