Verhuizen: dorp of stad?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Bootsiebob

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-14 14:35

eigenlijk omdat ik huur altijd een beetje als geld uitgeven dat je niet meer terugziet beschouw. De prijzen op de huizenmarkt zijn nu op z'n laagst, daarom is het wel een goed moment om te kopen als investering denk ik. (Ook moeten de huisdieren mee, dus die moeten ook toegestaan zijn).

Wat ik wel denk is dat het zo is als met bruidsjurken: je herkent de juiste woning meteen als je hem ziet. En dan is er zo'n aankoopmakelaar bij gelukkig die niet door de roze bril kijkt. Je wilt ook geen bouwval kopen omdat het er zo leuk uitziet.

Bij twijfel niet doen, dat zei iemand pas ook tegen me. Dat is wel een goede tip, maar ik ben wel een hele erge twijfelkont, alles wordt tien keer overdacht bij mij.

Maar om dan maar te gaan huren lijkt ook weer een beetje vermijding van de knoop door willen hakken. Alhoewel het geen pakje boter is natuurlijk

@Welliej: dat van die rust na een drukke dag lijkt me echt zo fijn. En dan geen knetterende brommers en verkeer door je straat, maar lekker buiten zitten en naar de vogeltjes luisteren
Laatst bijgewerkt door Bootsiebob op 27-07-14 14:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Roosch

Re: Verhuizen: dorp of stad?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 14:36

Ik denk dat je je meer zorgen maakt om de reistijd en om hoe anderen erover denken dan dat je twijfelt of je wel in een dorp wil wonen, klopt dat?

Bootsiebob

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-14 14:41

Roosch, ik denk dat je daar gelijk in hebt. Het is mijn leven en mijn keuze. En de twijfel komt vooral door angst de verkeerde beslissing te maken en door wat anderen zeggen

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 14:42

Dan is de vraag simpel: Wat wil jij? :D :D

Ik proef enthousiasme over het dorp in kwestie in je posts. Wees niet bang om een grote stap te zetten, het biedt tal van mogelijkheden. (zegt degene die 320 km verderop is gaan wonen)

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 15:29

Bootsiebob schreef:
Roosch, ik denk dat je daar gelijk in hebt. Het is mijn leven en mijn keuze. En de twijfel komt vooral door angst de verkeerde beslissing te maken en door wat anderen zeggen

Beslissingen zijn nooit fout, ze kunnen mee of tegenvallen maar zijn nooit fout. Net zoals je zegt, kopen is op dit moment een goede optie dus dan gewoon doen. Echte vrienden verlies je nooit, ook al zit er een zee tussen. Je merkt vaak wel wie echte of iets minder echte vrienden zijn maar ik persoonlijk vind dat geen nadeel. Wat betreft je ouders, het klinkt hard maar jij moet je daar thuis voelen en zij hebben niet het eeuwige leven. Als je wel dichtbij blijft wonen en je wacht nog twintig jaar dan hoef je het niet meer te doen. Jij bent in een bevoorrechte positie, buiten wonen met de stad binnen handbereik.

Paardennamen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 18:14

En een dorp tussen je huidige woonplaats en je werk in? Kun je beide kanten op :)