Welke auto kiezen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Irisx

Re: Welke auto kiezen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 16:18

En welke reden heeft hij om geen Punto te nemen?
Misschien is dat dan ook handig om erbij te vermelden.

m1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 16:22

Wij hebben een twingo en hij bevalt heel goed, rijdt ook heerlijk zuinig :) (wel een dieseltje)

Djonah

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 16:24

Persoonlijk ben ik ook geen fan van een fiat punto. Het stuurt slecht en remt schokkerig. Navigatie doet de fabriek niet dus zul je er zelf extern bij moeten plaatsen. Als het via het dashboard in is geplaatst werkt het slecht is mijn ervaring. Voor mij dan ook geen fiat punto.

Toch zou ik je willen adviseren om eens naar een nieuwe auto te gaan kijken. Het klinkt misschien heel apart maar het kan zo maar heel veel schelen in de kosten. Kijk alleen al naar de zuinigheid van een nieuwe auto ten opzichte van een tweedehands. Ook in het onderhoud ben je goedkoper. Het ligt er natuurlijk wel aan wat je van plan bent met de auto.

Mijn persoonlijke voorkeur gaat uit naar een Mazda. Maar ja, ieder zijn smaak. Dus ik zou zeggen ga gewoon eens wat testrijden bij diverse dealers en laat je goed informeren.

Nancy__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-14 16:29

Zoveel slechte ervaringen met een punto?

Ik ga er wel flink wat kilometers in maken. Ik zit zo goed als elke dag in de auto. Naar mn werk, paard, sportschool en dat soort dingen.
Ik heb er eigenlijk niet aan gedacht om een hele nieuwe te kopen, omdat de aankoop prijs zo duur is.

Djonah

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 16:33

Nancy__ schreef:
Zoveel slechte ervaringen met een punto?

Ik ga er wel flink wat kilometers in maken. Ik zit zo goed als elke dag in de auto. Naar mn werk, paard, sportschool en dat soort dingen.
Ik heb er eigenlijk niet aan gedacht om een hele nieuwe te kopen, omdat de aankoop prijs zo duur is.

Om eerlijk te zijn stond ik er ook zo in. Toen ik het ging berekenen merkte ik dat het veel goedkoper is om een nieuwe te kopen. Info liever via pb.

ValerieM

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 16:39

ik had een twingo, een oud model. heerlijk autootje aan gehad.
Was een jaar of 14 toen ik hem kocht, dus ik heb er wel wat dingetjes aan gehad.
Toen ik voor een nieuwe auto ging kijken heb ik een proefrit gemaakt een de nieuwe Twingo. Een heerlijke auto, eerlijk waar. Maar ik koos toch voor de nieuwe Ford Ka.
En ik wil hem voorlopig nog niet kwijt!!! *\o/*

(eerlijk, mn vriend wilde 2 auto's inruilen voor 1. hele discussies hier in huis, want ik wilde Kareltje nog niet weg doen :o )

Maar als je het belangrijk vind dat de auto zuinig is: dan is de Aygo wel het zuinigst. Mn vriend heeft een peugeot 107 en die is een stuk zuiniger dan mijn KA.
Misschien een idee om ook te kijken voor de peugeot 107 en citroen C1? zijn hetzelfde als de aygo, zien er alleen iets anders uit.

Nancy__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-14 17:02

Dus de ka is niet zo zuinig?

Djonah

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 17:15

Nog een tip. Een showmodel die weg moet van de dealer is vaak iets goedkoper dan een compleet nieuwe. Helemaal als deze een kenteken heeft. De dealer heeft daar vast wel informatie over.

ValerieM

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 17:20

De KA is geen zuipschuip, dat niet ;)
ong 1 op 17.
maar de aygo, 107 en C1 zijn nog zuiniger

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 18:09

Ik zou persoonlijk voor de Twingo gaan. :)
Het is toch nog net iets meer auto dan zo'n Aygo en een stuk leuker om te zien ook.
De Ka vind ik ook nog wel leuk, maar dat start-stopsysteem hadden ze er wel uit mogen laten wat mij betreft.
(Ik weet niet of het er standaard in zit, maar een vriendin van mij heeft het.)

Valuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 18:15

lissisanne schreef:
ik heb slechtere ervaring met de Aygo. In de stad de beste auto die je kan hebben, zuinig, klein en er is nooit iets mis mee. Op de snelweg een heel ander verhaal, laat staan op vakantie. Harder dan 110 moet je eigenlijk niet willen gaan (gaat hij schudden). Op vakantie moesten we met max 50 km/h achter de vrachtwagens de berg op. Verder erg minimaal autotje en ik krijg met langere ritten last van het trillen van het stuur.

