Microsoft oplichters hebben me net gebeld!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 23:25

_Nadia_ schreef:
Oh die bellen hier gemiddeld 4 keer per week. Blijf volhouden dat ik helemaal geen computer of wat dan ook heb, en ga daar ook gigantisch lang mee door. Worden ze vanzelf gek en hangen op

lollllll en voor de gevorderden.. eerst allerlei vragen stellen, veel knikken en luistergeluiden maken (hier en daar een oerwoud geluid ertussendoor strooien voor de verwarring) om na 20 minuten pas te melden dat je geen pc hebt uit principe (principiële geitenwollensok).. Als je het dan nog verder wilt doorvoeren ga je hem ook nog de leslezen over hoe slecht pc's zijn voor het millieu en ga je hem interviewen over global warming..

_Nadia_

Re: Microsoft oplichters hebben me net gebeld!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 23:30

Ja precies, of lekker volhouden dat je alleen Apple hebt ofzo, ook altijd leuk.

melaniepk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 23:31

Geniaal :')

U want to clean my Windows ?
Here's a Bucket :Y)

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 23:35

Ik werd laatst gebeld van ja is dit mevrouw X?
"Nee."
O dan heeft iemand je nummer ingevoerd. Je moet nu een bandje inspreken anders blijven ze je bellen.

Opgehangen.

Zodra iemand zegt "je moet" over de telefoon ofzo is het hoorn erop.

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 23:40

Wij hebben het een tijdje geleden ook gehad. De eerste paar keer geantwoord dat wij helemaal geen Windows PC hebben.. En na een tijdje begon het me zo dwars te zitten dat ik een onwijze tirade tegen ze heb gehouden over dat ze nu wel belachelijk vaak bellen en dat het een stel oplichters zijn. Daarna nooit meer gebeld :D

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 23:42

Bij mijn vriendin blijven ze hardnekkig bellen,nu zet ze de telefoon met de lijn open in de vensterbank en klopt dan op het raam,zitten ze zolang ze het volhouden naar een luid kefferende chihuahua te luisteren :D

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 23:55

SharonIndezz schreef:
weet je wa je moet doen als die morrons bellen??? zeggen dat ze een momentje moeten wachten... zet je een muziekje aan op je laptop en leg je telefoon erbij.... sommige zijn echte diehards.. heb er ooit eentje gehad die hield 20 minuten vol :')

Ik doe ook zoiets, in net zulk slecht Engels zeg ik dat my husband over de computer gaat, just a moment, I will call him, en leg dan de telefoon op tafel, en ga gewoon door met wat ik aan het doen was. Op een gegeven moment hangen zij wel op. Sukkels.

Dat 'no you are NOT' vind ik ook wel een goeie! :D

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 23:58

Hier nog niet gebeld gelukkig. Maar als ze bellen ga ik gewoon in het Spaans banketstaaf denk ik, dan zijn ze ook zo klaar :D

xGoldenHero

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 01:03

Als ik even niets te doen heb ga ik er uitgebreid voor zitten. Helemaal als ze al meerdere keren hebben gebeld.

Vooral energiemaatschappijen kunnen er wat van.

Laatst weer 1 met een bepaalde actie:

Man: Spreek ik met mevrouw D?
Ik: Ja, hier.
Man: ik zie dat jullie geen energie hebben van ons.
Ik: Klopt.
Man: ik mag u een geweldige aanbieding doen!
Ik: Meneer, vertel, vertel!
Man: Oke mevrouw (blabla)
Ik: meneer, dat lijkt me geweldig! Ik betaal me nu scheel aan energie doordat ik een nieuwe hobby heb. De laatste maanden betaal ik 7 keer zoveel als eerst!
Man: maar mevrouw! Dat mag nooit! Van wie heeft u nu energie?
Ik: energie"nogwat"
Man: maar mevrouw, wat voor een hobby heeft u dan dat zoveel energie nodig heeft, als ik mag vragen,
Ik: Nou meneer, ik heb sinds een paar maanden mijn enorme zolder vol gezet met wiet planten! Maar ik heb me een beetje verkeken op de kosten.
Man: - stilte-
Ik: Sinds vorige week tap ik het af van de lantaarnpaal voor ons huis dus ik ben benieuwd wat de kosten zijn vanaf vorige week.
Man: -stilte- uh uh
Ik: meneer bent u er nog?
Man: uh ja mevrouw, maar... Maar...
Ik: nog even over die aanbieding?
Man: stilte
Ik: nou meneer, als er niet meer dan dat uit komt zal ik maar weer verder gaan met het voorlezen aan mijn plantjes, fijne middag!

Tot nu toe 2x dit gesprek ongeveer gehad. Geweldig!

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 01:15

xGoldenHero :)

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 01:19

xGoldenHero schreef:
Als ik even niets te doen heb ga ik er uitgebreid voor zitten. Helemaal als ze al meerdere keren hebben gebeld.

