Zou je, met eventueel een baantje ernaast, het prima van moeten kunnen redden. Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
bigone schreef:Zolang je dochter nog niet studeert maar al wel 18 is kun je een tegemoetkoming scholieren aanvragen, is ong 100 euro per maand. Dit stopt op het moment dat ze daadwerkelijk gaat studeren.
XxLMMxX schreef:Ik geloof dat er een leeftijd van 21 staat op het onderhouden van je kind.
Maar als ze rondkomt met der krantenwijk, en je betaald der pony al, dan zou ik inderdaad kijken dat of het mogelijk is te stoppen met kleedgeld en zakgeld.
Als ze 18 is komt er wel weer ziektekostenverzekering bij. Daar kan je een tegemoetkoming voor aanvragen.

Shiloh schreef:bigone schreef:Zolang je dochter nog niet studeert maar al wel 18 is kun je een tegemoetkoming scholieren aanvragen, is ong 100 euro per maand. Dit stopt op het moment dat ze daadwerkelijk gaat studeren.
Goede tip, al formuleer je het niet helemaal goed. Je krijgt dat als je 18 bent en nog op het middelbaar zit. Dit loopt door tot de augustus na het behalen van het middelbaar diploma. Als je dochter daarna besluit niet te gaan studeren, loopt dit niet nog langer door natuurlijk.

. Ik kreeg dat vroeger echt niet...Celestial schreef:Ik vind 18 een heel logische leeftijd omdat dat de kinderbijslag stopt en je als scholiere recht hebt op een uitkering van DUO van dik 100 euroZou je, met eventueel een baantje ernaast, het prima van moeten kunnen redden.
bigone schreef:Zolang je dochter nog niet studeert maar al wel 18 is kun je een tegemoetkoming scholieren aanvragen, is ong 100 euro per maand. Dit stopt op het moment dat ze daadwerkelijk gaat studeren.
Ik zou het goed snappen als m'n moeder ermee zou stoppen toen ik 18 werd uit financieel oogpunt. Als ik dan zelf alles zou kunnen betalen zou ik dat geen probleem vinden. Als ze eerst veel mee zou betalen en vervolgens abrupt stopt zou ik wat minder blij zijn, puur omdat het dan moeilijk is om zelf alles te betalen. Hangt dus af van de situatie.. 
Ik krijg 10 euro per week zakgeld, en 40 euro kleedgeld daarbovenop. Verder werk ik zelf wat nog tussen de 100 en 200 euro per maand extra is.
Ik spaar alles op en geef dan een groot deel uit, maar heb meestal wel rond de 300 euro op mijn rekening staan omdat ik het niet leuk vind in een winkel te staan met te weinig saldo.