Werken op provisie, ervaringen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-14 20:05

Hier nog een werk zoekende.
Ik wist wel dat de markt slecht was maar zo slecht als het is nu had ik nog niet begrepen.
Wat een tegenvaller -O-

WinSel

Re: Werken op provisie, ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-14 20:14

Het is verschrikkelijk he, ik solliciteer inmiddels ook al bij schoonmaak bedrijven...

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-14 20:19

Dat werk doe ik al heel lang, ach ben wel de hoogstopgeleide op mijn werk :') poetsen met een titel haha

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-14 20:24

Hahaha als je er dan ook naar betaald word :P

Maar op dit moment maakt het mij idd ook niet uit, werk is werk

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-14 20:26

Er stonden deze week precies nul vacatures in de krant hier in de omgeving -O-
Op de meeste vacatures krijg je niet eens antwoord terug.......
Als ik dan een busje met polen zie gaan mijn handen toch wel jeuken hoor :o

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-14 20:27

Ach, na al die jaren ga je wel wat omhoog in schaal haha. In verhouding tot het werk dat ik doe en wat verdien, heb ik een prima loon :j in verhouding met waarvoor ik geleerd heb is het treurig natuurlijk :')

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-14 20:30

Ik snap je helemaal Q, t wordt steeds gekker...

Vuurneon, bij wat voor bedrijf werk jij ? En idd jaren leren en dan dit, maar goed werk is inkomen en dat is nu ook wel belangrijk...

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-14 20:33

De zorgsector :) maar ik had destijds nog geluk om in de goede tijd binnen gekomen te zijn waardoor mijn contract al voor onbepaalde tijd is. Wel 0 uren, al verandert dat omdat 0 uren niet meer mogen en ik een klein contract krijg (al werk ik al 1,5 jaar echt bijna voltijd :) maar dat kan zo veranderen...). De tijdelijke contracten worden momenteel niet verlengd vanwege de geweldige :roll: tijd in de zorg.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-14 21:27

Ik ben het met je eens dat werk werk is en er zijn ook veel mensen die er zo over denken. Maar als ik bij een bijeenkomst voor Primark een vrouwtje spreek die tegen mij zegt dat ze met universitaire opleiding niet in een winkel gaat werken begin ik mij dus serieus af te vragen of ze wel helemaal jovel is...

Van die oud collega die mij die baan aanbood niks meer gehoord, wil nu alleen zijn bedrijfsnaam hebben zodat ik het in mijn werkmap kan zetten, maar geen reactie.... begin me nu dus serieus af te vragen of hij dat bedrijf wel heeft....

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-14 22:08

Nou, ik word met mijn universitaire opleiding ook rustig afgewezen voor bv secretaresse want dat is te ver beneden mijn niveau (en zijn ze bang dat je zo weg bent :+) ; joehoee.... Ik poets nu al jaren :') zelfs secretaresse zijn is al een stap omhoog :') en voor een functie waarbij mijn opleiding relevanter is, heb ik uiteraard weer geen ervaring :')

Ik denk dat ik aardig kan zeggen; met een universitaire titel, kom ik niet in een winkel te staan omdat ze mij niet eens willen :') t is dat ik als student al mijn huidige baantje had en dat kan aanhouden, want ik vraag mij echt af of ze iemand met een titel anders op die plek hadden neer durven te zetten...

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-14 22:11

Maar dat is anders... van hun kant uit he.
Deze dame zat al bij voorbaat te vertellen dat ze met haar universitaire diploma geen kleding wilde gaan verkopen omdat dat te laag was.