Wereld zakt onder m'n voeten weg

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 22:20

Vreselijk. Kan je niet naar hem toe om op jou manier afscheid te nemen of om hem even gezien te hebben (als je dat wilt natuurlijk)?

Sterkte ermee in ieder geval!

emily2105

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 22:21

Wat verschrikkelijk, ik wens je heel veel sterkte!

Ayasha
Blogger

Re: Wereld zakt onder m'n voeten weg

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 22:26

Hebben ze de lob weg gehaalt (lijkt me sterk) of de schedel om de druk er af te laten?
Na een bloeding ben je sowieso niet meer dezelfde persoon als er voor. Daarom is die persoon niet minder goed, gewoon anders.

_JTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 22:28

He bah, wat naar!
Toch een redelijk positief verhaal hier. Februari 2013 kreeg mijn vriend een bericht dat zijn ' 2e vader' (E genoemd) een hersenbloeding had gehad. Hij is met spoed naar Utrecht gebracht voor operaties maar eigenlijk was hij op gegeven, ze hebben daar ook een stuk van zijn schedel weg gehaald omdat er teveel druk op stond. E heeft iedereen doen verbazen, we kunnen het een wonder noemen dat hij nog leeft. Na de operatie heeft het even geduurd naar hij knapte op. Toen hij eenmaal uit het ziekenhuis kwam zat hij in een rolstoel en kon eigenlijk niks. Zelfs drinken moesten ze hem door een rietje geven. Praten was niet meer als een enkel woord. Toch ging het steeds beter en beter. Heeft nog een aantal operaties gehad en een paar maanden geleden hebben ze zijn schedel weer dicht gemaakt. Praten gaat steeds beter, hij kan zelfs weer een beetje lopen (al is het met een looprek) en begint weer wat op de man te lijken hoe hij was.
Hij gaat nooit meer de oude worden maar we zien nog iedere keer als we hem zien verbetering. De artsen in Utrecht vroegen al aan zijn vrouw of ze wel dezelfde man had meegenomen, zo goed is hij opgeknapt.

Het is een heel verhaal maar ik hoop dat je er iets aan hebt TS en je neef ook opknapt. Veel sterkte gewenst.

Nottinghill

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 22:30

Heel veel sterkte! Mijn oom heeft gister een beroerte gehad en ligt nu in het ziekenhuis, hij wordt morgen geopereerd dus weet wel een beetje hoe je, je voelt. Y;(

horseee6589

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 22:30

Wow... Wat heftig... Ik vind het zo erg voor je en het komt echt binnen bij mij... Mijn pb staat altijd open voor je! Dus wil je wat kwijt kan je altijd iets sturen!
Heel veel sterkte! Y;(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 22:44

Ayasha schreef:
Hebben ze de lob weg gehaalt (lijkt me sterk) of de schedel om de druk er af te laten?
Na een bloeding ben je sowieso niet meer dezelfde persoon als er voor. Daarom is die persoon niet minder goed, gewoon anders.

Nou ja, m'n vader vertelde het zo, dus het kan ook goed zijn dat ze gedaan hebben wat jij zegt. Daar heb ik eigenlijk niet eens over nagedacht.. Ik weet het niet.

leonie87 schreef:
Vreselijk. Kan je niet naar hem toe om op jou manier afscheid te nemen of om hem even gezien te hebben (als je dat wilt natuurlijk)?

Dat is het lastige een beetje.... M'n oom en tante, en m'n neef, wonen in Duitsland.. Dus het is jammer genoeg niet echt een kwestie van toch maar even langs gaan. Anders had ik allang in de auto gezeten ;(

Wow, JTM, dat is wel een wonder inderdaad! Laten we dan ook maar het beste hopen... Zou toch meer dan fantastisch zijn als dit verhaal zo'n wending krijgt.. Durf het bijna niet te dromen.

