Wie kent het.. (huis)dieren achterlaten?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

antje_vip

Re: Wie kent het.. (huis)dieren achterlaten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 23:41

Hier ook. Maar toen wij voor het eerst een week op vakantie waren (kat kreeg wel verzorging), en wij kwamen terug, was dat beest helemaal overstuur. In een soort shock. Enorme ogen en zat maar stil voor zich uit te staren... arm beessie :(:)

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 23:43

xBerber schreef:
Tja.. Morgen gaan we voor twee weken op vakantie naar limburg. Mijn parkietje Vogel heb ik achter gelaten bij een gezin met twee andere pietjes. Hij zit daar dus helemaal goed.. Maar toch knaagt het. Wat als hij ziek word? Wegvliegt? Vogel is echt mijn 'kindje' ( :o ) dus het blijft door mijn hoofd spoken. Het liefst had ik hem zo weer meevnaar huis genomen..

Vroeger had ik dit ook met onze vorige hond kat en konijn.. Toen moest ik echt huilen. Nou ben ik wel wat ouder maar het gevoel blijft...
Wie kent het?

Als je goede afspraken met met de oppas dan groeit je vertrouwen en is er ook minder onrust als je weggaat..

voor mijn katten maak ik altijd de volgende afspraken:
- ik geef voer mee, ruim voldoende voldoende voor de periode dat ik wegblijf
- mijn oudere kat heeft wat reuma.. niets aan doen, tenzij het na 3 dagen nog niet over is, dan mogen er pijnstillers gegeven worden.. is het een aanval waarbij de oppas zich niet fijn voelt, dan mogen ze gelijk geven.. na 7 dagen naar Da als het blijft aanhouden
- bij ongevallen, vechtpartijen met bloederige afloop mogen ze gewoon naar de DA.
- dierenartsbehandelingen zijn akkoord tot 500 euro, zonder dat hiervoor ingrijpende operaties nodig zijn.
- dierenarts moet contact met mij opnemen voordat hij zaken gaat opereren die alleen maar levensrekkend zouden zijn, of bij situaties waarbij hij twijfel heeft over het resultaat.
- bij onnodig lijden hoeft de oppas geen toestemming van mij te hebben, ze mag direct besluiten mijn dier in te laten slapen zodat onnodig lijden mijn dier bespaard wordt. Ik wil ook niet dat mijn dieren in leven worden gehouden tot mijn terugkeer, zelfs niet als ik met spoed terug zou komen..

ik laat ook altijd 150 euro achter, voor het geval er iets is waarvoor directe betaling noodzakelijk zou zijn.

freespirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 23:46

Ik kan het dus niet...m'n beessies achterlaten om op vakantie te gaan en ik wil ook niet dat een ander er voor zorgt :n

Mijn echtgenoot heeft een internationale baan, zit voor zijn werkgever in de beste hotels en heeft inmiddels ruim 800.000 Frequent Flyer Miles bij elkaar gevlogen. Ik zou gratis mee kunnen vliegen en met hem in die hotels kunnen verblijven.....hij gaat z'n werk doen en ik zou de toerist kunnen uithangen.

Maarrrrr.....ik moet er niet aan denken m'n Border Collie achter te moeten laten en m'n twee poowns, zelfs niet voor een weekendje, NO WAY :n

Ik heb echt prachtige kansen laten schieten: Zuid Afrika, Australie, Dubai, volgens mij alle landen in Europa, Amerika, noem maar op %)

Zo jammer, maar ik denk dan maar zo, als m'n hond er ooit es niet meer is, grijp ik m'n kans. Nu voel ik me té verantwoordelijk voor m'n vriendje. Ik ben één keer eens gaan kijken bij een hondenpension. Toen ik weer buiten stond heb ik heel hard staan huilen. Manlief heeft diezelfde middag nog m'n ticket naar Zuid Afrika geannuleerd :')

Ach, mijn tijd komt nog wel :roll:

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 00:00

hhmmmm....drie katten twee honden en een hamster en mijn paard.
Is gewoon lastig onder te brengen als je ook nog eens hoge eisen hebt :')
Mijn oudste hond stopt met eten en drinken en poept en plast niet meer tot we terug zijn.
Mijn katten lopen binnen en buiten en laten zich niet meer in huis gevangen houden.
Mijn paard heeft ook zo zijn dingen.
Alleen de hamster is een makkie.......

