Aangifte van valse aangifte/beschuldiging

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 16:28

Normaal is het niet, maar er zelf zo verder in ingaan is dat evenmin. Je wint er niks mee, het kost je alleen energie.
En een echte aangifte kan je het niet noemen, het zal eerder een melding geweest zijn. Lijkt me sterk dat er een PV zou opgesteld zijn.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 16:28

stunning schreef:
Goof schreef:
Eens met Joolien.
Wat maak jij je druk om helemaal niks zeg.

Dus jij vind dat dit normaal gedrag is? Kan me niet voorstellen dat je zo opgevoed bent..

Nee, ik vind dat geen normaal gedrag,

Maar ik zou de eer aan mezelf houden. Meer dan wat vuile woorden en de politie aan de deur die je al snel geloofde is er niet aan de hand. Als ze je nou houden opgepakt of vastgehouden of zo, a la. Gewoon blokkeren die handel en verder met je leven.

Het zal mij ook niks verbazen als de politie haar ook stevig aangesproken heeft nadat ze bij jou zijn geweest dat ze hun niet moet lastigvallen moet onzin.
Laatst bijgewerkt door Shiloh op 29-07-14 16:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 16:29

Tsja ik zou hier toch ook niet om kunnen lachen. Je hebt toch maar de naam door zo'n grapjas. :n Kan me voorstellen dat TS hier verder mee wil. Heeft de politie je geen opties geboden TS?

BlackShadowZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 16:31

stunning schreef:
Ik werd door een bokker geattendeerd op het feit dat het nu lijkt alsof ik wat tegen de politie wil doen. Dit is niet het geval, ik wou alleen even zeker weten of de politie de waarheid zou hebben gesproken en of zij verplicht zijn om de waarheid te vertellen aangezien die mevrouw nu ineens beweert van niet.

Ik ben niet van plan om haar hier mee weg te laten komen. Heb 20000x gezegd dat het een teef is, dus het sowieso niet haar hond kón zijn, ik heb niks te zeggen over of ze mag komen kijken bij het hondje ofniet omdat het niet mijn hond is en het hondje al niet meer bij mij was en daarom maar de politie met zo'n leugen op mij af laten komen.. Vind ik absoluut niet normaal en ronduit asociaal!!

Kan ze nog zo wanhopig zijn, zo ga je niet met mensen om. Ik heb zelf mijn uiterste best gedaan voor haar om haar te kunnen geruststellen dat het wél om een teefje ging en heb meer voor haar gedaan dan ik moreel verplicht ben. En voor wat?? Een aangifte met valse beschuldiging? Heb nog geen dankjewel voor de moeite gehad van mevrouw, zelfs niet nadat de politie aan haar bevestigd had dat het idd een teefje was en níet haar hond...

Nogmaals zoas ik eerder schreef...Is er hier sprake van een melding en geen aangifte. Een valse melding is niet strafbaar.

Ik begrijp je frustratie volkomen en het is absoluut niet netjes wat mevrouw heeft gedaan. Maar laat de politie alsjeblieft belangrijker werk doen.

BlackShadowZ

Re: Aangifte van valse aangifte/beschuldiging

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 16:33

Mocht je bewijs hebben dat mevrouw tegen andere mensen zegt dat jij een dief bent oid. Kun je gaan denken aan aangifte doen van smaad/laster. Maar ik vraag me af of de politie dit ernstig genoeg vind. (Lees: als mevrouw tegen één goede kennis zegt dat je een dief bent, is dat dus niet genoeg. Zet ze open en bloot ergens op FB dat jij een dief bent, heb je een grotere kans.

flitzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 16:40

Wat een rare vrouw zeg. Ben ik de enigste die misschien heel zwart wit denkt en dat die vrouw op een goedkope manier aan een hondje wou komen. (het is lijkt momenteel een rage te zijn om honden te stelen..) Het kan natuurlijk zijn dat dat zij echt haar hondje kwijt was, maar ik vind dit toch wel erg ver gaan.
Wat betreft de politie die heeft gewoon haar werk gedaan en een en ander nagetrokken. Ik snap dat dit een erg vervelende situatie is maar waarom ga jij niet naar de politie om hun uit te leggen, dat jij de hele gang van zaken vreemd en vervelend vind. Misschien dat de politie jou hierin advies kan geven wat jij hierin verder kan doen. (als je er iets aan kan doen)

