Het topic voor mensen met ook een zusje in de pubertijd

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Buffelduke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-14 14:59

TrIjNiE__ schreef:
We lijken alledrie wel op elkaar en we zijn ook helemaal niet lelijk ofzo, maar als ze dat zegt denkt ze dat ze gewonnen heeft. En als ze een sl*ttenfoto op fb zet lachen mijn oudere zus en ik haar gewoon uit }:)

haha hier netzo. Alleen krijgen wij dan nog een extra 'jullie snappen er niks van' naar ons hoofd geslingerd. Of een arrogante blik :')

Stiekem moet ik ook heel vaak om haar lachen gewoon hoe ze doet en hoe ze overal mee bezig is. Vandaag nog. Ik zal de conversatie even vertellen. Ik ben M en mijn zusje is S.

M: ik heb van dat stokbrood met kruidenboter meegenomen wat je zo lekker vindt.
S: O maar dat hoef ik niet.
M: Waarom niet, dat vind je toch zo lekker? Of is dat omdat er knoflook in zit?
S: Nee, ik heb daar gewoon geen zin in.
M: Moet je nog ergens heen dan vandaag?
S: Nee, alleen vanavond misschien nog even weg.
M: O maar die knoflook is dan allang weer weg.
S: NOU LAAT MIJ GEWOON IK HOEF DAT NIET.

Achteraf heb ik hier best hard om gelachen en achteraf bleek het inderdaad om de knoflook te gaan die erin zit. Zo goed ken ik haar dan ook wel dat ik precies weet waar het om gaat.
Laatst bijgewerkt door Buffelduke op 01-08-14 15:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 15:00

Ik ben de jongste van het gezin en herken het wel.. (een beetje) zodra je uit huis gaat is de rust terug! dan is het in het weekend zelfs heel gezellig en mis ik mn zus en broer verschrikkelijk als ze er niet zijn.. (helpen in het huishouden is alsnog een no go trouwens :') )

TrIjNiE__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 15:01

Maaike_Melis schreef:
TrIjNiE__ schreef:
We lijken alledrie wel op elkaar en we zijn ook helemaal niet lelijk ofzo, maar als ze dat zegt denkt ze dat ze gewonnen heeft. En als ze een sl*ttenfoto op fb zet lachen mijn oudere zus en ik haar gewoon uit }:)

haha hier netzo. Alleen krijgen wij dan nog een extra 'jullie snappen er niks van' naar ons hoofd geslingerd. Of een arrogante blik :')

Stiekem moet ik ook heel vaak om haar lachen gewoon hoe ze doet en hoe ze overal mee bezig is. Vandaag nog. Ik zal de conversatie even vertellen. Ik ben M en mijn zusje is S.

M: ik heb van dat stokbrood met kruidenboter meegenomen wat je zo lekker vindt.
S: O maar dat hoef ik niet.
M: Waarom niet, dat vind je toch zo lekker? Of is dat omdat er knoflook in zit?
S: Nee, ik heb daar gewoon geen zin in.
M: Moet je nog ergens heen dan vandaag?
S: Nee, alleen vanavond misschien nog even weg.
M: O maar die knoflook is dan allang weer weg.
S: NOU LAAT MIJ GEWOON IK HOEF DAT NIET.

Achteraf heb ik hier best hard om gelachen.

Zo typisch :')

Buffelduke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-14 15:05

Grease schreef:
Ik ben de jongste van het gezin en herken het wel.. (een beetje) zodra je uit huis gaat is de rust terug! dan is het in het weekend zelfs heel gezellig en mis ik mn zus en broer verschrikkelijk als ze er niet zijn.. (helpen in het huishouden is alsnog een no go trouwens :') )

Ja, ze mist mij ook als ik een week weg ben oid. Toen ik een week weg was ergens heen heeft ze elke dag een briefje geschreven met wat ze gedaan had en dat ze mij mist.
Het is een typische situatie van niet met elkaar kunnen maar ook niet zonder elkaar.

Irisx

Re: Het topic voor mensen met ook een zusje in de pubertijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 15:09

Haha, klopt. Heel erg.