Wij zijn wel op vakantie geweest en ik zou heel graag nog eens willen maar dan langer dan twee weken.
Dankzij lieve mensen kon ik het wel los laten toen we eenmaal op bestemming waren.
We hebben flink feest gevierd maar het afscheid nemen is wel erg lastig hoor :o
|Hoewel ik er enorm veel zin in heb nog eens lekker een poos weg te gaan is het onderbrengen van mijn dieren toch altijd een punt van discussie........

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 00:01

Ik sla voor al mijn dieren nooit of erg zelden een dag over.
Maar 8 dagen per jaar (langer gaat echt niet) ga ik wel op vakantie.
Heb er wel moeite mee, zeker gezien ik 2 pony's in de ziekenboeg heb staan :(
Ik bel ook altijd op iedere dag om te vragen hoe het met alles gaat :')
En daarna bel ik een keer mijn ouders :')
Ik denk maar zo, ik werk het hele jaar hard om die beesten te onderhouden en tijd voor mezelf mag er ook wezen!
Gelukkig zijn er lieve betrouwbare mensen die voor alles zorgen.
Maar meer als 8 dagen per jaar?
Noooooooooooooooo way

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 00:03

Ik heb 2 katten die ik van morgen tm vrijdag achterlaat bij mij thuis.

Mijn moeder en zusje gaan ervoor zorgen

Zal ze best missen die 2 donderstenen

Depende

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 00:03

Normaal zou ik zeggen nee ik herken het helemaal niet, maar ik zie nu al op tegen volgend weekend. Normaal gesproken laat ik mijn dieren achter bij mijn vader en die zorgt er goed voor, misschien nog wel beter dan ik (ben nog wel eens geneigd tot wat extra voeren, wat ze eigenlijk niet moeten hebben een klein beetje maar, maar veel beetjes tellen op) maar nu moet ik ze achterlaten bij mijn broertje. Nu is het niet zo dat hij bewust niet zou voeren oid, maar hij is soms een beetje laks en een beetje een uitsteller.

Dat zorgt bij mij voor onrust, zo van nu gaat de hond 2 uur later uit dan normaal (ze kan wel in de grote tuin) en de pony's krijgen 1x per dag een grote strook gras ipv 2x de helft. Zit me nu al helemaal op te vreten, zoals te merken aan de licht neurotische post. :=

_Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 00:10

Ik.
Ik ga 1x per jaar, Max 5 dagen weg...
Twee weken ervoor doe ik al niks anders dan mopperen dat ik geen zin heb.. Dat ik niet wil..
En de laatste dag van de vakantie heb ik om 8u sochtends m'n tassen klaar staan. "Kunnen we nu gaan?"

Ik vrees dat dit nooit gaat wennen...

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 00:43

Ik ben regelmatig 2 dagen (1 nachtje) weg. Heb daar helemaal geen probleem mee en kat lijkt er ook geen last van te hebben.

Donderdag vertrek ik 3 weken naar het buitenland en dan ga ik hem toch wel erg missen! Kat logeert bij mijn moeder, dus ik weet dat hij het daar super heeft! Hij is ook dol op mijn moeder!

Ik heb het altijd een beetje moeilijker vlak voor vertrek, mijn kat is dan vreselijk plakkerig omdat hij voelt dat er wat gaat gebeuren en dat vind ik wel zielig. Het is nu echt "me and my shadow"

Dus, meneer krijgt nog meer knuffels als normaal, haha! :D

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 03:55

pony"s worden hier door mijn moeder verzorgd die missen niks, en ik mis hun wel maar dat gaat wel. De honden gaan sinds 3 jaar mee en dat is voo mij een megageruststelling, ik heb veel minder heimwee, vorig jaar maar liefst 3 weken weg geweest.