Nogmaals dank voor de lieve berichten.. PB-en, tja.. super lief maar ook ik weet eigenlijk niet zo goed wat ik moet zeggen :n
Ik ga nu maar proberen te slapen, morgen naar mijn ouders toe, dat zorgt al wel voor een klein beetje rust in m'n hoofd. Ben wel bang voor de nacht.. Om de een of andere reden heb ik in mijn hoofd dat als ik niet ga slapen, hij niet dood gaat. Ik ben gewoon bang dat als ik morgenochtend wakker word, hij er niet meer is.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 22:50

Renee1991 schreef:
Ik ga nu maar proberen te slapen, morgen naar mijn ouders toe, dat zorgt al wel voor een klein beetje rust in m'n hoofd. Ben wel bang voor de nacht.. Om de een of andere reden heb ik in mijn hoofd dat als ik niet ga slapen, hij niet dood gaat. Ik ben gewoon bang dat als ik morgenochtend wakker word, hij er niet meer is.

Ga jezelf geen schuldgevoel aanpraten, en probeer uit je hoofd te zetten dat, mocht hij wel overlijden, jij daar schuld aan hebt. Als hij in Duitsland in het ziekenhuis ligt, is hij in de beste handen. Hoe machteloos je ook staat, helaas blijft het afwachten. Nogmaals heel veel sterkte!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 22:52

Dankjewel Cassidy, hoe moeilijk het ook is, je woorden steunen me wel.

Zo, welterusten.

Ladybird

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 23:12

Jeetje wat een verhaal zeg! Heel veel sterkte en een hele dikke knuffel! :*

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 23:44

Heel veel sterkte. Wat vreselijk, zo jong nog.. :(:)

Evi84

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 23:50

Ayasha schreef:

Ik vermoed ook dat er een communicatiemisverstand is, want een frontale lob wegnemen om de druk te verlichten is geen gangbare praktijk. Wat je wel vaak ziet is dat men een botluik maakt (deel van de schedel wegnemen om de druk te verminderen en in een later stadium kan die worden teruggeplaatst.

Niettemin is dit geen fijne situatie en helaas ook niet eentje waaruit je op 1 2 3 terug uitkomt, sowieso is dit iets wat zal aanslepen. Sterkte!!

_Alarm_wlkp

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 23:56

Wow...
Krop in m'n keel...
Op die leeftijd al zo iets heftig.
Het zal niet meevallen om de keuze te maken.
Idd zoals je zegt, dezelfde persoon zal het nooit meer worden.
Ik vind dit zo erg en ik leef echt met je mee!
Heel veel sterkte gewenst.

Emerald

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 00:05

Och meis toch. Wat verschrikkelijk.... Een nichtje van me heeft het onlangs ook gehad op zeer jonge leeftijd, maar is er wonderwel bovenop gekomen. Het klinkt of het in jouw geval niet zo zal zijn. Al hoop ik met alle hoop dat het wel zo is! Ik zou toch proberen om hem te bezoeken hoor. Duitsland mag dan ver zijn,(weet niet waar je woont) maar het is de moeite waard om te doen toch? Je kunt altijd nog met de trein als autorijden niet mogelijk is. Hij zal het misschien niet mee krijgen dat je er bent, maar stel dat het echt fout gaat denk ik dat het voor je eigen verwerkingsproces heel erg goed gaat zijn.

Er zijn geen woorden om je te troosten, of om hoop te bieden. Maar toch wens ik je alle sterkte en kracht toe in deze hele nare situatie. En dan hoop ik echt voor iedereen in je familie dat de uitkomst positief is.

Ook al ken ik je niet, toch een hele dikke knuf! :(:)

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 00:05

Oh dat is wel heel erg, maar ik denk niet dat er een stuk hersenen eruit is gehaald, wel een stuk schedel eraf of open om zo de druk te verlichten, de hersenen zijn gekneusd ofzo en dus zwelt het enorm op en dat zal weer gaan slinken naar normale grootte.

Van hoe men hersteld is per persoon/ geval verschillend, wel is het zo dat hij in duitse ziekenhuis in betere handen is dan in de Nederlandse ziekenhuizen geloof ik.