Ik: meneer, dat lijkt me geweldig! Ik betaal me nu scheel aan energie doordat ik een nieuwe hobby heb. De laatste maanden betaal ik 7 keer zoveel als eerst!
Man: maar mevrouw, wat voor een hobby heeft u dan dat zoveel energie nodig heeft, als ik mag vragen,
Ik: Nou meneer, ik heb sinds een paar maanden mijn enorme zolder vol gezet met wiet planten! Maar ik heb me een beetje verkeken op de kosten.
Ik: Sinds vorige week tap ik het af van de lantaarnpaal voor ons huis dus ik ben benieuwd wat de kosten zijn vanaf vorige week.
Ik: nou meneer, als er niet meer dan dat uit komt zal ik maar weer verder gaan met het voorlezen aan mijn plantjes, fijne middag!

_O-

Fellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 07:35

xGoldenHero schreef:

_O- _O- _O- _O-

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-14 11:18

En vanmorgen had mijn dochter ze dus aan de lijn :(. Dit een keer vrouw, met een (volgens haar) een heel lief "chinees" stemmetje.
Gelukkig had ik haar gewaarschuwd.
Ze hoorde Windows, meende al een 00000 nummer te hebben gezien en heeft opgelegd.

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 11:20

Ik heb sowieso alleen Apple (Fangirl :o ), dus bij mij hoeven ze niet aan te komen.

Leverage

Ik ben ook een keer gebeld, heb toen gezegd dat ik iMac heb en daarmee werk, werd meteen opgehangen door die oplichters :D

Hawkeye

Ze blijven je lastig vallen echt irritant :(
Je moet gewoon zeggen: Sorry i don't have any microsoft computer i have mac :+

RiannaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 11:30

Ik heb een paar jaar geleden ook eens zo'n Engelstalig iemand aan de telefoon gehad van 'Microsoft' en die sprak ook slecht Engels. Normaal blijf ik altijd beleefd met telefoontjes van mensen die je dingen willen aansmeren, maar om dit soort telefoontjes kan ik me echt boos maken. Vooral omdat sommige mensen hier nog echt intrappen ook door onwetendheid en vervolgens slachtoffer zijn.
Dus toen ik werd gebeld zei ik echt letterlijk iets van "I don't believe you. Shut up and don't call me again." En toen weggedrukt.

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 11:31

wat een geniale oplossingen hebben sommige mensen. En toch zijn er nog mensen die erin trappen. Te dom gewoon.

Martie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 11:37

Haha, heb net ook een telefoontje gehad met Indiaas accent over mijn 'computerprobleem'. Gevraagd: "Will you stop with this nonsense, it's all a scam!". Zij drukte eerder weg dan ik :D

Maar ik zie hier ook erg leuke ideeën voor als ze nog eens bellen... :P

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 11:38

Ik ben dit weekend 3x gebeld door een vaag nummer, begint met 0016... net even gegoogled en blijkt dus ook zo'n soort nummer te zijn. Ik kreeg alleen niemand aan de lijn, hoorde alleen 'goodbye'!

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 11:43

Ik neem sowieso nooit afgeschermde nummers op. Ik heb ook op mijn voicemail staan: ik ben of niet in staat om op te nemen of je belt met een geheim nummer en die neem ik niet op. Scheelt al de helft

Martie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 11:44

miccamaaike schreef:
Ik ben dit weekend 3x gebeld door een vaag nummer, begint met 0016... net even gegoogled en blijkt dus ook zo'n soort nummer te zijn. Ik kreeg alleen niemand aan de lijn, hoorde alleen 'goodbye'!

Nou, bespaart je dan een hoop moeite!

ijslandfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 11:52

Heb ik ook pas gehad. Mafketel.
Ik riep gelijk: hou maar op,bespaar je de moeite,ik bel de politie.
Whahahah, nou toen begon het. Ik was ...uhm... een mf b*ch en dat heeft hij nog 2x mogen herhalen. Toen riep ik, gewoon in het nederlands en hij in gebrekkig engels, "is goed joh, ik bel de poooolllliiitttiiieeee mwhuhuhuhahahaha. En toen heb ik opgehangen.
Maar wat een discussie ging daar aan vooraf en wat een gescheld zeg. Hij kon overigens enkel die scheldwoorden.
Arme, hersenloze wannabee oplichter.

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 13:13

Ik heb er sinds een paar dagen ook flink last van... 4x in 3 dagen met alleen maar herrie op de achtergrond of helemaal geen geluid en uiteindelijk "Goodbye". Vandaag was ook een 0016 nummer, eerder een 0019 en een 0057 nummer...
Heb de politie gebeld, maar die krijgt er veel melding over... Het enige wat je kunt doen is het negeren (wegdrukken of opnemen en dan weer wegdrukken) en de nummers in de gaten houden. Als het 1 bepaald nummer blijft, dan moet je wel de politie inschakelen want dan zijn ze gericht op jouw aan het bellen.
Ik ga wel opnemen en dan meteen wegdrukken, want anders denken ze dat er niemand thuis is en dat wil ik in deze vakantieperiode niet laten lijken!

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 20:50

ik ga ze echt niet vertellen dat ik een appeltje heb, straks krijgen ze ook nog het idee om daarmee te beginnen :D