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 16:47

Mocht je toch enige genoegdoening willen, stuur al haar "vriendjes" op facebook een bericht dat de zaak inmiddels is opgelost, mevrouw heeft antwoord van de politie gehad dat het niet haar hond is zoals jij zei. Dat je het erg vervelend voor mevrouw vind dat haar hond nog niet gevonden is maar dat ze mensen beter kan geloven in plaats van ze de politie er op af stuurt(weet meteen iedereen wat voor dramaqueen ze is)

stunning

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-14 19:39

Het is 100% een aangifte geweest en geen melding. Zij wist mijn adres niet en heeft de politie verzocht op mijn adres op te zoeken en naar mij toe te gaan; met andere woorden: mij opgespoord.
Citaat van Inet: Een aangifte is een verzoek tot opsporing: eigenlijk vraag je de politie met de aangifte om de dader op te sporen.
Er is wel dergelijk iets van een proces verbaal opgemaakt, aangezien de politiemannen naderhand met elkaar onderling hadden af gesproken, waar ik bij stond, wie het rapport ging opmaken en hebben mijn gegevens nog aan mij nagevraagd of die klopten en ik hier nog een bericht van zou krijgen.

Ook heb ik inmiddels de FB pagina gevonden waar zij dit met heel veel mensen heeft besproken en mij in een heel negatief daglicht heeft gezet en waar overduidelijk meerdere malen over aangifte werd gesproken, ook door mevrouw zelf. Als ik na mijn studie ga solliciteren en mijn toekomstige baas zou mij gaan googlen en op die pagina terecht komt, dan ik het wel schudden met een baan hoe er over mij gesproken word.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 19:49

"Alles wat je aandacht geeft, groeit..."

Heel vervelend dat dit is gebeurd, maar het beste lijkt mij om het te negeren.
Als je wat wilt, vraag dan advies aan bijv. een jurist wat te doen.
(hoeft niet persé aangifte te zijn)

Luckystory

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 19:53

Ik denk dat je hier wel degelijk wat mee kan TS.
Als ze jou openbaar onterecht in een slecht daglicht stelt, vind ik dat laster.
En dat is gewoon strafbaar.
Als je er zelf wat mee wil doen, denk ik dat daar wel mogelijkheden zijn... Maar dat zal dan civiel zijn en niet strafrechterlijk. Misschien eens info over inwinnen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 19:56

Fijn he facebook, heeeerlijk }>
Wat ben ik toch blij dat ik me daar niet mee bezig hou.

Ja inderdaad, werkgevers spitten facebook ook uit.
Dus pas op met wat je daar schrijft.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 20:00

Nou, mijn werkgever niet hoor :') Die weet niet eens hoe een muis werkt _O-

BlackShadowZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 20:14

stunning schreef:
Het is 100% een aangifte geweest en geen melding. Zij wist mijn adres niet en heeft de politie verzocht op mijn adres op te zoeken en naar mij toe te gaan; met andere woorden: mij opgespoord.
Citaat van Inet: Een aangifte is een verzoek tot opsporing: eigenlijk vraag je de politie met de aangifte om de dader op te sporen.
Er is wel dergelijk iets van een proces verbaal opgemaakt, aangezien de politiemannen naderhand met elkaar onderling hadden af gesproken, waar ik bij stond, wie het rapport ging opmaken en hebben mijn gegevens nog aan mij nagevraagd of die klopten en ik hier nog een bericht van zou krijgen.

Ook heb ik inmiddels de FB pagina gevonden waar zij dit met heel veel mensen heeft besproken en mij in een heel negatief daglicht heeft gezet en waar overduidelijk meerdere malen over aangifte werd gesproken, ook door mevrouw zelf. Als ik na mijn studie ga solliciteren en mijn toekomstige baas zou mij gaan googlen en op die pagina terecht komt, dan ik het wel schudden met een baan hoe er over mij gesproken word.

Als er een aangifte is gedaan kom jij er niet zo makkelijk vanaf door even uit te leggen dat het een misverstand is. Dan word jij opgebeld of krijg jij een brief waarin je verzocht word je te melden, en zo niet wordt je opgehaald. Bij een aangifte wordt jij als verdachte op het bureau verhoord.
Mevrouw kan wel spreken van een aangifte, maar mevrouw klinkt in mijn oren niet echt alsof ze weet waarover ze praat. En als ze enig verstand had van de politie, had ze geweten dat deze truc niets uit zou halen. Verder hoeft er ook geen aangifte te zijn om een rapport op te maken.

