Scheiden was nog nooit zo voordelig/snel

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 23:49

Bella123 schreef:
quartel schreef:
Kijk...als ze nou eens zo iets verzinnen om van je schoonmoeder af te komen dan begrijp ik het nog.
Maar dit vind ik dus echt grote onzin!!
Laat mensen gewoon hun verstand gebruiken en een beetje normaal doen dan ben je al een heel eind

Gezond verstand genoeg en normaal doen ook geen probleem, zie mijn ex nog regelmatig en gaan normaal met elkaar om maar scheiden is belachelijk duur. Zelf wel eens in deze situatie geweest? Ik denk het niet, anders zou je misschien doorhebben dat dit een heel kwetsend bericht is...

Ik denk het wel dat ik die weg ook heb mogen lopen.
Maar om daar nu nog zo serieus in dit topic over te zijn is een ander verhaal.
Het is niet de bedoeling mensen er mee te kwetsen, het is maar hoe je het leest.
Ik wens je wel sterkte met alles.

Maar dan nog vind ik zo een advertentie echt een beetje.......idioot :+

NoGo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 23:51

Tja klinkt mooi tot je door de snelheid en slechte voorlichting verkeerde keuzes maakt met rechtszaken tot gevolg....niks goedkoops meer aan dan hoor :(

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 23:53

weet ik.....daarom maar beter als mensen zich gewoon volwassen gedragen en er samen rustig uit komen.
Dan heb je ook geen rechtzaken.

Maar....het is makkelijk gezegd.....mijne was ook een vechtscheiding met rechtzaak er bij.

Gelukkig heb ik later om me heen beter gezien en kan daar meer waardering voor hebben.
Jammer dat die vlieger niet altijd op gaat.

Sidera

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 23:59

vuurneon schreef:
Maartenn schreef:
Ik denk niet dat er mensen zijn die door zo'n reclame denken: 'Oh zo weinig? Dan ga ik maar scheiden, wie weet is mijn huwelijk over een paar jaar niet leuk meer en dan moet ik de volle prijs betalen!' :+

Je moet natuurlijk ook scheiden op het hoogtepunt als er nog wat te halen valt he? Dus slim :D

hahaha sowieso dat ik dat zou doen na een paar jaar goed huwelijk… Slim!
Iets uitmelken tot aan het einde heb ik altijd al naar gevonden. Stoppen op het hoogtepunt

Lianne86

Re: Scheiden was nog nooit zo voordelig/snel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 00:00

En ik heb me altijd laten wijsmaken dat scheiden duurder was dan trouwen :') Wat hadden die mensen dan goedkope bruiloften...

Ontopic: Het is maar waar je je geld mee wil verdienen, snap dat er mensen zijn die dit moeten regelen.... Maar op zo'n manier "we hebben het te rustig, maar 1 op de 3 mensen scheiden, laten we reclame maken om het nog makkelijker te maken" is in mijn ogen niet de manier ;)

Adddioor

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 00:06

haha, was het maar zo snel en voordelig :')

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 00:10

Ik snap niet dat scheiden zo duur is... Ik moet eerlijk zeggen dat ik me er nooit in verdiept heb trouwens.. Maar dat het zo duur is.. Wist ik niet. Ik dacht je ondertekend wat papierwerk en voila klaar.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 00:12

quartel schreef:
Kijk...als ze nou eens zo iets verzinnen om van je schoonmoeder af te komen dan begrijp ik het nog.
Maar dit vind ik dus echt grote onzin!!
Laat mensen gewoon hun verstand gebruiken en een beetje normaal doen dan ben je al een heel eind

Als het goed is raak je bij een scheiding ook je schoonmoeder kwijt :+

DJZ
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 00:13

De goedkoopste oplossing: Gewoon niet gaan trouwen :))

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 00:14

Of niet gaan scheiden :=

DJZ
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 00:20

Dan heb je de kosten van de bruiloft er nog wel bij en alles wat door omheen nog moet regelen :P :=

Mano88

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 07:47

Als je nog met elkaar door 1 deur kan, kan dit echt nog wel heel veel goedkoper. ik vind het slechte reclame.
Of iemand wil scheiden is verder niet mijn zaak, maar er zit zeker wel een markt in :)

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 08:02

als het echt niet gaat..... dan zo snel mogelijk scheiden,
maar voor alle overige dingen zou ik er nog eens goed over na denken!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 08:31

Quartel: :')
Dat zou wel een goedkope oplossing zijn om van je schoonmoeder af te komen.