Bon_charmeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 04:09

Ik dit jaar naar Malta geweest en moest hond en kat ook achter laten pesion oid moest ik niet aan denken hb nichtje vn 17 gevraagd of ze een week in mijn huis wou bivakkeren! Zodat de hond niet helemaal uit zn doen wss, de eerste 3 dagen wou die slecht eten daarna ging het eel maar pfff wst hb ik mn maatje gemist! Elke dag kreeg ik wel fotos via de app! En via Skype nog ff gezien maar voor een 2 e X nooo wayyy

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 06:50

Vroeger vond ik het heel erg, was ik vooral heel bang dat ze dood zouden zijn als we terug kwamen, helaas is dat ook 1x gebeurd en daar was ik echt zo naar van.

Inmiddels heb ik er geen moeite meer mee, pony's staan in goede handen en onze zoon gaat altijd gewoon mee.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 07:44

Wij hebben drie katten. Die laat ik niet graag achter, gelukkig hebben wij een super buurvrouw die vanuit thuis werkt en dus een paar keer per dag bij ons naar binnen loopt en voor ze zorgt.

Bij ons in de familie en schoonfamilie ben ik de oppas. :+ Heb voor 16/17 augustus alweer de honden van mijn zus en schoonzus te verzorgen.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 07:44

Dit is ook de reden dat ik nooit op vakantie ga.
We hebben 3 katten, twee konijnen, een hond en een pony (staat in pension)
En een dag de verzorging aan anderen overlaten dat red ik wel maar ik kan ze niet langer missen.
Veel mensen moeten juist op vakantie om hun rust te vinden, maar dat heb ik niet.
Ik zou juist stres hebben van alles regelen met de dieren, erbij weg moeten en met terugkomst weer vanalles regelen.
Ben ook nog nooit met het vliegtuig geweest of verder weg dan Amenland en Luxemburg.
Dus ik kan me jullie dilemma wel voorstellen.

char1900

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 07:52

ik moet morgen ook afscheid nemen ;( Ik ga me kindjes zo missen!

Hikarii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-14 08:27

Polly schreef:
Vroeger vond ik het heel erg, was ik vooral heel bang dat ze dood zouden zijn als we terug kwamen, helaas is dat ook 1x gebeurd en daar was ik echt zo naar van.

Inmiddels heb ik er geen moeite meer mee, pony's staan in goede handen en onze zoon gaat altijd gewoon mee.

Dat bovenste dus ook. Bij mij nooit overkomen alleen onze poes van 19, die we inmiddels in hebben laten slapen, was naar buiten gegaan en bij iemand anders naar binnen omdat ze aandacht tekort kwam volgens madam zelf. Vrouwtje woonde twee Straaten verder dus hadden haar oplaten halen door de dieren ambu.. Gelukkig hadden we haar, terwijl we op vakantie waren, teruggevonden. Toen was het alleen een heel gedoe want ze wilden haar onderzoeken (en dus onder narcose) omdat ze mager en ziek was(tumor in neus) hadden ze dat gedaan was ze nooit meer wakker geworden.. Gelukkig hebben we daarna nog een half jaar mogen genieten van haar.

flare

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 08:48

Wij laten dit jaar voor het eerst onze hond thuis (24e is ze 8 geworden), daarvoor altijd meegeweest. Zal wel even moeilijk worden :( Zou zo graag willen dat ze meegaat.. Maar het is ook wel eens fijn om niet zo afhankelijk van een hond te zijn denk ik, maar toch. Ook hebben we 2 schildpadden, konijn en mijn 2 muizen maar daar heb ik dan weer totaal geen moeite mee.