Mijn zusje en ik missen elkaar heel erg doordeweeks, en dan lopen we in het weekend alleen maar ruzie te maken. En ik weet nu al dat als zij terug is uit Frankrijk en ik terug kom uit Duitsland dat het dan misschien een uurtje goed gaat, maar dat we dan al wel weer ruzie hebben haha

Buffelduke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-14 15:10

haha zo gaat het hier ook heel erg. Of dan komt ze bij me: Maaike zullen we geen ruzie meer maken? Ik: oke is goed. (denkt: Voor hoelang dat goed gaat)

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 15:17

Goh, mijn zusje kon lekker puberen zeg :+
Maar dat deed ik zelf ook gigantisch. En af en toe kan ik er ook nog wat van :=

Dat van de telefoon herken ik dan juist niet. Mijn zusje vergeet áltijd haar mobiel of hij staat uit. Dus ze is nooit bereikbaar. Ik word er echt gek van _-:(
Mijn zusje & moeder vinden dat ik tevaak 'bemoeder.' :o

Mijn zusje is nu in een 'grote bek' fase. Constant vertellen wat ik fout doe en blabla. Ze weet natuurlijk alles beter. Vanzelfsprekend :Y)

sannerocky

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 15:24

Nou ik ben tweeling, ik heb een broer(tje) van dus dezelfde leeftijd. We zijn bijna 18, en ik heb de pubertijd al gehad. Die tijd is natuurlijk een tijd van veranderen en groeien. Mijn broer(tje) (hierna: F.) zit nu du in de pubertijd. Nou moet ik zeggen dat het al erger is geweest dan nu (gelukkig!!).

- F. wordt letterlijk OVERAL boos om, om alles.
- F. gaat mega makkelijk met geld om, alsof het niets is.
- Hij is de braafste en de liefste jongen die er is als hij niet thuis is. Thuis wil hij me regelmatig even in elkaar meppen. En wordt hij gewoon lekker uit het niets 'even' boos.
- Hij is altijd chagrijnig.
- Lui.
- Wij kunnen hier thuis niets goeds doen, alles doen we verkeerd.
- Tja, moet ik nog verder gaan?

Ik heb echt, echt, echt momenten waarop ik hem haat. En dan niet eventjes van, oh, ik mag jou even niet. Nee, echt haat. Daar baal ik best wel van, want op de goede momenten kan ik echt heel erg goed met hem overweg.

Nog een puntje trouwens, hij kan álles beter.

Ohja, en zijn telefoon? Dat is z'n baby :')

Buffelduke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-14 15:25

dat herken ik zo erg! Behalve die telefoon dan. Maar dat moedergedrag komt toch voort uit het idee dat ik haar wil beschermen ofzo haha

Buffelduke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-14 15:27

sannerocky schreef:
Nou ik ben tweeling, ik heb een broer(tje) van dus dezelfde leeftijd. We zijn bijna 18, en ik heb de pubertijd al gehad. Die tijd is natuurlijk een tijd van veranderen en groeien. Mijn broer(tje) (hierna: F.) zit nu du in de pubertijd. Nou moet ik zeggen dat het al erger is geweest dan nu (gelukkig!!).

- Hij is de braafste en de liefste jongen die er is als hij niet thuis is. Thuis wil hij me regelmatig even in elkaar meppen. En wordt hij gewoon lekker uit het niets 'even' boos.
- Lui.

Ik heb echt, echt, echt momenten waarop ik hem haat. En dan niet eventjes van, oh, ik mag jou even niet. Nee, echt haat. Daar baal ik best wel van, want op de goede momenten kan ik echt heel erg goed met hem overweg.

amen to that. Ik herken me er totaal in. Ook dat makkelijk met geld van. Ze moest en zou naar one direction. prima ik kaarten bestellen en die waren best prijzig want we stonden vooraan. Bleek dat ik op die dag mijn muziekexamen had dus zei ik dat ze dan met iemand anders heen moest. Nee eigenlijk had ze toch geen zin meer. Zat ik dan met peperdure kaarten die natuurlijk niet verkocht werden. Weg mini fortuin.