Nogmaals je kunt naar de politie ivm. laster/smaad. En als zei daadwerkelijk jou zwart maakt op die fb pagina sta je in je recht. Maar maak het allemaal niet groter dan het is.

Overigens als er aangifte is gedaan zoals jij beweerd, en de politie komt aan jou deur, en het blijkt dat mevrouw had gelogen. Wordt mevrouw vanzelf vervolgd. 1+1=2 ook voor de politie. Het is dan voor de politie ook duidelijk dat zei heeft gelogen, en dat laten ze niet zomaar lopen.

Beau_Myrthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 20:18

Ligt er natuurlijk aan welk werk je gaat doet. Van klasgenoten hoorde ik dat heel hun Facebook bij langs was gegaan met de vraag dat als ze aangenomen werden de half naakte vrouw op hun omslagfoto er af kon :=

Daarnaast zou ik het zelf ook niet fijn vinden als mijn naam zwart wordt gemaakt op Facebook of waar dan ook op internet door z'n persoon...

Tuurlijk is aandacht geven aan z'n vrouw ook niet goed maar wat anders? Lastige keuze vindt ik zelf..

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 20:21

wordt je zwart gemaakt op een openbare site met naam en toenaam?

BlackShadowZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 20:22

@Beau_Myrthe je hebt helemaal gelijk. Het gaat hier ook niet om het feit of ze wel of geen gelijk heeft qua het laster/smaad verhaal. Daarin staat ze in haat recht, mits ze het kan bewijzen. En het moet wel 'iets' zijn. Dus naam+toenaam. Het moet een bepaalde ernst hebben. Niet dat iemand een keer ergens je voornaam heeft laten vallen in een boze bui.

Maar dat van die aangifte kan niet kloppen.

Ocean_Child

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 20:28

stunning schreef:

Goh, ik vind je nogal bitter... Zoals ik al eerder schreef, die mevrouw is waarschijnlijk radeloos en wanhopig op zoek naar haar hondje. Ze kent jou niet en omdat ze het zelf niet mocht checken en toch zeker wilde weten dat dit niet haar hond was, heeft ze de politie ingeschakeld.
Het is voor haar nu duidelijk dat het haar hond niet was en dat is al verdrietig genoeg.

Overigens, zou ik als jouw toekomstige werknemer dit topic tegen komen en lezen hoe weinig compassie je kan tonen naar een radeloze vrouw en lezen dat je zo flexibel bent als een betonnen paal, zou ik me eerder achter de oren krabben dan wanneer ik alleen zou lezen dat je een gevonden hond hebt opgevangen, waarover een misverstand is ontstaan.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 20:39

Wij hebben hetzelfde meegemaakt met een kat op mijn oude werk, die liep er al een jaar af en toe. En toen opeens dag en nacht, na 2 maanden hebben we briefjes opgehangen en amivedi ingeschakeld. Na nog eens 3 weken hebben we de kat gevangen en aan een collega meegegeven. 2 dagen later was er iemand die toevalig een flyer zag en ervan overtuigd was dat het de kat van haar schoonouders was, 2 dorpen verderop en al 6 maanden vermist. Collega beloofde haar aan andere collega te vragen om nogmaals de kijken of er 1 chip in zat (bij de 1e controle niets gevonden), de dag erna had ik ze aan de lijn en gemeld dat het niet kon omdat de kat al minimaal 1 jaar bij ons rondliep. Dag erna stonden schoonzoon weer aan de deur, want ze vonden het een warrig verhaal en wij hielden info achter. Helaas was ik er niet en heeft iemand ze het nummer van de collega die de kat had gegeven. Die werd via de telefoon al bedreigd, gelukkig is ze vrij nuchter en heeft gelijk gezegd, we gaan naar de DA treffen je daar, en dan kunnen jullie zien dat het niet jullie kat is. Dus hup naar de DA, en het was idd niet hun kat. Probleem opgelost zou je denken. Maar nee hoor, de geëmigreerde eigenaren van de kat kwamen speciaal over vanuit Frankrijk om te komen kijken, hebben mijn collega zo ver gekregen dat ze langs mochten komen, en kwamen binnen, bekeken de kat en wisten collega te melden dat ze vast en zeker de kat verborgen hield en een andere kat toonde. Dat was toch wel de druppel, en ze heeft ze de deur gewezen.