Heel wat jaar geleden hadden we ook een andere hond, toen zij bijna 13,5 was (labrador) gingen wij op vakantie (geloof in 2009/2010 ofzo) en namen de andere hond mee, maar lieten haar bij onze oom. Ging gewoon net zoals elk jaar goed, 2 weken na thuiskomst ofzo ging ik op mijn eerste ponykamp. Ik had nog gevraagd of mama een kaartje wilde sturen met daarin hoe het met de dieren ging. Dinsdag kwam ie aan, alles ging gewoon goed. Woensdag ging ze mee met pap wandelen in het bos, niet ver voor de auto stortte ze in en 2 uur later was ze overleden, thuis.. O wat was dat rot zeg, heb ook helemaal geen afscheid kunnen nemen :\ ;(

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 08:52

Pfoe ja, ik heb er ook last van. Onze drie honden gaan gewoon mee op vakantie, lijkt me vreselijk om ze te moeten achterlaten, zit er ook eentje met verlatingsangst bij... Mijn fretje kan ik niet meenemen en toen we hem bij het pension gingen afzetten heb ik echt een traantje weggepinkt, zucht :')

De paarden weet ik dat in goede handen zijn en krijg ik ook een dagelijkse update van. Maar ben toch altijd heel blij als ze de vakantie overleeft hebben :P

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 09:31

Gelukkig zijn er meer mensen die er last van hebben! Ik ook! Terwijl ik het perfect voor elkaar heb. Woon in het achterhuis van mijn ouders. Dus ik hoef mijn dieren niet eens te verhuizen. En ze zijn wel gewend dat mijn ouders ze af en toe eten geven of uit laten. Maar toch. In januari zijn voor het eerst een nacht in een hotel geweest. Zonder hond! Pff niks aan. Dacht steeds ligt ze daar de hele dag te wachten op ons. Terwijl mijn ouders haar wel 3 of 4 keer uit laten. En haar even in huis nemen maar toch! Haha eigenlijk best erg. Mijn konijnen en paarden mis ik eigenlijk niet zo. Maar die zijn niet de hele dag bij mij. En marijke is wel blij dat ze een week niks hoeft te doen. En mijn pa verwend ze altijd dat zit wel goed. Maar onze hond nemen we zoveel mogelijk mee. Misschien dat wij nog wel dagjes weg gaan. Misschien een 1 nacht zonder hond.

flare

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 09:39

Hah ik wist dat ik iets was vergeten.. kan het alleen niet meer wijzigen :P Ons paard hebben we nu 3 zomers zegmaar, we hebben nog goed contact met de vorige eigenaresse die afentoe langs komt om les te geven en zal haar als wij op vakantie zijn voor ons verzorgen en beweging geven dus dat zit wel goed :) mis haar wel, maar de hond toch echt het meest.

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 09:42

Ik mag elk jaar nog met mijn ouders mee op vakantie, maar ik doe het niet want zij willen mijn hond niet in de auto. Nou, dan komen we allebei niet :) Misschien volgend jaar met de trein of zo, maar ook dat is een flink eind naar Zuid Frankrijk :=

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 09:43

Ik ken het maar dan van de andere kant. Ik heb nm een hondenpension.
Meestal is het zo dat de eerste keer voor het baasje het moeilijks is . (de hond is na een uurtje gewent)
Zou best eens zelf echt op vakantie willen maar door omstandigheden kan dat niet. Dan zou ik zeker zonder dieren gaan.

liesJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 09:46

ik heb er ook niet heel veel problemen mee :o

katten gaan altijd naar het kattenhotel waar ze de tijd van hun leven hebben, heerlijk spelen met andere katten..

paard wordt door iemand van stal gedaan..

zowel door stal als kattenhotel krijg je geregeld een mail met foto's en hoe ze het doen.

_Dracarys

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 09:50

Ik! Nu voor de 2e keer op vakantie en ben ook als de dood dat mn valkparkietjes wegvliegen! ze zitten bij de kweekster (1,5 uur rijden) van 1 van mn valkjes in de buiten volière maar dan nog haha..

Noukie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 09:51

De hond die wij hebben is achtergelaten aan een paal en hij is binnengebracht in het politiekantoor bij mijn papa ze gingen hem laten inslapen omdat er geen plaats meer was in het asiel en mijn papa heeft hem meegenomen en nu is hij in oktober 2 jaar bij ons en beste maatjes met de hond voor foto's kijk in profiel hij is de grote *\o/*