Pfff wel ernstig zeg, hopelijk is er snel verbetering en ik wens jouw neef heel veel beterschap en herstel en voor jou en zijn familie wens ik veel sterkte toe.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 08:05

Vroeger sneden ze wel in de hersenen en haalde ze frontale lobben weg ivm bepaalde psychische stoornissen maar inmiddels doen ze dat niet meer.

Ik denk dat ze een stuk schedel hebben weg gehaalt en in dat geval ben ik een levend bewijs dat dat niet het einde hoeft te zijn. :)

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 09:46

ik ben even benieuwd of je al iets hebt gehoord en of je nog een beetje hebt kunnen slapen

xAnnouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 09:50

wow das heftig natuurlijk.
Weet je of het snel "ontdekt" is en of hij snel na et gebeurd is naar het ziekenhuis ging?

Mijn oma heeft het ook gehad, heeft het helaas niet overleefd. Maar zij lag ql superlang buiten op de grond voordat mensen het zagen. Ik verwacht/hoop dat je neef wel sneller naar het ziekenhuis is gegaan waardoor kans op herstel een stuk groter is!
Sterkte.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 11:41

Dag allen, wederom bedankt voor de ontzettend lieve reacties. Ik heb redelijk geslapen, duurde lang voordat ik werkelijk sliep, maar ik heb wel doorgeslapen.
Ben nu bij m'n ouders aangekomen, m'n oom belde een uur geleden naar m'n vader. Het is een aflopende zaak, vanmiddag gaan we naar Duisburg om afscheid te nemen, m'n andere oom en tante zijn ook al daar. Heel raar en onwerkelijk..... 't Is gewoon klaar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 11:45

Om nog even wat vragen te beantwoorden:
Het was inderdaad niet z'n frontale lob, dat had m'n vader verkeerd begrepen. Het verhaal over het lichten van de schedel is dus wel kloppend.

Het gebeurde dinsdag 's middags. Hij was m'n oom en tante aan het helpen met een slaapkamer leeg te halen of zo en ineens begon hij te schreeuwen van de pijn en liet hij zich op bed vallen. M'n oom heeft meteen de ambulance gebeld en die waren er ook verbazingwekkend snel. Daar zal het dus waarschijnlijk niet aan hebben gelegen. Ja, ze waren er snel bij.

Maar goed, als de artsen vragen stellen over orgaandonatie, dan weet je hoe laat het is. Bah, bah, bah.

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 11:50

Jeetje wat ontzettend heftig. Vreselijk.
Heel erg veel sterkte de komende tijd :(:) Héél erg veel sterkte.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 11:50

Heel veel sterkte de komende dagen... :(:)

Sienna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 12:04

Veel sterkte ;(

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 12:45

Renee1991 schreef:
Om nog even wat vragen te beantwoorden:
Het was inderdaad niet z'n frontale lob, dat had m'n vader verkeerd begrepen. Het verhaal over het lichten van de schedel is dus wel kloppend.

Het gebeurde dinsdag 's middags. Hij was m'n oom en tante aan het helpen met een slaapkamer leeg te halen of zo en ineens begon hij te schreeuwen van de pijn en liet hij zich op bed vallen. M'n oom heeft meteen de ambulance gebeld en die waren er ook verbazingwekkend snel. Daar zal het dus waarschijnlijk niet aan hebben gelegen. Ja, ze waren er snel bij.

Maar goed, als de artsen vragen stellen over orgaandonatie, dan weet je hoe laat het is. Bah, bah, bah.

Niet perse, die vraag is bij mij ook gesteld. :) wil je geen valse hoop geven maar geef hem pas op als het over is.

Moest dat inderdaad zo zijn, dan heel ve sterkte meid... Vreselijk dat dit gebeurt is, onbegrijpelijk ook.

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 14:21

Meid, wat een nachtmerrie!

Aan je verhaal te horen is het toch wat anders, dan de hoop die ik je mee wilde geven..

Heel veel sterkte..duim toch voor een wonder voor jullie..sterkte!