Moraal van het verhaal, mensen die hun huisdier kwijt zijn zijn echt in paniek en niet echt voor rede vatbaar...

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 21:02

Pfff je doet je naam wel eer aan zo....

"Stunning"

Het verbaasd mij echt dat je je hier zo druk om maakt.

Het punt waar jij mee zit is dat je als leugenaar afgestempeld word.
Maar je weet zelf wel beter toch.
Gewoon boven staan!

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 23:29

SaskiaKa schreef:
stunning schreef:

Goh, ik vind je nogal bitter... Zoals ik al eerder schreef, die mevrouw is waarschijnlijk radeloos en wanhopig op zoek naar haar hondje. Ze kent jou niet en omdat ze het zelf niet mocht checken en toch zeker wilde weten dat dit niet haar hond was, heeft ze de politie ingeschakeld.
Het is voor haar nu duidelijk dat het haar hond niet was en dat is al verdrietig genoeg.

Overigens, zou ik als jouw toekomstige werknemer dit topic tegen komen en lezen hoe weinig compassie je kan tonen naar een radeloze vrouw en lezen dat je zo flexibel bent als een betonnen paal, zou ik me eerder achter de oren krabben dan wanneer ik alleen zou lezen dat je een gevonden hond hebt opgevangen, waarover een misverstand is ontstaan.

Hoezo, weinig compassie. Ts heeft er alles aan gedaan om te bewijzen dat het niet de hond van mevrouw was, aangegeven dat het een reu ipv een teef is, hoe oerdom kun je dan zijn om mensen moedwillig een aangifte aan de broek te smeren, moet niet gekker worden. Mevrouw was niet radeloos, ze was verkeerd bezig. Als ik een hond kwijt was en ts gevraagd zou hebben of het een teef was en ik kreeg te horen dat het een reu was dan was het voor mij klaar, hoe wanhopig ik ook was. Die mevrouw heeft zelfs leugens verspreid door te zeggen dat ts de hond via mp wilde verkopen. Ik zou contact met haar zoeken ts en haar netjes doch dringend vragen de berichten over je te verwijderen. Doet ze dat niet en blijft ze dwars dan meld je haar heel simpel dat je aangifte van laster en smaad gaat doen.

manon_goldy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 23:36

ThreeFingers schreef:
Pfff je doet je naam wel eer aan zo....

"Stunning"

Het verbaasd mij echt dat je je hier zo druk om maakt.

Het punt waar jij mee zit is dat je als leugenaar afgestempeld word.
Maar je weet zelf wel beter toch.
Gewoon boven staan!

Als je het topic had doorgelezen had je gezien dat TS als dief bestempelt word op facebook en dit invloed kan hebben op haar baan...

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 08:41

Ik vind het nogal een uitspraak die je doet Saskiaka. Hoop dat jouw toekomstige werkgever jouw bericht niet leest, want ik vind het echt niet netjes om TS hier voor uit te maken.
Als ik mijn best deed om beestje bij de juiste eigenaar te krijgen en ik werd zo besproken op fb zou ik er ook werk van maken. Is die vrouw nou helemaal gek geworden.

Volgens mij kun je op fb aangeven dat zoekresultaten niet op google voorkomen... maar blijft naar als dat zo openbaar besproken wordt.

Lindaonline

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 08:51

Persoonlijk zou ik het laten rusten. Op deze manier blijf je ermee bezig. Neemt niet weg dat het heel vervelend is want je naam wordt wel op die Facebook pagina genoemd. Misschien heb ik er overheen gelezen maar waarom heb je de hond niet overgedragen aan de dierenambulance?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 08:52

omdat ze de eigenaar redelijk snel gevonden had?

Lindaonline

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 08:58

Ik had eerst zelf in de buurt rond gevraagd (omdat het hondje ook in de buurt is gevonden) en daarna het hondje aangemeld bij Amivedi en de dierenambulance. Op Facebook een oproepje plaatsen is wel mogelijk (heb geen Facebook :+ ) maar dan houd je het zelf in de hand.