Kort samengevat: prima stadsauto maar verder niet.

ik heb sinds 2 maand een aygo kan er zonder probleem 130 mee rijden
en is lekker zuinig en kost niet veel in de belasting

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 18:17

De Ka heeft alleen start/stop als je hem in de vrije stand zet en de koppeling loslaat :j .

Fiat Punto hoor ik ook niet de beste verhalen over, vind het zelf ook een erg leuke auto om te zien.

berdien85

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 18:21

Ik ben minder positief over de Aygo, maar misschien heb ik gewoon pech gehad.
Hij eette bandjes... Ik had elk jaar wel 1 nieuwe nodig, soms 2. Heeft een kapotte dynamo gehad en een losse einddemper van de uitlaat..

Maar dat zeg ik, waarschijnlijk domme pech. De zuinigheid is alleen op 80 wegen, zodra je de snelweg op gaat is dat al veel minder. Maar als je daar handig mee omgaat is het een leuk autootje.

xLianneZorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 18:24

xIirtJj schreef:
FIAT PUNTO!
Ik zweer erbij, koop nooit meer wat anders.
Heb rijlessen gehad in een Punto, vervolgens die ook als eigen auto gekocht. Is een goed betaalbare auto en heb er weinig gedoe mee. Heb hem nu anderhalf jaar, iets korter zelfs en 30.000 km mee gereden.

Heb trouwens ook een keer een Punto TwinAir meegehad.

Hier ook een punto heb en nu een half jaar en bevalt prima, nog niks gehad en rijd ook nog is fijn! :)) Gebruik hem ook elke dag sws 4 dagen in de week naar het werk elke keer 25km heen en weer. En 1 dag in de week naar school 60km heen en weer en dan komen de onnodige ritjes er nog bij! :D

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 18:26

Ik zou niet voor de Aygo gaan, maar zoeken naar een Yaris. Die zijn ietsje groter, maar volgens mij wel sterker. Ik heb laatst 2 maanden met een Yaris gereden (vervangwagen, oud model) en heb in 1 maand maar 1 keer moeten tanken, zo zuinig. En ik deed behoorlijk wat kilometers. Je hebt ook wat meer ruimte.

Renault: Franse wagens, niet doen. Mijn moeder rijdt heel haar leven al met Renault en die auto's geven keer op keer problemen. Ze verliezen hun waarde ook heel snel, dus doorverkopen heeft weinig zin, je rijdt ze beter "op".

Fiat Punto, heeft mijn vader gehad als 2de wagen, vond ik echt niks aan, zowel vanbinnen als vanbuiten erg lelijk imo...

Ford zou ik uit principe al niet doen, met de sluiting van de Ford hier in Genk (België) en al die mensen die ze doelbewust voorgelogen hebben en zonder werk hebben gezet, laat staan de overheidssteun die ze misbruikt hebben...

Irisx

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 18:29

Tieneke, dan ben ik benieuwd uit welk jaar hij de Punto had.

De Punto's van tegenwoordig zijn trouwens erg mooi ontworpen van binnen en zijn ook zeker niet lelijk aan de buitenkant.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 18:31

Dat is idd al even geleden, maar ook nu vind ik hem nog steeds niks :+ Maar dat is een kwestie van smaak natuurlijk.

xLianneZorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 18:33

Irisx

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 18:36

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 18:37

Tja, ik mag het toch gewoon lelijk vinden, jullie hoeven je niet aangevallen te voelen :+

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 18:39

Mijn moeder heeft op dit moment een Kia Picanto....

Wat een dingen <3 Klein, sterk, pittig en chique :))
Die hoop ik over 1,5 jaar ofzo toch wel over te kopen :Y)

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door NikkivanOlst op 31-07-14 18:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 18:40

Ik zou alleen nooit zo'n 'kleine' auto met 5 deuren kopen.
Ik begrijp dat het handig is, maar ik vind het gewoon oerlelijk. :')

Irisx

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 18:40

Tieneke schreef:
Tja, ik mag het toch gewoon lelijk vinden, jullie hoeven je niet aangevallen te voelen :+

Dat mag best, en voel me ook niet aangevallen. Maar die van nu is niet eens meer te vergelijken met die van die voor de totale make-over

Nancy__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-14 18:42

Ik vind de nieuwere punto's echt onwijs mooi! Toyota yaris zou ook nog een optie zijn. Maar zijn die niet duurder is wegenbelasting?

Wel erg wisselende ervaringen over deze auto's trouwens. :))

Nancy__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-14 18:43

VisibreTeam schreef:
Mijn moeder heeft op dit moment een Kia Picanto....

Wat een dingen <3 Klein, sterk, pittig en chique :))
Die hoop ik over 1,5 jaar ofzo toch wel over te kopen :Y)

[ Afbeelding ]

Collegaatje van me heeft ook een Kia picanto. Ook erg leuke auto hoor!