Op zich zijn deze advertenties niet gek. 1 op de 3 huwelijken loopt stuk dus het is big business.
Ik vind de reclame van die vreemdgaan website veel schokkender. Victoria Milan ofzo en je hebt Second Love ook nog. Dat vind ik veel erger.

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 08:36

Suzanne F. schreef:
Quartel: :')
Dat zou wel een goedkope oplossing zijn om van je schoonmoeder af te komen.

Op zich zijn deze advertenties niet gek. 1 op de 3 huwelijken loopt stuk dus het is big business.
Ik vind de reclame van die vreemdgaan website veel schokkender. Victoria Milan ofzo en je hebt Second Love ook nog. Dat vind ik veel erger.

Die helpen elkaar......die hebben gewoon een deal :j
Eerst naar second love en daar liggen de folders van de scheiding aanbieding.
2 vliegen in 1 klap......SLIM!!!!!! _/-\o_

Maar nergens niks over schoonloeders -O-
Die moet je toch ook ergens kunnen dumpen?????

Mijn mannetje is verder te lief om in te ruilen maar die moeder.........als daar nou eens een oplossing voor kwam,......stond ik echt vooraan :j

FloortjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 11:22

Soms geldt: goedkoop is duurkoop. De helft van mijn procedures gaat over mensen die via zo'n scheidingsmakelaar of andere cowboy die maar de helft snapt en dan nog slechts omdat het in een voorgedrukt formulier staat, zijn gescheiden. Vervolgens zijn ze de helft vergeten, hebben dingen ongeregeld gelaten, dachten het op manier a te regelen, maar blijken bij regeling b te zijn uitgekomen. Het is echt verdrietig.

Als je geen strijd voert en geen ingewikkelde constructies hebt (zoals een huis dat nog verkocht moet worden, restschulden, kinderen waar je het lastig over eens wordt, de situatie dat je met kinderen ver uit elkaar gaat wonen, een eigen onderneming, schulden en eeh, zo kan ik nog wel even doorgaan), ben je voor dit bedrag zeker klaar. Maar als je zelf wat formulieren kan invullen en die dan langs de rechter kan sturen, vind ik dit een hoog bedrag en een schreeuw om problemen in de toekomst. En om een heel hechte relatie met de advocaat die je vervolgens ieder in de arm moet nemen om deze bende weer te ontrafelen…..

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-14 15:18

Ik denk dat door dit soort dingen, de drempel voor scheiden lager wordt. Als het even niet lekker gaat, roepen mensen direct dat ze gaan scheiden. In plaats van voor hun huwelijk te vechten en weer opnieuw met elkaar te communiceren. Oke, soms is het echt beter om uit elkaar te gaan, maar in vele gevallen is het gewoon een luxeprobleem, het hele idee van de wegwerpmaatschappij wordt mijns inziens doorgetrokken naar het huwelijk. Zonde. En het wordt steeds makkelijker om van elkaar af te komen, en het aanbod vrijgezellen wordt steeds groter (of gepromoter). Daarnaast wordt er ook wel vanuit de omgeving snel gezegd; dumpen die hap als hij je niet gelukkig maakt. Werk toch gewoon voor je relatie! Maar mijn gedachtegang zal wel uit het jaar nul komen, toen scheiden nog verboden was :Y)

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 18:08

antje_vip schreef:
Ik denk dat door dit soort dingen, de drempel voor scheiden lager wordt. Als het even niet lekker gaat, roepen mensen direct dat ze gaan scheiden. In plaats van voor hun huwelijk te vechten en weer opnieuw met elkaar te communiceren. Oke, soms is het echt beter om uit elkaar te gaan, maar in vele gevallen is het gewoon een luxeprobleem, het hele idee van de wegwerpmaatschappij wordt mijns inziens doorgetrokken naar het huwelijk. Zonde. En het wordt steeds makkelijker om van elkaar af te komen, en het aanbod vrijgezellen wordt steeds groter (of gepromoter). Daarnaast wordt er ook wel vanuit de omgeving snel gezegd; dumpen die hap als hij je niet gelukkig maakt. Werk toch gewoon voor je relatie! Maar mijn gedachtegang zal wel uit het jaar nul komen, toen scheiden nog verboden was :Y)