TrIjNiE__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 16:02

Maaike_Melis schreef:
sannerocky schreef:

- Lui.

amen to that. Ik herken me er totaal in. Ook dat makkelijk met geld van. Ze moest en zou naar one direction. prima ik kaarten bestellen en die waren best prijzig want we stonden vooraan. Bleek dat ik op die dag mijn muziekexamen had dus zei ik dat ze dan met iemand anders heen moest. Nee eigenlijk had ze toch geen zin meer. Zat ik dan met peperdure kaarten die natuurlijk niet verkocht werden. Weg mini fortuin.

Waarom heb je ze niet verkocht? Meisjes genoeg die geen kaarten konden krijgen, toch?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 16:06

Hahah geweldig die conversaties :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 16:14

zo erg is het hier nooit geweest gelukkig, ik had bijna nooit ruzie met mn broer en zus :) maar ik scheel ook 5 en 7 jaar met ze dus dat is ook wel anders!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 16:21

Hier een zusje die inmiddels een halfuur doet over het uitpakken van een vaatwasser omdat ze om de vier seconden haar 'app moet checken' en dagenlang op de bank ligt te 'appen'.

Verder doet ze haar klusjes niet en maakt overal een puinhoop van. Doe daar nog eens wat puberaal gesnauw bovenop aangezien normaal praten niet meer te doen is, voila!

En ze is ook in de veronderstellin dat ze alles maar 'krijgt'...
'Ik krijg van papa een *merk auto* als ik 18 ben'
'Ik krijg straks een iphone 5!' (Heeft een perfect werkende iphone 4)
Ik krijg.... Kind, koop zelf eens iets.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 16:25

Zou je hier ook mee mogen praten als je een puberaal broertje hebt?

Mijn broertje doet namelijk 3 act hetzelfde...
Boos worden om niks...
Agressief zijn...
Arrogant kijken...
Telefoon vast groeien in zijn hand...
Och en op de vakantie toe had hij geen Internet... we hebben 7 dagen lang in een hel geleefd en de 7 dagen daarna werd hij pas weer een beetje normaal...
Voor zover hij normaal kan zijn natuurlijk...

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 16:41

M'n zusje en klusjes.. ook zo leuk :P
Als je haar vraagt om even de katten eten te geven.. katten zijn al dood als ze het eindelijk doet.
Haar taak was de hamsters voeren. Ik denk dat ze het 1x per 2 weken deed? (Wij konden het dus steeds doen.) Het hamsterhok van haar hamster heb ik steeds verschoond want mevrouw was altijd 'moe' of 'druk' of 'nu even niet.'
En dan tegen mij zeuren dat ik niet zelfstandig ben en lui doe. Tja, als je even in de spiegel kijkt :)

Buffelduke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-14 16:45

TrIjNiE__ schreef:
Waarom heb je ze niet verkocht? Meisjes genoeg die geen kaarten konden krijgen, toch?

Nou ik heb ze zelf vrij goedkoop erop gezet, maar nee. mensen gingen niet hoger dan een bod van 40 euro voor 3 kaarten terwijl ik voor 1 kaart al 70 euro heb betaald. Er was iemand die ze wou en zei op het laatste moment af terwijl ik al vrij mild was qua prijs. Maar dit is vrij off topic haha.

@Frederieke ja dat is ook wel anders denk ik! Misschien omdat die al wat meer 'volwassen' zijn oid.

@Boself hahahaha hier moest ik best om lachen. Dat eerste herken ik mijn zusje wel in, dat tweede heeft ze gelukkig (nog) niet. Wel wil ze van sommige dingen altijd het dure. Inmiddels heeft ze ook veel van H&M omdat ze vaak alleen winkelt en dan kan ze dure dingen niet betalen maar als ze met mama is komen de dure dingen uit de tas.