Nee hoor, ben het met je eens... Voor een relatie moet je werken. En ook dat hele idee dat een huwelijk altijd alleen maar leuk moet zijn.... Het ís niet altijd leuk, je hele leven niet. Maar je kiest voor iemand, je kiest om daar je leven mee te delen ongeacht wat er gebeurd. Scheiden is imo geen optie.
(Tenzij extreme omstandigheden, agressie oid, dat spreekt voor zich)

czarina

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 20:28

antje_vip schreef:

Hier ben ik het mee eens. Mensen lijken niet meer te willen vechten en elkaar herontdekken.. ooit was er voldoende liefde om te trouwen en eventueel kinderen. En natuurlijk zijn er tegenslagen.
En uitzonderingen daargelaten zoals agressie, huiselijk geweld, stoornissen waar niet mee te leven is etc.
Maar ik zou persoonlijk liever meer reclames voor relatietherapie etc zien.

Het is toch prachtig om die oudjes tr zien die 50 jaar of langer getrouwt zijn. En daar is het ook niet over rozen gegaan. Maar ze blijven lief hebben..

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 20:36

Ik heb totaal geen moeite met de advertentie. Naar mijn idee gaat er niemand spontaan scheiden door zo'n aanbieding. Maar als je huwelijk niet lekker loopt en je bent niet gelukkig, dan is scheiden al ontzettend rot. Enorme teleurstelling dat het huwelijk niet liep zoals je hoopte, vaak met veel stress en gedoe. En als klap op de vuurpijl betaal je je scheel. Ik ken best wat mensen die nu zoveel gelukkiger zijn nu ze zijn gescheiden. Die hebben jarenlang gevochten voor hun huwelijk en achteraf was het jammer van de tijd en energie. En ze zeggen allemaal dat het ook enorm veel geld heeft gekost. Kan me goed voorstellen dat je de situatie nog een beetje minder pijnlijk probeert te maken door de kosten laag te houden en daarom kan ik me helemaal indenken dat hier reclame voor wordt gemaakt.

Dat 50 jaar samen vind ik soms overrated. Teveel verhalen gehoord van bejaarden die na het overlijden van hun partner bekenden dat ze geen fijn leven hebben gehad. Voor die mensen vind ik het jammer dat ze niet zijn gaan scheiden, omdat het 'niet hoorde'.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 22:46

Scheiden omdat je huwelijk niet liep zoals je hoopte... Vergeten die mensen dan dat je zelf ook de helft van je huwelijk bent? En dat je dus ook voor 50% de mogelijkheid hebt om er wat van te maken?

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 23:19

Ik begrijp dat het percentage scheidingen erg hoog is tegenwoordig. Te hoog wellicht. Toch kan ik niet voorkomen dat ik me stoor aan je bericht. Dat ligt waarschijnlijk volledig aan ervaringen die ik van gescheiden mensen heb gehoord. Ik heb nog nooit meegemaakt dat iemand 'maar zo' weer ging scheiden, zonder moeite te doen om het huwelijk te redden. In tegendeel. Ik snap niet dat ze nog zo ver zijn gegaan, zoveel hebben moeten doorstaan, om te proberen om iets te lijmen dat nooit heel was. Als ik zie hoeveel gelukkiger ze nu zijn, dan wil ik niet te zwaar oordelen over scheiden. Voor mijn gevoel ligt het probleem eerder bij het trouwen dan bij het scheiden. Maar dat is een andere discussie en heeft niets te maken met de advertentie in de OP.

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 10:01

Ik betaalde 10 keer zoveel voor onze scheiding terwijl ik eerst riep dat we waarschijnlijk niet zouden scheiden omdat we daar toch geen geld voor hadden. Hij zette door en ik moest het geld maar ophoesten en betaal daar nu twee jaar na dato nog steeds voor. We zijn 3 van de 5 keer naar de mediator geweest. Ze heeft ons goed geholpen en we hadden geen vechtscheiding en zelf al veel geregeld en alles verdeeld. Met 250 euro was ik een stuk blijer geweest. Het was zijn keuze. Niet de mijne. Ik had ervoor willen vechten maar hij heeft me in de steek gelaten voor een ander.

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-14 10:21

verootjoo schreef:
Scheiden omdat je huwelijk niet liep zoals je hoopte... Vergeten die mensen dan dat je zelf ook de helft van je huwelijk bent? En dat je dus ook voor 50% de mogelijkheid hebt om er wat van te maken?

Inderdaad verootjoo.

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 10:30

Dan moet die andere 50% ook nog maar net willen Verootjoo, want in je eentje werkt het niet :)