@MDH ja tuurlijk alles van die leeftijd is gewenst hahaha. Ze worden inderdaad hels als ze geen internet hebben. Er was bij ons een wifihotspot. Die was erg gewild hahaha

@slina nou inderdaad. Pubers en klusjes. Dat is als een kat met een muis.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 16:51

_O- Herkenbaar

Ik heb een zusje van bijna 16 en de ander is net 11. Die begint nu ook. :+
Mijn zusje jat alles, mijn parfum, kleding, ondergoed (ik ga elke week even onderbroeken terug jatten), tassen. Zelfs als ik het zelf nog niet eens gedragen heb. :') Of ze leent het uit aan vriendinnen. _O-
Ook rookt ze sinds ze 12 is, dus het enige waar ik goed voor ben ik sigaretten halen. (mooi niet)

En hier ben ik degene die het dure kan betalen, dus dan pakt ze het gewoon.
Dure make-up en parfum. :+

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 17:01

Idd.
Ik krijg mijn rijbewijs in 10 lessen. En ik mag dan meteen in de auto van papa rijden dat heeft hij beloofd (grote Amerikaanse pick up. Ik mocht er pas sinds december in rijden... had toen al bijna 5 jaar mijn rijbewijs :') )
Ik wil een iphone 5s. Ja zegt moeders dan betaal je dat zelf maar, je laat al je telefoons vallen... weken lange oorlog in huis he...

Toen nam ik de Samsung S5... Oh dat leek hem ook wel wat... Zelfde antwoord van moeders... Zelfde wekenlange oorlog...

Overal geld aan uitgeven wat hij not heeft... Dus moeten lenen en daarna beweren dat je dat geld allang gehad hebt... dat kwam hem deze vakantie dus duur te staan toen Vriendlief en ik niks meer voorschoten...

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 17:03

MarlindeRooz schreef:
_O- Herkenbaar

Ik heb een zusje van bijna 16 en de ander is net 11. Die begint nu ook. :+
Mijn zusje jat alles, mijn parfum, kleding, ondergoed (ik ga elke week even onderbroeken terug jatten), tassen. Zelfs als ik het zelf nog niet eens gedragen heb. :') Of ze leent het uit aan vriendinnen. _O-
[Ook rookt ze sinds ze 12 is dus het enige waar ik goed voor ben ik sigaretten halen. (mooi niet)

En hier ben ik degene die het dure kan betalen, dus dan pakt ze het gewoon.
Dure make-up en parfum. :+

hoe komt zij aan sigaretten? ik ga zelf nooit roken :j

Buffelduke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-14 17:04

och jeetje. Roken doet ze gelukkig niet. Drinken kan mijn zusje wel als de beste. In haar jaar dat ze mag drinken heeft ze meer gedronken dan ik in mijn hele leven denk ik.

Ze pakt ook altijd mijn spullen maar dan met name mijn ipod want dan kan ze facetimen met haar vrienden. Witte hemdjes ed. stekkers. Boeken. En nog veel meer.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 17:05

Anderen laten halen of bij haar werk. Mag van haar baas...

jaaa telefoon opladers, ZUCHT. :')

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 17:10

Oh en meneer heeft sinds kort een vriendinnetje...

2 x gezien...
De 3 de keer heb ik vol van verbazing naar haar gekeken...
Ze droeg mijn schoenen...
Nu weet ik wel dat ik een extreem grote schoenen collectie heb en kleine voetjes...
Maar NIEMAND komt ongevraagd aan mijn schoenen...
Grrr... jullie kunnen je voorstellen dat het huis te klein was en dat mijn puberale broertje op de blote knieën sorry heeft moeten zeggen...
Hij had haar mijn nieuwe schoenen Le Coque (of hoe je dat ook schrijft) gegeven als cadeautje...

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 17:11

Oh telefoon opladers inderdaad.
Te lui zijn om je eigen lader te pakken dus de telefoon van een ander (die er net aan ligt) van de ander zijn lader afhalen en je eigen telefoon er aan leggen...
Grrr...

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 17:13

:oo :oo _O-
Ik zou hem echt finaal flippen.

Mijn zusje schijnt het ook heel grappig vinden om mij te vernederen waar haar vrienden bij zijn. Toen heb ik een keer flink wat terug gezegd... En dat is een roddel geworden zo ongeveer. :=
Gelukkig was het wel uit met dat rare vriendje dat er bij zat. Ze valt alleen op turken en afghanen. :+